Ina89 Skrevet 47 minutter siden #20521 Skrevet 47 minutter siden Littelulla skrev (43 minutter siden): Om du sikter til kommentaret at hun som ufrivillig barnløs syns det var urettferdig at narkomane (ikke alle selvsagt) bare kan "gå hen" å bli gravide uten å ønske det, og at hun for hvor mange år siden sa noe om overvektige og levealder, så syns jeg ikke det er å snakke noen ned i så måte. Jeg forstår frustrasjonen som ufrivillig barnløs - hvor man lett kan bli irrasjonell og si uheldige ting. Og dette med levealder var vel mer feilinformasjon enn å snakke noen ned. Hun er ikke perfekt og prøver ikke late som hun er det. Det skiller henne positivt ut fra mange andre. Hun var en godt voksen dame da hun sa det var urettferdig at «jævla nærkiser» kunne bli gravide og ikke hun. Man kan godt synes ting er urettferdig, men å slenge den type utsagn holder man seg for god for. Spesielt når man har valgt å være en offentlig person. Stina snakker til stadighet med alle andre enn seg selv, det kommer du ikke unna, uansett hvor fangirl du måtte være. 1
Littelulla Skrevet 36 minutter siden #20522 Skrevet 36 minutter siden Ina89 skrev (4 minutter siden): Hun var en godt voksen dame da hun sa det var urettferdig at «jævla nærkiser» kunne bli gravide og ikke hun. Man kan godt synes ting er urettferdig, men å slenge den type utsagn holder man seg for god for. Spesielt når man har valgt å være en offentlig person. Stina snakker til stadighet med alle andre enn seg selv, det kommer du ikke unna, uansett hvor fangirl du måtte være. Jeg opplever ikke at hun snakker andre ned. Ja, hun var heldigvis godt voksen da, siden hun prøvde å bli gravid. Som sagt syns jeg det var et uheldig utspill hvordan hun omtalte rusavhenige, men igjen er det noe med kontekst. Det var ikke sagt ut av det blå, og det var ikke sagt for å rakke ned på rusmisbrukete som gruppe. Det var sagt for å poengtere frustrasjonen over hvor urettferdig det føles å ikke "greie" noe så naturlig som å vli gravid, når selv mennesker fullstendig ute av stand til å ta vare på noe menneske kan bli gravide på et blunk.
Ina89 Skrevet 24 minutter siden #20523 Skrevet 24 minutter siden Littelulla skrev (8 minutter siden): Jeg opplever ikke at hun snakker andre ned. Ja, hun var heldigvis godt voksen da, siden hun prøvde å bli gravid. Som sagt syns jeg det var et uheldig utspill hvordan hun omtalte rusavhenige, men igjen er det noe med kontekst. Det var ikke sagt ut av det blå, og det var ikke sagt for å rakke ned på rusmisbrukete som gruppe. Det var sagt for å poengtere frustrasjonen over hvor urettferdig det føles å ikke "greie" noe så naturlig som å vli gravid, når selv mennesker fullstendig ute av stand til å ta vare på noe menneske kan bli gravide på et blunk. Uansett hvor urettferdig man synes noen er kaller man ikke folk for «jævla nærkiser». Det er nedrig og ekkel oppførsel og kan ikke rettferdiggjøres bare fordi man har det vanskelig selv. Dette er heller ikke de eneste nedsettende utsagnene hun har overfor andre. Dette var ikke et «uheldig utspill», det er et, i en lang rekke, motbydelige karakteristikker hun har om andre som har noe hun vil ha eller er noe hun vil være, evt. noen hun ser ned på. Så enkelt er det faktisk. 3
tausen Skrevet 5 minutter siden #20524 Skrevet 5 minutter siden Littelulla skrev (1 time siden): Om du sikter til kommentaret at hun som ufrivillig barnløs syns det var urettferdig at narkomane (ikke alle selvsagt) bare kan "gå hen" å bli gravide uten å ønske det, og at hun for hvor mange år siden sa noe om overvektige og levealder, så syns jeg ikke det er å snakke noen ned i så måte. Jeg forstår frustrasjonen som ufrivillig barnløs - hvor man lett kan bli irrasjonell og si uheldige ting. Og dette med levealder var vel mer feilinformasjon enn å snakke noen ned. Hun er ikke perfekt og prøver ikke late som hun er det. Det skiller henne positivt ut fra mange andre. Stiller spørsmål ved ufrivillig barnløs....husker ikke hvor lenge de hadde prøvd, men det er ikke unormalt at det kan ta tid. Jeg gikk nesten et år før jeg ble gravid og fikk beskjed om at det var normalt. Men de tjener vel penger på de som ikke blir gravide etter 2 forsøk. Det er kostbart med behandlingen. Ha litt tålmodighet er bra👍 for ikke snakk om pengene s fikk inn under forsøkene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå