Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det står i artikkelen fra Budstikka:

To fastleger i Bærum, Bærum kommune Barne- og ungdomspsykiatrien – Vest, avdeling Vinderen, Barne- og ungdomspsykiatrisk avdeling ved Drammen sykehus, Diakonhjemmet, og regional seksjon for spiseforstyrrelser ved Oslo universitetssykehus har alle vært gjenstand for et såkalt «tilsyn» fra Fylkesmannen.

Jenta har altså vært på en avdeling på Vinderen. (Vinderen voksenpsykiatriske er en del av Diakonhjemmet)

Anonymkode: 817fa...7b6

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse vitnene har ihvertfall svart på spørsmål i politiavhør som kan brukes..... 

Anonymkode: 817fa...7b6

Det er bemerkelsesverdig, både hvor mye mer detaljert og hvor mye lengre i tid, den kvinnelige ambulansesjåføren som uttalte seg på fredag, husker.

Anonymkode: e6f50...7f1

• Liker 2
Gjest Sisti
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

"– Det så ut som jenta hadde vært død i timer, kanskje lenger sier, legen på spørsmål fra aktor."

Anonymkode: 59d11...41f

Viktig å få med at denne legen da ankom to timer etter mor ringte ambulansen. Så det er sånn sett ikke rart om hun så ut som hun hadde vært død to timer. 

Gjest gjest- silje
Skrevet (endret)

Ja, så lite som vitnene husker nå, så var det jaggu meg bra at politiet ble varslet tidlig og fikk tatt avhør, mens alt var ferskt.

Disse bagene er det flere vitner som blir spurt om. Brannmannen ble også spurt om moren pakket disse to, mens han var tilstede. Så dette var da bager som var pakket. 

Ambulanselegen: – Det så ut som jenta hadde vært død i timer, kanskje lenger sier, legen på spørsmål fra aktor.

Legen ankom 2t etter at tiltalte hadde varslet amk, men han reagerte likevel på at jenta så ut til å ligget død lenge.

(Budstikka/rettsaken)

Endret av gjest- silje
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, identifisering av privatpersoner, brudd på opphavsrett, persondebatt og omtale av mindreårig/barn, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bemerkelsesverdig, både hvor mye mer detaljert og hvor mye lengre i tid, den kvinnelige ambulansesjåføren som uttalte seg på fredag, husker.

Hva mener du? 

Jeg tror bare at det er fordi folk er forskjellige og noen har bedre hukommelse enn andre

• Liker 10
Gjest chisandra
Skrevet

Den utsendte fra kommunens kriseteam skal også vitne i dag.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Ulzzang skrev:

Hva mener du? 

Jeg tror bare at det er fordi folk er forskjellige og noen har bedre hukommelse enn andre

Jeg mener det jeg skrev, selvfølgelig. 

Det er det som er bemerkelsesverdig!

• Liker 2
Gjest marie_82
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, nå finnes det jo også private helsetilbud for de som har penger. Hvis man ikke har penger derimot så har man et problem. Det er ikke alle som orker å stå å skrike om hjelp utenfor hjelpeinstitusjoner i Norge.

Anonymkode: 9fa3f...7cb

Hvis du ikke orker å kjempe for barnet ditt som er dødsyk så mangler du noen instinkter.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det jeg skrev, selvfølgelig. 

Det er det som er bemerkelsesverdig!

Det er da ikke bemerkelsesverdig at noen husker bedre og mer detaljert enn andre. 

Anonymkode: af65c...d63

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, marie_82 skrev:

Hvis du ikke orker å kjempe for barnet ditt som er dødsyk så mangler du noen instinkter.

Eller at instinktene har fullstendige feilkoblinger.

Anonymkode: 59d11...41f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke bemerkelsesverdig at noen husker bedre og mer detaljert enn andre. 

Anonymkode: af65c...d63

Neivel, det får være din mening. 

Jeg mener bestemt at det er bemerkelsesverdig stor forskjell på evnene til de ulike vitnene, og at det selvfølgelig har en god del å si for rettssaken. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I hvilken sammenheng er det tiltalte har truet med å ta sitt eget liv? Er det noen som vet noe om dette?

Anonymkode: 1c8ce...74f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener bestemt at det er bemerkelsesverdig stor forskjell på evnene til de ulike vitnene, og at det selvfølgelig har en god del å si for rettssaken. 

Og det samme gjelder fastlegen, som forteller mer detaljert enn vi til nå har hørt. 

• Liker 1
Skrevet

I hvilken sammenheng er det tiltalte har truet med å ta sitt eget liv? Er det noen som vet noe om dette?

Hvis jeg har forstått det riktig, så skal dette være en del av innholdet i sms’ene

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er et av tiltalepunktene, så jeg antar at dette finnes det gode beviser på. Jeg har bare antatt at det gjelder sms.

Det kan være jenta har rapportert til noen, men det er vel heller tvilsomt. 

• Liker 4
Gjest gjest- silje
Skrevet (endret)

Fastlegen som var en del av kriseteamet forklarer seg:

-Da vi skulle ut var det noen bager vi skulle ta med oss. De var ferdig pakket, slik jeg oppfattet det. Jeg tror den ene sto under et bord, og den andre sto på bordet, men det er jeg usikker på, forklarer fastlegen. 

Så moren hadde da forhåndspakket. Og dette var tydeligvis ting som hun måtte ha med seg med engang. 

Tatt fra budstikka/rettsaken.

Innlegget er redigert for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av gjest- silje
AnonymBruker
Skrevet

Legen som forklarer seg nå sier at sofaen manglet noen puter og at det var noen sofaputer som var bundet oppå en stol. Hva var greia med det? Hva kan hun ha brukt det til?

Anonymkode: 48845...25c

• Liker 4
Gjest chisandra
Skrevet

Av en eller annen grunn får jeg ekstra frysninger på ryggen av det denne fastlegen sier.

Skrevet

Puter bundet fast med tau over en stol? 

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...