Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
35 minutter siden, hotellpute09 skrev:

Siste fra Budstikka idag klokken 0700 om de to baggene vi har diskutert her inne:

«Til Budstikka bekrefter aktor Arne Ingvald Dymbe at de to bagene fra hytta vil bli gjenstand for en mer detaljert undersøkelse når retten fortsetter sin gjennomgang av hendelsen på Beitostølen 31. desember for over to år siden.

Dymbe vil ikke kommentere bagene ytterligere, men i kjøreplanen fra retten heter det at «innhold i tiltaltes bag» vil være gjenstand for fotodokumentasjon.»

https://www.budstikka.no/valdres-saken/gjovik-tingrett/nyheter/to-mystiske-bager-sentrale-bevis-i-saken/s/5-55-630901

Det var altså tiltaltes bag. 

Det blir interessant å høre hva bagene inneholder, og hva ambulansepersonellet forteller. 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, man kan være glad i mat selv om man er anorektiker. 

Jeg har selv hatt anoreksi, og jeg var glad i god mat selv om jeg ikke tillot meg selv å spise den gode maten. Jeg var glad i å både bake og lage mat til de andre i familien. 

Mange med anoreksi er veldig opptatt av nettopp mat. 

Anonymkode: e2865...fb3

Poenget her er vel at det ikke var vanskelig for henne å spise når hun var innlagt og vekk fra mor. 

Anonymkode: af65c...d63

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget her er vel at det ikke var vanskelig for henne å spise når hun var innlagt og vekk fra mor. 

En med anorexia nevrosa spiser nettopp ikke, enten som innlagt eller vekk fra mor.

Anonymkode: d180e...b59

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En med anorexia nevrosa spiser nettopp ikke, enten som innlagt eller vekk fra mor.

Nettopp, lær mer her:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, Og nettopp det er forskjellen her. 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Satt og leste gjennom Budstikkas magasinartikkel, SKUP artikkelen samt den filmede redaktørdebatten i helgen og et par ting slo meg.  
TV2 hevder at de har andre førstehåndskilder på mobbing i denne saken.  Er det bare TV2 som har den kilden siden de fortsetter å være så skråsikre på mobbingen ? Hva slags kilde kan det antas at de har ? Hvorfor har ikke Fylkesmannen og skolen hørt fra denne kilden ?  Vet Budstikka om hvem denne/disse kildene er ?

Det gikk tydelig frem at Budstikka bare har brukt materiale som har kommet fra flere enn en kilde, men hva mer sitter Budstikka inne med av informasjon som de ikke tør gå ut med ? Har de overlatt noe av dette til politiet eller bare sitter de på den informasjonen som ikke kan verifiseres helt og ikke gjør noe med den?.   

Budstikkas artikkel er jo preget av noen mangler, til tross for at den gir ny informasjon. Det ene er så klart at mor ikke har villet medvirke, men det andre er også at det er så mange kilder som ikke kan brukes på grunn av taushetsplikt, alle helseinstitusjoner, barnevern m.m. Budstikka har jo kommet et stykke på vei gjennom å få enkelte ting offentliggjort.  Det interessante blir derfor etterhvert å høre fra kilder som ikke kunne medvirke i artikkelen. 

Så var det mors bok - som jeg IKKE har lest. Hvilke andre kilder enn henne selv har journalisten som har skrevet boken brukt ? 

I rettsaken, hva slags vitner er det forventet at forsvarerne kommer til å benytte seg av ?

Anonymkode: 817fa...7b6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hun ville at ambulansesjåføren skulle skrive ned hvilke sanger tiltalte ville spille i datterens begravelse, i alt tre sanger. 

Anonymkode: 59d11...41f

• Liker 5
Skrevet
Sitat

I politiavhør skal ambulansearbeideren ha sagt at tiltalte skrøt av datteren, sa hun var flink til å gå på ski, flink til å strikke, og at hun var god og snill. Hun ville også at vitnet skulle skrive ned hvilke sanger tiltalte ville spille i datterens begravelse, i alt tre sanger.

:hakeslepp:

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Leste nylig et innlegg fra en Facebook venn som har prøvd å ta en del av saken. Synd at enkelte ikke forstår hva saken innebærer og støtter Linnea Myhre sitt innlegg i Aftenposten.

«Jeg kunne skrevet opp og ned i mente om spiseforstyrrelser, om det å være pårørende, desperasjon, vrangforestillinger og tanker rundt hva som kunne-burde-hvisomatter-dersomatter-skulle blitt gjort i situasjoner som denne, men det kanskje absolutt viktigste å huske på når det kommer til spiseforstyrrelser, psykiske lidelser generelt, er den enorme graden av individualitet. Personlige egenskaper, årsaksforhold, motivasjon, miljø, triggere og respons på behandling. På grunn av individualiteten vil ingen respondere likt på lik behandling. Punktum." «

Anonymkode: 1a8d8...e8f

Innlegget er redigert for brudd på opphavsrett.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet (endret)
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste nylig et innlegg fra en Facebook venn som har prøvd å ta en del av saken. Synd at enkelte ikke forstår hva saken innebærer og støtter Linnea Myhre sitt innlegg i Aftenposten.

«Jeg kunne skrevet opp og ned i mente om spiseforstyrrelser, om det å være pårørende, desperasjon, vrangforestillinger og tanker rundt hva som kunne-burde-hvisomatter-dersomatter-skulle blitt gjort i situasjoner som denne, men det kanskje absolutt viktigste å huske på når det kommer til spiseforstyrrelser, psykiske lidelser generelt, er den enorme graden av individualitet. Personlige egenskaper, årsaksforhold, motivasjon, miljø, triggere og respons på behandling. På grunn av individualiteten vil ingen respondere likt på lik behandling. Punktum." «

Anonymkode: 1a8d8...e8f

Sukk. Fatter ikke at det skal være så vanskelig å forstå for Linnea Myhre og andre at dette handler om noe helt annet enn at anoreksi er vanskelig å behandle. 🙄

Innlegget er redigert for sitering av innlegg med opphavsrett.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 38
Skrevet

Ja. Anorexi er vanskelig å behandle. Det er vel ingen som underslår det.

Nettopp fordi det er vanskelig å behandle sykdommen, er det jo helt hinsides å ikke søke hjelp, men i stedet isolere seg i 3 mndr. Det er en helt uforståelig og tilsynelatende helt uforsvarlig handling. Det er jo derfor det er reist tiltale.

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Fra Budstikka:

I politiavhør skal ambulansearbeideren ha forklart at tiltalte reagerte voldsomt da hun fikk høre dette. Aktor leser fra avhør om tiltaltes reaksjon, da hun fikk vite at de skulle til Vinderen psykiatriske:

– Da skriker mor: «Nei, jeg skal ikke dit!». Hun skriker videre: «Stopp, stopp! Jeg må ha luft!». Mor sa at avdøde «hatet dette stedet».

--

Hvordan kan jenta ha hatet dette stedet ? Vinderen psykiatriske er en voksenspsykiatrisk avdeling - er den ikke for voksne - derav navnet?: http://diakonhjemmetsykehus.no/#!/diakon/forside/Helsepersonell/voksenpsykiatrisk-avdeling-vinderen     

Innlegget er redigert for brudd på opphavrett.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 11
Skrevet (endret)

Ulempen med å ha drøyet rettsaken er nå at vitnene husker ingenting

Endret av Ulzzang
Byttet et ord
  • Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, pøbelsara skrev:

Ja. Anorexi er vanskelig å behandle. Det er vel ingen som underslår det.

Nettopp fordi det er vanskelig å behandle sykdommen, er det jo helt hinsides å ikke søke hjelp, men i stedet isolere seg i 3 mndr. Det er en helt uforståelig og tilsynelatende helt uforsvarlig handling. Det er jo derfor det er reist tiltale.

Det var jo tydeligvis ikke så vanskelig behandle henne og å få henne til å spise da. Siden de der hun var innlagt sa hun var glad i mat og at det måtte skyldes noe annet. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Ulzzang skrev:

Ulempen med å ha drøyet rettsaken er nå at vitnene husker ikke noe

Disse vitnene har ihvertfall svart på spørsmål i politiavhør som kan brukes..... 

• Liker 23
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse vitnene har ihvertfall svart på spørsmål i politiavhør som kan brukes..... 

Ja enda godt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"– Det så ut som jenta hadde vært død i timer, kanskje lenger sier, legen på spørsmål fra aktor."

Anonymkode: 59d11...41f

• Liker 12
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har denne informasjonen kommet frem? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne saken blir bare mer og mer grotesk syns jeg.. Huff, får helt vondt i magen av å tenke på den lille jenta.

Har det kommet noen informasjon om hvorfor julegavene ikke var pakket opp? Er ikke det litt rart?

Anonymkode: b39c0...d52

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...