AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1501 Skrevet 5. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den ble pakket opp da fastlege og helsesøster var der, mens helsesøster fortalte at tiltalte hadde en halvstrikket lue på hodet da de kom. Anonymkode: e6f50...7f1 Ja, nå ser jeg det.Takk for korreksen. Anonymkode: 1c8ce...74f 2
Mitral Skrevet 5. mars 2018 #1502 Skrevet 5. mars 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legen som forklarer seg nå sier at sofaen manglet noen puter og at det var noen sofaputer som var bundet oppå en stol. Hva var greia med det? Hva kan hun ha brukt det til? Anonymkode: 48845...25c Til å la jenta sitte på kanskje?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1503 Skrevet 5. mars 2018 22 minutter siden, Ulzzang said: Hjelpes... denne stolen med putene... dette er så ekkelt Det trenger jo ikke å være mer mystisk enn at putene skulle fungere som ryggstø, så Angelica kunne sitte i senga. Å binde dem sammen med tykt tau virker noe spesielt, men det kan tenkes at det var et problem at putene gled fra hverandre, og at tykt tau var det som var for hånden. Med en dobbel dyne eller noe imellom, vil kanskje ikke tauene være så sjenerende. Anonymkode: 4ab7a...a69 5
Mitral Skrevet 5. mars 2018 #1504 Skrevet 5. mars 2018 Kom det frem om helsesøster kjente til jenta eller moren fra før?
hotellpute09 Skrevet 5. mars 2018 #1505 Skrevet 5. mars 2018 Sitat – Jeg og fastlegen var enige om at vi må skrive ned det vi hadde sett, siden politiet var koblet inn. Jeg skrev ned disse notatene 1. januar, svarer hun. All heder for dette. 36
Gjest Carol80 Skrevet 5. mars 2018 #1507 Skrevet 5. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det trenger jo ikke å være mer mystisk enn at putene skulle fungere som ryggstø, så Angelica kunne sitte i senga. Å binde dem sammen med tykt tau virker noe spesielt, men det kan tenkes at det var et problem at putene gled fra hverandre, og at tykt tau var det som var for hånden. Med en dobbel dyne eller noe imellom, vil kanskje ikke tauene være så sjenerende. Anonymkode: 4ab7a...a69 Jeg tar kanskje feil, men jeg oppfattet det som at putene fra sofaen var puter som tilhørte sofaen, som rygg/seteputer. Og at det var årsaken til det tykke tauet. Og det virker litt voldsomt å skulle sitte eller støtte seg på.
Duff Skrevet 5. mars 2018 #1508 Skrevet 5. mars 2018 Akkurat nå, hotellpute09 skrev: All heder for dette. Absolutt. Disse kunne jobben sin. Står man ovenfor noe man ikke forstår som kan være alvorlig,- noter! 22
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1509 Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, Mitral skrev: Hva er greia med de knuste julekakene? Ja, det var merkelig, også med tanke på at det muligens var et problem med mus på den hytta (ettersom det sto flere musefeller fremme...). Anonymkode: fad9c...735 8
Ulzzang Skrevet 5. mars 2018 #1510 Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, Duff skrev: Absolutt. Disse kunne jobben sin. Står man ovenfor noe man ikke forstår som kan være alvorlig,- noter! dyktige damer som kan jobben sin 12
hotellpute09 Skrevet 5. mars 2018 #1511 Skrevet 5. mars 2018 (endret) Jeg tenker at jenta var så tynn at det å sitte på hardt underlag var smertefullt, derav stolen med puter knytt fast. Grøsser av posene med knuste julekaker som lå overtalt.. og musefellene.. Innlegget er ryddet for identifisering av privatperson og persondebatt, samt omtale av mindreårige/barn. Yvonne (mod) Endret 5. mars 2018 av Yvonne 4
Vampyrina Skrevet 5. mars 2018 #1512 Skrevet 5. mars 2018 (endret) Kjendisvenninnen til mor skal vitne på mandag neste uke, i følge henne selv på fb. Endret 5. mars 2018 av Vampyrina 1
Vampyrina Skrevet 5. mars 2018 #1513 Skrevet 5. mars 2018 Hvorfor skriver riksmedia så enormt lite om saken, plutselig??? 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1514 Skrevet 5. mars 2018 Just now, Vampyrina said: Hvorfor skriver riksmedia så enormt lite om saken, plutselig??? Det lurer jeg også på. Anonymkode: 4ab7a...a69 1
Ulzzang Skrevet 5. mars 2018 #1515 Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, Vampyrina skrev: Hvorfor skriver riksmedia så enormt lite om saken, plutselig??? bare VG som følger med nå 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1516 Skrevet 5. mars 2018 Helt vanlig og greit at vitner ikke husker noe særlig flere år etterpå så lenge de har forklart seg for politiet. At "profesjonelle" vitner husker bedre er vel heller ikke så rart. De er vant til å komme utfor situasjoner der det kan være nødvendig at de forklarer seg senere, og har gjerne skrevet rapporter eller i det minste egne notater nettopp for å huske. Det er vel heller ikke utenkelig at vitnene generelt husker en jente som dør av undervekt på en hytte i Norge bedre enn de ville husket de fleste andre tragiske ting de har sett. Men det er i hvert fall ikke nødvendig at de heller husker noe særlig... ... For mange vitner kalles uansett (i praksis, i hvert fall) bare inn for at de skal si "Husker ikke, men går god for det jeg har forklart overfor politiet", og så leser man opp politiforklaringene deres. Man må som en ren formalitet forsøke å få en selvstendig forklaring fra den som er vitne i en straffesak før man har lov til å lese opp fra politiforklaringene deres. Så det at en del av vitnene husker lite nå ødelegger heldigvis ikke noe særlig for sakens opplysning. Annet enn at det er vanskelig å stille supplerende spørsmål, selvfølgelig, når de ikke husker særlig der de sitter. Denne saken blir uansett bare jævligere og jævligere. Mor har åpenbart sviktet. Akkurat hvor langt straffansvaret som følge av svikten strekker seg slipper heldigvis jeg å si noe helt sikkert om, men det vi kan si sikkert er at Angelica selv må ha hatt det helt forferdelig jævlig. Anonymkode: d18de...5d1 16
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1517 Skrevet 5. mars 2018 Akkurat nå, Ulzzang skrev: bare VG som følger med nå VG er blant de bedre. Anonymkode: e6f50...7f1
Gjest Bøff Eløff Skrevet 5. mars 2018 #1518 Skrevet 5. mars 2018 (endret) 4 minutter siden, Vampyrina skrev: Hvorfor skriver riksmedia så enormt lite om saken, plutselig??? Fordi de tidligere har vært på mor sin side og nå begynner det å bli vanskelig. De har vel gått over til "lat som ingenting så glemmer alle at vi tabbet oss skikkelig ut" modus. Endret 5. mars 2018 av Bøff Eløff
Ulzzang Skrevet 5. mars 2018 #1519 Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: VG er blant de bedre. Anonymkode: e6f50...7f1 Jeg blir litt overrasket over VG, har alltid hatt et litt dårlig inntrykk av de, men det er positivt at de fortsatt følger med. Får nesten lyst til å sende mail til TV2, DB og NRK og spørre dem hva som er greia... 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1520 Skrevet 5. mars 2018 (endret) 27 minutter siden, Vampyrina skrev: Hvorfor skriver riksmedia så enormt lite om saken, plutselig??? Det er vel kanskje naturlig at det dabber av litt nå som det er klart at saken neppe blir avbrutt og utsatt, den skal tross alt etter planen gå i seks uker totalt. Men jeg ser ikke helt bort fra at en del medier har roet ned dekningen fordi de tror det kan øke sannsynligheten for at man får gjennomført saken denne gang. Anonymkode: d18de...5d1 Innlegget er ryddet for spekulasjoner. Yvonne (mod) Endret 5. mars 2018 av Yvonne 7
Fremhevede innlegg