Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helsesøsteren gir et svært levende bilde av hvordan det så ut på hytta.

Anonymkode: 59d11...41f

Finnes det bilder av hvordan innsiden av hytta så ut? 

Anonymkode: 5eb63...652

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fra Budstikka:

I politiavhør skal ambulansearbeideren ha forklart at tiltalte reagerte voldsomt da hun fikk høre dette. Aktor leser fra avhør om tiltaltes reaksjon, da hun fikk vite at de skulle til Vinderen psykiatriske:

– Da skriker mor: «Nei, jeg skal ikke dit!». Hun skriker videre: «Stopp, stopp! Jeg må ha luft!». Mor sa at avdøde «hatet dette stedet».

--

Hvordan kan jenta ha hatet dette stedet ? Vinderen psykiatriske er en voksenspsykiatrisk avdeling - er den ikke for voksne - derav navnet?: http://diakonhjemmetsykehus.no/#!/diakon/forside/Helsepersonell/voksenpsykiatrisk-avdeling-vinderen     

Anonymkode: 817fa...7b6

Innlegget er redigert for brudd på opphavrett.

Yvonne (mod)

Tiltalte visste ikke da at hun skulle bli innlagt. Det var snakk om hvilket sykehus tiltalte skulle fraktes til. 

Det var først snakk om Gjøvik, men da det ble bestemt at hun skulle til Oslo skrek hun det som du siterer.

Anonymkode: 63224...368

Skrevet (endret)

Og... mor hadde pakket ferdig bagene mens hun ventet på ambulansen????? 😳

Endret av Vampyrina
  • Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Helsesøster virker som den som har reagert mest på ting ved situasjonen og også spurt moren direkte om ting som helsesøster reagerte på. Veldig detaljert forklaring. 

Anonymkode: 0b690...53f

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det tok så lang tid før ambulansen kom at hun hadde rukket å pakke to bager og en bærepose. Men drev hun ikke med førstehjelp i denne perioden, da?

Anonymkode: 48845...25c

• Liker 32
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det tok så lang tid før ambulansen kom at hun hadde rukket å pakke to bager og en bærepose. Men drev hun ikke med førstehjelp i denne perioden, da?

Nettopp. Her er det jo ingenting av det mor har sagt som henger på greip. Stakkars, stakkars lille jente 😫

• Liker 14
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med å forstå dette her, etterhvert som de grusomme detaljene kommer frem. Greit at offentligheten har latt seg lure, vi visste jo ikke disse tingene, men moren har jo visst det, og hun må jo ha skjønt at det er dopkumentert og vil komme frem? Og likevel har hun forsøkt å bruke media på denne måten? Er denne manglende innsikten en del av personlighetsforstyrrelsen, eller hva?

Anonymkode: 73f0b...a9c

Det er en del av personlighetsforstyrrelse. Man har gjerne enkelte ting som henger seg opp, i kriser vokser problemene og blir uhåndterlige. Man mister evnen til å se selv utenfra. Ett rolig stabilt liv er viktig men det kan se ut til at denne moren er så hardt rammet at hele livet er påvirket.

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 6
Skrevet

Hjelpes... denne stolen med putene... dette er så ekkelt

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, så her er det noe som ikke henger på greip. Det forklarer jo også det legen sier med tanke på dødstidspunktet. 

Tiltalte begynte å skrike da de stoppet førstehjelpen. Men det var jo forsent allerede.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ulzzang skrev:

Hjelpes... denne stolen med putene... dette er så ekkelt

Akkurat dette kan være fordi det ofte er veldig vondt for personer med anoreksi å sitte.

Man må veldig ofte sitte på puter.

• Liker 11
Skrevet

– Jeg var overrasket over at bagene var ferdig pakket, så jeg spurte henne spesifikt om dette. Hun gjentok at det tok så lang tid før ambulansen kom, gjentar vitnet etter oppfølgingsspørsmål fra aktor Dymbe.

• Liker 10
Skrevet

Mor har rukket å snakke med ALLE som var innom hytta den kvelden om mobbingen og at media må kontaktes 🙄

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat dette kan være fordi det ofte er veldig vondt for personer med anoreksi å sitte.

Man må veldig ofte sitte på puter.

Det grove blå båndet kan da ikke være spesielt komfortabelt å sitte på? Anoreksi eller ei 

Anonymkode: 5eb63...652

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, Duff skrev:

– Jeg var overrasket over at bagene var ferdig pakket, så jeg spurte henne spesifikt om dette. Hun gjentok at det tok så lang tid før ambulansen kom, gjentar vitnet etter oppfølgingsspørsmål fra aktor Dymbe.

Hun pakket altså baggene mens hun ventet på ambulansen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, både den kvinnelige ambulansesjåføren og den kvinnelige fastlegen. Man har hørt fordommene, men nå ser man det i praksis. Jeg tror man skal være glad for kvinnelige vitnene her. 

Anonymkode: e6f50...7f1

Jeg har tenkt det samme. 

Spesielt helsesøster, som er endel på hjemmebesøk, er nok trent til å legge merke til hvordan folk har det i husene sine.

Anonymkode: 3e1ba...9db

• Liker 30
Gjest chisandra
Skrevet

I og med at samtalen med AMK ble avbrutt av moren, så har hun jo hatt denne tiden til å pakke bagene mens hun ventet på ambulansen.

Denne saken blir (om mulig) bare sykere og sykere å lese om..

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, chisandra skrev:

I og med at samtalen med AMK ble avbrutt av moren, så har hun jo hatt denne tiden til å pakke bagene mens hun ventet på ambulansen.

Denne saken blir (om mulig) bare sykere og sykere å lese om..

Men ambulansen kom vel fram kort tid etter at samtalen ble brutt? Det tar tid å pakke to bager. Og mor sov vel i den andre hytta - da hadde hun vel tingene sine der også?

Anonymkode: 3e1ba...9db

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Akkurat lua kan jeg vel kanskje forstå - jeg antar det er den samme lua som lå i julegaven som ble åpnet. Muligens har jenta begynt å strikke julegave men ikke rukket å bli ferdig. Jeg kan i så fall forstå at moren ønsker å ha den på i en sådan situasjon.

Anonymkode: 1c8ce...74f

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hm.

Sitat

På spørsmål fra forsvarer forklarer helsesøsteren at moren skal ha sagt at hun ønsket å ringe Angelica.

-Jeg sa til henne at Angelica ikke kunne ta telefonen. Da svarte moren at det kunne hende at hun hadde telefonsvarer, så hun kunne høre stemmen hennes, forklarer vitnet.

Da moren ringte, skal helsesøsteren ha hørt vibrasjon fra kjøkkenbenken.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat lua kan jeg vel kanskje forstå - jeg antar det er den samme lua som lå i julegaven som ble åpnet. Muligens har jenta begynt å strikke julegave men ikke rukket å bli ferdig. Jeg kan i så fall forstå at moren ønsker å ha den på i en sådan situasjon.

Den ble pakket opp da fastlege og helsesøster var der, mens helsesøster fortalte at tiltalte hadde en halvstrikket lue på hodet da de kom.

Anonymkode: e6f50...7f1

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...