Gå til innhold

Monica Nyhus /Iamdaddychris


Gjest Aloha88

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvordan folk orker å leve på den måten de gjør. Begge foreldrene tjener til livets opphold på vise fram seg selv og familien. Ingenting av det de kommer med er noe inspirerende i mine øyne og jeg forstår ikke hvordan de faktisk kan leve av det. Det er bare bla bla bla dagen lang! Og jeg forstår ikke hvordan de kan mene at det er til barnas beste å bli eksponert på den måten! 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MrsMacchiato
BethD skrev (14 minutter siden):

Vi er nok like vi to 😉

Jeg joiner dere på den.

Nå er mine barn litt eldre enn Monicas, men jeg husker de utrolig koselige og rolige middagene vi hadde etter barnehagen. Vi satte oss fint rundt bordet, uten støy eller knuffing, og jeg leste en eller annen Roald Dahl-bok for dem mens de spiste middag og lyttet nøye på hvert ord. Jeg husker det som om det var i går, helt uten bilder og/eller film av det. For saken er: et øyeblikk eller en situasjon MÅ ikke dokumenteres på film for å huskes. Man legger det i minnet sitt, i hjertet. Og om barna husker det, så håper jeg de husker at det kun var oss, middagen og boken tilstedet. Ikke mobiltelefoner, følgere og påtatt attitude. Jeg håper mine barn ser tilbake og tenker at det vi hadde var ekte. Ikke et skuespill eller et show vi gjorde for "dem der ute". 

For meg er det sakens kjerne. Barna. Og hva de sitter igjen med i ettertid. "Var vi kun objekter i mammas/pappas snapshow/Instagram-story?" er et spørsmål mine barn aldri kommer til å tenke engang. Men jeg er sikker på at en del barn av influencere vil få den tanken en gang. Hvor greit er det å vokse opp som reklameplakat egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsMacchiato
snute skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvordan folk orker å leve på den måten de gjør. Begge foreldrene tjener til livets opphold på vise fram seg selv og familien. Ingenting av det de kommer med er noe inspirerende i mine øyne og jeg forstår ikke hvordan de faktisk kan leve av det. Det er bare bla bla bla dagen lang! Og jeg forstår ikke hvordan de kan mene at det er til barnas beste å bli eksponert på den måten! 

Money talks🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snute skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvordan folk orker å leve på den måten de gjør. Begge foreldrene tjener til livets opphold på vise fram seg selv og familien. Ingenting av det de kommer med er noe inspirerende i mine øyne og jeg forstår ikke hvordan de faktisk kan leve av det. Det er bare bla bla bla dagen lang! Og jeg forstår ikke hvordan de kan mene at det er til barnas beste å bli eksponert på den måten! 

Enig. Jeg syns også at samarbeidspartnere bør bli mer kritisk til hvem de inngår samarbeid med, med tanke på hvordan influenserne eksponerer barna sine. Jeg syns ikke det er noe særlig god reklame for bedrifter som støtter en slik eksponering av barn. Alt for å tjene penger fra begge kanter. Usmakelig!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solfridmedhatten skrev (2 timer siden):

Den familien der blir jeg faktisk svett av å se på 😅Jeg måtte avfølge for en tid tilbake. Det høyrøsta kaoset der hadde jeg ikke orka. Kanskje jeg er sær, men får fnatt når jeg ser barn som hopper i møblene. Det er noe mine barn aldri har fått lov til. Ikke fordi jeg har noe jeg er så redd for, men dersom det tillates hjemme så er det ofte barna gjør sånt på besøk også. Jeg skal ikke rekke finger eller være mammapoliti, da det er noe jeg ikke kan fordra. Men den gjengen der blir jeg helt stressa av. Og den eksponeringa av barna for å tjene inn til livets opphold er for meg fullstendig sinnsykt. 

Hopping i møbler er vel denne familiens minste problem. 

Barna mine får hoppe i både seng og sofa. Det er gøy, anbefaler å prøve det. 

Aldri har de hoppet i noen andres møbler. Det går helt fint 👍🏻

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irja skrev (19 minutter siden):

Hopping i møbler er vel denne familiens minste problem. 

Barna mine får hoppe i både seng og sofa. Det er gøy, anbefaler å prøve det. 

Aldri har de hoppet i noen andres møbler. Det går helt fint 👍🏻

Bra det da. Er opp til hver enkelt det der :) mine får ikke lov nettopp fordi de ikke får herje hjemme hos andre. Barna skal ha respekt for inventar.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrsMacchiato skrev (1 time siden):

Jeg joiner dere på den.

Nå er mine barn litt eldre enn Monicas, men jeg husker de utrolig koselige og rolige middagene vi hadde etter barnehagen. Vi satte oss fint rundt bordet, uten støy eller knuffing, og jeg leste en eller annen Roald Dahl-bok for dem mens de spiste middag og lyttet nøye på hvert ord. Jeg husker det som om det var i går, helt uten bilder og/eller film av det. For saken er: et øyeblikk eller en situasjon MÅ ikke dokumenteres på film for å huskes. Man legger det i minnet sitt, i hjertet. Og om barna husker det, så håper jeg de husker at det kun var oss, middagen og boken tilstedet. Ikke mobiltelefoner, følgere og påtatt attitude. Jeg håper mine barn ser tilbake og tenker at det vi hadde var ekte. Ikke et skuespill eller et show vi gjorde for "dem der ute". 

For meg er det sakens kjerne. Barna. Og hva de sitter igjen med i ettertid. "Var vi kun objekter i mammas/pappas snapshow/Instagram-story?" er et spørsmål mine barn aldri kommer til å tenke engang. Men jeg er sikker på at en del barn av influencere vil få den tanken en gang. Hvor greit er det å vokse opp som reklameplakat egentlig?

👏👏👏👏

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monica sier i siste bloggerne episode når hun snakket med Sara Emilie «jeg skal prøve å få en baby før det skjer» til at Chris vil sterilisere seg. Ser hun snakker over hodet til Sara Emilie akkurat slik hun gjør med Chris også. Sett flere snapper der han prøver å komme til ordet men hu bare fortsetter og snakke. Enkelt å se hvem som styrer showet i den familien. 
 

Og si at det er bedre at barna blir brukt i deres reklame for eget merke og ikke Cubus osv… det blir for dumt. Hu kommer til å melke de ungene ut i media så lenge hu tjener på det. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klatremusa skrev (2 timer siden):

Så sykt respektløst av henne å prøve og få en baby til når mannen har sagt klart og tydelig fra at nok er nok!

Den samtalen burde vært uten kamera til stede… De utleverer mennene sine begge to (ref gårsdagens bloggerne episode)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippio skrev (1 time siden):

Den samtalen burde vært uten kamera til stede… De utleverer mennene sine begge to (ref gårsdagens bloggerne episode)

Oh Yes!!! Skjønner godt at R ikke gidder mer for å si det sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så fascinert over hvor provoserende dere syntes denne familien er, men likevel følger dere med som hauker og diskuterer hver eneste dag. Syntes ikke dere det er LITT spesielt engang? Å ha så mye i mot noen, men likevel være så opphengt i livet deres? Jeg lurer oppriktig. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir jo som å lese Se og hør, hjernedød underholdning. Jeg får ofte opp forslag til diverse kjendissaker og clickbaiter som jeg trykker meg inn på, jeg leser mye om Kardashians, f.eks. Lar meg fascinere. Jeg anser meg ikke som veldig opphengt i livene til de menneskene, men følger likevel med. Gir meg når det blir for mye truting og duckface, det er mildt sagt kleint 😅 Følger også med på valgsendinger, nyheter og dokumentarer, til info.

På snap dukker familien Nyhus opp, sammen med Eveline Karlsen og Sophie Elise, med.fl. Jeg trykker meg inn på disse når jeg kjeder meg og bare skal scrolle litt. Det handler ikke om å være 'veldig opphengt' i livene til disse folka, men det er en interessant samfunnsutvikling å følge med på. Forsåvidt greit nok med disse barnløse damene som vier seg til influencerrollen, men som mor tenner jeg egentlig på alle pluggene over disse foreldrene som snakker med ungene sine gjennom et mobilkamera. HVA SKAL VI NÅ, mens de ser i kamera istedet for på barnet. Høy, hvinende stemme mot babyen, via mobilen. Det er nedrig, og jeg har virkelig null respekt for dette. Push We are fit og Makeupmekka som bare det, men la nå de arme ungene være. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

silikon123 skrev (9 timer siden):

Jeg blir så fascinert over hvor provoserende dere syntes denne familien er, men likevel følger dere med som hauker og diskuterer hver eneste dag. Syntes ikke dere det er LITT spesielt engang? Å ha så mye i mot noen, men likevel være så opphengt i livet deres? Jeg lurer oppriktig. 

Jeg følger ikke med dem hver dag, men er innom en gang i blant for å se på fenomenet. Det er mye man kan få med seg på sosiale medier, aviser og tv uten at man følger med som hauker.

Denne familien har fått spalteplass andre steder enn deres egen plattform så det er naturlig at folk av nysgjerrighet klikker inn for å se. Du kjenner deg sikkert igjen?

Nei, jeg syns ikke det er LITT spesielt at folk er opptatt av det som foregår i samfunnet uten å noensinne være kritisk til det. 

Her inne på KG er det naturligvis mange kvinner med et familieliv, med små barn, som syns det er oppsiktsvekkende at noen kan bruke barna sine som hovedinntektskilde. De klarer å relatere seg til dette og hvordan dette potensielt kan gå ut over barna.

Jeg har selv et barn på åtte år som ikke har noe interesse av å være på mine sosiale medier. Og vet du hvordan jeg vet det? Jeg spør faktisk barnet mitt. Barnet mitt sier nei og jeg respekterer selvfølgelig det.

Tror du såkalt influensere som har barn som hovedfokus i sin geskjeft faktisk spør barna sine?  Og i en setting der barna kan svare oppriktig?  Det tror ikke jeg.

Jeg syns ikke mennesker skal tjene penger på denne måten. Jeg syns faktisk det er helt forkastelig. Det har ingenting med misunnelse å gjøre som tilhengere unnskylder det med.

Jeg unner folk suksess og syns det som regel er ganske inspirerende. Men det å bruke barna sine i reklame på regelmessig basis, for andres eller egne produkt , har du noen gang resonnert over det?

Hva syns DU egentlig om det?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krisly skrev (16 minutter siden):

Jeg følger ikke med dem hver dag, men er innom en gang i blant for å se på fenomenet. Det er mye man kan få med seg på sosiale medier, aviser og tv uten at man følger med som hauker.

Denne familien har fått spalteplass andre steder enn deres egen plattform så det er naturlig at folk av nysgjerrighet klikker inn for å se. Du kjenner deg sikkert igjen?

Nei, jeg syns ikke det er LITT spesielt at folk er opptatt av det som foregår i samfunnet uten å noensinne være kritisk til det. 

Her inne på KG er det naturligvis mange kvinner med et familieliv, med små barn, som syns det er oppsiktsvekkende at noen kan bruke barna sine som hovedinntektskilde. De klarer å relatere seg til dette og hvordan dette potensielt kan gå ut over barna.

Jeg har selv et barn på åtte år som ikke har noe interesse av å være på mine sosiale medier. Og vet du hvordan jeg vet det? Jeg spør faktisk barnet mitt. Barnet mitt sier nei og jeg respekterer selvfølgelig det.

Tror du såkalt influensere som har barn som hovedfokus i sin geskjeft faktisk spør barna sine?  Og i en setting der barna kan svare oppriktig?  Det tror ikke jeg.

Jeg syns ikke mennesker skal tjene penger på denne måten. Jeg syns faktisk det er helt forkastelig. Det har ingenting med misunnelse å gjøre som tilhengere unnskylder det med.

Jeg unner folk suksess og syns det som regel er ganske inspirerende. Men det å bruke barna sine i reklame på regelmessig basis, for andres eller egne produkt , har du noen gang resonnert over det?

Hva syns DU egentlig om det?

 

 

Nettopp 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne familien er ekstrem. De gir rett og slett blaffen i at barna er selvstendige individer med helt selvstendig rett til privatliv. Denne retten er det foreldrene som har ansvaret for å sørge for, men de er ikke akkurat veldig opptatt av det. Jeg vet ikke om de rett og slett ikke forstår, eller om de mener det er viktigere at de kan tjene penger på å filme at de gjør absolutt ingenting (i matchende joggedresser) enn å sørge for at barnas rettigheter oppfylles.

Jeg synes det er forkastelig å bruke ungene slik de gjør, og synes det er utrolig trist at vi lever i et samfunn hvor dette ikke bare aksepteres, men også er noe man kan tjene svært gode penger på. 

Jeg følger dem ikke i some, men de dukker stadig opp som forslag på snap og IG, og jeg tar en titt innom innimellom for at ikke folk som synes det er døvt at jeg er kritisk, skal hevde at jeg ikke vet hva jeg snakker om. 

OG klart at det for barna er MYE bedre å være anonyme på reklameplakater, enn å få privatlivet sitt utlevert på det groveste hver eneste dag. Men foreldrene tjener noen mye mer på å bruke livet sitt som iscenesatte markedsføringssitusjoner enn å registrere ungene hos et modellbyrå i håp om å tjene noen slanter på modelloppdrag.

Og så er det slik at de for de fleste unger står ikke valget mellom å eksponeres daglig av egne foreldre ELLER å være modell for Cubus. De fleste barn har foreldre som tar vare på dem og forsørger dem helt uten å bruke dem i reklame eller eksponere dem for alle som vil se.

Endret av pøbelsara
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig med deg @pøbelsara veldig godt skrevet. Hun prøver febrilsk å rettferdiggjøre massiv eksponering av ungene.

Hun sier i samtalen med Sara-Emilie at ingen kan sitte på sin høye hest og si at andre er bedre. Jo, akkurat i dette tilfellet kan faktisk alle influencere som blogger uten å vise ungene, gjerne sitte på sin høye hest og se ned på de som utsetter ungene for eksponering døgnet rundt. For de ER faktisk bedre mødre. De velger kvalitetstid med ungene uten at kamera forfølger dem. De lar barna få slippe at tusenvis av følgere vet «alt» om dem, hvordan de ser ut og kan gjenkjenne dem på gaten.

Modeller i reklamer lever et helt annet liv. Vi vet INGENTING om dem.

At Monica vil finansiere livsstilen sin, og slippe en vanlig jobb, ved å bruke barna er bare forkastelig. Jeg (også med mange barn) sitter trygt på min høye hest og ser ned på mødre som bruker ungene sine på en sånn måte. Barn er lojale mot foreldre og vil aldri tørre å si nei når de er så liten.

Spent på de forholdene der når ungene skjønner hvordan foreldrene faktisk har (mis)brukt dem som inntektskilde.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos ingenting. Men like vel noe å tenke over. Har sett på Facebook at flere spør hvem   han i telenor reklamen er, og om han er singel osvosv. Men da har telenor svart sånn " han ønsker ikke å gå ut med sin identitet" . Så en voksen mann på sikkert 30 + blir beskyttet (som forøvrig er kjempebra) men de stakkars barna de må fortsette å leve som reklame. 

Stargaze skrev (1 time siden):

Så enig med deg @pøbelsara veldig godt skrevet. Hun prøver febrilsk å rettferdiggjøre massiv eksponering av ungene.

Hun sier i samtalen med Sara-Emilie at ingen kan sitte på sin høye hest og si at andre er bedre. Jo, akkurat i dette tilfellet kan faktisk alle influencere som blogger uten å vise ungene, gjerne sitte på sin høye hest og se ned på de som utsetter ungene for eksponering døgnet rundt. For de ER faktisk bedre mødre. De velger kvalitetstid med ungene uten at kamera forfølger dem. De lar barna få slippe at tusenvis av følgere vet «alt» om dem, hvordan de ser ut og kan gjenkjenne dem på gaten.

Modeller i reklamer lever et helt annet liv. Vi vet INGENTING om dem.

At Monica vil finansiere livsstilen sin, og slippe en vanlig jobb, ved å bruke barna er bare forkastelig. Jeg (også med mange barn) sitter trygt på min høye hest og ser ned på mødre som bruker ungene sine på en sånn måte. Barn er lojale mot foreldre og vil aldri tørre å si nei når de er så liten.

Spent på de forholdene der når ungene skjønner hvordan foreldrene faktisk har (mis)brukt dem som inntektskilde.

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...