Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

18 timer siden, tuppelene skrev:

Hehe.. nei de har vel ikke like stor pågang i desember kontra vår og sommer måneder tenker jeg. Er det to inni her har jeg en følelse det fort blir desember på meg også, romjula eller noe. Tenkte jeg skulle bestille time hos jordmor eller lege slik at jeg har den etter TUL, samme uken eller uken etter. Greit å bestille i forkant slik at jeg ikke må vente lenge. For da kan vi jo bare ha valgene klare til da, og de kan sende inn papirene med en gang. 

Har du flere ultralyder på planen nå, eller klarer du vente helt til uke 17-20? Må jo kjennes ut som en liten evighet å vente helt til da. 

Ja, sikkert lurt å ha en legetime klar rett etterpå ja, i tilfelle det går altfor lang tid.

Ånei er du gal, jeg hadde aldri klart å vente til uke 17-20 med ny ultralyd 🙈 Jeg ønsker jeg kunne være så avslappet, men det er jeg dessverre ikke. Du, vi dar til Gøteborg neste mandag for å ta den NIPT-testen, og da får vi ogaå ultralyd. Jeg trenger bare en bekreftelse på at alt er bra. Så ja, når jeg mottar svaret på den blodprøva så skal jeg prøve å slappe mer av og ikke bestille ny ultralyd før den i rundt uke 18 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9+6: Jeg gleder meg til i morgen, da er jeg endelig på et tosifret tall. Det blir herlig å begynne på svangerskapsuke 10! ❤️

Ellers er det fryktelig varmt i dag, altså med fare for å høre klagete ut. Føler magen allerede er godt synlig (selvom det meste sikkert er luft), men det gjør det vanskelig å både kle seg men også kle av seg i dette varme og fine været. Folk er sosiale, vil ta en øl i sola...men her ligger jeg da, inne i skyggen, med vifta på fullt. Føler meg litt stusselig og at jeg «isolerer» meg litt på de fineste dagene her. Hehe, nå vil jeg at de siste ukene frem mot uke 12 skal gå fort. Jeg gleder meg sånn til å etterhvert kunne vise babymage og fortelle til alle at jeg er endelig er gravid 😊

Endret av Chickenwings85
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge igjen til uke 12 nå da 👏🏻 Er planen å fortelle det til folk når dere passerer uke 12, hvis NIPT viser at alt er bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Juni15 skrev:

Ikke lenge igjen til uke 12 nå da 👏🏻 Er planen å fortelle det til folk når dere passerer uke 12, hvis NIPT viser at alt er bra?

Nei, heldigvis ikke lenge til uke 12, og nå er der bare noen dager igjen til vi skal ta blodprøva 😊

Det er en del som vet det allerede. Mamma, pappa, svigers, et par veninner og de jeg jobber nærmest med på jobb. Det har vært vanskelig å holde skjult når alle de har visst hvot lenge vi har prøvd. Det å plutselig komme med unnskyldninger til ting gjør at det nesten blir «for åpenbart» hvis du skjønner. Men, det er jo ikke ideelt ha fortalt det til så mange før noe er sikkert, ingen av de har feks fått lov til å si «gratulerer». Fordi jeg har vært livredd for at det skal gå galt. Men, på den andre siden så er jo det godt at de personene rundt meg har visst, dersom det mot formodning skulle gå galt. Så ja, tror det er en del (spesielt mamma), som sitter med hjerte i halsen frem til jeg sier at «nå har du lov til å si gratulerer» 🙈😅 

Har du tenkt hvordan du kommer til å gjøre det? 😊

Endret av Chickenwings85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+0: nå har den lille gått fra å være et embryo til å bli et foster. Fantastisk ❤️

Endret av Chickenwings85
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, tuppelene skrev:

Endelig foster❤️ Hvor lang tid tar det å få svar på testen?

7-10 dager ca 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss vet begges foreldre og søsken, mine nærmeste venninner og begges sjef hva vi har vært igjennom de siste ukene. Venninnene mine vet ikke nøyaktig når vi hadde uttak og innsett, men de visste at det var i månedsskifte. Så tror nok vi kommer til å fortelle ganske raskt om resultatet etter at vi har fordøyd det selv. Men bortsett fra det ønsker vi nok å holde det for oss selv frem til vi når 12 uker. Skal på ferie med «utvidet familie» omtrent i det vi når 12 uker, og i bryllup med enda mer familie rett etter det. Så egentlig er timingen perfekt. Men herregud, er nødt til å teste positivt først da 🙈 Kjenner jeg er både optimistisk og pessimistisk samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Juni15 skrev:

Hos oss vet begges foreldre og søsken, mine nærmeste venninner og begges sjef hva vi har vært igjennom de siste ukene. Venninnene mine vet ikke nøyaktig når vi hadde uttak og innsett, men de visste at det var i månedsskifte. Så tror nok vi kommer til å fortelle ganske raskt om resultatet etter at vi har fordøyd det selv. Men bortsett fra det ønsker vi nok å holde det for oss selv frem til vi når 12 uker. Skal på ferie med «utvidet familie» omtrent i det vi når 12 uker, og i bryllup med enda mer familie rett etter det. Så egentlig er timingen perfekt. Men herregud, er nødt til å teste positivt først da 🙈 Kjenner jeg er både optimistisk og pessimistisk samtidig.

Ja; det er ikke så lett å la være med å fortelle det til folk som allerede vet når når uttak og innsett var. Jeg ha vært så vant til negative forsøk, så det har liksom ikke spilt noen rolle om folk har visst eller ikke. Spesielt på jobb har det vært greit at sjefen og kollegaer har visst siden jeg har vært en del borte. Men ved et neste forsøk forhåpentligvis søskenforsøk) så kommer jeg ikke til å være så åpen med sjefen som jeg hsr vært frem til no. Men det er fordi jeg opplever at hun utnytter det og at hun bruker informasjonen til sin fordel. Som feks at hun allerede har utllyst stillingen min. (Ja, nok om det, det her er tema i seg selv).

Men ja, hvir mange dpo er du nå? Når skal du teste? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dpo i dag 😊 fortsatt ikke noe mer symptomer, bortsett fra litt ømme pupper, men det kan jo være pga crinone, at mensen kommer eller at jeg er gravid 🙈 Lurer på å teste tirsdag kveld, burde vel være mulig å teste positivt på 13 dpo selv om det ikke er morgenurin? Skal ta blodprøve på onsdag, og morgenen er aldri en god tid på døgnet her i huset 😬 men regner med at jeg tar en test onsdag morgen også, hvis tirsdag ettermiddag er negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Juni15 skrev:

8 dpo i dag 😊 fortsatt ikke noe mer symptomer, bortsett fra litt ømme pupper, men det kan jo være pga crinone, at mensen kommer eller at jeg er gravid 🙈 Lurer på å teste tirsdag kveld, burde vel være mulig å teste positivt på 13 dpo selv om det ikke er morgenurin? Skal ta blodprøve på onsdag, og morgenen er aldri en god tid på døgnet her i huset 😬 men regner med at jeg tar en test onsdag morgen også, hvis tirsdag ettermiddag er negativ.

Men 8dpo hadde jeg ingen symptomer, kanskje jeg begynte å få bittelitt ømme pupper, men det var det. Jeg har testet positivt 10dpo med kveldsurin begge gangene. Men ja, 13dpo et absolutt innenfor. Da skal du få et klart svar! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du ikke kjente noen symptomer på 8dpo 😄 tror nok det blir testing på tirsdag da, så kan vi gjøre det sammen 👏🏻 Samboeren er jo omtrent like ivrig som meg, så han har veldig lyst til å være der når jeg tester 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Juni15 skrev:

Så godt å høre at du ikke kjente noen symptomer på 8dpo 😄 tror nok det blir testing på tirsdag da, så kan vi gjøre det sammen 👏🏻 Samboeren er jo omtrent like ivrig som meg, så han har veldig lyst til å være der når jeg tester 💕

Spennende 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Juni15 skrev:

8 dpo i dag 😊 fortsatt ikke noe mer symptomer, bortsett fra litt ømme pupper, men det kan jo være pga crinone, at mensen kommer eller at jeg er gravid 🙈 Lurer på å teste tirsdag kveld, burde vel være mulig å teste positivt på 13 dpo selv om det ikke er morgenurin? Skal ta blodprøve på onsdag, og morgenen er aldri en god tid på døgnet her i huset 😬 men regner med at jeg tar en test onsdag morgen også, hvis tirsdag ettermiddag er negativ.

Nå hadde jeg forskjellige tester, men streken virket sterkere på kvelden enn morgenen 13 dpo ;) Så spennende!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tuppelene skrev:

Nå hadde jeg forskjellige tester, men streken virket sterkere på kvelden enn morgenen 13 dpo ;) Så spennende!

Satser på at testen lyser to streker tirsdag kveld 🤞🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nett kikke innom og høyra korleis det går med deg. Lurer jo felt på korleis du har det, og om du har begynt å få fleire/sterkare symptom på graviditet eller om det er meir eller mindre det samme? Lurer og litt på korleis det går i forhold til sjefen din og håper virkelig de har klart å finna ei anna løysing enn berre  flytta på deg. Heier på deg og din vetle bamsemums! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Ysera skrev:

Må nett kikke innom og høyra korleis det går med deg. Lurer jo felt på korleis du har det, og om du har begynt å få fleire/sterkare symptom på graviditet eller om det er meir eller mindre det samme? Lurer og litt på korleis det går i forhold til sjefen din og håper virkelig de har klart å finna ei anna løysing enn berre  flytta på deg. Heier på deg og din vetle bamsemums! :hjerte:

Hei :) 

Her går det bra. Formen er fortsatt like fin, skal det fortsette slik så må jeg si at jeg er heldig med svangerskapet. Har kjent det noen ganger i bekkenet, men det er gjerne etter mye husarbeid. Så ja, skal ikke klage :) Ang. jobb så har de fortsatt ikke funnet tilrettelegging eller omplassering til meg, noe jeg i og for seg synes er litt rart. Så, nå er søknaden om svangerskapspenger levert inn og jeg bruker dagene på å lese bok, google meg halvt ihjel og spise masse mat. Hehe. Så får vi se da om arbeidsplassen finner noe jobb til meg etterhvert. 

Fint å høre fra deg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+2: Formen er som sagt like fin. Jeg er heldig som ikke har fått kvalmen, men jeg har virkelig fått sulten. Jeg føler at jeg aldri blir mett og den sulten tar virkelig overhånd. Jeg er jo ikke på jobb, så det gjør vel kanskje at jeg kjenner ekstra på den sultfølelsen. Har heller ikke turt å trene, fordi jeg er livredd for at det skal ødelegge noe. Som jeg har skrevet tidligere, så blir jeg litt forvirret over hva jeg kan trene og hvor mye, jeg trenger tips! Jeg var på sykkeltur her om dagen, og da holdt jeg på å dø før jeg kom halvveis (og det var ikke akkurat særlig langt heller). Så ja, den fysiske formen begynner å bli ganske dårlig, jeg blir andpusten bare jeg ser en trapp og jeg drømmer om mat om natten. Jeg har gått opp 2kg (jeg er ikke særlig høy, ca 1.60), og lurer på om det er mye. 

Tips, anyone? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere lest litt om trening og svangerskap, og at man bør holde pulsen på ca høyest 70% av makspuls, hvis jeg ikke husker feil. Det er ca 140 slag i minuttet, litt avhengig av hva man har i makspuls. Altså skal du ikke pese deg ihjel. Rolig jogging er ok hvis du er vant til det, og lett sykling er jo det samme. Men høres ut som du har hatt enda høyere intensitet (tror ikke det er krise altså, men sikkert lurt å starte rolig og øke etter hvert som formen stiger)

Når det gjelder vekten, synes jeg ikke det høres mye ut. Kommer jo selvfølgelig an på utgangspunktet, men du er jo «snart» ferdig med første trimester (ja, er vel enda fire uker igjen, da) Så hvis økningen fortsetter slik, vil du jo ligge på under 10kg totalt, og det er jo ikke mye. Kjenner ei som hadde gått opp 8kg på samme tidspunkt som deg, og endte vel opp på godt over 20kg. Hun hadde i utgangspunktet en normal/lav vekt, og fikk en normalvektig baby. Så tror ikke du skal bekymre deg for det enn så lenge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Juni15 skrev:

Har tidligere lest litt om trening og svangerskap, og at man bør holde pulsen på ca høyest 70% av makspuls, hvis jeg ikke husker feil. Det er ca 140 slag i minuttet, litt avhengig av hva man har i makspuls. Altså skal du ikke pese deg ihjel. Rolig jogging er ok hvis du er vant til det, og lett sykling er jo det samme. Men høres ut som du har hatt enda høyere intensitet (tror ikke det er krise altså, men sikkert lurt å starte rolig og øke etter hvert som formen stiger)

Når det gjelder vekten, synes jeg ikke det høres mye ut. Kommer jo selvfølgelig an på utgangspunktet, men du er jo «snart» ferdig med første trimester (ja, er vel enda fire uker igjen, da) Så hvis økningen fortsetter slik, vil du jo ligge på under 10kg totalt, og det er jo ikke mye. Kjenner ei som hadde gått opp 8kg på samme tidspunkt som deg, og endte vel opp på godt over 20kg. Hun hadde i utgangspunktet en normal/lav vekt, og fikk en normalvektig baby. Så tror ikke du skal bekymre deg for det enn så lenge :) 

Åh, takk for svar :hjerte: Hadde jeg bare visst hva makspulsen min var. Litt for seint å drive å sjekke ut makspulsen nå, hehe. Alle sier til meg at jeg bare må gå masse. Men gå? det er jo så utrolig kjedelig. De sykkelturene gjør jo at jeg blir fort sliten, så kanskje ta det enda litt mer med ro da. Det er ikke så lett det her. 

Men 2 kg er kanskje ikke så mye som jeg først trodde da?! Men takk for at du fikk roet meg litt ned :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...