Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet
Palmemor skrev (15 minutter siden):

Det handler jo ikke om å "ta henne" på ting, men dette er jo bare med å bevise at hun kanskje ikke er så moden som hun burde vært. Det er jo bare en del av totalpakka

Er ikke bruk av klistermerker som avgjør om man er aldersadekvat eller ikke,akkurat.

Klistermerker har faktisk ingen aldersgrense,man kan til og med kaste de direkte i søpla om man ønsker det.

For en snål diskusjon..

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
J.. skrev (4 minutter siden):

Er ikke bruk av klistermerker som avgjør om man er aldersadekvat eller ikke,akkurat.

Klistermerker har faktisk ingen aldersgrense,man kan til og med kaste de direkte i søpla om man ønsker det.

For en snål diskusjon..

Nei, det er jo derfor jeg skriver at det er en del av totalpakka. Man kan gjøre akkurat hva man vil med nøyaktig det man ønsker, men i fare for å gjenta meg selv; det viser bare at hun bruker og kaster ting akkurat som hun ønsker, og dermed har ett ganske snevert syn på ting. 

• Nyttig 2
Skrevet
Palmemor skrev (6 minutter siden):

Nei, det er jo derfor jeg skriver at det er en del av totalpakka. Man kan gjøre akkurat hva man vil med nøyaktig det man ønsker, men i fare for å gjenta meg selv; det viser bare at hun bruker og kaster ting akkurat som hun ønsker, og dermed har ett ganske snevert syn på ting. 

Stina legger heller ikke skjul på at hun ikke bryr seg om stort annet enn utseende og «jente-ting». Kunnskapsnivået er skremmende lavt og hun bryr seg ikke engang. Det vitner om såpass lav kognitiv utvikling at man trygt kan si hun fremdeles er på nivå med en ungdomskoleelev. Det er ganske sykt at man kan leve såpass på siden av samfunnet uten å evne å se hvor skadelig det blir. Jeg fatter ikke hvordan de skal fostre opp sønnen til å bli en fungerende samfunnsborger. Barn blir jo gjerne som foreldrene.

• Nyttig 1
Skrevet
Palmemor skrev (32 minutter siden):

Det handler jo ikke om å "ta henne" på ting, men dette er jo bare med å bevise at hun kanskje ikke er så moden som hun burde vært. Det er jo bare en del av totalpakka

Å hva så? Hun og PF har tydeligvis ett bra liv. Den minste får tydelig den omsorgen han skal ha fra begge to.  

• Nyttig 1
Skrevet
chsa skrev (54 minutter siden):

Hvorfor skal hun ta vare på lister med "støvsuge huset, brette klær og bestille høst-kaffekopp"?

Hun kan jo bare bruke opp igjen arkene,for det er det samme som står hver eneste gang😂😂 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (1 minutt siden):

Å hva så? Hun og PF har tydeligvis ett bra liv. Den minste får tydelig den omsorgen han skal ha fra begge to.  

Di dokumenterer alt di gjør med den ungen,så akkurat der vet vi ihvertfall ALT! 

Skrevet
Ina89 skrev (4 minutter siden):

Stina legger heller ikke skjul på at hun ikke bryr seg om stort annet enn utseende og «jente-ting». Kunnskapsnivået er skremmende lavt og hun bryr seg ikke engang. Det vitner om såpass lav kognitiv utvikling at man trygt kan si hun fremdeles er på nivå med en ungdomskoleelev. Det er ganske sykt at man kan leve såpass på siden av samfunnet uten å evne å se hvor skadelig det blir. Jeg fatter ikke hvordan de skal fostre opp sønnen til å bli en fungerende samfunnsborger. Barn blir jo gjerne som foreldrene.

Jeg er ikke uenig med deg. Allerede fra han var nyfødt skal han jo skjermes fra alt som er vondt og  vanskelig (og før noen klikker i vinkel, jeg mener selvsagt ikke at små babyer skal lide unødig). Barnehagen skal ringe dersom han gråter, i bryllupet fikk han all oppmerksomhet fordi han ikke kunne risikere å kjede seg, tilogmed til den grad at foreldrene forlot talene for å underholde han. Han blir servert mat på løpende bånd når han ønsker oppmerksomhet. Lista er lang. Jeg håper noen veileder de litt. Og at de tar imot råd og tips fra andre. Det er jo ikke meningen at man isolert skal oppfostre ett barn. "Det krever en landsby" har jo fungert utmerket i årevis for andre

• Liker 1
Skrevet
Ina89 skrev (5 minutter siden):

Men du kan da ikke for alvor mene at de ikke klarer og fostre opp sønnen?  Jeg skjønner bare ikke at deres levesett er så ille at du aller mest ville ha kontaktet BV

• Nyttig 1
Skrevet
Katinkalille skrev (2 minutter siden):

Og ikke alt er noe å skryte av heller. P er jo mer vant til at mor snakker med tlf enn med han. 

Skrevet
Katinkalille skrev (1 minutt siden):

Ja.. å Hvorfor er da trangen der til og nesten vil kontakte BV. Ja jeg er i mot deres eksponering av den lille. Men når vi ser det vi ser så virker han jo til å ha det bra. 

Det virker jo på noen her som att foreldrene er lett psykisk utviklingshemmed

Skrevet
Palmemor skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke uenig med deg. Allerede fra han var nyfødt skal han jo skjermes fra alt som er vondt og  vanskelig (og før noen klikker i vinkel, jeg mener selvsagt ikke at små babyer skal lide unødig). Barnehagen skal ringe dersom han gråter, i bryllupet fikk han all oppmerksomhet fordi han ikke kunne risikere å kjede seg, tilogmed til den grad at foreldrene forlot talene for å underholde han. Han blir servert mat på løpende bånd når han ønsker oppmerksomhet. Lista er lang. Jeg håper noen veileder de litt. Og at de tar imot råd og tips fra andre. Det er jo ikke meningen at man isolert skal oppfostre ett barn. "Det krever en landsby" har jo fungert utmerket i årevis for andre

Det er virkelig helt hinsides. 

• Nyttig 1
Skrevet
Nussepus skrev (Akkurat nå):

Og ikke alt er noe å skryte av heller. P er jo mer vant til at mor snakker med tlf enn med han. 

Å dette gjelder desverre de aller aller fleste influencere med barn. Noe jeg er sterkt i mot 

Skrevet
elskersommer skrev (1 minutt siden):

Å dette gjelder desverre de aller aller fleste influencere med barn. Noe jeg er sterkt i mot 

Det gjelder dessverre de fleste foreldre med barn. Tlf og scrolling er en stor tidstyv for de fleste.

Skrevet (endret)
Matas skrev (8 minutter siden):

Det gjelder dessverre de fleste foreldre med barn. Tlf og scrolling er en stor tidstyv for de fleste.

Ja desverre... 

Endret av elskersommer
Skrevet
Palmemor skrev (37 minutter siden):

Nettopp. Det barnet kommer til å få det vanskeligere enn nødvendig fremover, det er jeg dessverre veldig sikker på. De oppfostrer mest sannsynlig et barn det vil være vanskelig for andre barn å både samhandle med, og like. Dette kunne vært unngått dersom foreldrene vokste litt opp de også.

Skrevet
Ina89 skrev (2 minutter siden):

Nettopp. Det barnet kommer til å få det vanskeligere enn nødvendig fremover, det er jeg dessverre veldig sikker på. De oppfostrer mest sannsynlig et barn det vil være vanskelig for andre barn å både samhandle med, og like. Dette kunne vært unngått dersom foreldrene vokste litt opp de også.

Men om du faktisk mener at denne gutten lever med foreldre som ikke er voksne nok så må du jo ta grep og kontakte BV. Du kan jo ikke sitte på ett forum og mene at en liten gutt ikke vil ha det bra fremover men gi søren i å varsle? 

• Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (45 minutter siden):

Men du kan da ikke for alvor mene at de ikke klarer og fostre opp sønnen?  Jeg skjønner bare ikke at deres levesett er så ille at du aller mest ville ha kontaktet BV

Jeg hadde egentlig ingen planer om å bruke mer tid på deg, fordi nivået på argumentasjonen din allerede har gjort det tydelig at dette ikke er en spesielt konstruktiv samtale.

Du fortsetter likevel å sitere meg og svare på ting jeg aldri har skrevet. Jeg har ikke skrevet at de ikke «klarer å fostre opp sønnen», og jeg har heller ikke nevnt barnevernet. At du velger å tolke det inn i kommentaren min, og deretter argumentere mot en påstand du selv har laget, er ikke en saklig diskusjon – det er å tillegge andre meninger de ikke har.

I tillegg har flere av svarene dine vært preget av sarkasme, personlige stikk og forsøk på å latterliggjøre fremfor å diskutere innholdet. Det sier mer om måten du argumenterer på enn om saken vi faktisk diskuterer.

Jeg ser derfor ingen grunn til å fortsette denne utvekslingen. Når en diskusjon baserer seg på feiltolkninger og konstruerte argumenter fremfor det som faktisk blir skrevet, er det ikke noe mer å hente her. Dette blir mitt siste svar til deg.

Skrevet
Ina89 skrev (11 minutter siden):

Man blir jo ofte som sine foreldre. Og i dette tilfelle er det to voksne mennesker som ikke klarer å ta hensyn til andre, turer frem som de selv vil, og skjermer seg fra alt som kan oppleves vondt og vanskelig. Jeg håper at når barnet blir eldre så får han mer naturlige rammer i bhg og skole, og det kan godt være at foreldrene vokser med oppgaven!

• Nyttig 1
Skrevet
Cami9 skrev (3 timer siden):

Er det normalt i hennes alder å synes dette er stas, eller pent? Hun setter klistremerker inn i et spiralhefte… 

IMG_5088.png

Det er mange som driver med dette. Lager lister og pynter med klistremerker. Ingenting unormalt med det. Må være godt å finne glede i de små ting .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...