AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1341 Skrevet 4. mars 2018 Jeg registrerer at tiltalte får mye sympatimeldinger hvor personer stiller spørsmål med hvorfor vedkommende må møte i rettten. Er det så vanskelig å ha to tanker i hodet samtidig? 1. Tanke 1: Det må være grusomt for (de fleste) foreldre å miste et barn. Å sende blomser eller poste sympati for dette er forståelig. 2. Tanke2: Det er ikke normalt å ta med seg sitt syke barn og ikke oppsøke legehjelp ved behov. Det er mange som blander kortene. Det er grusomt for tiltalte, ergo kan vedkommende ikke tiltales/kan vedkommende ikke har gjort noe straffbart. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor dette er så vanskelig å forstå for mange. Det handler primært ikke om tiden før høsten 2015. Tiltaltes handlinger høsten 2015 er i fokus. Det må avklares om tiltalte har gjort noe straffbart, uavhengig av tiltalte og barnets opplevelser før dette. Anonymkode: 4319d...7a6 34
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1342 Skrevet 4. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg registrerer at tiltalte får mye sympatimeldinger hvor personer stiller spørsmål med hvorfor vedkommende må møte i rettten. Er det så vanskelig å ha to tanker i hodet samtidig? 1. Tanke 1: Det må være grusomt for (de fleste) foreldre å miste et barn. Å sende blomser eller poste sympati for dette er forståelig. 2. Tanke2: Det er ikke normalt å ta med seg sitt syke barn og ikke oppsøke legehjelp ved behov. Det er mange som blander kortene. Det er grusomt for tiltalte, ergo kan vedkommende ikke tiltales/kan vedkommende ikke har gjort noe straffbart. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor dette er så vanskelig å forstå for mange. Det handler primært ikke om tiden før høsten 2015. Tiltaltes handlinger høsten 2015 er i fokus. Det må avklares om tiltalte har gjort noe straffbart, uavhengig av tiltalte og barnets opplevelser før dette. Anonymkode: 4319d...7a6 Er det i denne tråden du mener at det er så mange sympatimeldinger om hvorfor mor må stille i retten, eller tenker du på andre nettsteder/kommentarfelt? Anonymkode: 7fdbe...473 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1343 Skrevet 4. mars 2018 På 27.2.2018 den 10.01, AnonymBruker skrev: Men enig i at det nå fremstår som det er et element av teater i det som foregår i salen også. Det med skjerfet er ekstremt teatralsk, som noen over her nevnte. Nå virker det også som om retten gjør all verdens tilpasninger for at hun skal klare å forklare seg. Hun er tilbudt å forklare seg i et annet rom, hun får ta en rekke pauser, hun kan selvfølgelig velge å gå direkte over til utspørring fremfor en fri forklaring. Alle står på pinne for henne i øyeblikket. Og hun veksler med å snakke lavt og å rope selv til rettens leder. Anonymkode: d18de...5d1 Hva er dette med skjerfet? Kan noen forklare? Anonymkode: e6f50...7f1 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1344 Skrevet 4. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er dette med skjerfet? Kan noen forklare? Anonymkode: e6f50...7f1 Det er et skjerf jenta har strikket til sin mor. Anonymkode: c6795...eca 2
Gjest chisandra Skrevet 4. mars 2018 #1345 Skrevet 4. mars 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg registrerer at tiltalte får mye sympatimeldinger hvor personer stiller spørsmål med hvorfor vedkommende må møte i rettten. Anonymkode: 4319d...7a6 Disse sympatierklæringene kommer nok ofte fra folk som ikke har satt seg inn i saken, samt hvordan mediene fremlegger saken. Husk hvordan f.eks. TV2 tidlig ga spalteplass kun til moren. Dette har de riktignok korrigert seg noe på i ettertid, men likevel. I starten var jo overskriftene at jenta rett og slett hadde blitt mobbet ihjel på tross av at moren hadde jobbet beinhardt for å få slutt på det. Jeg hadde også voldsomt sympati med moren i den tidligste fasen, før jeg begynte å sette meg mer inn i saken.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1346 Skrevet 4. mars 2018 3 minutter siden, chisandra skrev: Disse sympatierklæringene kommer nok ofte fra folk som ikke har satt seg inn i saken, samt hvordan mediene fremlegger saken. Husk hvordan f.eks. TV2 tidlig ga spalteplass kun til moren. Dette har de riktignok korrigert seg noe på i ettertid, men likevel. I starten var jo overskriftene at jenta rett og slett hadde blitt mobbet ihjel på tross av at moren hadde jobbet beinhardt for å få slutt på det. Jeg hadde også voldsomt sympati med moren i den tidligste fasen, før jeg begynte å sette meg mer inn i saken. Dette kjenner jeg på også. Nå har jeg derimot kun sympati for en eneste person, og det er jenta selv. Jeg får helt vondt inni meg, har selv en 13-åring, og dette går så dypt inn på meg at det setter meg litt ut. I starten var jeg også på "morens" side, om jeg kan kalle det det. Nå tenker jeg på den stakkars jenta som har ligget der syk og alene uten forsvarlig hjelp. Noe så tragisk. Anonymkode: c66e7...29e 18
Auggie Skrevet 4. mars 2018 #1347 Skrevet 4. mars 2018 Jeg leste gjennom live-feeden fra retten igjen i dag og bet meg merke i noe som skjedde tidlig på dagen fredag, da dommeren la frem kjennelsen om å gjennomføre rettssaken. Dommeren sa at det var gjort mange tiltak for å gjøre det mindre belastende for tiltalte, bl.a. har hun to forsvarere som kan sitte i et tilstøtende rom sammen med henne, for å bistå og ivareta hennes interesser. Etter at moren forlot rettssalen da det ble klart at rettssaken skulle gjennomføres oppstod det en diskusjon mellom forsvarere og dommeren på hvordan de skulle løse det praktisk. Forsvarerne mener at de begge må sitte i rettssalen pga alle dokumentene, så det er ikke mulig at en av dem følger saken sammen med tiltalte i et tilstøtende rom. Det står ikke noe i live-feeden om hva de konkluderte med, bare at det var en diskusjon. Noen som har fått med seg noe rundt det? Hva løsningen ble? https://www.budstikka.no/vis/direkte/cje9mo663009m09d3mrs3v1ai?height=500&mode=live 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1348 Skrevet 4. mars 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er et skjerf jenta har strikket til sin mor. Anonymkode: c6795...eca Javel, men hva er det med det som bygger opp om "ekstremt teatralsk"? Anonymkode: e6f50...7f1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1349 Skrevet 4. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Javel, men hva er det med det som bygger opp om "ekstremt teatralsk"? Anonymkode: e6f50...7f1 Det er jo ikke bare skjerfet, det er det innrammede bildet hun hele tiden bærer rundt på også. Tror du hun har med seg det i hverdagen? Anonymkode: 59d11...41f 13
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1350 Skrevet 4. mars 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det i denne tråden du mener at det er så mange sympatimeldinger om hvorfor mor må stille i retten, eller tenker du på andre nettsteder/kommentarfelt? Anonymkode: 7fdbe...473 Hei. Tenker på blomster i retten, støtte på FB etc. Ikke primært her inne, nei. Kjent stand-up komiker/terapeut har støttet tiltalte - og hun har jeg alltid sett på som en oppegående dame etc. Anonymkode: 4319d...7a6 8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1351 Skrevet 4. mars 2018 14 minutter siden, Auggie skrev: Jeg leste gjennom live-feeden fra retten igjen i dag og bet meg merke i noe som skjedde tidlig på dagen fredag, da dommeren la frem kjennelsen om å gjennomføre rettssaken. Dommeren sa at det var gjort mange tiltak for å gjøre det mindre belastende for tiltalte, bl.a. har hun to forsvarere som kan sitte i et tilstøtende rom sammen med henne, for å bistå og ivareta hennes interesser. Etter at moren forlot rettssalen da det ble klart at rettssaken skulle gjennomføres oppstod det en diskusjon mellom forsvarere og dommeren på hvordan de skulle løse det praktisk. Forsvarerne mener at de begge må sitte i rettssalen pga alle dokumentene, så det er ikke mulig at en av dem følger saken sammen med tiltalte i et tilstøtende rom. Det står ikke noe i live-feeden om hva de konkluderte med, bare at det var en diskusjon. Noen som har fått med seg noe rundt det? Hva løsningen ble? https://www.budstikka.no/vis/direkte/cje9mo663009m09d3mrs3v1ai?height=500&mode=live Jeg vet ikke hva de ble enige om, men den ene forsvareren var iallfall tilstede og stilte spørsmål til vitner. Den ene må jo nødvendigvis sitte i rettssalen, men om den andre satt på rommet med moren eller også var tilstede i rettssalen vet jeg ikke. Anonymkode: 7fdbe...473 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1352 Skrevet 4. mars 2018 23 minutter siden, chisandra skrev: Disse sympatierklæringene kommer nok ofte fra folk som ikke har satt seg inn i saken, samt hvordan mediene fremlegger saken. Husk hvordan f.eks. TV2 tidlig ga spalteplass kun til moren. Dette har de riktignok korrigert seg noe på i ettertid, men likevel. I starten var jo overskriftene at jenta rett og slett hadde blitt mobbet ihjel på tross av at moren hadde jobbet beinhardt for å få slutt på det. Jeg hadde også voldsomt sympati med moren i den tidligste fasen, før jeg begynte å sette meg mer inn i saken. Jeg ser absolutt den. Jeg stiller spørsmål ved hvordan denne støtten fortsetter selv etter at ny informasjon blir lagt fram av kilder (feks ambulansepersonell) som ikke har noen tilknytning til noen i saken. For meg er slike "nøytrale" vitneutsagn utrolig sterke. Jeg unner selvfølgelig tiltalte alle den støtten hun kan få av mennesker rundt seg. Syns bare det er rart at en del av disse menneskene ennå drar det så langt at tiltalte ikke en gang har en rolle i datterens sykdom og død. Anonymkode: 4319d...7a6 7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1353 Skrevet 4. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Tenker på blomster i retten, støtte på FB etc. Ikke primært her inne, nei. Kjent stand-up komiker/terapeut har støttet tiltalte - og hun har jeg alltid sett på som en oppegående dame etc. Anonymkode: 4319d...7a6 Ok. Ja jeg skjønner at du reagerer. Tenker som andre her; at folk ikke har satt seg tilstrekkelig inn i saken, og spesielt kanskje at de bare husker de store landsdekkende oppslagene i starten. Nyanserte fremstillinger har i hovedsak kommet fra lokalmedia. Og så har jeg inntrykk av at det er en del som bare hater barnevernet og den store slemme staten generelt og legger kategorisk all sympati til forelderen, men glemmer det eventuelt krenkede barnet. Anonymkode: 7fdbe...473 11
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1354 Skrevet 4. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Javel, men hva er det med det som bygger opp om "ekstremt teatralsk"? Anonymkode: e6f50...7f1 Er ikke jeg som har skrevet noe om teatralsk. Jeg bare slang inn fakta (men hjemmestrikket skjerf er neppe et straffbart forhold). Anonymkode: c6795...eca 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1355 Skrevet 4. mars 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: På 27.2.2018 den 10.01, AnonymBruker skrev: Men enig i at det nå fremstår som det er et element av teater i det som foregår i salen også. Det med skjerfet er ekstremt teatralsk, som noen over her nevnte. Nå virker det også som om retten gjør all verdens tilpasninger for at hun skal klare å forklare seg. Hun er tilbudt å forklare seg i et annet rom, hun får ta en rekke pauser, hun kan selvfølgelig velge å gå direkte over til utspørring fremfor en fri forklaring. Alle står på pinne for henne i øyeblikket. Og hun veksler med å snakke lavt og å rope selv til rettens leder. Anonymkode: d18de...5d1 Hva er dette med skjerfet? Kan noen forklare? Anonymkode: e6f50...7f1 Hvis noen andre kan forklare hva som menes her, med skjerfet, til en utenforstående, så setter jeg pris på dette. Anonymkode: e6f50...7f1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1356 Skrevet 4. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis noen andre kan forklare hva som menes her, med skjerfet, til en utenforstående, så setter jeg pris på dette. Anonymkode: e6f50...7f1 - Jeg skal ha på meg et skjerf Angelica har strikket til meg. Rødt, hvitt og blått, som det franske flagget - frihet, likhet og brorskap - symbolsk i dag, og varmende for meg, sier kvinnen til Dagbladet. Kilde: https://www.dagbladet.no/nyheter/uvirkelig-og-som-et-voldsomt-overgrep-mot-en-hel-familie-i-en-grenselos-sorg/69554501 Anonymkode: 4319d...7a6 9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1357 Skrevet 4. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: - Jeg skal ha på meg et skjerf Angelica har strikket til meg. Rødt, hvitt og blått, som det franske flagget - frihet, likhet og brorskap - symbolsk i dag, og varmende for meg, sier kvinnen til Dagbladet. Kilde: https://www.dagbladet.no/nyheter/uvirkelig-og-som-et-voldsomt-overgrep-mot-en-hel-familie-i-en-grenselos-sorg/69554501 Anonymkode: 4319d...7a6 Takk! Anonymkode: e6f50...7f1 2
Gjest chisandra Skrevet 4. mars 2018 #1358 Skrevet 4. mars 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Tenker på blomster i retten, støtte på FB etc. Ikke primært her inne, nei. Kjent stand-up komiker/terapeut har støttet tiltalte - og hun har jeg alltid sett på som en oppegående dame etc. Anonymkode: 4319d...7a6 De vil ofte finnes en eller annen kjendis som går høyt ut med støtte. Husker kjendisfotografen som ga sin uforbeholdne støtte til Vågå-grisen. Det angret han på i ettertid når bevisene begynte å komme: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/oeygard-saken/jeg-angrer-paa-den-famoese-pluto-uttalelsen/a/10055150/ En annen ting med denne moren, er jo at hun fremsto tilsynelatende ressurssterk, hun ser bra ut og ikke minst - hun er svært veltalende ute i mediene. Da skal man følge litt ekstra med før du finner ut at ikke alt nødvendigvis stemmer.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1359 Skrevet 4. mars 2018 Stakkars mor, hun har lidd nok. Slutt å plage henne og gi hun erstatning for denne trakasseringen. Hun har sikkert gjort så godt hun kunne ut fra sine forutsetninger. Blir så hyklersk når man står utenfor og påstår at man kunne gjort ting så mye bedre selv. Anonymkode: 9fa3f...7cb 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 Populært innlegg #1360 Skrevet 4. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stakkars mor, hun har lidd nok. Slutt å plage henne og gi hun erstatning for denne trakasseringen. Hun har sikkert gjort så godt hun kunne ut fra sine forutsetninger. Blir så hyklersk når man står utenfor og påstår at man kunne gjort ting så mye bedre selv. Anonymkode: 9fa3f...7cb Jeg kan garantere deg at jeg hadde fått barnet mitt på sykehus. Anonymkode: 7fdbe...473 66
Fremhevede innlegg