Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
RandiO skrev (1 time siden):

Man antar jo at ingenting er sponset siden ingen bilder/storyer er merket med reklame/annonse. 

Men så har man jo instagram-innlegget hennes, da, der ho tagger samarbeidspartnere i en bildekarusell og skriver at det er reklame. De ho tagger er:

Brudesalongen, Fyri resort, bryllupsplanleggeren, leverandøren av alt papirmateriell (invitasjoner, meny, bordkort, plakater mm.). 

Alt dette har vært abusrd mye omtalt og vist, både i forkant, underveis og etterkant, uten merking. 

Jeg tipper for øvrig at Skarsnuten og Skigaarden ikke har inngått samarbeid med KG, for mens Fyri tagges tydelig (men som regel uten annonsesamarbeidmerking bortsett fra den ene gangen), så er Skarsnuten (som var lokasjon for selve vielsen) bare omtalt og tagget som "toppen av Hemsedal. 

Skjermdump fra KGs instagram feed, karusellen som faktisk har merking:

Screenshot_20260814_233511_Instagram.thumb.jpg.6d23b99b13b9df57a1cce3fb4983c0e3.jpg

Endret av Stjertmeis
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (1 time siden):

Hele showet er som resten av Kristin; tilgjort. Alt for å overbevise alle andre om den store kjærligheten mellom de to.

De som sikkert lar seg inspirere av dette showet er neste års russekull.

Veldig tilgjort og show off ja. Solgt til se og hør. Selvfølgelig nødvendig da bladet garantert betaler for årets store julebord....

• Liker 5
Skrevet
enkefru skrev (På 15.8.2026 den 18.51):

Han «dodged the bullet» ja… 

Seriøst? Skal vi gjøre Dennis til helten her?

Jeg har vært innom kvinneguiden i noen dager nå, i gamle dager når jeg hadde små barn brukte jeg mye tid her inne og på dinbaby.com. Det har alltid vært mye grums her, men makan for en gjeng surmaga damer som herjer her inne nå!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Stjertmeis skrev (2 timer siden):

Det burde vanke en saftig bot til KG fra Forbrukertulsynet etter bryllupet og den lange opptakten til det. I et innlegg på instagram er det merket hvem som er samarbeidspartnere (merket som annonse). På de øvrige instagraminnleggene og snapstory er ikke et eneste samarbeid merka, verken under bryllupshelga eller i opptakten. 

Men jeg har dokumentert flittig 👌🏼 

Og det er også derfor jeg har fulgt så aktivt med den siste uka.

Dokumentasjon. Dokumentasjon. Dokumentasjon.

Jeg lurer veldig på hvorfor du bryr deg? Du bruker fritiden din på å overvåke én bryllupsfest i håp om å ta noen . Jeg tipper du ikke er i jobb.

• Liker 2
Skrevet
Pippaa skrev (34 minutter siden):

Det er ikke det samme som å være sitron, og reagere på innhold i soMe.

Du trenger ikke snakke om barnet i detalj, men mtp hva hun deler og hvor tidskrevende det er, så ser du at tiden med sønnen eller stebarn ikke er en prioritet.

Bare når du flytter ett nytt sted, hva er fokuset? «vi har kjøpt et bosted som er fantastisk for ungene», «her vil ungene stortrives».. Her skal de få flotte rom, dette skal bli et samlingspunkt, her i hagen skal vi ha fotballmål og det er god plass til trampoline. 

Om det er tilfelle at SoMe fremstiller ting så radikalt forskjellig fra hva som er sannheten, så hadde jeg som hennes nærperson gitt henne beskjed. 

Kjolen hennes var fin, mannen er kjekk, Fyri er et nydelig hotell, det var pent dekket på bordene.. alt dette er det ikke tvil om. Men, hver gang jeg kikker innom der får jeg en følelse av at barna er til bry! 

Det er en kort tid hvor de er små. Make the best out of it! 

Jeg følger henne ikke, så ser ikke på stories. Kun IG innimellom. 

Men jeg skjønte ikke det med at barna er til bry: er det på stories mest eller snap kanskje?

Skrevet (endret)
Rivjernet skrev (21 minutter siden):

Jeg lurer veldig på hvorfor du bryr deg? Du bruker fritiden din på å overvåke én bryllupsfest i håp om å ta noen . Jeg tipper du ikke er i jobb.

Min yrkesstatus er irrelevant i denne sammenhengen, men siden du synes å være uenig:

Jeg jobber fulltid, tjener godt og trives godt i både yrket og jobben min 😊 jeg har, og har hatt, stilling(er) som har gitt meg særdeles godt innsyn i influenserbransjen, noe som har ført til mitt engasjement rundt regulering av bransjen og sanksjonering av uregelmessigheter. 

Dessverre er det liten oppfølging av influensere, og det er derfor - også dessverre, nødvendig med stadige tips (og profiler som Henrik Troy) som kan synliggjøre for tilsynsmyndighetene hvor lite respekt disse influensere har for reglene de er pliktige å følge.

Du har helt sikkert saker du engasjerer deg i du også. Hvis ikke, så  anbefaler jeg sterkt å finne noe du kan engasjere deg i 😊 det kan være hva som helst. 

Endret av Stjertmeis
  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 19
Skrevet
Stjertmeis skrev (2 minutter siden):

Min yrkesstatus er irrelevant i denne sammenhengen, men siden du synes å være uenig:

Jeg jobber fulltid, tjener godt og trives godt i både yrket og jobben min 😊 jeg har, og har hatt, stilling(er) som har gitt meg særdeles godt innsyn i influenserbransjen, noe som har ført til mitt engasjement rundt regulering av bransjen og sanksjonering av uregelmessigheter. 

Dessverre er det liten oppfølging av influensere, og det er derfor - også dessverre, nødvendig med stadige tips (og profiler som Henrik Troy) som kan synliggjøre hvor lite respekt disse influensere har for reglene de er pliktige å følge.

Du har helt sikkert saker du engasjerer deg i du også. Hvis ikke, så  anbefaler jeg sterkt å finne noe du kan engasjere deg i 😊 det kan være hva som helst. 

Tja, irrelevant og irrelevant, fru Blom. Det ble sagt for å illustrere at du sikkert har ganske mye fritid. Men dette er i hvert fall det du velger å bruker tiden din på, forstå det den som kan.

Skrevet
Rivjernet skrev (1 minutt siden):

Tja, irrelevant og irrelevant, fru Blom. Det ble sagt for å illustrere at du sikkert har ganske mye fritid. Men dette er i hvert fall det du velger å bruker tiden din på, forstå det den som kan.

Du trenger ikke forstå det, og jeg har heller ikke behov for at du forstår det 😊

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
Stjertmeis skrev (Akkurat nå):

Du trenger ikke forstå det, og jeg har heller ikke behov for at du forstår det 😊

Det er bra. 

Skrevet
Rivjernet skrev (15 minutter siden):

Rivjernet skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er flott at folk engasjerer seg i urett som regelbrudd på fritiden. På høy tid at bransjen blir satt under lupen. Takk til Stjertmeis🙏🏻

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Kønn skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er flott at folk engasjerer seg i urett som regelbrudd på fritiden. På høy tid at bransjen blir satt under lupen. Takk til Stjertmeis🙏🏻

🫶🏻

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Kønn skrev (2 minutter siden):

Av all urett i verden å engasjere seg i så må dette være den mest tullete. Jeg får stadig bekreftet at vi lever i et I-land.

• Nyttig 1
Skrevet
Stjertmeis skrev (2 timer siden):

Det burde vanke en saftig bot til KG fra Forbrukertulsynet etter bryllupet og den lange opptakten til det. I et innlegg på instagram er det merket hvem som er samarbeidspartnere (merket som annonse). På de øvrige instagraminnleggene og snapstory er ikke et eneste samarbeid merka, verken under bryllupshelga eller i opptakten. 

Men jeg har dokumentert flittig 👌🏼 

Og det er også derfor jeg har fulgt så aktivt med den siste uka.

Dokumentasjon. Dokumentasjon. Dokumentasjon.

Boten burde blitt like stor som bryllupet kostet 🤭 det må jo være veldig mye som ikke er merket denne helgen

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Rivjernet skrev (28 minutter siden):

Av all urett i verden å engasjere seg i så må dette være den mest tullete. Jeg får stadig bekreftet at vi lever i et I-land.

Da er det jammen meg bra at jeg også engasjerer meg lokalpolitisk med politisk verv, og er aktiv i frivillig i organisasjon med søk og redning i tillegg. 

Det er synd at myten om den arbeidsleidige KG-er med altfor mye fritid og innestengt bitterhet skal være så seigliva. Vi er nok ganske alminnelige de fleste av oss. 

Når det gjelder influensere er vi etter hvert ganske mange som ser hvordan en hel ny virksomhetstype har fått vokse frem, og for en del nærmst utkonkurrert en allerede regulert markedsføringsbransje, og det på en måte som er fullstendig blottet for fair play. Og på toppen av det bl.a. på bekostning av en fremvoksende generasjon av influenserbarn hvis eksponering veklses inn cash og ekstravagansa.

Endret av Stjertmeis
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
Rivjernet skrev (18 minutter siden):

Jeg engasjerer meg ikke veldig i noen influensere, og jeg tar aldri skjermdump eller melder fra om noe. Likevel skjønner jeg at det kan gjøres uten å bruke halve døgnet på sosiale medier. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Rivjernet skrev (2 timer siden):

Så med din logikk kan man ikke engasjere seg i noe som skjer her fordi det skjer verre ting andre steder? 
Skal vi slutte å bry oss om at noen stjeler for små summer i butikker, fordi andre stjeler for store summer? Greit at noen svindler til seg mindre summer fordi noen svindler til seg større? Osv.

Jobber(!) du som influenser er du pliktig å merke innlegg med spons, reklame og samarbeid. Hvorfor er det feil å engasjere seg når noen (veldig mange) bare velger å ikke gjøre det? 

I et hvilket som helst annet yrke ville man fått «ris på baken» om man ikke forholdt seg til arbeidsplassens rutiner og reglement. Skal det være annerledes for disse? Som håver inn lønn nettopp pga spons, reklame og samarbeid. 

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
Rivjernet skrev (5 timer siden):

For en tarvelig kommentar å skrive, og ikke minst flaut for deg selv å blottlegge slike holdninger som i siste setning. Selv om du tok feil om denne personen angående hvor vidt vedkommende jobber, så kan du treffe en som ikke jobber neste gang du skriver slike spydigheter, og synes du det er en fin holdning å ha? At folk som av ulike årsaker ikke jobber har «fritidsproblemer» som du indikerer, og nærmest er ensbetydende med å være idiot?

Rivjernet skrev (5 timer siden):

Forstår faktisk ikke hva som er vanskelig å forstå. Det er godt det finnes folk som faktisk tar tak i disse problemstillingene. På lik linje som noen kjemper for politiske saker, så trengs også dette.

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...