Gå til innhold

Mysimba - erfaringer?


Krøllalfa

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men dere. Litt ekkelt spørsmål for enkelte kanskje, men er det noen som har opplevd endret farge på avføring etter oppstart? 
Jeg vet ikke om det er Mysimba eller jerntilskudd som er synderen siden jeg startet på begge samtidig, men allerede første dag og siden da har avføringen vært mørk grønn uten unntak. 🙈

Anonymkode: 23d25...a01

Meningen med dette forumet er jo å dele erfaringer, selv om det kanskje er noen udelikate temaer av og til.😂selv fikk jeg en annerledes konsistens etter at jeg begynte på mysimba. Er en del forstoppet også. Men begynte på moen andre medisiner samtidig, så kan hende det er en reaksjon pp de også. Har hørt det kan bli ganske mørkt hvis man har forstoppelse. All fuktighet forsvinner og den "tørker ut". Før mysimba slet jeg en del med lys avføring, antageligvis leverproblemer/galleproblemer siden jeg nylig hadde en betennelse i galleblæren, men nå er alt i allefall likt hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen av dere som er villige til å dele hva Mysimba koster på blå resept? Har noen problemer med banken for tiden, så må spørre mine foreldre om månedens penger, men nå reiser de bort så må få på forskudd 😂 vil nødig be om for mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRP skrev (30 minutter siden):

Noen av dere som er villige til å dele hva Mysimba koster på blå resept? Har noen problemer med banken for tiden, så må spørre mine foreldre om månedens penger, men nå reiser de bort så må få på forskudd 😂 vil nødig be om for mye. 

Mener jeg betalte ca 450 kroner for ei pakke. 

Anonymkode: cc623...a8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Mener jeg betalte ca 450 kroner for ei pakke. 

Anonymkode: cc623...a8d

Takk for svar 😀

Anonymkode: e21ab...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRP skrev (42 minutter siden):

Meningen med dette forumet er jo å dele erfaringer, selv om det kanskje er noen udelikate temaer av og til.😂selv fikk jeg en annerledes konsistens etter at jeg begynte på mysimba. Er en del forstoppet også. Men begynte på moen andre medisiner samtidig, så kan hende det er en reaksjon pp de også. Har hørt det kan bli ganske mørkt hvis man har forstoppelse. All fuktighet forsvinner og den "tørker ut". Før mysimba slet jeg en del med lys avføring, antageligvis leverproblemer/galleproblemer siden jeg nylig hadde en betennelse i galleblæren, men nå er alt i allefall likt hver dag. 

Haha ja, utrolig glad jeg fant denne tråden! Udelikate temaer blir det helt sikkert litt av både her og der til tider, så det er jo egentlig greit. 😅

Æsj, forstoppelse er lite greit. Jeg TROR jeg fortsatt er på do en gang per dag,(har ikke egentlig fulgt med), men har vært opptil to ganger før oppstart. Konsistensen er litt annerledes hos meg også, den virker litt «tørrere» på en måte, så den går mer i oppløsning om det gir mening? 🥴 I tillegg til at jeg nå må bruke dobørsten HVER gang etter toalettbesøk. 😅

Likt hver dag her også, men også likt hver dag før oppstart - men da med normal avføring. 🙈

Anonymkode: 23d25...a01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidvis forstoppelse her også, kjøpte microlax i ren desperasjon til slutt! Ble virkelig redningen min😅

Kan forøvrig si at på en mnd har jeg gått ned 3kg og inn ca 20cm (midje, mage, lår) tilsammen! Er veldig fornøyd med at det går rolig og kontrollert, samtidig som jeg merker at tankegangen har endret seg ihht kosthold, måltider og lysten på søtt på kveldstid! Er sånn at jeg er tidvis overrasket over at jeg klarer å takke nei eller begrense meg, det har aldri skjedd før😅

Er forøvrig oppe i 2+2, men usikker på om jeg skulle holdt meg nede til 1+1 da jeg kjente best effekt mot søtsuget da! Alt av bivirkninger forsvant etter 3uker, noe som er helt supert🥳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere fått tak i medisinen i det siste? Opplever at de ikke har den inne flere steder (foretrekker nett) :trist:

Anonymkode: 7f00f...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har dere fått tak i medisinen i det siste? Opplever at de ikke har den inne flere steder (foretrekker nett) :trist:

Anonymkode: 7f00f...2cd

Er visst leveringsproblemer og apotekene er tomme. Da jeg spurte visste de ikke når de fikk inn igjen, så jeg har trappet ned litt for å ha til slutten av september i alle fall.. 

Anonymkode: cc623...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Er visst leveringsproblemer og apotekene er tomme. Da jeg spurte visste de ikke når de fikk inn igjen, så jeg har trappet ned litt for å ha til slutten av september i alle fall.. 

Anonymkode: cc623...a8d

Takk for svar. Jeg må nok tenke litt mer strategisk neste gang jeg òg . Har trolig gått opp det meste av det jeg gikk ned. Frustrerende. 

Anonymkode: 7f00f...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke fått med meg at det er leverings problemer 😳 Er helt tomt, skulle hente ut i dag. Går på full dose… hva skjer når det blir sånn brå slutt?😱

Anonymkode: 78b32...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er andre gangen dette har skjedd med meg, dog med Mykostatin mot sopp. Synes også det burde bli gitt beskjed hvis det er forventet forsinkelser. Nå er jo ikke mysimba livsnødvendig, men er jo likevel dumt å ikke fortsette. Det står vel man skal gradvis senke dosen, men hvis man ikke har flere tabletter må man jo bare slutte brått. Burde gå bra, men selv merker jeg at vekten er vanskeligere å holde nede.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har jo ikke fått med meg at det er leverings problemer 😳 Er helt tomt, skulle hente ut i dag. Går på full dose… hva skjer når det blir sånn brå slutt?😱

Anonymkode: 78b32...67c

Du kan nok merke det på kroppen. Det anbefales jo nedtrapping. Var selv uten noen dager en gang, men da tok jeg vel halv dose likevel, og følte meg litt svimmel. Føler i etterkant nå når jeg har sluttet at de nok påvirket hodet litt mens jeg brukte de. 

Anonymkode: a4d2c...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan nok merke det på kroppen. Det anbefales jo nedtrapping. Var selv uten noen dager en gang, men da tok jeg vel halv dose likevel, og følte meg litt svimmel. Føler i etterkant nå når jeg har sluttet at de nok påvirket hodet litt mens jeg brukte de. 

Anonymkode: a4d2c...29c

Er du sluttet på de nå, og er det i så fall lenge siden? Hvordan gikk det med vekta underveis og hvordan gikk det når du slutta? Og hvordan gikk det før du begynte? 😅 

Er så nysgjerrig. Har holdt vekta relativt stabil de siste to årene (opp 9kg på den tiden da 🙄), og etter oppstart går det nå nedover i rykk og napp, ser det ut til. Gått på Mysimba i 3 uker i dag, og ikke gått ned mer enn 0,8 kg 😅 Men tar kun 1+1 foreløpig, har ikke hatt hastverk med å øke. 

Anonymkode: 23d25...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte øke til 2+1 før jeg merket noe virkning  (og bivirkninger). Første to ukene gikk jeg ned 0,3 kg, men løsnet litt da jeg begynte på 2+1. Nå er jeg tilbake på 1+1 for å prøve å forlenge de resterende tablettene jeg har hjemme og vente på at apotekene får ny levering. 

Anonymkode: cc623...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Er du sluttet på de nå, og er det i så fall lenge siden? Hvordan gikk det med vekta underveis og hvordan gikk det når du slutta? Og hvordan gikk det før du begynte? 😅 

Er så nysgjerrig. Har holdt vekta relativt stabil de siste to årene (opp 9kg på den tiden da 🙄), og etter oppstart går det nå nedover i rykk og napp, ser det ut til. Gått på Mysimba i 3 uker i dag, og ikke gått ned mer enn 0,8 kg 😅 Men tar kun 1+1 foreløpig, har ikke hatt hastverk med å øke. 

Anonymkode: 23d25...a01

Jeg sluttet på de i sommer. Har gått på de et par lengre perioder, gikk mest ned første gang, men begynte på de på nytt fordi jeg følte meg energiløs uten og fordi jeg leste at Jøran Hjælmeseth anbefalte at man kunne bruke de for å holde vekta.  

Gikk opp igjen 6 "koronakilo". Siden de til slutt ikke hadde annen effekt enn å holde vekta har jeg byttet til Saxenda, gikk fort ned 5 kg. Litt over 2 kg kom på i ferien nettopp, så jeg får vente litt å se, om noe av det er vann som forsvinner igjen. Er ikke kommet helt på maksdose enda. 

Jeg merker i forhold til maten at Mysimba ga meg høyere forbrenning enn Saxenda. Men jeg er spent på å se hvordan kroppen blir påvirket av trening, skal begynne på med styrketreningen snart som har vært fraværende siden koronanedstengningen. 

Vurderer å høre om jeg kan bruke begge samtidig hvis Saxenda alene ikke gir effekt. 

Anonymkode: a4d2c...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Lurer på Mysimba og alkohol. Jeg har ikke smakt alkohol siden jeg begynte på mysimba. Har noen erfaringer å dele? Tenkte å ta noen glass vin i selskap, men er skeptisk…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

annbre skrev (11 timer siden):

Lurer på Mysimba og alkohol. Jeg har ikke smakt alkohol siden jeg begynte på mysimba. Har noen erfaringer å dele? Tenkte å ta noen glass vin i selskap, men er skeptisk…

Det går helt fint. Har selv gjort det mange ganger. Kos deg!

Anonymkode: b7dba...db8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...