Katinkalille Skrevet 21 timer siden #21341 Skrevet 21 timer siden Ina89 skrev (58 minutter siden): Jeg hadde egentlig ingen planer om å bruke mer tid på deg, fordi nivået på argumentasjonen din allerede har gjort det tydelig at dette ikke er en spesielt konstruktiv samtale. Du fortsetter likevel å sitere meg og svare på ting jeg aldri har skrevet. Jeg har ikke skrevet at de ikke «klarer å fostre opp sønnen», og jeg har heller ikke nevnt barnevernet. At du velger å tolke det inn i kommentaren min, og deretter argumentere mot en påstand du selv har laget, er ikke en saklig diskusjon – det er å tillegge andre meninger de ikke har. I tillegg har flere av svarene dine vært preget av sarkasme, personlige stikk og forsøk på å latterliggjøre fremfor å diskutere innholdet. Det sier mer om måten du argumenterer på enn om saken vi faktisk diskuterer. Jeg ser derfor ingen grunn til å fortsette denne utvekslingen. Når en diskusjon baserer seg på feiltolkninger og konstruerte argumenter fremfor det som faktisk blir skrevet, er det ikke noe mer å hente her. Dette blir mitt siste svar til deg. 🎯 4
Palmemor Skrevet 21 timer siden #21342 Skrevet 21 timer siden elskersommer skrev (7 minutter siden): Det jeg skulle ønske var at de ikke hadde med den lille på noe video. Så den er jeg kritisk til. Å jeg synes det er leit hvordan foreldrene omtales her inne. Før barnet var født så haglet kritikken på at ikke ville hun klare å stå opp om morgenen,ikke ville hun klare og spise frokost med sønnen,ikke ville hun kunne sminke seg osv osv.,. Men hun klarer jo ikke det. Sover hun 5 timer en natt så må PF (som har sovet enda mindre) stå opp så hun får sove. De første ukene sov hun ikke med barnet fordi hun trengte å sove. De bruker 3 timer på å gjøre seg klar på morningen (og sjukt glad hu ikke har en jobb å rekke, og skjønner ikke hvordan noen klarer det), hun står å dojer seg i kamera mens sønnen ønsker oppmerksomhet, hun pælmer maten hans på en tallerken enda han snart er to år, de kunne ikke henge opp en huske før han var tilbake i barnehagen… jeg kunne ramsa opp en hel haug til, men du skjønner tegninga. 1 12
Minimeg1234 Skrevet 20 timer siden #21343 Skrevet 20 timer siden (endret) elskersommer skrev (57 minutter siden): Det jeg skulle ønske var at de ikke hadde med den lille på noe video. Så den er jeg kritisk til. Å jeg synes det er leit hvordan foreldrene omtales her inne. Før barnet var født så haglet kritikken på at ikke ville hun klare å stå opp om morgenen,ikke ville hun klare og spise frokost med sønnen,ikke ville hun kunne sminke seg osv osv.,. Jeg er enig, barnet skulle vært holdt helt borte fra snap. Trasig at man blir dømt som foreldre til og med før denne lille ble født . Palmemor skrev (47 minutter siden): Men hun klarer jo ikke det. Sover hun 5 timer en natt så må PF (som har sovet enda mindre) stå opp så hun får sove. De første ukene sov hun ikke med barnet fordi hun trengte å sove. De bruker 3 timer på å gjøre seg klar på morningen (og sjukt glad hu ikke har en jobb å rekke, og skjønner ikke hvordan noen klarer det), hun står å dojer seg i kamera mens sønnen ønsker oppmerksomhet, hun pælmer maten hans på en tallerken enda han snart er to år, de kunne ikke henge opp en huske før han var tilbake i barnehagen… jeg kunne ramsa opp en hel haug til, men du skjønner tegninga. Stina og PelleK har funnet seg gode måter å få livet med barn til å fungere for seg. Det viktigste er at barnet blir tatt vare på og at foreldrene er fornøyd med løsningene de velger. De tar godt vare på barnet sitt! Det er ingen fasit på hvordan rutiner og oppgavefordelinger skal løses. Det er så mange ulike foreldre rundt omkring og så mange ulike måter å leve familielivet . Vi har alle ulike måter å leve familielivet på. Jeg syns Stina og PelleK er et bra team. Endret 20 timer siden av Minimeg1234 2
elskersommer Skrevet 20 timer siden #21344 Skrevet 20 timer siden (endret) Palmemor skrev (1 time siden): Men hun klarer jo ikke det. Sover hun 5 timer en natt så må PF (som har sovet enda mindre) stå opp så hun får sove. De første ukene sov hun ikke med barnet fordi hun trengte å sove. De bruker 3 timer på å gjøre seg klar på morningen (og sjukt glad hu ikke har en jobb å rekke, og skjønner ikke hvordan noen klarer det), hun står å dojer seg i kamera mens sønnen ønsker oppmerksomhet, hun pælmer maten hans på en tallerken enda han snart er to år, de kunne ikke henge opp en huske før han var tilbake i barnehagen… jeg kunne ramsa opp en hel haug til, men du skjønner tegninga. Men nok en gang.. da må dere faktisk varsle rett innstans dersom barnet ikke har det bra. Vi kan ikke sitte her inne og se på at barn ikke har en bra oppvekst. Er jo kun det jeg mener. Jeg gir blaffen i hvem som står opp tidlig eller om hun velger og klistre merker på en to do liste Å alle familier gjør det forskjellig når det kommer til søvn. Jeg sto alltid opp mens far sov. Hos noen tar de annenhver dag. Det finnes jo ingen fasitt Endret 20 timer siden av elskersommer 1
Palmemor Skrevet 19 timer siden #21345 Skrevet 19 timer siden elskersommer skrev (8 minutter siden): Men nok en gang.. da må dere faktisk varsle rett innstans dersom barnet ikke har det bra. Vi kan ikke sitte her inne og se på at barn ikke har en bra oppvekst. Er jo kun det jeg mener. Jeg gir blaffen i hvem som står opp tidlig eller om hun velger og klistre merker på en to do liste Å alle familier gjør det forskjellig når det kommer til søvn. Jeg sto alltid opp mens far sov. Hos noen tar de annenhver dag. Det finnes jo ingen fasitt Jeg sier ikke at barnet ikke har det bra. Jeg sier at dersom de fortsetter sånn de gjør nå så kommer det til å bli problematisk for barnet. Min kommentar var til det du skrev ang hennes gjøremål. Det handla ikke om omsorgen for barnet 7
Katinkalille Skrevet 19 timer siden #21346 Skrevet 19 timer siden Den to do lista hennes er det jeg gjør hver dag😅 Forskjellen er at jeg ikke skriver det opp og pynter med klistremerker🙈 3 6
Minimeg1234 Skrevet 19 timer siden #21347 Skrevet 19 timer siden Katinkalille skrev (1 minutt siden): Den to do lista hennes er det jeg gjør hver dag😅 Forskjellen er at jeg ikke skriver det opp og pynter med klistremerker🙈 De fleste gjør det som står på listene. Både i Norge og ute i verden så er det veldig populært å lage lister . Noen lager kun listene, andre pynter med klistremerker, noen bruker tegne el. Maleteknikker . Det er uendelig måter å gjøre det på og det er uendelig mange grunner til at man gjør det. 1 3
Katinkalille Skrevet 18 timer siden #21348 Skrevet 18 timer siden "Jeg skriver med venstre fordi jeg er venstrehendt" No shit a😂😂 3 4
tausen Skrevet 17 timer siden #21349 Skrevet 17 timer siden Cami9 skrev (8 timer siden): Er det normalt i hennes alder å synes dette er stas, eller pent? Hun setter klistremerker inn i et spiralhefte… Når en er 14 år i hodet..... 5
Ina89 Skrevet 15 timer siden #21350 Skrevet 15 timer siden Palmemor skrev (7 timer siden): Man blir jo ofte som sine foreldre. Og i dette tilfelle er det to voksne mennesker som ikke klarer å ta hensyn til andre, turer frem som de selv vil, og skjermer seg fra alt som kan oppleves vondt og vanskelig. Jeg håper at når barnet blir eldre så får han mer naturlige rammer i bhg og skole, og det kan godt være at foreldrene vokser med oppgaven! Ja, man kan jo håpe, men jeg ville ikke hatt de største forhåpningene. Dette er tross alt mennesker som forlot rommet mens gjester holdt taler i bryllupet deres fordi barnet kjedet seg. De byttet også på å sitte i et lekehus under en middag hos andre fordi sønnen ville spise der. Det gir inntrykk av at «nei» ikke er et ord barnet møter særlig ofte hjemme. Når barnet i tillegg får leke i rulletrapper, ligge på gulvet og leke med bøker i bokhandelen og rope høyt inne i butikker fordi det er «gøy med lyd», er det lite som tyder på at grensesetting står høyt på agendaen. Som sagt fremstår dette som to mennesker med mangelfull folkeskikk og begrenset forståelse for hvordan man tar hensyn til omgivelsene. Da er dessverre sannsynligheten ganske stor for at barnet vokser opp og kopierer foreldrenes adferd. Det kan nok bli en utfordring for barnet med tanke på venner og samhandling med andre barn. 2 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå