Klump Skrevet 5 timer siden #20541 Skrevet 5 timer siden Palmemor skrev (25 minutter siden): Hun har jo selv lagt ut om alle rundene med eggløsning og de gangene hun gikk glipp av det pga ferier da Ja, men at du faktisk husker det….. 1
Palmemor Skrevet 3 timer siden #20542 Skrevet 3 timer siden Klump skrev (1 time siden): Ja, men at du faktisk husker det….. det er noe forbaska dritt å huske på unødvenige ting, noen av oss er dessverre sånn 1
chsa Skrevet 3 timer siden #20543 Skrevet 3 timer siden (endret) Nå kan hun fortelle at hun har hatt sjuuuukt sterke smerter i ledd og i nakkeskaden sin av jordskokk, trøffel og hvitløk i norge 😂 Hun hadde til og med helt sjuuuukt sterke leddsmerter i nakkeskaden sin i 4 hele dager etter bryllupsmiddagen sin pga scampien med hvitløk (rekene som hun kalte det). Var ikke middagen for 2 dager siden...? Og hvordan får man vondt i nakken av hvitløk, jordskokk og trøffel? Endret 3 timer siden av chsa 1 6
Palmemor Skrevet 3 timer siden #20544 Skrevet 3 timer siden (endret) chsa skrev (18 minutter siden): Nå kan hun fortelle at hun har hatt sjuuuukt sterke smerter i ledd og i nakkeskaden sin av jordskokk, trøffel og hvitløk i norge 😂 Hun hadde til og med helt sjuuuukt sterke leddsmerter i nakkeskaden sin i 4 hele dager etter bryllupsmiddagen sin pga scampien med hvitløk (rekene som hun kalte det). Var ikke middagen for 2 dager siden...? Og hvordan får man vondt i nakken av hvitløk, jordskokk og trøffel? Rett skal være rett, hun sa 4 timer. Det jeg lurer på er om det er mulig å være allergisk mot «det grønne» i hvitløken? Hva snakker hun egentlig om? Stilken? «Hvitløksallergi er sjelden, men kan gi hud- og luftveissymptomer eller magesmerter. Symptomene skyldes ofte en immunologisk reaksjon (allergi) eller intoleranse, inkludert kvalme, oppblåsthet og diaré. Det er en kjent kryssallergi med burot. Hvitløk er ikke merkepliktig, så innholdet må sjekkes nøye» Endret 3 timer siden av Palmemor
chsa Skrevet 3 timer siden #20545 Skrevet 3 timer siden Palmemor skrev (12 minutter siden): Rett skal være rett, hun sa 4 timer. Det jeg lurer på er om det er mulig å være allergisk mot «det grønne» i hvitløken? Hva snakker hun egentlig om? Stilken? «Hvitløksallergi er sjelden, men kan gi hud- og luftveissymptomer eller magesmerter. Symptomene skyldes ofte en immunologisk reaksjon (allergi) eller intoleranse, inkludert kvalme, oppblåsthet og diaré. Det er en kjent kryssallergi med burot. Hvitløk er ikke merkepliktig, så innholdet må sjekkes nøye» Beklager! Jeg hørte 4 dager, hun mumler sånn med nebbet sitt 😅 Hører hun stadig nevner det grønne i hvitløken ja, eneste grønne jeg har sett i hvitløk er hvis den har stått litt for lenge. Hvordan kan hun vite det på et profesjonelt kjøkken i norge vs i utlandet? 1
Palmemor Skrevet 3 timer siden #20546 Skrevet 3 timer siden chsa skrev (2 minutter siden): Beklager! Jeg hørte 4 dager, hun mumler sånn med nebbet sitt 😅 Hører hun stadig nevner det grønne i hvitløken ja, eneste grønne jeg har sett i hvitløk er hvis den har stått litt for lenge. Hvordan kan hun vite det på et profesjonelt kjøkken i norge vs i utlandet? Haha ja det er det jeg og tenker; når den har liggi en stund blir stilken (eller noe??) grønn. Hvitløk er vel hvitløk 🤷🏼♀️ og ifølge Google får man ikke leddsmerter av det 1
chsa Skrevet 3 timer siden #20547 Skrevet 3 timer siden Palmemor skrev (3 minutter siden): Haha ja det er det jeg og tenker; når den har liggi en stund blir stilken (eller noe??) grønn. Hvitløk er vel hvitløk 🤷🏼♀️ og ifølge Google får man ikke leddsmerter av det Nei altså hvitløk er jo kjent for å være dempende på slike smerter, men, alt med Stina er motsatt av fakta og fornuft 😂 3
Zenhouse Skrevet 3 timer siden #20548 Skrevet 3 timer siden Hun har nok rett i at deler av hvitløken kan trigge litt irritasjon hos noen. ( den grønne spiren inni). Rå hvitløk kan trigge mer enn varmebehandlet. Men å kalle det for allergi uten å ha fått det påvist av lege er bare tullete. Noen reagerer med leddsmerter på svovel forbindelser, men det er veldig sjeldent. Noen kan reagere med histaminubalanse og få «verk i kroppen». Igjen, dette er uhyre sjeldne saker og opplever man dette bør man sjekke det ut. Tror jeg Stina reelt har «hvitløks-allergi»? Nei. 1
Tsk Skrevet 3 timer siden #20549 Skrevet 3 timer siden Palmemor skrev (26 minutter siden): Rett skal være rett, hun sa 4 timer. Det jeg lurer på er om det er mulig å være allergisk mot «det grønne» i hvitløken? Hva snakker hun egentlig om? Stilken? «Hvitløksallergi er sjelden, men kan gi hud- og luftveissymptomer eller magesmerter. Symptomene skyldes ofte en immunologisk reaksjon (allergi) eller intoleranse, inkludert kvalme, oppblåsthet og diaré. Det er en kjent kryssallergi med burot. Hvitløk er ikke merkepliktig, så innholdet må sjekkes nøye» Tror egentlig at dette var et spill for galleriet igjen for å få viljen sin. Hun VILLE ha Blomkålsuppe til forret , ikke scampi som PF syntes var best. Blir hun aldri gjennomskuet ?? 6
Palmemor Skrevet 3 timer siden #20550 Skrevet 3 timer siden Tsk skrev (4 minutter siden): Tror egentlig at dette var et spill for galleriet igjen for å få viljen sin. Hun VILLE ha Blomkålsuppe til forret , ikke scampi som PF syntes var best. Blir hun aldri gjennomskuet ?? Ah, det var pga maten til bryllupet? De spiser jo aldri samme mat så kan vel diske opp med ulike retter i bryllupet og vel 1 2
Littelulla Skrevet 2 timer siden #20551 Skrevet 2 timer siden Tsk skrev (44 minutter siden): Tror egentlig at dette var et spill for galleriet igjen for å få viljen sin. Hun VILLE ha Blomkålsuppe til forret , ikke scampi som PF syntes var best. Blir hun aldri gjennomskuet ?? PF var først til å foretrekke suppa, da han elsker den retten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå