Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

5 timer siden, tuppelene skrev:

Åh, så deilig:lillesky2: Nå er det bare å begynne å prøve å glede seg litt altså. Det trenger lille bamsemums også vet du ;) *smelt*

Ja, den lille har nok godt av at jeg begynner å stresse litt ned med den redselen. Men samtidig så klarer jeg jo ikke helt å lavær å tenke på alle de som mister i uke 10, uke 11, uke 12 osv. Ja, sånn som med deg for eks. Du mistet jo når du var ganske mange uker på vei. Men, nå har jeg jo vært på 3(!) ultralyder, alt er bra. Selvfølgelig, det er ingenting som er 100% sikkert. Men altså, jeg kan bli påkjørt av en buss i morgen liksom. Så ja, den grublingen er å bli gal av, hehe. Jeg er heldigvis takknemlig og lettet etter dagen i dag. Jeg må bare tro på at det fortsetter slik :) 

 

5 timer siden, LillyBe skrev:

Fantastisk 😍❤ nyt dette 😘

Ja! I will :hjerte:

Hvordan går det med deg? Hadde vært gøy å fulgt med deg i en dagbok her inne nå ;)Når er termin og hvordan er formen?

3 timer siden, Juni15 skrev:

Hipp hipp hurra, og gratulerer så mye! :strix: Dette skal gå bra helt til enden, det bestemmer jeg herved. La alle gledestårer renne, for de er fortjent 💕

Hehe, det er bra du bestemmer det! For, det gjør jeg å! Det SKAL gå bra nå. Sannsynligheten er jo på min side ;)  Takk :hjerte:

 

3 timer siden, blomst12 skrev:

Hurra for flott ultralyd 😍😍

Takk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med en liten bamsemums! :hjerte: Jeg ble så redd et lite sekund da innlegget startet med at tårene trillet, men heldigvis gledestårer, akkurat som det skulle være! Nå er det veldig, veldig sannsynlig at alt går fint. Jeg tror egentlig at når alt ser fint ut i uke 9, er det like trygt som om du skulle vært i uke 12. De fleste har jo ikke sjekket at det står bra til så tidlig. Bamsemumsbildet er mitt favorittultralydbilde, over 3D-bildene. Det tror jeg kommer av den fantastisk gode følelsen jeg hadde da jeg gikk ut med det i hånda. Og så er bamsemumser fryktelig søte også da :rodmer:

Veldig dumt med arbeidssituasjonen. Kan det hjelpe om NAV kommer på banen? De er jo også pliktige til å følge opp, og ønsker helst at man skal være i arbeid i størst mulig grad. Jeg vet at de "maste" litt på min arbeidsgiver. Men jeg endte jo opp i akkurat den situasjonen du beskriver, at det ikke var noe annen jobb til meg (selv om jeg vet at det er mye jeg kunne gjort hvis de var villige til å lønne meg for det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illy skrev:

Gratulerer så mye med en liten bamsemums! :hjerte: Jeg ble så redd et lite sekund da innlegget startet med at tårene trillet, men heldigvis gledestårer, akkurat som det skulle være! Nå er det veldig, veldig sannsynlig at alt går fint. Jeg tror egentlig at når alt ser fint ut i uke 9, er det like trygt som om du skulle vært i uke 12. De fleste har jo ikke sjekket at det står bra til så tidlig. Bamsemumsbildet er mitt favorittultralydbilde, over 3D-bildene. Det tror jeg kommer av den fantastisk gode følelsen jeg hadde da jeg gikk ut med det i hånda. Og så er bamsemumser fryktelig søte også da :rodmer:

Veldig dumt med arbeidssituasjonen. Kan det hjelpe om NAV kommer på banen? De er jo også pliktige til å følge opp, og ønsker helst at man skal være i arbeid i størst mulig grad. Jeg vet at de "maste" litt på min arbeidsgiver. Men jeg endte jo opp i akkurat den situasjonen du beskriver, at det ikke var noe annen jobb til meg (selv om jeg vet at det er mye jeg kunne gjort hvis de var villige til å lønne meg for det).

Jo takk 😊 Ja, de sier jo det, at den 12ukers regelen er fra gammelt av. Nei, hva skal man si, det var veldig spesielt i dag altså. Det er bare helt magisk å tenke på den bamsemumsen inni der faktisk skal bli til en person en dag. Gledet meg masse til tiden fremover ❤️

Ja, den arbeidssituasjonen altså. Sjefen har fylt ut søknad om svangerskapspenger, samt skrevet en forklaring til legen om at det er vanskelig å omplassere/tilrettelegge akkurat nå. Jeg skal bestille en ny legetime til neste uke så får vi se hva legen sier. Da kommer jo ettehvert Nav på banen, så vi får se.

Så nå trenger tips på hva jeg skal bruke dagene til fremover. Nå var jo du ganske dårlig form da, men kom gjerne med råd hvis du har 🙈😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Ja, den lille har nok godt av at jeg begynner å stresse litt ned med den redselen. Men samtidig så klarer jeg jo ikke helt å lavær å tenke på alle de som mister i uke 10, uke 11, uke 12 osv. Ja, sånn som med deg for eks. Du mistet jo når du var ganske mange uker på vei. Men, nå har jeg jo vært på 3(!) ultralyder, alt er bra. Selvfølgelig, det er ingenting som er 100% sikkert. Men altså, jeg kan bli påkjørt av en buss i morgen liksom. Så ja, den grublingen er å bli gal av, hehe. Jeg er heldigvis takknemlig og lettet etter dagen i dag. Jeg må bare tro på at det fortsetter slik :) 

Det er ikke så lett og ikke skulle være redd, slik er det jo når man ønsker seg noe så stort. Da er det fint vi kan ta en haug med UL og bli mint på at det går bra😉 Ingenting er hugget i stein, men det går jo veldig ofte bra. Så vi får prøve å tenke på det og håpe vi kan få være så heldige💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gjennomført vellykket UL, håper å følge deg om ca 5 uker :-) 

Her tør ikke mannen å snakke om graviditet og si høyt at jeg er gravid. Han er redd for at det skal "jinxes", så er nok noe mange langtidsprøvere sliter med. Så må nok vente til TUL selv før jubelen slår i taket her også.

Men håper for hver dag som går for deg at det synker mer inn at mageboeren er kommet for å bli :-D 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fortunatus skrev:

Gratulerer med gjennomført vellykket UL, håper å følge deg om ca 5 uker :-) 

Her tør ikke mannen å snakke om graviditet og si høyt at jeg er gravid. Han er redd for at det skal "jinxes", så er nok noe mange langtidsprøvere sliter med. Så må nok vente til TUL selv før jubelen slår i taket her også.

Men håper for hver dag som går for deg at det synker mer inn at mageboeren er kommet for å bli :-D 

 

 

«Jinxe» er et ord som er blitt godt brukt de siste ukene her hjemme. Hehe, jeg skjønner godt mannen din, det er nok bare en brskyttelsesmekanisme 🙈😊 

Har du fått dato for TUL? Hadde vært gøy om du startet en dagbok du også, spennende å følge med på andre som er noen nunde likt i prosessen! 

Jo takk, herlig når alt ser fint ut på ul. Du må glede deg til det ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tenk det, det skal bli en liten person :hjerte:

Hmh, ja hva i alle dager skal en gjøre når en ikke får jobbe. Jeg har tenkt at hvis formen hadde vært bra, og det hadde blitt svangerskapspenger i stedet for sykemelding tidlig, ville jeg deltatt på ulike seminarer/kurs/forelesninger. Gjerne noen som var relevante for jobb. Jeg har sett at kolleger og tidligere medstundenter har delt eller trykket "interested" på forskjellige slike arrangementer på facebook, og ønsket at jeg fikk til å delta. Det er mye som blir arrangert i Oslo, en del gratis også :) Etter at formen ble bedre, har jeg vært på hundekurs. Så det kan jo også være noe ut fra andre interesser også, ikke nødvendigvis fag mtp. jobb.

Jeg har brukt alt for mye tid på Netflix, og kan egentlig ikke anbefale det. Det var mye for å prøve å distrahere meg selv fra kvalmen, og nå blir jeg litt kvalm av hele Netflix :PMen å ha en koselig serie å følge med på, eller lese bøker man ikke har hatt tid og overskudd til, kan være fint.

Håndarbeid, kanskje? Jeg er ikke noe flink på det. Men hadde jeg vært det, hadde det vært utrolig koselig å strikket/heklet/sydd til babyen. Eller til andre, hvis det ikke føles trygt å lage babyting enda. Og når du blir klar for det, er det veldig koselig å ordne med klær og utstyr, selv om det ikke er hjemmelaget.

Og å bruke tiden til å ta vare på deg selv :) Kanskje gravid-/bekkenvennlig trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mye bok, surfet alt for masse, og passet på å prøve å bevege meg og til og med kanskje trene litt de gangene kvalmen letnet bittelitt :) Lettere å trene i åttende og niende måned enn før, hehe - men alt er jo bedre enn ingenting. Jeg har troen på at jeg fikk igjen for det under fødsel, det er jo en kraftanstrengelse. Jeg taklet ikke TV (ble ekstra kvalm og følte meg sjøsyk), men siden du foreløpig ikke har det problemet er det jo selvsagt en mulighet. Med hyperemesis går det i tillegg overraskende mye tid bort på å tvinge seg til å spise, kaste det opp, prøve å erstatte måltidet, etc - ikke anbefalt tidtrøyte :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2018 den 11.49, Chickenwings85 skrev:

9+1: Tusen takk for lykkeønskinger. Tårene triller akkurat nå, fordi det sakte men sikkert begynner å gå litt opp for meg at det her mest sannsynlig kommer til å gå bra. I natt har jeg ikke sovet, mest fordi jeg hele tiden ligge og tenker det verste. Veien har vært så vanvittig lang, den er fortsatt det. Men jeg må begynne å tro på at det kommer til å skje. I dag på ultralyden fikk vi til og med se hode, kropp og tendenser til armer og ben. Det er ikke lenger bare en prikk, det ser ut som en perfekt liten bamsemums :hjerte:

Åh så herlig! :hjerte: Er så glad det går vegen for deg denne gongen!! :duskedame: Eg heier på deg! Denne gongen er og MÅ det vera din tur, du har jo hatt så mange opp og nedturar i denne prosessen at det åleine er ein prestasjon i seg sjølv! Gratulera så mykje med ein liten perfekt bamsemums! Denne gongen held det heile vegen!!! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis formen tillater det, tren, gå tur eller lignende. Kunne tenke meg å melde meg på gravidyoga hvis alt går som vi håper med dette forsøket. Ellers, som det blir nevnt, litt håndarbeid. Syr litt selv, og har allerede sydd en del babyklær både til oss selv og andre. Kurs og seminarer er jo også god bruk av tid, som noen nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2018 den 11.17, Illy skrev:

Ja, tenk det, det skal bli en liten person :hjerte:

Hmh, ja hva i alle dager skal en gjøre når en ikke får jobbe. Jeg har tenkt at hvis formen hadde vært bra, og det hadde blitt svangerskapspenger i stedet for sykemelding tidlig, ville jeg deltatt på ulike seminarer/kurs/forelesninger. Gjerne noen som var relevante for jobb. Jeg har sett at kolleger og tidligere medstundenter har delt eller trykket "interested" på forskjellige slike arrangementer på facebook, og ønsket at jeg fikk til å delta. Det er mye som blir arrangert i Oslo, en del gratis også :) Etter at formen ble bedre, har jeg vært på hundekurs. Så det kan jo også være noe ut fra andre interesser også, ikke nødvendigvis fag mtp. jobb.

Jeg har brukt alt for mye tid på Netflix, og kan egentlig ikke anbefale det. Det var mye for å prøve å distrahere meg selv fra kvalmen, og nå blir jeg litt kvalm av hele Netflix :PMen å ha en koselig serie å følge med på, eller lese bøker man ikke har hatt tid og overskudd til, kan være fint.

Håndarbeid, kanskje? Jeg er ikke noe flink på det. Men hadde jeg vært det, hadde det vært utrolig koselig å strikket/heklet/sydd til babyen. Eller til andre, hvis det ikke føles trygt å lage babyting enda. Og når du blir klar for det, er det veldig koselig å ordne med klær og utstyr, selv om det ikke er hjemmelaget.

Og å bruke tiden til å ta vare på deg selv :) Kanskje gravid-/bekkenvennlig trening?

 

På 5.5.2018 den 15.09, miore skrev:

Jeg har lest mye bok, surfet alt for masse, og passet på å prøve å bevege meg og til og med kanskje trene litt de gangene kvalmen letnet bittelitt :) Lettere å trene i åttende og niende måned enn før, hehe - men alt er jo bedre enn ingenting. Jeg har troen på at jeg fikk igjen for det under fødsel, det er jo en kraftanstrengelse. Jeg taklet ikke TV (ble ekstra kvalm og følte meg sjøsyk), men siden du foreløpig ikke har det problemet er det jo selvsagt en mulighet. Med hyperemesis går det i tillegg overraskende mye tid bort på å tvinge seg til å spise, kaste det opp, prøve å erstatte måltidet, etc - ikke anbefalt tidtrøyte :ler: 

Takk for tips! Formen er jo fortsatt upåklagelig, så jeg må nok prøve på litt aktive dager, spesielt nå når det er så fint vær ute. Jeg har bare vært veldig forsiktig når det gjelder trening den gangen her. Livredd for å å pushe meg for mye, livredd for å få for rask puls osv, noe som har gjort til at jeg har latt helt være. Men hallo, det kan jo ikke skade det vel. Jeg synes bare trening er vanskelig da jeg er livredd for å gjøre noe feil. 

Ellers litt diverse kurs da. Har lenge sagt at jeg vil lære meg å strikke. Hm, kanskje tiden er inne for det nå.. ;) 

På 5.5.2018 den 17.02, Ysera skrev:

Åh så herlig! :hjerte: Er så glad det går vegen for deg denne gongen!! :duskedame: Eg heier på deg! Denne gongen er og MÅ det vera din tur, du har jo hatt så mange opp og nedturar i denne prosessen at det åleine er ein prestasjon i seg sjølv! Gratulera så mykje med ein liten perfekt bamsemums! Denne gongen held det heile vegen!!! :yvonne:

Tusen takk for at du heier på bamsemumsen i magen :hjerte::)

 

19 timer siden, Juni15 skrev:

Hvis formen tillater det, tren, gå tur eller lignende. Kunne tenke meg å melde meg på gravidyoga hvis alt går som vi håper med dette forsøket. Ellers, som det blir nevnt, litt håndarbeid. Syr litt selv, og har allerede sydd en del babyklær både til oss selv og andre. Kurs og seminarer er jo også god bruk av tid, som noen nevner.

Gravidyoga tror jeg er topp. Bare føler jeg må komme litt lenger på vei og få litt mer mage før jeg starter opp med "gravid-aktiviteter" :fnise: Men ja, er det sånn at det blir svangerskapspermisjon på meg allerede fra nå og frem til termin (desember) så er det i hvert fall sikkert at jeg må ha noe å gjøre. Hvis ikke blir dette verdens lengste svangerskap. Men, jeg skal klare å kose meg jeg, jeg må bare sørge for å ha noe å stå opp til hver dag så ikke latskapen tar overhånd ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Tusen takk for at du heier på bamsemumsen i magen :hjerte::)

såklart eg heier på deg og bamsemusen din!! :hjerte: :klem:skulle berre mangle! Meiner verkeleg at det er din tur denne gongen!! Det er søren meg på tide at du får ditt eige vetle nurk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+4: I dag har jeg igjen vært hos legen og han har nå fylt ut skjema og søknad om svangerskapspenger som jeg igjen  må levere til NAV. Jaja, jeg har jo nok ledig tid til å sette meg inn i papirarbeid, så det går vel forhåpentligvis greit å skulle forholde seg til Nav. Ellers er jeg litt amper på sjefen i dag, da hun allerede nå ringer meg for å høre om jeg skal ha 80% eller 100% barselspermisjon/foreldrepermisjon. Er det sant? Er ikke det litt vel tidlig å spør om?! Hun har allerede funnet vikar, og det er derfor hun vil vite det for å vite hvor langt vikariat hun kan tilby. Jeg skjønner selvfølgelig at sjefen må sette inn folk på mine vakter, men å begynne å utlyse stilling osv? Jeg er ikke 10 uker på vei enda, er ikke det litt vel tidlig av henne eller er det jeg som overreagerer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

9+4: I dag har jeg igjen vært hos legen og han har nå fylt ut skjema og søknad om svangerskapspenger som jeg igjen  må levere til NAV. Jaja, jeg har jo nok ledig tid til å sette meg inn i papirarbeid, så det går vel forhåpentligvis greit å skulle forholde seg til Nav. Ellers er jeg litt amper på sjefen i dag, da hun allerede nå ringer meg for å høre om jeg skal ha 80% eller 100% barselspermisjon/foreldrepermisjon. Er det sant? Er ikke det litt vel tidlig å spør om?! Hun har allerede funnet vikar, og det er derfor hun vil vite det for å vite hvor langt vikariat hun kan tilby. Jeg skjønner selvfølgelig at sjefen må sette inn folk på mine vakter, men å begynne å utlyse stilling osv? Jeg er ikke 10 uker på vei enda, er ikke det litt vel tidlig av henne eller er det jeg som overreagerer? 

😳 ja da hadde jeg blitt litt forbannet også, selv om jeg skjønner at hun må planlegge. Allikevel går det vel an å tilby vikar fra nå av og til termin + 80% permisjon, med mulighet for litt til. Hadde vært logisk for meg. Slippe å mase på deg om hva du skal ha så tidlig. Enda vi har hatt lyst på barn leeeenge er det jo ikke slik at alle planer hugget i stein da..

Hørtes plutselig litt som noe min sjef kunne gjort. Når jeg fortalte vi hadde satt inn to prøvde hun å virke rolig, men øynene hennes fortalte noe helt annet. For da kom jeg til å bli sykemeldt omtrent med en gang osv.. hun ble sikkelig stressa, og vi vet jo ikke om det er en eller to, eller om jeg blir dårlig eller ikke. Makan. Det virker også som hun tror jeg kommer til å ha kort permisjon, gudene vet hvorfor, men jeg heller mye mer mot lang. Holder dette hele veien er det jo ikke sikkert vi får oppleve det igjen, og da vil jeg ha tid hjemme👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da veldig tidlig å begynne og ordne med vikar, og i hvert fall i forhold til din planlegging. Du kan jo si at hun får belage seg på det korteste, og heller utvide vikariatet når du sender inn søknaden. Det trenger du vel ikke å tenke på før til høsten, vel? Og man vet jo heller ikke fordelingen av fellesperioden allerede nå, kan jo hende mannen din vil ha mer enn det han er pålagt, og det er jo ikke noe man har bestemt 10 uker inn i ett svangerskap 🙄 forstår at du er oppgitt over dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, tuppelene skrev:

😳 ja da hadde jeg blitt litt forbannet også, selv om jeg skjønner at hun må planlegge. Allikevel går det vel an å tilby vikar fra nå av og til termin + 80% permisjon, med mulighet for litt til. Hadde vært logisk for meg. Slippe å mase på deg om hva du skal ha så tidlig. Enda vi har hatt lyst på barn leeeenge er det jo ikke slik at alle planer hugget i stein da..

Hørtes plutselig litt som noe min sjef kunne gjort. Når jeg fortalte vi hadde satt inn to prøvde hun å virke rolig, men øynene hennes fortalte noe helt annet. For da kom jeg til å bli sykemeldt omtrent med en gang osv.. hun ble sikkelig stressa, og vi vet jo ikke om det er en eller to, eller om jeg blir dårlig eller ikke. Makan. Det virker også som hun tror jeg kommer til å ha kort permisjon, gudene vet hvorfor, men jeg heller mye mer mot lang. Holder dette hele veien er det jo ikke sikkert vi får oppleve det igjen, og da vil jeg ha tid hjemme👍

 

8 minutter siden, Juni15 skrev:

Det var da veldig tidlig å begynne og ordne med vikar, og i hvert fall i forhold til din planlegging. Du kan jo si at hun får belage seg på det korteste, og heller utvide vikariatet når du sender inn søknaden. Det trenger du vel ikke å tenke på før til høsten, vel? Og man vet jo heller ikke fordelingen av fellesperioden allerede nå, kan jo hende mannen din vil ha mer enn det han er pålagt, og det er jo ikke noe man har bestemt 10 uker inn i ett svangerskap 🙄 forstår at du er oppgitt over dette..

Ja, fy f***, blir irritert jeg altså! Jeg som har sagt flere ganger i fra om at jeg er livredd denne gangen og at jeg ville vente til 12 uker har gått før jeg i det hele tatt tørr å begynne å glede meg. Alt handler om økonomi, og jeg skjønner at hun må tenke på både arbeidsplassen og oppdekking av vakter. Men hva skjer om det her ikke går veien da? (bank i bordet, det SKAL gå veien), men ja, dere skjønner. Jeg vet hun hadde klart å tilrettelegge kontorarbeid til meg også, men det og handler om økonomi.......

Jeg og vil ha lang permisjon, jeg ser for meg 80% med full lønn så ulønnet permisjon etter det. Men uansett, det gadd jeg ikke si til henne engang. Jeg er bare litt over ni uker på vei for pokker!!! 

@tuppelene, de sjefene altså. Herregud! Min sjef spurte allerede før jeg hadde rukket å teste om jeg hadde klart å bli gravid. Hun har også spurt om det er en eller to, "siden alle som driver med prøverør får to". Haha, eier ingen sperrer vet du. Men, er det slik at arbeidsplassen din er tilrettelagt for å være gravid eller? Du har kanskje sagt det, men akkurat nå husker jeg ikke hva du jobber med...Jeg tror uansett (selvom de ikke har lov) så tror jeg mange av de sjefene våres blir stresset når ansatte blir gravide. Hadde jeg visst om det her så hadde ikke jeg fortalt til sjefen at jeg var gravid før i uke 13!!

@Juni15, litt vel tidlig ja! Har veldig lyst til å si noe, men kanskje like greit at jeg holder munn! Takk for støtte her inne jenter, digg å få ut litt frustrasjon. Spesielt godt er det at dere er enige! :bond:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fy søren ja! Har hatt lyst til å si til henne flere ganger at hun skal være glad hun får vite alt. Hadde det ikke vært for denne prosessen hadde hun faktisk ikke fått visst noe før om lenge. Egentlig skulle jeg ønske jeg slapp å si noe, men er jo umulig siden vi er så få på arbeidsplassen. Vi er hele 8 ansatte og i teorien kan jeg jobbe noe hjemmefra siden jeg har kontorjobb, grafisk designer og alt mulig dame. Ved sykdom og ferier kan det være jeg må jobbe litt i produksjon, som hovedsakelig er store print maskiner/plottere, men det kan jeg ikke nå som jeg er gravid. Det sies at blekket ikke er farlig/skadelig for folk og foster, men det lukter helt jævlig så jeg nekter. Da må de evnt ordne en skikkelig maske til meg. Det ble ikke gjort sist, så skjer vel ikke nå heller. 

Kanskje bra du er sykemeldt nå, slik at hun ikke får gått etter deg og mast om hva du skal velge av permisjon. Huff, ikkje bra🙁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du søkt fødeplass enda og fant du ut hvor du vil? Vi begynte å snakke litt om dette, og for oss er det så å si like langt til Riksen, Ullevål, Ahus og Kallnes. Vi "hører til" Kallnes, men med termin i januar er det livsfarlig å kjøre bil ned dit.. er mye is og dårlige kjøreforhold på den veien. Pluss at jeg har hørt mye dårlig om Kallnes. Skulle egentlig føde der sist, da var sykehuset helt nytt, men nå har jeg ikke så lyst lengre.. Bør vi raske oss litt med å søke om vi skal ha fødeplass i Oslo tror du, eller bør vi vente til etter TUL? Lurer også på om jeg skal bestille legetime nå, eller vente til etter TUL.. hmm.. Ble plutselig mye spørsmål oppi toppen her :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tuppelene skrev:

Har du søkt fødeplass enda og fant du ut hvor du vil? Vi begynte å snakke litt om dette, og for oss er det så å si like langt til Riksen, Ullevål, Ahus og Kallnes. Vi "hører til" Kallnes, men med termin i januar er det livsfarlig å kjøre bil ned dit.. er mye is og dårlige kjøreforhold på den veien. Pluss at jeg har hørt mye dårlig om Kallnes. Skulle egentlig føde der sist, da var sykehuset helt nytt, men nå har jeg ikke så lyst lengre.. Bør vi raske oss litt med å søke om vi skal ha fødeplass i Oslo tror du, eller bør vi vente til etter TUL? Lurer også på om jeg skal bestille legetime nå, eller vente til etter TUL.. hmm.. Ble plutselig mye spørsmål oppi toppen her :P

Ja jeg sendte søknadsskjema i går. Usikker på om jeg var litt for treig? Nei, det går sikkert bra. Det er vel ikke SÅ mange som velger å få baby i desember 🙈😅

Jeg valgte Ullevål på førsteplass. Egentlig mest fordi det er det jeg kjenner til og det er der jeg har vært å besøkt venninner som har lagt på barselhotellet. Ja, mest pga hotellet egentlig. Jeg vil jo ikke at mannen skal måtte dra hjem på kvelden.

På andre plass tok jeg Riksen. Har en veninne som fødte der i fjor og som var fornøyd med oppfølgingen. Men for å være ærlig så tror jeg kompetansen er den samme. Jeg har hørt at Riksen har spesialkompetanse på tvillingfødsler forresten, så kanskje du skal vente til etter TUL? Jeg vet ikke, men jeg tror det skal gå greit å vente et par uker til altså 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Ja jeg sendte søknadsskjema i går. Usikker på om jeg var litt for treig? Nei, det går sikkert bra. Det er vel ikke SÅ mange som velger å få baby i desember 🙈😅

Jeg valgte Ullevål på førsteplass. Egentlig mest fordi det er det jeg kjenner til og det er der jeg har vært å besøkt venninner som har lagt på barselhotellet. Ja, mest pga hotellet egentlig. Jeg vil jo ikke at mannen skal måtte dra hjem på kvelden.

På andre plass tok jeg Riksen. Har en veninne som fødte der i fjor og som var fornøyd med oppfølgingen. Men for å være ærlig så tror jeg kompetansen er den samme. Jeg har hørt at Riksen har spesialkompetanse på tvillingfødsler forresten, så kanskje du skal vente til etter TUL? Jeg vet ikke, men jeg tror det skal gå greit å vente et par uker til altså 😊

Hehe.. nei de har vel ikke like stor pågang i desember kontra vår og sommer måneder tenker jeg. Er det to inni her har jeg en følelse det fort blir desember på meg også, romjula eller noe. Tenkte jeg skulle bestille time hos jordmor eller lege slik at jeg har den etter TUL, samme uken eller uken etter. Greit å bestille i forkant slik at jeg ikke må vente lenge. For da kan vi jo bare ha valgene klare til da, og de kan sende inn papirene med en gang. 

Har du flere ultralyder på planen nå, eller klarer du vente helt til uke 17-20? Må jo kjennes ut som en liten evighet å vente helt til da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...