Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

– Det manglet noen puter i sofaen, svarer vitnet og opplyser at hun så sofaputene bundet sammen med tau, i en stol

Hm. 

Anonymkode: af65c...d63

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, chisandra skrev:

Av en eller annen grunn får jeg ekstra frysninger på ryggen av det denne fastlegen sier.

Jeg også. 

Anonymkode: 1c8ce...74f

Gjest Margo
Skrevet
1 minutt siden, Ulzzang skrev:

Puter bundet fast med tau over en stol? 

Bet meg også merke i dette. 

Hva skal det bety 🤔

Gjest gjest- silje
Skrevet

Hva skjer med putene? 

Fastlegen fra kriseteamet:

– Det manglet noen puter i sofaen, svarer vitnet og opplyser at hun så sofaputene bundet sammen med tau, i en stol.

Skrevet

Mulig jeg er ekstra naiv nå men kan ikke forestille meg hva dette er fornoe???

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Den kvinnelige legen og den kvinnelige ambulansesjåføren har syntes det var kaldt og lagt merke til bager, rot etc.
Den mannlige luftambulanselegen eller den mannlige brannmannen har ikke lagt merke til temperatur. Brannmannen syntes det var litt rotete, men ikke nødvendigvis kaldt. Den mannIige ambulansearbeideren sa det ikke var spesielt varmt, men at det kunne ha med at de hadde åpnet døra da de kom.

De forskjellige har jo dukket opp til ulike tider.  De fra ambulansen kom jo først, begge har kommentert temperatur.  

I liveupdaten fra Budstikka virker det som de kvinnelige aktørene har fått mer med seg av ting rundt seg enn mennene.

Aktor spør fastlegen om hun gjorde andre observasjoner i hytta før avreise.– Jeg så meg rundt, på det som lå rundt omkring. Det var julegaver og et juletre, noen kakebokser og plastposer med kakesmuler i. Det sto musefeller på gulvet. Det sto merkelapper på julegavene: Til mamma fra Angelica og motsatt, forteller hun.– Mor ba om at den ene julegaven skulle åpnes. Da var det en lue strikkelue i pakken, som moren tok på seg, fortsetter hun. – Da vi skulle ut var det noen bager vi skulle ta med oss. De var ferdig pakket, slik jeg oppfattet det. Jeg tror den ene sto under et bord, og den andre sto på bordet, men det er jeg usikker på, forklarer fastlegen.

Ambulanselegen:

– Det var ikke noe påfallende der, så vidt jeg husker. Kanskje litt rotete, men så var vi mange der. Det eneste jeg husker var at det lå gaver under juletreet.

Anonymkode: 817fa...7b6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun hadde bloduttredelser på beina. Er dette noe man får når man er død? Nå tenker jeg også litt i forbindelse med puter og tau på en stol. 

Anonymkode: f367f...57e

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Ulzzang skrev:

Mulig jeg er ekstra naiv nå men kan ikke forestille meg hva dette er fornoe???

Samme her. Veldig forvirrende og denne saken blir bare mer og mer tragisk :-( 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den kvinnelige legen og den kvinnelige ambulansesjåføren har syntes det var kaldt og lagt merke til bager, rot etc.
Den mannlige luftambulanselegen eller den mannlige brannmannen har ikke lagt merke til temperatur. Brannmannen syntes det var litt rotete, men ikke nødvendigvis kaldt. Den mannIige ambulansearbeideren sa det ikke var spesielt varmt, men at det kunne ha med at de hadde åpnet døra da de kom.

De forskjellige har jo dukket opp til ulike tider.  De fra ambulansen kom jo først, begge har kommentert temperatur.  

I liveupdaten fra Budstikka virker det som de kvinnelige aktørene har fått mer med seg av ting rundt seg enn mennene.

Aktor spør fastlegen om hun gjorde andre observasjoner i hytta før avreise.– Jeg så meg rundt, på det som lå rundt omkring. Det var julegaver og et juletre, noen kakebokser og plastposer med kakesmuler i. Det sto musefeller på gulvet. Det sto merkelapper på julegavene: Til mamma fra Angelica og motsatt, forteller hun.– Mor ba om at den ene julegaven skulle åpnes. Da var det en lue strikkelue i pakken, som moren tok på seg, fortsetter hun. – Da vi skulle ut var det noen bager vi skulle ta med oss. De var ferdig pakket, slik jeg oppfattet det. Jeg tror den ene sto under et bord, og den andre sto på bordet, men det er jeg usikker på, forklarer fastlegen.

Ambulanselegen:

– Det var ikke noe påfallende der, så vidt jeg husker. Kanskje litt rotete, men så var vi mange der. Det eneste jeg husker var at det lå gaver under juletreet.

Ja, både den kvinnelige ambulansesjåføren og den kvinnelige fastlegen. Man har hørt fordommene, men nå ser man det i praksis. Jeg tror man skal være glad for kvinnelige vitnene her. 

Anonymkode: e6f50...7f1

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Fra Budstikka
Forsvarer stiller nå en rekke spørsmål knyttet til at tiltalte ble besluttet tvangsinnlagt ved voksenpsykiatrisk avdeling på Vinderen i Oslo.-Hvilken diagnose satt du på henne for å kunne tvangsinnlegge henne? spør forsvarer Bugge. -Jeg brukte det som var utsagn fra henne, at det var suicidal fare. Hun sa ting som kunne tenkes at det var fare for eget liv, svarer fastlegen.

– Angående julegavene: Tenkte du at familien hadde spesielle tradisjoner når det kommer til åpning av julegaver, og var dette noe du spurte om? spør forsvareren. – Nei, jeg synes det var rart, men spurte ikke om det.. Hvis jeg stilte mor noen spørsmål, begynte hun bare å gråte. Så jeg forsøkte å ikke stille så mange spørsmål, svarer fastlegen. 

--

Fra første del her av det fastlegen sier.  Hadde vært fint om det kunne kommet frem litt mer spesifikt enn "ting som kunne tenkes at det var fare for eget liv" 

AnonymBruker
Skrevet

Ble ikke jenta obdusert?

Under en obduksjon så kommer det vel frem et ganske nøyaktig dødstidspunkt. 

Alle som dør et mistenkelig dødsfall skal bli obdusert. 

Anonymkode: e2865...fb3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg sliter med å forstå dette her, etterhvert som de grusomme detaljene kommer frem. Greit at offentligheten har latt seg lure, vi visste jo ikke disse tingene, men moren har jo visst det, og hun må jo ha skjønt at det er dopkumentert og vil komme frem? Og likevel har hun forsøkt å bruke media på denne måten? Er denne manglende innsikten en del av personlighetsforstyrrelsen, eller hva?

Anonymkode: 73f0b...a9c

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Obduksjonsrapporten skal legges frem senere idag. "I tillegg vil rettsmedisiner Arne Stray-Pedersen, som utførte obduksjonen av den 13 år gamle jenta legge frem sin sakkyndige rapport." (hentet fra artikkel i Budstikka om hva som skal forklare seg idag)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Helsesøsteren gir et svært levende bilde av hvordan det så ut på hytta.

Anonymkode: 59d11...41f

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at familien rundt dem har reagert?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Helsesøster sine observasjoner: (fra Budstikka)

Helsesøsteren forklarer seg om da hun kom til hytta. Hun forteller at hun ble bedt om å ikke reise alene da det var en kaotisk situasjon. Hun dro dit sammen med fastlegen, som nettopp har forklart seg for retten. -Utenfor hytta lå det en dundyne uten sengetøy. Det var veldig kaldt der inne. Rim på alle vinduene. Mitt første inntrykk var at det var veldig stusselig inne i hytta. Det lå klær, papir og poser med knuste julekaker overalt, forteller hun. -Mor var rolig, men var opprørt og satt med lukkede øyne da vi kom. Hun fremsto veldig ustelt, hadde på seg en skitten lys joggebukse, gummistøvler, strikket ullue som ikke var ferdig strikket, sier hun videre.

• Liker 10
Gjest chisandra
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke at familien rundt dem har reagert?

De har stort sett vært der alene de siste månedene - hvis du tenker på hytta. 

AnonymBruker
Skrevet

Søppel, rot, matrester og musefeller. Samt en ustelt mor. Hva fikk moren til å tenke at dette var et fint sted å skjerme barnet sitt? 

Anonymkode: 48845...25c

• Liker 18
Skrevet

Rim på innsiden av vinduene??? Mor virker ustelt og sjuskete...

2A8BFFA0-F812-4676-8A1D-C927645A774C.jpeg

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...