Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

8+5: Puppene blir større og brystvortene er ikke like flaterende lenger :fnise: Oppblåst i magen og trøøtt. Var på en liten sykkeltur i dag og blir ordentlig sliten etterpå, herregud, den formen er ikke på topp. Jeg har vært redd for å trene, fordi legene har sagt at jeg skal ta det med ro. Jeg har synes det har vært vanskelig å vite hva det betyr og har derfor kuttet ut treningen helt. Ikke bra. Jeg må nok sakte men sikkert komme i gang igjen. 

Ellers skal vi fylle ut søknad om fødeplass. Det står mellom Ullevål og Riksen. Jeg tenker for såvidt Ullevål er det som faller mest naturlig, men dersom noen har erfaringer så tar jeg gjerne i mot tilbakemeldinger, for og i mot både på det ene og det andre :) 

Jeg og mannen har også snakket litt om NIPT-test. Utrolig skummelt spør du meg. Jeg er jo bare 33 år, er det nødvendig? Å hva skulle jeg evt gjort dersom jeg ikke fikk det blodprøve-svaret jeg ville? 

Jaja, mye å tenke på i disse dager. Man blir jo litt smågal. Ny ultralyd på fredag. Er spent på den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

8+5: Puppene blir større og brystvortene er ikke like flaterende lenger :fnise: Oppblåst i magen og trøøtt. Var på en liten sykkeltur i dag og blir ordentlig sliten etterpå, herregud, den formen er ikke på topp. Jeg har vært redd for å trene, fordi legene har sagt at jeg skal ta det med ro. Jeg har synes det har vært vanskelig å vite hva det betyr og har derfor kuttet ut treningen helt. Ikke bra. Jeg må nok sakte men sikkert komme i gang igjen. 

Ellers skal vi fylle ut søknad om fødeplass. Det står mellom Ullevål og Riksen. Jeg tenker for såvidt Ullevål er det som faller mest naturlig, men dersom noen har erfaringer så tar jeg gjerne i mot tilbakemeldinger, for og i mot både på det ene og det andre :) 

Jeg og mannen har også snakket litt om NIPT-test. Utrolig skummelt spør du meg. Jeg er jo bare 33 år, er det nødvendig? Å hva skulle jeg evt gjort dersom jeg ikke fikk det blodprøve-svaret jeg ville? 

Jaja, mye å tenke på i disse dager. Man blir jo litt smågal. Ny ultralyd på fredag. Er spent på den :) 

Kjenner flere som har født på Ullevål, med både positive og negative opplevelser. Tror det er to gode sykehus, men kanskje verdt å vurdere tilbudene der for å se hva som passer deg/dere best. For eksempel tror jeg ikke de har barselhotell på Riksen, det vil si at far må overnatte hjemme. Man er forsåvidt ikke garantert det på Ullevål heller, men der er i hvert fall muligheten. Har også hørt mye om ABC-klinikken vel Ullevål, og at oppfølgingen der er veldig god i forkant. Har du gjort deg noen tanker om det, i forhold til naturlig fødsel?

Jeg har også tenkt mye på sykehus, selv om vi ikke er gravid enda engang 🙈 Vi tilhører Ahus, men siden vi bor nesten like nærme Kongsvinger som Ahus, har jeg tenkt mye på å heller velge Kongsvinger fordi det har et godt rykte hva gjelder fødeavdeling. Men etter en prat med ei venninne som jobber på Ahus, har jeg bestemt at den dagen vi må ta stilling til dette, så tror jeg det blir Ahus :) 

Skjønner at dere tenker på alle ting barnet kan feile. Det er også i bakhodet mitt. Men synes det er litt galt å tenke på det for oss som har jobbet så hardt med å få et lite gull. Vanskelig spørsmål dette..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Juni15 skrev:

Kjenner flere som har født på Ullevål, med både positive og negative opplevelser. Tror det er to gode sykehus, men kanskje verdt å vurdere tilbudene der for å se hva som passer deg/dere best. For eksempel tror jeg ikke de har barselhotell på Riksen, det vil si at far må overnatte hjemme. Man er forsåvidt ikke garantert det på Ullevål heller, men der er i hvert fall muligheten. Har også hørt mye om ABC-klinikken vel Ullevål, og at oppfølgingen der er veldig god i forkant. Har du gjort deg noen tanker om det, i forhold til naturlig fødsel?

Jeg har også tenkt mye på sykehus, selv om vi ikke er gravid enda engang 🙈 Vi tilhører Ahus, men siden vi bor nesten like nærme Kongsvinger som Ahus, har jeg tenkt mye på å heller velge Kongsvinger fordi det har et godt rykte hva gjelder fødeavdeling. Men etter en prat med ei venninne som jobber på Ahus, har jeg bestemt at den dagen vi må ta stilling til dette, så tror jeg det blir Ahus :) 

Skjønner at dere tenker på alle ting barnet kan feile. Det er også i bakhodet mitt. Men synes det er litt galt å tenke på det for oss som har jobbet så hardt med å få et lite gull. Vanskelig spørsmål dette..

Ja jeg har venner som har født både på Ullevål og Riksen. Barselhotellet på Ullevål er absolutt en fordel, jeg vil jo at mannen skal kunne overnatte og ikke måtte gå hjem når besøkstiden er over. Men igjen så har jeg hørt at noen føler at man for raskt blir overlatt til seg selv på hotellet og at det ikke er like nye hjelp å få som på Riksen dersom noe er galt eller vanskelig. 

Men tror nok det er litt sånn hipp som happ altså. Det er nok veldig individuelt og folk har vel hatt positive og negative opplevelser begge plasser.

Enig med det du sier ift testen. Barnet er jo høyt ønsket- så det føles veldig feil. Men det må være godt å få svar i uke 11/12 om at alt er bra, foster er sunt og friskt og at alle prøvene er fine. åh, da kan jeg puste lettet ut resten av svangerskapet da 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+6: I dag har jeg på nytt snakket med leder om arbeidssituasjonen og tilrettelegging. Det er tydelig at hun ikke vil at jeg skal jobbe på avdelingen da dette fører til en ekstra utgift for henne. Hun sier at det ikke er nok jobb for meg, noe som jeg er uenig i. Jeg mener det er nok av skrivearbeid jeg kan gjøre. 

Ang. omplassering så sier hun at det er det som er alternativet (dette er jo fordi da må noen andre enn hun betale lønnen min). Men på spm om "hva, hvor og fra når", så får jeg ingen svar på dette. Jeg synes det er skummelt å skulle bli omplassert kanskje allerede fra neste uke nåe jeg ikke enda er 12 uker på vei. Jeg synes ting blir satt i gang litt for raskt kanskje. Men igjen, jeg er jo glad for at jeg blir skånet fra utagerende klienter. Men problemet er jo at de ikke har noe eksakt tilrettelegging eller tilbud til meg. 

Sykemeldingen min går ut i neste uke (og som tidligere skrevet føler jeg at det er tull at jeg er sykemeldt nå da jeg er i topp form). Leder mener jeg skal dra tilbake til legen neste uke for å få en forlengelse av sykemeldingen. Noe jeg mener er feil. Da burde det heller bli søkt om svangerskapspermisjon istedenfor sykepenger. 

Ja,må si jeg er litt frustrert da jeg ikke helt vet hvordan jeg skal gjøre det fremover...

 

Endret av Chickenwings85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg må sei det er dårlig gjort av sjefen din å berre legge alt dette over på deg og ikkje ein gong prøve å omorganisere litt på avdelingen slik at du kan fortsette å jobbe der uten å måtte gå og vera sjukemeldt. Det burde no i alle fall vera mogeleg å finna ein mellomting av eit eller anna slag.

skjønner godt at du blir frustrert av det! Eg hadde gått på veggen av å berre gått sjukemeldt, og spesielt viss sjefen ikkje hadde vore med å i alle fall å prøva å finna ei anna løysing enn full sjukemelding/flytting til heilt ny avdeling. Det er jo bra at dei vil halda deg unna utagerande klienter, men det går an å prøva å tilpassa arbeidet til ei viss grad.

Tenker på deg og håper du ender opp med ei løysing du kan leva med ;)

gleder meg til å høyra korleis det går på fredag, krysser fingrane for oss begge to dei neste dagane. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Chickenwings85 skrev:

8+6: I dag har jeg på nytt snakket med leder om arbeidssituasjonen og tilrettelegging. Det er tydelig at hun ikke vil at jeg skal jobbe på avdelingen da dette fører til en ekstra utgift for henne. Hun sier at det ikke er nok jobb for meg, noe som jeg er uenig i. Jeg mener det er nok av skrivearbeid jeg kan gjøre. 

Ang. omplassering så sier hun at det er det som er alternativet (dette er jo fordi da må noen andre enn hun betale lønnen min). Men på spm om "hva, hvor og fra når", så får jeg ingen svar på dette. Jeg synes det er skummelt å skulle bli omplassert kanskje allerede fra neste uke nåe jeg ikke enda er 12 uker på vei. Jeg synes ting blir satt i gang litt for raskt kanskje. Men igjen, jeg er jo glad for at jeg blir skånet fra utagerende klienter. Men problemet er jo at de ikke har noe eksakt tilrettelegging eller tilbud til meg. 

Sykemeldingen min går ut i neste uke (og som tidligere skrevet føler jeg at det er tull at jeg er sykemeldt nå da jeg er i topp form). Leder mener jeg skal dra tilbake til legen neste uke for å få en forlengelse av sykemeldingen. Noe jeg mener er feil. Da burde det heller bli søkt om svangerskapspermisjon istedenfor sykepenger. 

Ja,må si jeg er litt frustrert da jeg ikke helt vet hvordan jeg skal gjøre det fremover...

 

Dette høres ikke greit ut. Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge. Jeg syns ikke du skal la deg presse til å be om sykemelding...har du en tillitsvalgt du kan ta kontakt med eller verneombud? Det er vanlig at arbeidgiver, tillitsvalgt og verneombud samarbeider om å passe på at sykemeldte, og de med behov for tilrettelegging, får riktig oppfølging. Kjedelig situasjon du har kommet i. Håper det løser seg greit for deg ❤ 

Leder har absolutt ingen rett til å be deg om å sykemelde deg....hører ikke hjemme noe sted!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, tutta23 skrev:

Dette høres ikke greit ut. Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge. Jeg syns ikke du skal la deg presse til å be om sykemelding...har du en tillitsvalgt du kan ta kontakt med eller verneombud? Det er vanlig at arbeidgiver, tillitsvalgt og verneombud samarbeider om å passe på at sykemeldte, og de med behov for tilrettelegging, får riktig oppfølging. Kjedelig situasjon du har kommet i. Håper det løser seg greit for deg ❤ 

Leder har absolutt ingen rett til å be deg om å sykemelde deg....hører ikke hjemme noe sted!!

Nei, det er ikke greit i det hele tatt kjenner jeg. Jeg har verneombud, men en som er ganske uerfaren og konfliktsky (ironisk nok), så jeg vet ikke om jeg får helt den hjelpen jeg trenger hos han. Sjefen sa forresten i dag at hun ville skrive et brev til legen som jeg skal ta med meg som omhandler mangel på tilrettelegging og arbeidsoppgaver. Jeg må si at jeg er spent det og jeg er spent på hva det her ender opp med. 

Men takk for svar. håper det løser seg greit for meg, jeg og! :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0: i morgen er det ultralyd igjen på klinikken jeg hører til. Jeg har grublet masse i dag og jeg er livredd for å bli skuffet i morgen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

9+0: i morgen er det ultralyd igjen på klinikken jeg hører til. Jeg har grublet masse i dag og jeg er livredd for å bli skuffet i morgen. 

Så spennende med ultralyd igjen. Skjønner så godt at du er redd. Men dette skal gå bra🙏💛 Det bestemmer jeg😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tuppelene skrev:

Så spennende med ultralyd igjen. Skjønner så godt at du er redd. Men dette skal gå bra🙏💛 Det bestemmer jeg😉

 

45 minutter siden, blomst12 skrev:

Masse lykke til imorgen!!👍👍🤞🤞👌👌

Takk. Jeg håper det går bra. Skikkelig nervøs!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med UL i dag, Chickenwings! :tommel: Eg kryssar fingrane for deg, og håpar du får sjå eit bankande lite hjerte. :hjerte: :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+1: Tusen takk for lykkeønskinger. Tårene triller akkurat nå, fordi det sakte men sikkert begynner å gå litt opp for meg at det her mest sannsynlig kommer til å gå bra. I natt har jeg ikke sovet, mest fordi jeg hele tiden ligge og tenker det verste. Veien har vært så vanvittig lang, den er fortsatt det. Men jeg må begynne å tro på at det kommer til å skje. I dag på ultralyden fikk vi til og med se hode, kropp og tendenser til armer og ben. Det er ikke lenger bare en prikk, det ser ut som en perfekt liten bamsemums :hjerte:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra, så fantastiske nyhetar! :hoppendeglad: For ein magisk følelse det må vera, etter alt du har vore gjennom tidlegare. :rodmer: Denne gangen skal det gå bra heile veien fram! :hjerte: Gratulerer så mykje med ein perfekt liten bamsemums i magen, Chickenwings! :strix:

Endret av Mirabella76
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mirabella76 skrev:

Hurra, så fantastiske nyhetar! :hoppendeglad: For ein magisk følelse det må vera, etter alt det du har vore gjennom tidlegare. :rodmer: Denne gangen skal det gå bra heile veien fram! :hjerte: Gratulerer så mykje med ein perfekt liten bamsemums i magen, Chickenwings! :strix:

TAKK! Ja, nå har jeg sett bankende hjerte på ultralyd hele tre ganger, så nå er det på tide at jeg begynner å tro på det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Chickenwings85 skrev:

TAKK! Ja, nå har jeg sett bankende hjerte på ultralyd hele tre ganger, så nå er det på tide at jeg begynner å tro på det :) 

:tommelopp: :duskedame:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

9+1: Tusen takk for lykkeønskinger. Tårene triller akkurat nå, fordi det sakte men sikkert begynner å gå litt opp for meg at det her mest sannsynlig kommer til å gå bra. I natt har jeg ikke sovet, mest fordi jeg hele tiden ligge og tenker det verste. Veien har vært så vanvittig lang, den er fortsatt det. Men jeg må begynne å tro på at det kommer til å skje. I dag på ultralyden fikk vi til og med se hode, kropp og tendenser til armer og ben. Det er ikke lenger bare en prikk, det ser ut som en perfekt liten bamsemums :hjerte:

Åh, så deilig:lillesky2: Nå er det bare å begynne å prøve å glede seg litt altså. Det trenger lille bamsemums også vet du ;) *smelt*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hipp hurra, og gratulerer så mye! :strix: Dette skal gå bra helt til enden, det bestemmer jeg herved. La alle gledestårer renne, for de er fortjent 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...