AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1381 Skrevet 4. mars 2018 Noen som vet hvor lang tid som er satt av til rettsaken? Anonymkode: af65c...d63 2
Vampyrina Skrevet 4. mars 2018 #1382 Skrevet 4. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet hvor lang tid som er satt av til rettsaken? Anonymkode: af65c...d63 7 uker 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1383 Skrevet 4. mars 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kan garantere deg at jeg hadde fått barnet mitt på sykehus. Anonymkode: 7fdbe...473 Vel, nå finnes det jo også private helsetilbud for de som har penger. Hvis man ikke har penger derimot så har man et problem. Det er ikke alle som orker å stå å skrike om hjelp utenfor hjelpeinstitusjoner i Norge. Anonymkode: 9fa3f...7cb 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1384 Skrevet 4. mars 2018 1 time siden, Auggie skrev: Hva skjer med forklaringen hennes nå? Er det uaktuelt at hun avgir forklaring siden hun ikke forklarte seg først? Hun har jo såvidt jeg har fått med meg verken har vært i konfronterende avhør med politiet eller har forklart seg om perioden de oppholdt seg på hytta, så det er vel begrenset hvilken bevisverdi det har å legge frem de avhørene som er gjort? Jeg tror kanskje ikke det blir aktuelt med forklaring fra henne i denne omgang, men mulig hun får forklare seg på slutten. Det blir jo vanskelig i og med at hun ikke forklarer seg om det som skjedde på hytta, men da må aktor bare bruke alle andre bevis, og der kommer nok en del som ikke vil tale til mors fordel. Så da blir tiltalt dømt/frikjent på bakgrunn av av det som fremkommer i retten, uten mors forklaring. Han diabeteseksperten hjalp mor den aktuelle dagen han skulle vitne, men jeg tviler som sagt sterkt på at han vil være tilstede for å bistå henne resteb av tiden, hun klarer jo ellers å medisinere seg selv. Anonymkode: 7fdbe...473 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1385 Skrevet 4. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, nå finnes det jo også private helsetilbud for de som har penger. Hvis man ikke har penger derimot så har man et problem. Det er ikke alle som orker å stå å skrike om hjelp utenfor hjelpeinstitusjoner i Norge. Anonymkode: 9fa3f...7cb Hva har dette med saken å gjøre? Ethvert sykehus og enhver legevakt i Norge hadde tatt imot jenta. De hadde også gitt henne behandling for anoreksi selv om vekten ikke var kritisk lav. Gratis. Anonymkode: 7fdbe...473 39
MonsIvar Skrevet 4. mars 2018 #1386 Skrevet 4. mars 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, nå finnes det jo også private helsetilbud for de som har penger. Hvis man ikke har penger derimot så har man et problem. Det er ikke alle som orker å stå å skrike om hjelp utenfor hjelpeinstitusjoner i Norge. Anonymkode: 9fa3f...7cb Om du ankommer et sykehus ol med en unge/ungdom med en BMI på 8,8 får du komme inn med en gang. Det er ikke en problemstilling. 36
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1387 Skrevet 4. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå var vel ikke problemet at helsevesenet ikke ville behandle jenta, men tvert imot at moren ville skrive ut datteren prematurt fra behandling som beviselig fungerte. Anonymkode: 4ab7a...a69 Ja, men du må se det jeg skrev i sammenheng med innlegget jeg siterte. Anonymkode: 7fdbe...473 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1388 Skrevet 4. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå var vel ikke problemet at helsevesenet ikke ville behandle jenta, men tvert imot at moren ville skrive ut datteren prematurt fra behandling som beviselig fungerte. Anonymkode: 4ab7a...a69 Dette!!!! Anonymkode: af65c...d63 17
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1389 Skrevet 4. mars 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå var vel ikke problemet at helsevesenet ikke ville behandle jenta, men tvert imot at moren ville skrive ut datteren prematurt fra behandling som beviselig fungerte. Anonymkode: 4ab7a...a69 Riktig. Anonymkode: e6f50...7f1 Innlegget er ryddet for brukerdebatt Yvonne (mod) Endret 4. mars 2018 av Yvonne 1
Glidelås Skrevet 4. mars 2018 #1390 Skrevet 4. mars 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå var vel ikke problemet at helsevesenet ikke ville behandle jenta, men tvert imot at moren ville skrive ut datteren prematurt fra behandling som beviselig fungerte. Anonymkode: 4ab7a...a69 Dette! Og at et av vilkårene for å skrive ut jenta var at hun skulle til fastlegen/lokalbehandling(var det ikke?). Der møtte de aldri opp. 11
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1391 Skrevet 4. mars 2018 19 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, men du må se det jeg skrev i sammenheng med innlegget jeg siterte. Anonymkode: 7fdbe...473 Det var egentlig det siterte innlegget jeg ville svare på, men var for lat til å lete det fram. Anonymkode: 4ab7a...a69 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1392 Skrevet 4. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var egentlig det siterte innlegget jeg ville svare på, men var for lat til å lete det fram. Anonymkode: 4ab7a...a69 Ja ok skjønner. For jeg er jo enig med deg i det du skrev. Årsaken til at jeg skrev sykehus både i Norge og andre land i Europa var fordi brukeren jeg siterte også tidligere hadde snakket om sykehus i Sverige osv. Anonymkode: 7fdbe...473 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1393 Skrevet 4. mars 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det var egentlig det siterte innlegget jeg ville svare på, men var for lat til å lete det fram. Anonymkode: 4ab7a...a69 Det spiller ingen rolle hvilket innlegg du siterte, det er helt rett uansett. Anonymkode: e6f50...7f1 Innlegget er ryddet for brukerdebatt. Yvonne (mod) Endret 4. mars 2018 av Yvonne 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1394 Skrevet 4. mars 2018 12 minutter siden, Glidelås skrev: Dette! Og at et av vilkårene for å skrive ut jenta var at hun skulle til fastlegen/lokalbehandling(var det ikke?). Der møtte de aldri opp. Jeg mener å ha lest at det var på denne tiden jenta sa at hun ville være "normal" og ikke gå i oppfølging, men at de likevel gikk til noen oppfølgings-konsultasjoner til et sted uti april, og deretter sluttet. Dette finner jeg dessverre ikke kildene til, men dersom noen vet om det, er det fint om dere deler. Anonymkode: e6f50...7f1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1395 Skrevet 4. mars 2018 Ikke en typisk spiseforstyrrelse, for Angelica var glad i mat: "Det kom nye behandlere hver dag, og de satt med stoppeklokke mens Angelica spiste. En av sykepleierne så at dette jo ikke var en såkalt typisk spiseforstyrrelse, hun trakk meg en dag til side og sa at her måtte det være noen andre ting som lå til grunn, for Angelica var jo glad i mat, sier moren." https://www.nrk.no/ho/13-aringens-mor-brot-sammen-og-forlot-rettssalen-under-forklaringen-1.13486129 Anonymkode: e6f50...7f1 10
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1396 Skrevet 4. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke en typisk spiseforstyrrelse, for Angelica var glad i mat: "Det kom nye behandlere hver dag, og de satt med stoppeklokke mens Angelica spiste. En av sykepleierne så at dette jo ikke var en såkalt typisk spiseforstyrrelse, hun trakk meg en dag til side og sa at her måtte det være noen andre ting som lå til grunn, for Angelica var jo glad i mat, sier moren." https://www.nrk.no/ho/13-aringens-mor-brot-sammen-og-forlot-rettssalen-under-forklaringen-1.13486129 Anonymkode: e6f50...7f1 " 6. En temporær sammenheng mellom barnets symptomer og morens nærvær. De rapporterte symptomene oppstår ikke i morens fravær, og behøver heller ikke å ha vært observert av andre enn moren. " ? Klikk for å vise tabell http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=43103&a=2 Anonymkode: fad9c...735 11
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1397 Skrevet 4. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke en typisk spiseforstyrrelse, for Angelica var glad i mat: "Det kom nye behandlere hver dag, og de satt med stoppeklokke mens Angelica spiste. En av sykepleierne så at dette jo ikke var en såkalt typisk spiseforstyrrelse, hun trakk meg en dag til side og sa at her måtte det være noen andre ting som lå til grunn, for Angelica var jo glad i mat, sier moren." https://www.nrk.no/ho/13-aringens-mor-brot-sammen-og-forlot-rettssalen-under-forklaringen-1.13486129 Anonymkode: e6f50...7f1 Dette skulle jeg gjerne hørt fra behandleren, ikke moren. Moen mener jo at mobbingen har skylden. Anonymkode: 59d11...41f 8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1398 Skrevet 4. mars 2018 3 timer siden, Auggie skrev: Takk for svar. Inntrykket jeg fikk fra det som stod på Budstikka var at forsvarerne mente at de ikke kunne dele seg, at begge måtte sitte i rettssalen. Om det er tilfelle, sitter da moren alene i det tilstøtende rommet eller er det noen andre der sammen med henne? Tenker i forhold til dette med å kontrollere diabetesen osv. og at hun vel bør ha noen hos seg for følelsesmessig støtte også. Tviler på at forsvarerne kommer så langt med det. De har planlagt dette rommet i lang tid. Da måtte forsvarerne legge til grunn at det var sannsynlig at mor ville tilbringe noe eller mye/all tid der. Hvis de da ikke har planlagt bemanningen sin ut fra det, kan de ikke komme her og klage på det nå. Det er bare nok et forsøk på å trenere saken. Anonymkode: 3e1ba...9db 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1399 Skrevet 4. mars 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette skulle jeg gjerne hørt fra behandleren, ikke moren. Moen mener jo at mobbingen har skylden. Anonymkode: 59d11...41f Da bør hun passe på hva hun sier, for i følge NRK er det hun som forteller dette. Jeg har ikke sett ett eneste bevis på at vektnedgangen har sammenheng med mobbing (slik tiltalte påstår). Derimot er det en markant sammenheng mellom vektnedgang og tid sammen med moren: "Angelica ble diagnostisert med en spiseforstyrrelse i mars 2012. Det ble konstatert i forbindelse med en konsultasjon hos fastlege. Hun veide da 28,8 kilo, og hadde BMI på 16 da hun var 10,5 år. Påtalemyndigheten mener at moren har opptrådte slik at det vanskeliggjorde at datterens helsetilstand kunne behandles av offentlige myndigheter." "Ifølge tiltalen unnlot moren gjentatte ganger å sørge for at datteren fikk nødvendig helsehjelpog behandling i perioden 5. februar frem til hun døde 31. desember 2015." "I forkant av at moren tok Angelica ut av skolen og reiste til hytta på Beistostølen veide hun 41,2 kilo. 13-åringen ble veid hos fastlegen 14. august 2015." (Vi blir bare nødt til å anta at hun har veid innenfor normal bmi mellom 5. februar og 14. august.) "Blant annet skal hun ha unnlatt å bestille legetime til datteren 18. september 2015, til tross for at 13-åringen selv uttrykkelig ba om dette på grunn av bekymring for egen helse." "13 år gamle Angelica veide 21,7 kilo og hadde en BMI, eller kroppsmasseindeks, på 8,8 da hun døde på nyttårsaften. Alt under 18,5 i BMI regnes som undervektig." https://www.vg.no/nyheter/innenriks/doedsfallet-i-valdres/moren-til-doede-angelica-13-forlot-rettssalen/a/23979478/ Anonymkode: e6f50...7f1 13
Anglofil Skrevet 4. mars 2018 #1400 Skrevet 4. mars 2018 (endret) Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, personangrep og avsporinger, samt svar til dette. Tråden åpnes igjen. Yvonne (mod) Endret 4. mars 2018 av Yvonne 7
Fremhevede innlegg