AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1801 Skrevet 5. mars 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om temperaturer: Kripos-teknikeren viste også til at termostaten på varmeovnene på hytta var stilt inn på 23 grader, men at temperaturmålerne på hytta viste cirka 7 grader første nyttårsdag. Da hadde hytta vært ubebodd siden kvelden dagen før. Kripos’ egne målinger viste at det var 8,5 grader inne på soverommet til avdøde 1. januar. Vi finner ingen lager av ved inne i hovedhytta som kunne ha hjulpet med å holde varmen, sier han.https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J13X44/valdres-saken-kripos-mener-mye-tyder-paa-at-mor-og-datter-ikke-sov-i-samme-hytte Anonymkode: 817fa...7b6 Kan det ha vært at ovnene ikke virket som de skulle, eller at ovnene nylig var slått på på kvelden på nyttårsaften, slik at ovnene ikke hadde rukket å varme opp rommene? Anonymkode: fad9c...735 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1802 Skrevet 5. mars 2018 (endret) Jeg har ett barn som har gått til behandling for anoreksi. Ett av punktene som ofte ble tatt opp for å vurdere om ting gikk bedre eller dårligere var hvor mye barnet oppholdt seg på badet hvor det var varmt. Når vekta går ned fryser de og søker varme fra omgivelsene. Anonymkode: 0c7f8...a6c Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold. Yvonne (mod) Endret 6. mars 2018 av Yvonne 8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1803 Skrevet 5. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan det ha vært at ovnene ikke virket som de skulle, eller at ovnene nylig var slått på på kvelden på nyttårsaften, slik at ovnene ikke hadde rukket å varme opp rommene? Anonymkode: fad9c...735 Vups, tekniske problemer.. beklager dobbelsitering. - Det er klart at strømmen kan gå. Spesielt i gamle bygg som er avsidesliggende. Men det er uansett trivielt. En forlater ikke et sykt og avmagret barn i et slikt bygg ( i timesvis) Anonymkode: b9fc4...9dc 15
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1804 Skrevet 5. mars 2018 2 minutter siden, Vampyrina skrev: Finnes det god nok behandling for mennesker med alvorlige personlighetsforstyrrelser på generell basis? De må ønske behandling selv ellers er det nytteløst og problemet med de som er virkelig syke er at de ikke forstår at de er syke. Anonymkode: 0c7f8...a6c 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1805 Skrevet 5. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det ha vært at ovnene ikke virket som de skulle, eller at ovnene nylig var slått på på kvelden på nyttårsaften, slik at ovnene ikke hadde rukket å varme opp rommene? Anonymkode: fad9c...735 Det er i så fall veldig mistenkelig uansett hva svaret er Anonymkode: 5eb63...652 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1806 Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ett barn som har gått til behandling for anoreksi. Ett av punktene som ofte ble tatt opp for å vurdere om ting gikk bedre eller dårligere var hvor mye barnet oppholdt seg på badet hvor det var varmt. Når vekta går ned fryser de og søker varme fra omgivelsene. Anonymkode: 0c7f8...a6c Ok, høres fornuftig ut. Jeg kjenner ingen som har lidd av anoreksia, så jeg kjenner bare sykdommen gjennom det jeg har lest. Anonymkode: 1f603...8e8 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1807 Skrevet 5. mars 2018 3 minutter siden, Vampyrina skrev: Finnes det god nok behandling for mennesker med alvorlige personlighetsforstyrrelser på generell basis? Psykoterapi Anonymkode: 817fa...7b6 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1808 Skrevet 5. mars 2018 Må bare hylle budstikka for den dokumentaren. Og den dekningen de nå gjør. https://www.medier24.no/artikler/gjorde-norsk-presse-sma-barn-til-mobbere-og-mordere-budstikka-har-gatt-opp-den-andre-historien-etter-13-aringens-dodsfall/365377 Anonymkode: 45eb5...034 16
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1809 Skrevet 5. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok, høres fornuftig ut. Jeg kjenner ingen som har lidd av anoreksia, så jeg kjenner bare sykdommen gjennom det jeg har lest. Anonymkode: 1f603...8e8 Ingen i denne saken har anoreksi. Kom med kilder, eller la være å si anoreksi. Anonymkode: e6f50...7f1 3
Mitral Skrevet 5. mars 2018 #1810 Skrevet 5. mars 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er trist å se at folk bare stod og så på uten å sende bekymringsmelding.. Anonymkode: 63ba9...b6e Helt forferdelig. Det er et samfunnsansvar vi ALLE har! 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1811 Skrevet 5. mars 2018 Rim på innsiden av vinduer, trenger ikke å bety at det har vært kaldt i det rommet som har rimete vinduer. Rim dannes på vinduer når det er kaldt ute og mye fukt i rommet som ikke blir luftet ut. Anonymkode: fad9c...735 7
Bollagrei Skrevet 5. mars 2018 #1812 Skrevet 5. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det ha vært at ovnene ikke virket som de skulle, eller at ovnene nylig var slått på på kvelden på nyttårsaften, slik at ovnene ikke hadde rukket å varme opp rommene? Anonymkode: fad9c...735 Jeg bor i et gammelt hus ganske tilsvarende en tømmerhytte. Nå som det er så kaldt har jeg ovner på fullt i alle rom, men må fyre med ved i tilegg for å få behagelig temperatur. 6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1813 Skrevet 5. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det ha vært at ovnene ikke virket som de skulle, eller at ovnene nylig var slått på på kvelden på nyttårsaften, slik at ovnene ikke hadde rukket å varme opp rommene? Anonymkode: fad9c...735 Det kom også frem i dag at det ble funnet varmeflasker både i sengen og ved siden av sengen. Det ble ikke indikert temperatur på varmeflaskene. Det ble også observert rim på vinduene av en av de kvinnelige som kom først på plass. Anonymkode: 817fa...7b6 6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1814 Skrevet 5. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vups, tekniske problemer.. beklager dobbelsitering. - Det er klart at strømmen kan gå. Spesielt i gamle bygg som er avsidesliggende. Men det er uansett trivielt. En forlater ikke et sykt og avmagret barn i et slikt bygg ( i timesvis) Anonymkode: b9fc4...9dc Det har du rett i. Anonymkode: fad9c...735 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1815 Skrevet 5. mars 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om temperaturer: Kripos-teknikeren viste også til at termostaten på varmeovnene på hytta var stilt inn på 23 grader, men at temperaturmålerne på hytta viste cirka 7 grader første nyttårsdag. Da hadde hytta vært ubebodd siden kvelden dagen før. Kripos’ egne målinger viste at det var 8,5 grader inne på soverommet til avdøde 1. januar. Vi finner ingen lager av ved inne i hovedhytta som kunne ha hjulpet med å holde varmen, sier han.https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J13X44/valdres-saken-kripos-mener-mye-tyder-paa-at-mor-og-datter-ikke-sov-i-samme-hytte Anonymkode: 817fa...7b6 Men er dette med elektrisk ovn av eller på? (Virker rart at man dro fra ei hytte uten å slå av ovner når ingen visste når noen kom tilbake dit.) Anonymkode: c6795...eca 2
Gjest Carol80 Skrevet 5. mars 2018 #1816 Skrevet 5. mars 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er i så fall veldig mistenkelig uansett hva svaret er Anonymkode: 5eb63...652 Særlig siden det er snakk om flere ovner.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1817 Skrevet 5. mars 2018 Som voksen og som mor kjenner jeg selv på hvor vanskelig det kan være å enten oppfordre noen til å justere sin væremåte eller, særlig, å melde fra til barnevernet etc. Jeg forstår ikke hvorfor barnevernet oppfordrer den andre moren til å melde fra med navn og ikke anonymt. Med tanke på at dette skjer i et mindre lokalsamfunn hvor mange barn er i samme krets er det veldig forståelig at den andre moren eventuelt ønsket å melde fra anonymt. Man ønsker å hjelpe, men samtidig er man gjerne redd for å lage trøbbel eller kanskje til og med bli beskyldt for å komme med falske påstander etc. Anonymkode: 4319d...7a6 11
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1818 Skrevet 5. mars 2018 Kan vi ikke droppe å bruke oss selv som eksempler her,og heller diskutere hva som har skjedd. Det kom frem mye under rettsssaken i dag. Se på Budstikka på nett. Håper rettssaken nå får gå sin gang uten flere utsettelser. Anonymkode: be5b2...c36 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1819 Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Som voksen og som mor kjenner jeg selv på hvor vanskelig det kan være å enten oppfordre noen til å justere sin væremåte eller, særlig, å melde fra til barnevernet etc. Jeg forstår ikke hvorfor barnevernet oppfordrer den andre moren til å melde fra med navn og ikke anonymt. Med tanke på at dette skjer i et mindre lokalsamfunn hvor mange barn er i samme krets er det veldig forståelig at den andre moren eventuelt ønsket å melde fra anonymt. Man ønsker å hjelpe, men samtidig er man gjerne redd for å lage trøbbel eller kanskje til og med bli beskyldt for å komme med falske påstander etc. Anonymkode: 4319d...7a6 Jeg er enig i dette, men vi vet jo også at de fleste meldinger blir henlagt. Mange melder også når det kanskje ikke er noe å gjøre med, noen melder (tragisk nok) for å ta hevn eller gjøre andres liv vanskelig. Jeg forstår godt at denne moren ble anbefalt å melde under navn, fordi det gir mer kredibilitet. Men det beste er jo å melde uansett. Heller som anonym enn ikke i det hele tatt. Anonymkode: b9fc4...9dc 1
MonsIvar Skrevet 5. mars 2018 #1820 Skrevet 5. mars 2018 26 minutter siden, Mitral skrev: Helt forferdelig. Det er et samfunnsansvar vi ALLE har! Skal sies at dette var i en veldig tidlig fase. Lenge før det var snakk om spiseforstyrrelser og lignende. Dog...
Fremhevede innlegg