Nøytral-80 Skrevet 2 timer siden #14001 Skrevet 2 timer siden Kønn skrev (6 minutter siden): Sorry. Aldri sett på snap til denne farmoren. Det hadde ikke jeg heller, før i dag. Men har lest her hva som deles. Og dessverre finnes det flere her som klikker inn på farmor sin snap kun for å se hva gutten driver med. Det er jeg helt 100% sikker på at både Nina OG Kristin vet. 3
Knocks Skrevet 1 time siden #14002 Skrevet 1 time siden Pippaa skrev (3 timer siden): Jeg bryr meg ikke om bryllupet, for jeg får en så vond følelse av å se på. Nei, man ser ikke den totale sannhet gjennom Snapchat, men man ser fokusområder, hvor og hva man investerer og disponerer tiden sin med/på. Og det er så lite fokus rundt morsrollen. Du ser via kanalene til far og farmor hvor mye den gutten betyr for dem. Det virker som hun aldri stopper opp, nyter tiden med barnet, lar han være i fokus. Det er meg, meg, full rulle med malerkosten og hjelpe venner i nød, oppussing og andre ting som opptar hennes oppmerksomhet. Det barnet er prisgitt sin farsside virker det som. Det at hun har tatt en bevisst valg om å ikke fokusere på eksponere sitt eget barn som influenser gjør henne til dårlig mor? Hjelpes. Her kan man virkelig aldri vinne..over og ut 1 2
Møffins Skrevet 1 time siden #14003 Skrevet 1 time siden Stjertmeis skrev (4 timer siden): Overhodet ikke 😄 det er kun du som reduserte @suprise sitt innlegg til å handle om musikksjanger, som en inngang til å kalle hen og øvrige kritikere dølle. Ville bare påpeke at det faller helt gjennom, og det er vel uansett ingen voksne mennesker som kaller andre for dølle basert på hvilken musikk de liker? Enda mindre noen som tar seg nær av det? (Og før du påpeker at jeg tar meg nær av det, så kan jeg bare først som sist si at jeg absolutt befinner meg i kategorien døll selv, at jeg er fullt vitende om det, og at jeg ikke bryr meg om hva andre måtte mene om det 😂) Jeg bare synes det er fascinerende at en voksen person har så lite å bidra med (for om du er uenig i kritikken av bryllupet er det SÅ mye du kunne diskutert), at punchlinen du lander på er "folk som ikke liker techno er uansett dølle folk" 🤭 Fy søren, der tok du kritikerne godt, asså! 🤪😂 Men nå må du nesten lese samtalen i riktig rekkefølge før du skal belære meg om hva poenget mitt var. Jeg startet med å skrive at jeg synes bryllupet ser dritgøy ut, at jeg gjerne hadde vært gjest og at jeg ikke skjønner hvorfor man plutselig skal slutte å feste og kose seg fordi man nærmer seg 40. Suprise svarer da MEG at hun hadde klart én natt max, at dette minner mer om «tidenes julebord» og avslutter med at «bryllup for meg er noe helt annet. Da er det kjærligheten og det nære som skal være i fokus, ikke 3 dagers tekno fest med poolparty». Det er altså ikke JEG som reduserer diskusjonen til musikksjanger. Techno og poolparty blir helt konkret brukt som kontrast til «kjærligheten og det nære» i svaret TIL MEG. Det var dét jeg svarte på. Hele poenget mitt er jo at kjærligheten og det nære ikke forsvinner fordi man spiller techno, har poolparty og fester i tre dager. Man feirer kjærligheten på den måten som passer brudeparet. For noen er det strykekvartett, hvite duker og rolig middag. For andre er det staysman, techno og full rai rai i tre dager. Ingen av delene sier en dritt om hvor mye kjærlighet som står i sentrum. Og ja, da slang jeg på at de fleste jeg kjenner som ikke er dølle ikke har noe imot å være litt harry og by på seg selv. Det var en flåsete kommentar i direkte sammenheng med at hele opplegget ble fremstilt som et slags vulgært julebord fremfor et bryllup. Det var ikke en høytidelig erklæring om at «ALLE SOM IKKE LIKER TECHNO ER DØLLE». Den konklusjonen har du klart å produsere helt på egen hånd. Det blir derfor ganske komisk at du skriver at det er jeg som har redusert innlegget hennes til å handle om musikksjanger når du bokstavelig talt kan scrolle noen centimeter opp og se hvem som først satte «kjærligheten og det nære» opp mot «3 dagers tekno fest med poolparty». Så før du fascineres over hvor «lite jeg har å bidra med» kan det kanskje være greit å forstå hva du faktisk svarer på først. For akkurat nå har du laget din egen versjon av argumentet mitt, argumentert mot den og deretter gratulert deg selv med hvor dårlig jeg tok kritikken. Det er jo nesten litt imponerende😊
Nøytral-80 Skrevet 1 time siden #14004 Skrevet 1 time siden Nøytral-80 skrev (1 time siden): BULLSHIT, sorry ass, men det kunne ikke vært lengre fra sannheten. Det skjønner jeg nå. Kristin vet selvsagt akkurat hva Nina/farmor deler på snap og hun lar henne holde på. Kristin lar farmor utlevere barnet på snap og lar være bry seg fordi barnepasset hun tilbyr er så dyrebart. Uansett om dette barnet er hos mor, far eller farmor så lever han med at alle sine omsorgspersoner konstant filmer og snakker til mobilskjermen sin. Stakkars, stakkars unge! Det en burde gjøre istedenfor å diskutere saken er å avfølge! 3 2 1
Orly Skrevet 1 time siden #14005 Skrevet 1 time siden Knocks skrev (13 minutter siden): Det at hun har tatt en bevisst valg om å ikke fokusere på eksponere sitt eget barn som influenser gjør henne til dårlig mor? Hjelpes. Her kan man virkelig aldri vinne..over og ut Hun eksponerer jo barnet sitt, bare ikke med bilder! 3
Klittings Skrevet 1 time siden #14006 Skrevet 1 time siden For de som er så sjokkert over at Kristin ikke ofret barnet sitt ett blikk eller at hun ikke vinket til han da de kjørte avgårde i bilen. Her ser vi vel en mor som stråler av glede for å få kose litt med sønnen sin før han drar av gårde videre sammen med farmoren sin. Ett fint øyeblikk 💙🥰 6
Stjertmeis Skrevet 1 time siden #14007 Skrevet 1 time siden Møffins skrev (10 minutter siden): Men nå må du nesten lese samtalen i riktig rekkefølge før du skal belære meg om hva poenget mitt var. Jeg startet med å skrive at jeg synes bryllupet ser dritgøy ut, at jeg gjerne hadde vært gjest og at jeg ikke skjønner hvorfor man plutselig skal slutte å feste og kose seg fordi man nærmer seg 40. Suprise svarer da MEG at hun hadde klart én natt max, at dette minner mer om «tidenes julebord» og avslutter med at «bryllup for meg er noe helt annet. Da er det kjærligheten og det nære som skal være i fokus, ikke 3 dagers tekno fest med poolparty». Det er altså ikke JEG som reduserer diskusjonen til musikksjanger. Techno og poolparty blir helt konkret brukt som kontrast til «kjærligheten og det nære» i svaret TIL MEG. Det var dét jeg svarte på. Hele poenget mitt er jo at kjærligheten og det nære ikke forsvinner fordi man spiller techno, har poolparty og fester i tre dager. Man feirer kjærligheten på den måten som passer brudeparet. For noen er det strykekvartett, hvite duker og rolig middag. For andre er det staysman, techno og full rai rai i tre dager. Ingen av delene sier en dritt om hvor mye kjærlighet som står i sentrum. Og ja, da slang jeg på at de fleste jeg kjenner som ikke er dølle ikke har noe imot å være litt harry og by på seg selv. Det var en flåsete kommentar i direkte sammenheng med at hele opplegget ble fremstilt som et slags vulgært julebord fremfor et bryllup. Det var ikke en høytidelig erklæring om at «ALLE SOM IKKE LIKER TECHNO ER DØLLE». Den konklusjonen har du klart å produsere helt på egen hånd. Det blir derfor ganske komisk at du skriver at det er jeg som har redusert innlegget hennes til å handle om musikksjanger når du bokstavelig talt kan scrolle noen centimeter opp og se hvem som først satte «kjærligheten og det nære» opp mot «3 dagers tekno fest med poolparty». Så før du fascineres over hvor «lite jeg har å bidra med» kan det kanskje være greit å forstå hva du faktisk svarer på først. For akkurat nå har du laget din egen versjon av argumentet mitt, argumentert mot den og deretter gratulert deg selv med hvor dårlig jeg tok kritikken. Det er jo nesten litt imponerende😊 Jeg leste alt, og du valgte likevel å runde av svarene med "du er døll som ikke liker tekno" når du fikk dine svar. Uandett hva som kommer først, er det dårlig og barnslig argumentasjonsteknikk 😉 Og så må du bruke masse tid på å forsvare at du egentlig ikke er dårlig på å argumentere, fordi du gikk i fella med å redusere egne poenger ved å kalle motstanderen døll.
Nøytral-80 Skrevet 1 time siden #14008 Skrevet 1 time siden Klittings skrev (5 minutter siden): For de som er så sjokkert over at Kristin ikke ofret barnet sitt ett blikk eller at hun ikke vinket til han da de kjørte avgårde i bilen. Her ser vi vel en mor som stråler av glede for å få kose litt med sønnen sin før han drar av gårde videre sammen med farmoren sin. Ett fint øyeblikk 💙🥰 Og de som mener hun ikke ofret sønnen et blikk antar jeg er de som nistirret på farmor sine snapper og spilte dem av på repeat 😑 De er jammen ikke stort bedre de enn influenceren selv. 2
skeiv-ostepop Skrevet 47 minutter siden #14009 Skrevet 47 minutter siden Knocks skrev (53 minutter siden): Det at hun har tatt en bevisst valg om å ikke fokusere på eksponere sitt eget barn som influenser gjør henne til dårlig mor? Hjelpes. Her kan man virkelig aldri vinne..over og ut Hun har ikke sluttet å eksponere. 2 1
Nøytral-80 Skrevet 29 minutter siden #14010 Skrevet 29 minutter siden skeiv-ostepop skrev (17 minutter siden): Hun har ikke sluttet å eksponere. Enig! Og unnskyld meg, men det er så enkel tankegang av enkelte å tro at eksponering bare handler om å vise ansiktet til barnet. 3 1
Møffins Skrevet 16 minutter siden #14011 Skrevet 16 minutter siden Stjertmeis skrev (1 time siden): Jeg leste alt, og du valgte likevel å runde av svarene med "du er døll som ikke liker tekno" når du fikk dine svar. Uandett hva som kommer først, er det dårlig og barnslig argumentasjonsteknikk 😉 Og så må du bruke masse tid på å forsvare at du egentlig ikke er dårlig på å argumentere, fordi du gikk i fella med å redusere egne poenger ved å kalle motstanderen døll. Åja, jeg «gikk i fella» fordi jeg kom med en flåsete kommentar om at folk som ikke liker techno er dølle? Den kan jeg fint eie. Men litt fascinerende at du har brukt så mye tid på å belære meg om dårlig argumentasjon for så å bruke én tullete bisetning som grunnlag for å slippe å svare på selve argumentet mitt. Men for all del, gratulerer med seieren over techno-kommentaren🏆😂
AprilLudgate Skrevet 10 minutter siden #14012 Skrevet 10 minutter siden Hønemor133 skrev (3 timer siden): Det er jo ikke basert på hva K ikke deler at en kan si noe om hennes rolle som mor. Hvis en følger med så ser en at K deler en god del, både av hvordan hun opplever det å være mor og hva hun bruker tiden på når barnet er hos henne. De som følger med vet at Kristin heller sitter alene i bilen mens resten av gjengen er i svømmehallen, eller at hun bruker samværshelgen sin på å pusse opp framfor å være med barnet. Kristin deler latterlig mye fra eget liv, dermed vet man også en god del om hennes rolle som mor. Vi vet også at K aldri hadde valgt livets mann, hvis hun selv ikke hadde barn, nettopp fordi han har tre barn. Dette vet vi fordi hun selv har valgt å dele det. Det at hun har valgt å skjerme barnet fysisk fra sine sosiale medier, betyr ikke at hun ikke deler informasjon om hennes relasjon til barnet sitt. Spørsmålet er jo om dette du nevner har skjedd EN gang eller er et gjentakende mønster i samværsukene.
suprise Skrevet 3 minutter siden #14013 Skrevet 3 minutter siden Klittings skrev (1 time siden): For de som er så sjokkert over at Kristin ikke ofret barnet sitt ett blikk eller at hun ikke vinket til han da de kjørte avgårde i bilen. Her ser vi vel en mor som stråler av glede for å få kose litt med sønnen sin før han drar av gårde videre sammen med farmoren sin. Ett fint øyeblikk 💙🥰 Det er vel ingen som har tvilt på at en mor ikke elsker sitt barn? Det er hun selv som deler hvor mye egentid hun trenger uten barn, hun snapper om at mann og barn endelig er ute av huset ,og hennes eget barn er mest hos far. Eller bare måten hun snakker om mtp barn, det er HELL to no med barn i bryllup, og det er viktig at man har et stort hus slik at man ikke trenger høre at barn våkner om morgenen osv. Alt dette er noe hun selv sier og viser konstant. Klart det er spedielt. At hun egentlig ikke trives rundt barn er fakta,betyr ikke at man ikke elsker sitt barn eller kan gi det en klem?🤔.
Stjertmeis Skrevet akkurat nå #14015 Skrevet akkurat nå Møffins skrev (11 minutter siden): Åja, jeg «gikk i fella» fordi jeg kom med en flåsete kommentar om at folk som ikke liker techno er dølle? Den kan jeg fint eie. Men litt fascinerende at du har brukt så mye tid på å belære meg om dårlig argumentasjon for så å bruke én tullete bisetning som grunnlag for å slippe å svare på selve argumentet mitt. Men for all del, gratulerer med seieren over techno-kommentaren🏆😂 Du har ikke diskutert bryllupet med meg, så jeg har ikke hatt behov for å svare deg på den delen. Men dårlige forsøk på hersketeknikker mot andre debattanter bør påpekes, og vi har alle et ansvar for å sørge for godt debattklima, så derfor tok jeg ballen på det 🫡
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå