Gå til innhold

Monica Nyhus /Iamdaddychris


Gjest Aloha88

Anbefalte innlegg

Loke37 skrev (1 time siden):

Tenkte foreslå til mannen min; du nå tar vi og barna på oss helt like joggedresser og drar og handler …. Han hadde nok skilt seg 😂

Neida, ikke hvis du tar frem telefonen din på vei inn i butikken, filmer deg, mannen og unga mens du sier (roper): " NÅ HAR VI DET FINT DERE!" "HVA SKAL VI NÅ?" Da blir han nok glad igjen. :Knegg:

Endret av pøbelsara
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pøbelsara skrev (46 minutter siden):

Neida, ikke hvis du tar frem telefonen din på vei inn i butikken, filmer deg, mannen og unga mens du sier (roper): " NÅ HAR VI DET FINT DERE!" "HVA SKAL VI NÅ?" Da blir han nok glad igjen. :Knegg:

Må ikke glemme «FÅ DET PÅ» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig lov å bruke barn, veldig små barn, i reklame på den måten de gjør? Jeg har forstått at noen uskyldiggjør det med at mange barn blir brukt i reklame hos store kleskjeder. 

 Men man har jo ikke "navn og nummer" til de barna på  bildene til Cubus for eksempel. De er jo egentlig totalt anonyme for de som ikke kjenner dem. Barna til bloggere vet man derimot alt for mye om. Og det skal bare noen tastetrykk til. Mange vet sikkert hvor de bor og går på skole også.

Syns det egentlig er helt utrolig at det er lov.  De må gjerne blogge om familielivet og det er lett å anonymisere barn på bilder. Jeg syns de trår over en strek når barna blir en stor inntektskilde for dem og de blir vist frem til hele verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg! For en kaotisk, ustrukturert og støyende familie! «Tenk at vi skal lage mat på dette kjøkkenet» sier Monica 🤣🤣🤣🤣

Men så har de omtrent Foodora nesten hver dag 🙄🙄🙄

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

krisly skrev (1 time siden):

Er det egentlig lov å bruke barn, veldig små barn, i reklame på den måten de gjør? Jeg har forstått at noen uskyldiggjør det med at mange barn blir brukt i reklame hos store kleskjeder. 

 Men man har jo ikke "navn og nummer" til de barna på  bildene til Cubus for eksempel. De er jo egentlig totalt anonyme for de som ikke kjenner dem. Barna til bloggere vet man derimot alt for mye om. Og det skal bare noen tastetrykk til. Mange vet sikkert hvor de bor og går på skole også.

Syns det egentlig er helt utrolig at det er lov.  De må gjerne blogge om familielivet og det er lett å anonymisere barn på bilder. Jeg syns de trår over en strek når barna blir en stor inntektskilde for dem og de blir vist frem til hele verden. 

Jeg er enig. Ulovlig eller ei, det er utrolig spesielt og uetisk og bruke barna sine så bevisst som en inntektskilde på den måten de gjør. Man har jo sett det før men.. Denne familien tar denne praksisen opp på et nytt nivå. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk å sette seg til i sofaen å be følgere være så snille å stemme de frem i vixen🙈🙈🙈😆 Neiii å nei, så flaut.. «Hvis dere syns vi har gjort noe bra , så setter vi stor pris på en stemme»🤡 Jeg blir flau… OMG🙈😂

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

krisly skrev (19 timer siden):

Er det egentlig lov å bruke barn, veldig små barn, i reklame på den måten de gjør? Jeg har forstått at noen uskyldiggjør det med at mange barn blir brukt i reklame hos store kleskjeder. 

 Men man har jo ikke "navn og nummer" til de barna på  bildene til Cubus for eksempel. De er jo egentlig totalt anonyme for de som ikke kjenner dem. Barna til bloggere vet man derimot alt for mye om. Og det skal bare noen tastetrykk til. Mange vet sikkert hvor de bor og går på skole også.

Syns det egentlig er helt utrolig at det er lov.  De må gjerne blogge om familielivet og det er lett å anonymisere barn på bilder. Jeg syns de trår over en strek når barna blir en stor inntektskilde for dem og de blir vist frem til hele verden. 

Bare se på henne i God Morgen Norge 25.8.

Hun forsøker desperat å forsvare det å dele barna og er opptatt av at vi ikke ser noe privat.. hun snakker veldig fort og prøver så godt hun kan å overbevise..

Helt tragisk, men klart når ingen av dem har faste jobber så skal de jo leve av noe. Da ble det barna da. Men ikke si at ikke barna ikke er i fokus..det er de

Og de like dressene? Flashback til campingplasser på 80-tallet. Hvem er det som kjøper like dresser til hele familien? Her hadde de klikket om jeg hadde foreLått det.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (6 minutter siden):

Bare se på henne i God Morgen Norge 25.8.

Hun forsøker desperat å forsvare det å dele barna og er opptatt av at vi ikke ser noe privat.. hun snakker veldig fort og prøver så godt hun kan å overbevise..

Helt tragisk, men klart når ingen av dem har faste jobber så skal de jo leve av noe. Da ble det barna da. Men ikke si at ikke barna ikke er i fokus..det er de

Og de like dressene? Flashback til campingplasser på 80-tallet. Hvem er det som kjøper like dresser til hele familien? Her hadde de klikket om jeg hadde foreLått det.

Ja ikke sant. Jeg vil jo tørre påstå at det å få publisert seg selv til hele verden ukentlig er ganske privat.

Lurer på om hun har spurt barna noen gang om de virkelig vil dette. Min erfaring er at mange barn ikke vil at foreldrene skal publisere bilder av dem i sosiale medier. 

Jeg tenker at disse barna ikke kan være ærlige her, siden de er en stor del av inntekten  til familien. Ingen er så lojale som barn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krisly skrev (6 minutter siden):

Ja ikke sant. Jeg vil jo tørre påstå at det å få publisert seg selv til hele verden ukentlig er ganske privat.

Lurer på om hun har spurt barna noen gang om de virkelig vil dette. Min erfaring er at mange barn ikke vil at foreldrene skal publisere bilder av dem i sosiale medier. 

Jeg tenker at disse barna ikke kan være ærlige her, siden de er en stor del av inntekten  til familien. Ingen er så lojale som barn. 

 

Så sant.. Den ene sønnen min sa her en dag når jeg tok en snap av han «åååh, nå får du snart ikke ta flere bilder av meg!» Det sier litt, da jeg ikke en gang tar bilder av han hver dag en gang, å jeg sender som oftest bare til besteforeldre.. Så jeg er enig, ofte vil ikke barna våre bli lagt ut bilder av på nett..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

krisly skrev (1 time siden):

Ja ikke sant. Jeg vil jo tørre påstå at det å få publisert seg selv til hele verden ukentlig er ganske privat.

Lurer på om hun har spurt barna noen gang om de virkelig vil dette. Min erfaring er at mange barn ikke vil at foreldrene skal publisere bilder av dem i sosiale medier. 

Jeg tenker at disse barna ikke kan være ærlige her, siden de er en stor del av inntekten  til familien. Ingen er så lojale som barn. 

 

Å jeg tror ikke de to bryr seg om å spørre barna! I tillegg har de hatt ett kamera i trynet siden de kom ut av mor’s mage, på en helt annen måte enn hva vi «vanlige» gjør.. Ja, jeg har masse bilder av barna mine, absolutt, men alle bilder ligger ikke åpent for hele verden sitt skue! De tenker kunn på seg selv de to der..🤮

«få det på» Blir like flau hver gang..🙄😂

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malleli89 skrev (9 minutter siden):

Å jeg tror ikke de to bryr seg om å spørre barna! I tillegg har de hatt ett kamera i trynet siden de kom ut av mor’s mage, på en helt annen måte enn hva vi «vanlige» gjør.. Ja, jeg har masse bilder av barna mine, absolutt, men alle bilder ligger ikke åpent for hele verden sitt skue! De tenker kunn på seg selv de to der..🤮

«få det på» Blir like flau hver gang..🙄😂

Nu kör vi!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MrsMacchiato

"Få det på" 🤢

Det eneste Chris behøver å få på er et kondom. 

Dere trenger ikke lage flere levende reklameplakater nå, Monica.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme
MrsMacchiato skrev (11 minutter siden):

"Få det på" 🤢

Det eneste Chris behøver å få på er et kondom. 

Dere trenger ikke lage flere levende reklameplakater nå, Monica.

Stakar han vil jo sterilisere seg, men Monica klikker jo i vinkel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LysOgVarme skrev (50 minutter siden):

Stakar han vil jo sterilisere seg, men Monica klikker jo i vinkel. 

Han har jo sagt klart ifra om at han ikke vil ha flere barn, så hun er jo rett å slett frekk som «nekter» han å sterilisere seg! De har tross alt 4 barn.. Men, jo flere barn, jo mere oppmerksomhet å flere reklameplakater..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

LysOgVarme skrev (2 timer siden):

Stakar han vil jo sterilisere seg, men Monica klikker jo i vinkel. 

Ble faktisk litt sjokkert over den episoden. Man skal da vel være enige for hvert eneste barn man får sammen, og jeg skjønner godt at han synes det er nok med fire. Føltes nesten som om Monica ikke mener han skal ha noe å si angående antall barn (samme følelse fikk jeg i første sesong de var med i). 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme
Malleli89 skrev (34 minutter siden):

Han har jo sagt klart ifra om at han ikke vil ha flere barn, så hun er jo rett å slett frekk som «nekter» han å sterilisere seg! De har tross alt 4 barn.. Men, jo flere barn, jo mere oppmerksomhet å flere reklameplakater..

Der nailet du den 👍

Må tilføye at jeg synes ikke bare hun er frekk, men hun viser null respekt ovenfor sin mann. Det er et veldig dårlig utgangspunkt.

Endret av LysOgVarme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg såg gårsdagens episode av bloggerne 🙈 

Når de holder på med reklamebilder for egen kolleksjon, snakker hun om kritikk de får pga barn i reklame. Hun sier at det er mer positivt at de bruker barna i reklame enn barn i f.eks Lindex reklamer. Hun klarer ikke se forskjellen på hvorfor influencere får kritikk og ikke foreldre til barn i Lindex reklamer. 
 

Poenget er at barn fra reklamekampanjer for Lindex, H&M osv vet vi ingenting om. Ikke vet vi navn, alder, hvor de bor, interesser, hvem foreldrene er. De er helt anonyme. 
 

influencerene er veldig god på å lulle seg inn i sin egen lille virkelighet. Helt i utakt med resten av befolkningen. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippio skrev (3 minutter siden):

Jeg såg gårsdagens episode av bloggerne 🙈 

Når de holder på med reklamebilder for egen kolleksjon, snakker hun om kritikk de får pga barn i reklame. Hun sier at det er mer positivt at de bruker barna i reklame enn barn i f.eks Lindex reklamer. Hun klarer ikke se forskjellen på hvorfor influencere får kritikk og ikke foreldre til barn i Lindex reklamer. 
 

Poenget er at barn fra reklamekampanjer for Lindex, H&M osv vet vi ingenting om. Ikke vet vi navn, alder, hvor de bor, interesser, hvem foreldrene er. De er helt anonyme. 
 

influencerene er veldig god på å lulle seg inn i sin egen lille virkelighet. Helt i utakt med resten av befolkningen. 

Så akkurat den episoden og tenkte akkurat det samme. Kvalmt å høre dem prøve å rettferdiggjøre det eksponeringssirkuset de utsetter barna for. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...