Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan garantere deg at jeg hadde fått barnet mitt på sykehus. 

Anonymkode: 7fdbe...473

I Sverige?

Anonymkode: 9fa3f...7cb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars mor, hun har lidd nok. Slutt å plage henne og gi hun erstatning for denne trakasseringen. Hun har sikkert gjort så godt hun kunne ut fra sine forutsetninger. Blir så hyklersk når man står utenfor og påstår at man kunne gjort ting så mye bedre selv.

Har du fulgt godt med i saken? Hørt de nye vitneforklaringene? 

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I Sverige?

Ja, der også. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ringt politiet om naboungene var avmagret, jeg ville ringt politiet om noen i familien holdt barn vekk fra hjelp, jeg ville anmeldt min søster, min bror, min kusine, min fetter, min kollega, min sjef. Spiller ingen rolle. Jeg ville gjort hva som helst, om jeg trodde det var til noe hjelp for et barn jeg mistenker er i vansker. Hva som helst!! 

Anonymkode: 45eb5...034

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Det er min plikt som menneske! 

Anonymkode: 45eb5...034

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, chisandra skrev:

De vil ofte finnes en eller annen kjendis som går høyt ut med støtte. Husker kjendisfotografen som ga sin uforbeholdne støtte til Vågå-grisen. Det angret han på i ettertid når bevisene begynte å komme:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/oeygard-saken/jeg-angrer-paa-den-famoese-pluto-uttalelsen/a/10055150/

En annen ting med denne moren, er jo at hun fremsto tilsynelatende ressurssterk, hun ser bra ut og ikke minst - hun er svært  veltalende ute i mediene. Da skal man følge litt ekstra med før du finner ut at ikke alt nødvendigvis stemmer.

Dette er en avsporing og jeg beklager på forhånd. Jeg måtte bare dra litt på smilebåndet av meg selv. Hadde glemt ordføreren i Vågå og trodde et øyeblikk av du snakket om en kriminell gris.... 
Mener ikke å spøke med hverken saken i Valdres eller Vågå, bare så det er sagt. 

Anonymkode: 4319d...7a6

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars mor, hun har lidd nok. Slutt å plage henne og gi hun erstatning for denne trakasseringen. Hun har sikkert gjort så godt hun kunne ut fra sine forutsetninger. Blir så hyklersk når man står utenfor og påstår at man kunne gjort ting så mye bedre selv.

De fleste kunne gjort det bedre, de ferreste står tiltalt for å ha mishandle barnet sitt 

• Liker 26
Gjest Carol80
Skrevet

Jeg har fortalt folk jeg kjenner om ting som har kommet frem rundt denne saken, særlig ift mor. De fleste er oppsatt på å skylde på barnevernet, skolen som ikke tok tak i mobbing og en deadbeat dad. Jeg tenker at bevisene og vitneutsagn vil tale for seg selv. Det er en grunn for tiltale og en grunn til at den kom såpass raskt etter A sin død.

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva de ble enige om, men den ene forsvareren var iallfall tilstede og stilte spørsmål til vitner. Den ene må jo nødvendigvis sitte i rettssalen, men om den andre satt på rommet med moren eller også var tilstede i rettssalen vet jeg ikke. 

Takk for svar.  Inntrykket jeg fikk fra det som stod på Budstikka var at forsvarerne mente at de ikke kunne dele seg, at begge måtte sitte i rettssalen.  Om det er tilfelle, sitter da moren alene i det tilstøtende rommet eller er det noen andre der sammen med henne?  Tenker i forhold til dette med å kontrollere diabetesen osv. og at hun vel bør ha noen hos seg for følelsesmessig støtte også.

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Auggie skrev:

Takk for svar.  Inntrykket jeg fikk fra det som stod på Budstikka var at forsvarerne mente at de ikke kunne dele seg, at begge måtte sitte i rettssalen.  Om det er tilfelle, sitter da moren alene i det tilstøtende rommet eller er det noen andre der sammen med henne?  Tenker i forhold til dette med å kontrollere diabetesen osv. og at hun vel bør ha noen hos seg for følelsesmessig støtte også.

Jeg leste et sted at han diabeteslegen som var vitne første dag, sitter på bakrommet sammen med henne. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Vampyrina skrev:

Jeg leste et sted at han diabeteslegen som var vitne første dag, sitter på bakrommet sammen med henne. 

Ja, han tilbød seg å være til stede for at de skulle få kommet i gang. Da ble det vel mindre mas om det blodsukkeret.

Anonymkode: 59d11...41f

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han tilbød seg å være til stede for at de skulle få kommet i gang. Da ble det vel mindre mas om det blodsukkeret.

Var det ikke han som gikk fra å komme med ekstpertuttalelse til å bli diabetes-rådgiver?

Anonymkode: e6f50...7f1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Auggie skrev:

Jeg har lest et sted at mannen, søsteren og moren har sittet med henne på det andre rommet. Personlig tror jeg ikke at diabeteslegen er der med henne nå fremover, det var nok bare den dagen det var aktuelt at hun skulle forklare seg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, chisandra skrev:

Disse sympatierklæringene kommer nok ofte fra folk som ikke har satt seg inn i saken, samt hvordan mediene fremlegger saken. Husk hvordan f.eks. TV2 tidlig ga spalteplass kun til moren. Dette har de riktignok korrigert seg noe på i ettertid, men likevel. I starten var jo overskriftene at jenta rett og slett hadde blitt mobbet ihjel på tross av at moren hadde jobbet beinhardt for å få slutt på det.

Jeg hadde også voldsomt sympati med moren i den tidligste fasen, før jeg begynte å sette meg mer inn i saken.

Medienes ensidige fremstilling i slike saker er faktisk et problem, både fordi den offentlige debatten mangler nyanser, men også fordi det fører til ett større trykk på de involverte enn det som er nødvendig. Det er jo nå skapt et bilde av mobbende barn, udugelig skole, fraværende barnevern, dårlig fastlege, svakt sykehus osv som viser seg å ikke stemme, men den korrigeringen får mange ikke med seg. Folk flest ser nyhetene og tar der som blir sagt der for god fisk, få gidder å sjekke selv. De som f.eks tar seg bryet med å lese artikkelen til Budstikka ser jo raskt at saken er mer kompleks enn slik tabloide medier fremstiller dem. TV2 er jo velkjent for å bare kjøre massivt fra ett ståsted, de mangler stort sett evnen til å nyansere saker. Asbjørn Øyhovden som er tv2 journalist i denne saken er jo den samme som har lagt utallige andre saker om det grusomme barnevernet  og det udugelige helsevesenet, alltid ensidig og aldri reflektert journalistikk. Han får store overskrifter og oppslag, lager en del rabalder, men det som rapporteres er jo et skjevt bilde uten vekt i virkeligheten. Jeg har alltid tenkt at noe skurret i denne saken, og da Øyhovden ble satt på saken var det ikke lenger tvil. 

Anonymkode: c0d93...979

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest et sted at mannen, søsteren og moren har sittet med henne på det andre rommet. Personlig tror jeg ikke at diabeteslegen er der med henne nå fremover, det var nok bare den dagen det var aktuelt at hun skulle forklare seg. 

"Men etter pausen hadde blodsukkernivået steget fra 18 til 24 mmol/l, og Prestesæter innvilget derfor pause fram til overlege Berg, som nå opptrer i en rådgivende rolle, erklærer nivået for akseptabelt."

https://www.dagbladet.no/nyheter/forsvarer---uverdig-a-fortsette/69565565

Anonymkode: e6f50...7f1

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer med forklaringen hennes nå? Er det uaktuelt at hun avgir forklaring siden hun ikke forklarte seg først? Hun har jo såvidt jeg har fått med meg verken har vært i konfronterende avhør med politiet eller har forklart seg om perioden de oppholdt seg på hytta, så det er vel begrenset hvilken bevisverdi det har å legge frem de avhørene som er gjort?

• Liker 2
Skrevet
På 2.3.2018 den 7.23, AnonymBruker skrev:

Forsvarets strategi er jo at hun er for syk til at rettssaken skal fortsette, så jeg tviler på at hun får noen slik beskjed av dem. Hva dommeren har mulighet til å gjøre, vet jeg ikke. Hvis saken faktisk gjennomføres (med eller uten vitnemål) og det blir en dom, vil den garantert ankes uansett. 

Anonymkode: 3e1ba...9db

Det er sant, men synes det er litt rart at forsvaret er med på å kjøre den strategien mtp hvor dumt det ser ut fra utsiden og at det i de flestes øyne er med på å svekke saken. Men ja, regner med det er lenge til hele rettsaken er ferdig, og det kommer nok til og utsettes lenge og deretter ankes. 

Skrevet

Det blir en spennende dag i retten kommende uke, da skal skoleledelsen, foreldre og bekjente av avdøde og moren fortelle sin versjon. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Vampyrina skrev:

Det blir en spennende dag i retten kommende uke, da skal skoleledelsen, foreldre og bekjente av avdøde og moren fortelle sin versjon. 

Ja, får håpe at Budstikka fortsetter live-rapporteringen. Oppland arbeiderblad hadde jo det samme i forrige uke. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, får håpe at Budstikka fortsetter live-rapporteringen. Oppland arbeiderblad hadde jo det samme i forrige uke. 

De skal i alle fall ha live oppdatering kommende uke!

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...