Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

5+3: Herregud, jeg er bare 5+3. Føler at selv at jeg har vært gravid i ukes(måneds)vis men grunnen til det er sikkert fordi jeg testet så innmari tidlig! Folkens; IKKE test tidlig, tiden kommer til å gå saaaakte frem til TUL!!

Har vært usigelig trøtt den siste uka, men har heldigvis fått brukt helga på å slappe av. Det har vært skikkelig deilig! Kjenner at det kommer til å bli utfordrende å holde ut på jobb, spesielt når jeg jobber turnus, ift den trøttheten her. GJESP!!! :rolleyes:

Ellers så er jeg både glad, stresset, spent og redd. Men, sånn er vel de første ukene ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at det endelig ble klaff nå🎉 Gratulerer så mye med graviditeten! Så må spiren klamre seg godt fast å bli der i nesten 9 mnd til! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2018 den 15.31, Jeey skrev:

Så bra at det endelig ble klaff nå🎉 Gratulerer så mye med graviditeten! Så må spiren klamre seg godt fast å bli der i nesten 9 mnd til! 😊

Takk :) Krysser fingrene for at den sitter denne gangen :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+6: Jeg er trøtt, har noen murringer her og der og puppene er ømme, men føler vel at de har blitt litt mindre ømme enn hva de var i starten. Livredd for MA en gang til! Humøret er helt elendig, kjenner det er vanskelig å forholde seg til meg selv om dagen (stakkars mannen), og jeg kjenner at jeg synes det er vanskelig at jeg ikke har symptomer som er mer håndfast. 

Litt over en uke til TUL, klarer knapt å vente! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det neste fredag du skal på TUL?

Skjønner godt at du blir redd, prøv å trøst deg med at MA er veldig sjeldent, så sjansen for at du opplever det igjen er liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Juni15 skrev:

Er det neste fredag du skal på TUL?

Skjønner godt at du blir redd, prøv å trøst deg med at MA er veldig sjeldent, så sjansen for at du opplever det igjen er liten.

Jo, takk, det hjelper at du sier det, og det hjelper å prøve å tenke at MA to ganger på rad ikke bør være mulig! Tror dessverre alle hormonene i kroppen gjør at jeg ikke klarer å være den mest positive utgaven av meg selv akkurat nå :rolleyes:

Det stemmer, TUL er neste fredag. 

Oi, har du å dagbok? Jeg så det først nå. Jeg går inn å leser litt jeg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.. nå må jeg spørre for jeg husker ikke. Siste forsøket på riksen måtte du jo tilbake til ny kontroll. Men tok du ovitrelle samme dag som den kontrollen?🤔 jeg var på kontroll i dag og må tilbake på mandag. Mange fine eggposer, men alle for små. Sist var det ganske likt, bortsett fra at da var det vel tre store og mange små. Men da fikk vi GO pga de i rett str. Håper på ovitrelle mandag og uttak onsdag (slik som sist) for det passer så fint med helg etter innsett og kunne slappe av litt😜

Spurte om jeg kunne få sette inn to embryo hvis ting blir som sist da. Han spurte om jeg var frisk og operert i underlivet, og siden jeg både frisk som en fisk og ikke operert kunne jeg det👍 

Håper dagene dine går fort frem til TUL🤞 Nå er det bare å komme seg ut å nyte solen☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2018 den 15.27, tuppelene skrev:

Hei.. nå må jeg spørre for jeg husker ikke. Siste forsøket på riksen måtte du jo tilbake til ny kontroll. Men tok du ovitrelle samme dag som den kontrollen?🤔 jeg var på kontroll i dag og må tilbake på mandag. Mange fine eggposer, men alle for små. Sist var det ganske likt, bortsett fra at da var det vel tre store og mange små. Men da fikk vi GO pga de i rett str. Håper på ovitrelle mandag og uttak onsdag (slik som sist) for det passer så fint med helg etter innsett og kunne slappe av litt😜

Spurte om jeg kunne få sette inn to embryo hvis ting blir som sist da. Han spurte om jeg var frisk og operert i underlivet, og siden jeg både frisk som en fisk og ikke operert kunne jeg det👍 

Håper dagene dine går fort frem til TUL🤞 Nå er det bare å komme seg ut å nyte solen☀️

Hei! Hmm, skal vi se. Jeg har faktisk skrevet det ned i kalenderen min, og der står det at jeg hadde to kontroller og at jeg tok ovitrielle samme dag som den siste kontrollen ja :) Helg etter innsett er jo kjempefint, så håper du får det!

Oi, du får kanskje sette inn to? Det skjønner jeg godt at du har lyst til dersom det skulle bli samme resultat som sist. Spennende!!! :) 

Her går dagene, tankene og optimismen både opp og ned. Har brukt morgenen nå på å google meg ihjel om svangerskap utenfor livmoren nå da. Ikke det at jeg har symptomer på det. Jeg vil bare være forberedt på alt før ultralyden på fredag. Hehe, håpløst det her altså. 

Heier på at det er mange fine eggposer hos deg på mandag og at det er klart for eggløsningssprøyten :):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+2: Nå er det mindre enn en uke igjen til ultralyd, jeg grugleder meg skikkelig!! Symptomene består fortsatt av det samme; trøtthet og ømme bryst. Ja, også er jeg veldig irritabel. Men den kvalmen, den har ikke kommet enda. Jeg var ikke særlig kvalm ved sist svangerskap heller, så ja, det stresser meg, siden det den gangen var noe galt.. Håper bare at jeg er en av de som ikke blir særlig kvalm, og at det ikke handler om at noe er galt denne gangen. MA to graviditeter på rad skal vel godt gjøres, skal det ikke? 

Jaja, ellers har jeg det noenlunde bra. Jeg får bare fortsette å google meg ihjel og håpe på det beste ;) 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal godt gjøres at det er noe galt nå, ja :) MA er heldigvis sjelden! Jeg misunner deg ikke å vente på den timen. Men jeg unner deg virkelig følelsen når du ser den bittelille reka som vibrerer av hjerteslag :hjerte: Kvalmen min hadde nettopp begynt da jeg var 6+2, og selv om det ble kjipt, var jeg fornøyd og lettet akkurat da. Men jeg syns de fleste jeg har snakket med ikke var så veldig kvalme, eller det kom enda senere og varte et par uker. Så du er nok "heldig" og slipper unna. Selv om svangerskapskvalme egentlig burde vært fordelt rundt på oss som har slitt ei stund, og som faktisk setter litt pris på den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Illy skrev:

Det skal godt gjøres at det er noe galt nå, ja :) MA er heldigvis sjelden! Jeg misunner deg ikke å vente på den timen. Men jeg unner deg virkelig følelsen når du ser den bittelille reka som vibrerer av hjerteslag :hjerte: Kvalmen min hadde nettopp begynt da jeg var 6+2, og selv om det ble kjipt, var jeg fornøyd og lettet akkurat da. Men jeg syns de fleste jeg har snakket med ikke var så veldig kvalme, eller det kom enda senere og varte et par uker. Så du er nok "heldig" og slipper unna. Selv om svangerskapskvalme egentlig burde vært fordelt rundt på oss som har slitt ei stund, og som faktisk setter litt pris på den :fnise:

Haha, enig! Kvalmen burde absolutt vært fordelt rundt på oss som settet pris på det. Men, jeg trenger bare bittelitt kvalme 😅

Janei huff, det skal vel godt gjøres at det er noe galt nå. Det eneste som skremmer meg er at jeg føler meg lik som sist jeg var gravid. Ja, du vet, man blir jo litt hysterisk av det her 🙈

Åh, tenk om jeg er så heldig å få høre hjerteslag på fredag da? Tanken er helt uvirkelig. Såå spennende ❤️

Det hjelper å høre at din kvalme ikke begynte før i uke 6, og at flere andre ikke kjente så mye på det. Man er jo så forskjellig. 

@miore og @LillyBe, husker dere hvordan deres form var på den tiden her? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal gå bra ❤ skjønner dog godt bekymringene! Min kvalme kom 6+4 (2.nyttårsdag) med et BRAK. Frem til det var jeg kun ekstremt trøtt og slækk, la meg rundt kl 20-21 hele jula 😅 Jeg var ekstremt heldig og hadde kun kvalme 2-3 uker 🙏 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette skal gå bra :hjerte: Kvalmen min kom tidlig - jeg blir kvalm bare av å gå på primolut jeg, så jeg reagerer tydeligvis ganske heftig på progesteron. Begynte å kaste opp 5+noe, og kastet opp ca alt fra 6+0! Nå er jo ikke akkurat min versjon av svangerskapskvalme noe å trakte etter, da ;) Med dattera begynte jeg ikke å spy før 7+noe, og da var det jo mer "normal" svangerskapskvalme som forsvant sammen med første trimester :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Hei! Hmm, skal vi se. Jeg har faktisk skrevet det ned i kalenderen min, og der står det at jeg hadde to kontroller og at jeg tok ovitrielle samme dag som den siste kontrollen ja :) Helg etter innsett er jo kjempefint, så håper du får det!

Oi, du får kanskje sette inn to? Det skjønner jeg godt at du har lyst til dersom det skulle bli samme resultat som sist. Spennende!!! :) 

Her går dagene, tankene og optimismen både opp og ned. Har brukt morgenen nå på å google meg ihjel om svangerskap utenfor livmoren nå da. Ikke det at jeg har symptomer på det. Jeg vil bare være forberedt på alt før ultralyden på fredag. Hehe, håpløst det her altså. 

Heier på at det er mange fine eggposer hos deg på mandag og at det er klart for eggløsningssprøyten :):) 

Ja nå er alt spennende om dagen. Lite symptomer, men kjoler er absolutt å foretrekke😅 Kjenner på kroppen at det ikke blir like mye trening om dagen heller. 

Huff, skjønner godt at du er nervøs. Men denne gangen skal det gå bra hele veien🙏💛 Så spennende altså! Krysser fingrene for deg og lille spire😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne var det spennande for tida, så då er det vel på tide å seia hei, og gratulerer med graviditeten! :hoppendeglad::hjerte:

Det blir jammen spennande med TUL denne veka. :smilorange: Håpar og trur at at alt er bra denne gangen. :tommel: Eg har faktisk opplevd MA to gangar, men heldigvis ikkje to gangar på rad. 

Kvalmen kom i veke 6-7 i dei to første svangerskapa mine, og varte fram til veke 12. I det siste svangerskapet mitt var eg ikkje kvalm ein dag! Så manglande kvalme treng absolutt ikkje å bety at noko er gale, for alle svangerskap er ulike, og kvalmen treng faktisk ikkje å koma i det heile tatt. :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til på TUL idag😊 Dette skal gå bra! Blir spennende å høre.

Jeg hadde uttak onsdag, 19 egg. I går var 10 befruktet, og de skal dyrke de videre til blasto. Så redd for at alle skal falle fra. Men veldig glad de prøver noe nytt nå da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.4.2018 den 10.27, Mirabella76 skrev:

Her inne var det spennande for tida, så då er det vel på tide å seia hei, og gratulerer med graviditeten! :hoppendeglad::hjerte:

Det blir jammen spennande med TUL denne veka. :smilorange: Håpar og trur at at alt er bra denne gangen. :tommel: Eg har faktisk opplevd MA to gangar, men heldigvis ikkje to gangar på rad. 

Kvalmen kom i veke 6-7 i dei to første svangerskapa mine, og varte fram til veke 12. I det siste svangerskapet mitt var eg ikkje kvalm ein dag! Så manglande kvalme treng absolutt ikkje å bety at noko er gale, for alle svangerskap er ulike, og kvalmen treng faktisk ikkje å koma i det heile tatt. :)

Jepp, i dager det heldigvis slutt på all synsing og tenking ift til symptomer og "manglende symptomer". Jeg gruer meg veldig til timen i dag, og det føles litt som jeg skal opp i eksamen. Vi får vente å se, men jeg håper på et bankende hjerte i dag :hjerte:

 

2 timer siden, tuppelene skrev:

Masse lykke til på TUL idag😊 Dette skal gå bra! Blir spennende å høre.

Jeg hadde uttak onsdag, 19 egg. I går var 10 befruktet, og de skal dyrke de videre til blasto. Så redd for at alle skal falle fra. Men veldig glad de prøver noe nytt nå da. 

Takk. ja, det blir veldig spennende Jeg grugleder meg virkelig, kjenner jeg forbereder meg på det verste...Følelsen jeg sitter med i dag kan nesten ikke beskriver, jeg ER SÅ nervøs. Det blir e lang dag før timen kjenner jeg. 

Oii, gratulerer med så mange fine egg da :) Men, skal de dyrke det til blastocyst altså? Jeg har fått beskjed om at de ikke gjør det på Riksen jeg? Så da blir det innsett på mandag da? 

2 timer siden, LillyBe skrev:

Lykke til i dag :) 

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på UL i dag! 😊 Tenkjer på deg og sender mange "dette skal gå heilt fint og det viser seg at alt er bra"-vibber til deg i dag!! ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...