Glidelås Skrevet 3. mars 2018 #1281 Skrevet 3. mars 2018 Fortsetter det på mandag? Hvem skal vitne neste gang?
Bakepulver Skrevet 3. mars 2018 #1282 Skrevet 3. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, at hun i det øyeblikket kunne tenke så langt som at dette skulle bli slått opp i media. Anonymkode: 9ec52...4c6 Det som jeg reagerer mest på er at de, altså ambulansepersonell måtte få dette frem i media. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #1283 Skrevet 3. mars 2018 "Moren fortalte om innleggelsen av Angelica på Drammen sykehus ved årsskiftet 2014/2015, og da hun ble skrevet ut 5. februar 2015. Da skal Camilla Heggelund ha avslått tilbud og anbefalinger om behandling fra spesialisthelsetjenesten, noe som er en del av tiltalen. De byttet da fastlege for Angelica, og under et besøk moren hadde der i mai 2015 ringte Angelica tilfeldigvis. Hun fortalte at det sto noen utenfor og banket på døren, og at hun var redd. Det viste seg ifølge moren at det var barnevernet som var der, fordi de mente at det ikke var informert om at Angelica hadde byttet lege, og at hun ikke var på skolen." https://www.tv2.no/a/9081168/ Det var vel nevnt i en annen artikkel også, at datteren var redd for at barnevernet skulle hente henne. Anonymkode: fad9c...735 5
Alivamale Skrevet 3. mars 2018 #1284 Skrevet 3. mars 2018 3 minutter siden, Bakepulver skrev: Jo det er faktisk rart å være opptatt av hva som skal frem i media når barnet ditt nettopp har mistet livet! Ja, det er rart. Men mennesker i krise kan si mange ulogiske ting. Hennes «hangup» er at barnet har blitt mobbet. Det kan hende at det er sant, men hun har åpenbart ikke klart å håndtere datterens sykdom. Sånn jeg ser det har hun hatt en fatalistisk tilnærmelse til det hele; hun har gjort seg selv og datteren hjelpeløse ved å prøve å plassere skyld, i stedet for å søke løsninger. Det virker som hun ga opp. Selv om hun sikkert var glad i barnet sitt. 10
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #1285 Skrevet 3. mars 2018 7 minutter siden, Glidelås skrev: Fortsetter det på mandag? Hvem skal vitne neste gang? Jeg vet ikke. Men i følge det som blir sagt her https://www.vgtv.no/video/154796/krimekspert-noedsamtalen-mistenkeliggjoeres skal det i neste uke være en utdyping i forbindelse med nødsamtalen, og en lydekspert skal også inn i bildet. Anonymkode: fad9c...735 6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #1286 Skrevet 3. mars 2018 Hovedforhandlingen fortsetter mandag klokken 09:00 @Glidelås https://www.budstikka.no/vis/direkte/cje9mo663009m09d3mrs3v1ai?height=500&mode=live Anonymkode: fad9c...735 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #1287 Skrevet 3. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nja. En 13-åring som dør av sult/avmagring? Jenta er jo selve siktelsen. Trenger ikke finne så mye bevis egentlig. Anonymkode: 45eb5...034 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja enig i denne. Jeg tenker at et så avmagret barn er grunn til mistanke uavhengig av om man finner noe annet. Anonymkode: 7fdbe...473 Mener dere at det er vanlig prosedyre å sikte foreldre noen timer etterpå når det handler om anorexia? Anonymkode: 388ec...0e7 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #1288 Skrevet 3. mars 2018 (endret) Dattera hadde vært syk siden hun var 9 år og de hadde vært til 200 konsultasjoner før disse siste mnd. https://www.nrk.no/ho/valdres-saken_-moren-har-ikke-forklart-seg-om-datterens-_13_-siste-maneder-1.13480766 Så at de to hadde litt svart humør rundt dette etterhvert er kanskje ikke så rasende sinnsykt, selv om det blir sjokkerende når det er tatt ut av sammenheng. Syns det blir litt vel mye kategoriske uttalelser i denne tråden, der folk kategorisk avviser at sannheten ikke trenger være svart eller hvit. Men kanskje noe midt i mellom.. Anonymkode: c6795...eca Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold. Yvonne (mod) Endret 3. mars 2018 av Yvonne 9
Vampyrina Skrevet 3. mars 2018 #1289 Skrevet 3. mars 2018 Jeg måtte se tv2-innslaget på nytt og jeg blir helt kvalm. Til dere som ennå ikke har lest budstikka-artikkelen, anbefaler jeg den på det sterkeste. Den tegner et bilde av mor som vi nå får høre i retten.... Les også metoderapporten om hvordan de jobbet med å skrive artikkelen. 11
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #1290 Skrevet 3. mars 2018 6 minutter siden, Vampyrina skrev: Jeg måtte se tv2-innslaget på nytt og jeg blir helt kvalm. Til dere som ennå ikke har lest budstikka-artikkelen, anbefaler jeg den på det sterkeste. Den tegner et bilde av mor som vi nå får høre i retten.... Les også metoderapporten om hvordan de jobbet med å skrive artikkelen. Kan du linke til disse? Anonymkode: fad9c...735 1
Alivamale Skrevet 3. mars 2018 #1291 Skrevet 3. mars 2018 2 minutter siden, Vampyrina skrev: Jeg måtte se tv2-innslaget på nytt og jeg blir helt kvalm. Til dere som ennå ikke har lest budstikka-artikkelen, anbefaler jeg den på det sterkeste. Den tegner et bilde av mor som vi nå får høre i retten.... Les også metoderapporten om hvordan de jobbet med å skrive artikkelen. Har lest artikkelen. Det betyr ikke at alt som beskrives der er en sannhet. Det er «sannheter», retrospekt, fra den andre siden, fra foreldre som vil beskytte sine barn, med all rett. Jeg er enig i at det tegner et bilde av en alt for overbeskyttende mor. 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #1292 Skrevet 3. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener dere at det er vanlig prosedyre å sikte foreldre noen timer etterpå når det handler om anorexia? Anonymkode: 388ec...0e7 Hvis man har et så avmagret barn, skal barnet være på sykehus, ikke hjemme. Det er essensen i denne saken her, altså hvorfor mor er tiltalt. Hvorfor var et svært sykt barn isolert i en hytte sammen med sin mor i månedsvis i stedet for å få den medisinske hjelpen hun helt åpenbart trengte. Vi kan diskutere hennes far, besteforeldre, mobbing etc alt hva vi vil, men det er ikke der selve saken egentlig ligger. Foreldre til andre barn som dør pga spiseforstyrrelser blir ikke tiltalt fordi de har prøvd å skaffe barnet sitt helsehjelp. Anonymkode: 3e1ba...9db 31
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #1293 Skrevet 3. mars 2018 (endret) Vi vet at hun hadde Anoreksi. Hun ble innlagt på tvang nyttårsaften året før og var innlagt i 1-2 mnd (utskrevet i februar). Når hun var overvåket av helsepersonell så lenge, hadde de nok oppdaget om hun ikke hadde Anoreksi. Anonymkode: c6795...eca Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold, samt svar til dette. Yvonne (mod) Endret 4. mars 2018 av Yvonne 13
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #1294 Skrevet 3. mars 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener dere at det er vanlig prosedyre å sikte foreldre noen timer etterpå når det handler om anorexia? Anonymkode: 388ec...0e7 Ja. Hun skulle vært på sykehus for lengst. Anonymkode: 45eb5...034 8
Bakepulver Skrevet 3. mars 2018 #1295 Skrevet 3. mars 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener dere at det er vanlig prosedyre å sikte foreldre noen timer etterpå når det handler om anorexia? Anonymkode: 388ec...0e7 Hva som skjer i andre saker er ikke relevant dersom barnet ikke er blitt isolert på en hytte langt unna nødvendig helsehjelp. 9
Vampyrina Skrevet 3. mars 2018 #1296 Skrevet 3. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du linke til disse? Anonymkode: fad9c...735 Bildet er linken. Den andre må du betale for i Budstikka. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #1297 Skrevet 3. mars 2018 Samboeren min har jobbet med mennesker med spiseforstyrrelser - de aller sykeste, som må tvangsbehandles og trenger tett medisinsk oppfølging når de begynner å spise igjen fordi det ikke «bare er å gi dem mat», de kan dø av det også. Han sier at det er noen med anoreksi som etterhvert blir gitt opp og man lar dem dø (men selvsagt får de pleie og oppfølging hele tiden), fordi man ser at de ikke kan reddes, og det går ikke an å tvangsfore dem med sonde resten av livet deres. Det er her snakk om mennesker som gjerne er rundt tretti år eller eldre, og som har hatt spiseforstyrrelser i mange, mange år. De har veldig dårlig prognose, og man når av og til det punktet at det blir uverdig å tvangsbehandle. Men unge pasienter setter man store ressurser inn på å forsøke å redde. En 13-åring med anoreksi blir ikke «gitt opp» i helsevesenet. Da har man fremdeles mulighet til å få pasienten til å «snu» og bli frisk eller tilnærmet frisk på lang sikt, etter at de har fått pasienten gjennom den akutte krisen. Men denne hjelpen fikk Angelica ikke. Hun fikk ikke sjansen. Anonymkode: 3e1ba...9db 33
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #1298 Skrevet 3. mars 2018 Når kom den nye mannen hennes inn i bildet? Anonymkode: 81aae...cef 6
aiba Skrevet 3. mars 2018 #1299 Skrevet 3. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samboeren min har jobbet med mennesker med spiseforstyrrelser - de aller sykeste, som må tvangsbehandles og trenger tett medisinsk oppfølging når de begynner å spise igjen fordi det ikke «bare er å gi dem mat», de kan dø av det også. Han sier at det er noen med anoreksi som etterhvert blir gitt opp og man lar dem dø (men selvsagt får de pleie og oppfølging hele tiden), fordi man ser at de ikke kan reddes, og det går ikke an å tvangsfore dem med sonde resten av livet deres. Det er her snakk om mennesker som gjerne er rundt tretti år eller eldre, og som har hatt spiseforstyrrelser i mange, mange år. De har veldig dårlig prognose, og man når av og til det punktet at det blir uverdig å tvangsbehandle. Men unge pasienter setter man store ressurser inn på å forsøke å redde. En 13-åring med anoreksi blir ikke «gitt opp» i helsevesenet. Da har man fremdeles mulighet til å få pasienten til å «snu» og bli frisk eller tilnærmet frisk på lang sikt, etter at de har fått pasienten gjennom den akutte krisen. Men denne hjelpen fikk Angelica ikke. Hun fikk ikke sjansen. Anonymkode: 3e1ba...9db Uff så trist... 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #1300 Skrevet 3. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når kom den nye mannen hennes inn i bildet? Anonymkode: 81aae...cef slutten av 2016 Anonymkode: 1c8ce...74f 1
Fremhevede innlegg