AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #6561 Skrevet 10. april 2018 På 8.4.2018 den 22.30, Rotemor skrev: For å forklare det enklere for deg: Man slår ikke hånden av barnet sitt selv om hun har forvoldt barnebarnet smerte eller død . Man støtter så godt man klarer. Man kan ikke annet. Jeg tror du er inne på noe viktig her. Følelser for de vi står nær er utrolig komplekse! Anonymkode: 51273...43c 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #6562 Skrevet 10. april 2018 Har moren noen gang fått spørsmål om hva stolen med putene og tauet var til? Anonymkode: fd66d...1a0 2
Gjest chisandra Skrevet 10. april 2018 #6563 Skrevet 10. april 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har moren noen gang fått spørsmål om hva stolen med putene og tauet var til? Anonymkode: fd66d...1a0 Tror jeg neppe, hun har kun tillatt fri forklaring uten konfronterende spørsmål.
fitnessjenta Skrevet 10. april 2018 #6564 Skrevet 10. april 2018 1 minutt siden, chisandra skrev: Tror jeg neppe, hun har kun tillatt fri forklaring uten konfronterende spørsmål. Syns det er merkelig at en som hevder å være uskyldig, nekter å svare på konfronterende spørsmål. Jeg tror hun hadde vunnet mer på å forklare seg enn å nekte. 13
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #6565 Skrevet 10. april 2018 2 minutter siden, chisandra said: Tror jeg neppe, hun har kun tillatt fri forklaring uten konfronterende spørsmål. Det i seg selv sier jo mye. Anonymkode: fd66d...1a0 8
Gjest chisandra Skrevet 10. april 2018 #6566 Skrevet 10. april 2018 Akkurat nå, fitnessjenta skrev: Syns det er merkelig at en som hevder å være uskyldig, nekter å svare på konfronterende spørsmål. Jeg tror hun hadde vunnet mer på å forklare seg enn å nekte. Nja, jeg vet ikke i akkurat dette tilfellet - men mulig du har rett. Godt at saken ikke ble ytterligere utsatt ihvertfall, hvis det var et mål - det kunne "lønt" seg for tiltalte: " – Generelt vil langvarig utsettelse av hovedforhandling kunne få betydning for straffutmålingen, sier Anders Løvlie, ekspert på strafferett og førsteamanuensis ved Institutt for offentlig rett ved Universitetet i Oslo (UiO)."
Frida Skrevet 10. april 2018 #6567 Skrevet 10. april 2018 Veldig bra at de ikke fikk utsatt rettsaken igjen, de satset knallhardt og tapte. Jeg tror nok mor hadde tapt mer på konfronterende spørsmål, og at forsvaret med vilje kjørte denne linjen. For hva skulle hun ha svart? F.eks. på hvorfor hun ikke søkte hjelp siste måneden? Aktoratet har bevist at hun visste hvor ille det stod til med datteren, hun har sendt meldinger til datteren om at hun kom til å dø, så hun kan ikke si at hun visste. Hvordan skulle hun kunne ha rodd seg unna? De hadde ikke klart å komme med et troverdig svar i noe tilfelle, tror jeg. Hun har avslørt for mye i de mange meldingene hun sendte og mottok. En annen ting er andre foreldre med barn som har anoreksi, jeg så en som hadde kommentert og reagerte veldig på at hun var siktet og tiltalt. Ingen refleksjon over at de selv søkte legehjelp for sitt barn, og hun ikke gjorde det. Det er jo en himmelvid forskjell, men det ser de ikke. 10
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #6568 Skrevet 10. april 2018 Det er egentlig rart både hvis hun husker hva som har skjedd og hvis hun faktisk ikke husker. Hadde hun ikke husket (som hun sier hun ikke gjør) burde hun være mer ydmyk ovenfor bevisene som er samlet inn i løpet av den siste tiden på hytta og være takknemlig for å få tettet noen hull som gjør det lettere for henne å huske og å gå videre. For på et tidspunkt er hun nødt til det. Hvis hun hadde husket og fortsatt ment at hun ikke har gjort noe galt, har jo denne rettssaken vært en enestående mulighet til å forsøke å forsvare seg og sin sak. Fortelle hva som har skjedd og hvordan hun har oppfattet ting. Anonymkode: ab505...bab 14
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #6569 Skrevet 10. april 2018 33 minutter siden, AnonymBruker said: Det er egentlig rart både hvis hun husker hva som har skjedd og hvis hun faktisk ikke husker. Hadde hun ikke husket (som hun sier hun ikke gjør) burde hun være mer ydmyk ovenfor bevisene som er samlet inn i løpet av den siste tiden på hytta og være takknemlig for å få tettet noen hull som gjør det lettere for henne å huske og å gå videre. For på et tidspunkt er hun nødt til det. Hvis hun hadde husket og fortsatt ment at hun ikke har gjort noe galt, har jo denne rettssaken vært en enestående mulighet til å forsøke å forsvare seg og sin sak. Fortelle hva som har skjedd og hvordan hun har oppfattet ting. Anonymkode: ab505...bab SMS-ene viser at hun visste at hun gjorde noe galt. Anonymkode: fd66d...1a0 8
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #6570 Skrevet 10. april 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: SMS-ene viser at hun visste at hun gjorde noe galt. Anonymkode: fd66d...1a0 Ja, og nettopp derfor er det så rart at hun påstår at hun ikke har gjort noe galt og samtidig påstår at hun ikke husker noe av hva som har skjedd. Hvis hun er så sikker på at hun ikke har gjort noe galt burde hun vel kjempe med nebb og klør for å få frem sin side av saken og prøve å bevise at hun er uskyldig. Jeg forstår bare ikke logikken, men det er vel det som er en del av personlighetsforstyrrelsen/-problematikken, at hun ikke ser det "normale" mennesker ser. Anonymkode: ab505...bab 7
Uff da Skrevet 10. april 2018 #6571 Skrevet 10. april 2018 Sitat fra "mors lille engel" NRK. Angelica sender sms til mor 27.Desember, 4 dager før hun dør: Jeg holder på å gå ut av senga og det tar så lang tid kan du hjelpe meg også gå ut igjen Denne meldingen får jeg ikke ut av hode. Det virker som om Angelica ikke vil ha sin mor hos seg, alternativt at mor ikke vil være hos Angelica. Hun vil ha hjelp av mor, så kan hun gå ut igjen. Som jeg ser det burde alle varsellamper blinke for mor. Stakkars barn er så dårlig at hun ikke kommer ut av senga, da er du ikke frisk og oppegående 4 dager seinere og står å skjærer rotgrønnsaker på nyttårsaften. Samtidig er det også bevist på at hun ikke bor i hytta sammen med datteren. Ligger mye bevis i denne ene setningen. 34
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #6572 Skrevet 10. april 2018 Er det noen som tilfeldigvis har lagret lenkene eller oversikt over de mest relevante lenkene/screenshots/artiklene der det er utdrag fra SMSene mellom mor og datter? Og der de andre foreldrene beskrev morens psyke/personlighetsforstyrrelse? Vil gjerne ha for å vise andre, som ikke har fulgt eller orker å sette seg inn i saken ved å gå gjennom disse 329 sidene. Anonymkode: a5304...f91 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #6573 Skrevet 10. april 2018 I Forsvarets prosedyre påpekte de flere ganger at «ingen har spurt Camilla om *aktoratets forskjellige påstander*» Men hvordan i h*** skulle de kunne spørre henne når hun nekter konfronterende spørsmål?! Anonymkode: 59259...989 24
Frida Skrevet 10. april 2018 #6574 Skrevet 10. april 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som tilfeldigvis har lagret lenkene eller oversikt over de mest relevante lenkene/screenshots/artiklene der det er utdrag fra SMSene mellom mor og datter? Og der de andre foreldrene beskrev morens psyke/personlighetsforstyrrelse? Vil gjerne ha for å vise andre, som ikke har fulgt eller orker å sette seg inn i saken ved å gå gjennom disse 329 sidene. Anonymkode: a5304...f91 Det ligger en oversikt s. 200 i tråden her, der er linkene til rettsaken, eller nesten alle. Ellers må du nesten lese artiklene det er linket til, du finner linker her i tråden og ellers i avisene. Antar du finner mye om du googler sms fra mor til A også? 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #6575 Skrevet 10. april 2018 20 minutter siden, Uff da skrev: Sitat fra "mors lille engel" NRK. Angelica sender sms til mor 27.Desember, 4 dager før hun dør: Jeg holder på å gå ut av senga og det tar så lang tid kan du hjelpe meg også gå ut igjen Denne meldingen får jeg ikke ut av hode. Det virker som om Angelica ikke vil ha sin mor hos seg, alternativt at mor ikke vil være hos Angelica. Hun vil ha hjelp av mor, så kan hun gå ut igjen. Som jeg ser det burde alle varsellamper blinke for mor. Stakkars barn er så dårlig at hun ikke kommer ut av senga, da er du ikke frisk og oppegående 4 dager seinere og står å skjærer rotgrønnsaker på nyttårsaften. Samtidig er det også bevist på at hun ikke bor i hytta sammen med datteren. Ligger mye bevis i denne ene setningen. Den beviser også at hun må ha visst hvor tynn datteren var, selv om hun kan ha brukt mye og store klær. Når man hjelper noen opp fra senga kjenner man det hvis de bare er skinn og bein, og man kjenner at de er lette som fjær. Selv om de er pakket inn i tykke klær. Det har hendt meg noen ganger, med rusmisbrukere i store boblejakker som har falt.. og også med veldig syke pasienter på sykehjem. Man skvetter liksom idet man løfter dem, da kjenner man virkelig hvor ille det er. Anonymkode: f8804...2c2 18
Frida Skrevet 10. april 2018 #6576 Skrevet 10. april 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: I Forsvarets prosedyre påpekte de flere ganger at «ingen har spurt Camilla om *aktoratets forskjellige påstander*» Men hvordan i h*** skulle de kunne spørre henne når hun nekter konfronterende spørsmål?! Anonymkode: 59259...989 Nettopp, men her bruker forsvaret absolutt alt de har for hva det er verdt. Mor vil ikke forklare seg (eller klarer ikke) og det blir plutselig til at hun ikke er spurt! Logikk på høyt nivå må man vel kunne si. 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #6577 Skrevet 10. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som tilfeldigvis har lagret lenkene eller oversikt over de mest relevante lenkene/screenshots/artiklene der det er utdrag fra SMSene mellom mor og datter? Og der de andre foreldrene beskrev morens psyke/personlighetsforstyrrelse? Vil gjerne ha for å vise andre, som ikke har fulgt eller orker å sette seg inn i saken ved å gå gjennom disse 329 sidene. Anonymkode: a5304...f91 Her er oversikt over livesendinge fra alle dagene https://www.budstikka.no/valdres-saken/nyheter/krim/dag-for-dag-i-gjovik-tingrett/s/5-55-643673 Her oversikt over artikler fra budstikka. En del av de er plussartikler, men det er verdt å betale for! https://www.budstikka.no/valdres-saken/nyheter/gjovik-tingrett/les-alle-kommentarene-i-valdres-saken/s/5-55-627100 Anonymkode: ab505...bab 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #6578 Skrevet 10. april 2018 1 time siden, Uff da skrev: Sitat fra "mors lille engel" NRK. Angelica sender sms til mor 27.Desember, 4 dager før hun dør: Jeg holder på å gå ut av senga og det tar så lang tid kan du hjelpe meg også gå ut igjen Denne meldingen får jeg ikke ut av hode. Det virker som om Angelica ikke vil ha sin mor hos seg, alternativt at mor ikke vil være hos Angelica. Hun vil ha hjelp av mor, så kan hun gå ut igjen. Som jeg ser det burde alle varsellamper blinke for mor. Stakkars barn er så dårlig at hun ikke kommer ut av senga, da er du ikke frisk og oppegående 4 dager seinere og står å skjærer rotgrønnsaker på nyttårsaften. Samtidig er det også bevist på at hun ikke bor i hytta sammen med datteren. Ligger mye bevis i denne ene setningen. Jeg ser for meg at hun er flau og kanskje må på do eller vaske seg og sier ifra at det kun er å komme seg opp av senga hun vil ha hjelp med. Men det stemmer uansett ikke med tidligere uttalelser om at datteren var kvikk og i fin form. Anonymkode: ab505...bab 5
Gjest chisandra Skrevet 10. april 2018 #6579 Skrevet 10. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I Forsvarets prosedyre påpekte de flere ganger at «ingen har spurt Camilla om *aktoratets forskjellige påstander*» Men hvordan i h*** skulle de kunne spørre henne når hun nekter konfronterende spørsmål?! Anonymkode: 59259...989 Det har du jammen meg rett i. Det tenkte jeg ikke på, men det sa forsvareren, ja Mange kloke, engasjerte hoder i denne tråden. Vi får med oss ulike ting, og tilsammen får vi med oss det meste. 👍🏻
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #6580 Skrevet 10. april 2018 "Ifølge overlegen skal Angelica ha vært synlig preget av kraftig underernæring. Hun hadde innsunkne øyne og var blek i huden, leser Dymbe." https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjfkq0ue8003309e9z8dr0ika?height=500&mode=live Dette var i 2014 og A hadde en BMI på 12,3. Da kan vi jo bare tenke oss en BMI på 8,8... Anonymkode: ab505...bab 8
Fremhevede innlegg