Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Jepp, i dager det heldigvis slutt på all synsing og tenking ift til symptomer og "manglende symptomer". Jeg gruer meg veldig til timen i dag, og det føles litt som jeg skal opp i eksamen. Vi får vente å se, men jeg håper på et bankende hjerte i dag :hjerte:

 

Ja, eg skjønnar veldig godt at du er nervøs. :hug: Eg har følt det akkurat på samme måte, når eg har vore på tidleg UL. 2 av 5 gangar har det ikkje vore noko bankande hjerte å sjå, og det er ein forferdelig følelse. :( Men er du så heldig å få sjå eit bankande hjerte der inne, så er det den mest fantastiske følelsen i verden! :rodmer: Og det trur og håpar eg at du får i dag. :jepp: 

Masse lykke til med TUL i dag, Chickenwings! :tommel: Eg tenker på deg, og kryssar fingrane for deg - så håpar eg på gode nyhetar her inne seinare i dag. :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Takk. ja, det blir veldig spennende Jeg grugleder meg virkelig, kjenner jeg forbereder meg på det verste...Følelsen jeg sitter med i dag kan nesten ikke beskriver, jeg ER SÅ nervøs. Det blir e lang dag før timen kjenner jeg. 

Oii, gratulerer med så mange fine egg da :) Men, skal de dyrke det til blastocyst altså? Jeg har fått beskjed om at de ikke gjør det på Riksen jeg? Så da blir det innsett på mandag da? 

Uff det er så vondt å være Så nervøs. Kroppen jobber skikkelig på høy gir uten pause. Håper virkelig dere får se en liten spire med bankende hjerte💛 Nå må det være deres tur!

Jess, de dyrker til blasto og innsett mandag. Sykepleieren informerte om at innsett ble fredag eller mandag mens jeg lå der å ventet på at bedøvelsen skulle virke. Har til og med fått time med lege etter innsett. Må være noe nytt de har begynt med, har ikke bedt om det og tenkte jo ikke på å spørre om hvorfor. Det fikk jeg beskjed om da de ringte om befruktning i går. Mulig for å få fortgang på samlebåndet sitt?! Kjenner jeg er glad jeg ikke har innsett idag. Holdt på å gå i bakken når jeg gikk til postkassen idag tidlig, helt sinnsyke smerter i nedre del av magen ned mot underlivet. Har gått over nå, men er ikke så godt å stå helt oppreist. Krum rygg holdning er topp😅 Synes uttaket var mye værre denne gangen og hatt mer vondt i etterkant, men helt levandes altså. Nå er det bare å krysse fingra for at noen overlever helgen🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en opplevelse og for en dag. Ultralyden i dag gikk over all forventing, det var helt magisk å se og oppleve et bankende hjerte. Det lille frøet var til og med bittelitt større enn hva som er vanlig på 7+1. Å ta i mot ultralydbilder og samtidig får en termindato er helt surrealistisk. Hvem hadde trodd? Ikke jeg :fnise:

Da er jeg et levende bevis på at alt kan være i den skjønneste orden selvom symptomene er få. Akkurat nå klarer jeg meg fint uten kvalmen. Evig takknemlig er jeg, så får jeg bare håpe at det går bra i ukene og i tiden fremover også. Ny kontroll om to uker.

Fikk forresten beskjed om å kontakte fastlege slik at han kan sette opp en time til meg. Jeg har ikke helt skjønt det der, går man til fastlege eller til jordmor? Å når blir den timen satt opp, er det ca i uke 18?

Herregud, fortsatt skummelt, men nå kan jeg kanskje tørre å begynne å glede meg litt :hjerte:

Endret av Chickenwings85
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

For en opplevelse og for en dag. Ultralyden i dag gikk over all forventing, det var helt magisk å se og oppleve et bankende hjerte. Den lille bønna var til og med bittelitt større enn hva som er vanlig på 7+1. Å ta i mot ultralydbilder og samtidig får en termindato er helt surrealistisk. Hvem hadde trodd? Ikke jeg :fnise:

Da er jeg et levende bevis på at alt kan være i den skjønneste orden selvom symptomene er få. Akkurat nå klarer jeg meg fint uten kvalmen. Evig takknemlig er jeg, så får jeg bare håpe at det går bra i ukene og i tiden fremover også. Ny kontroll om to uker.

Fikk forresten beskjed om å kontakte fastlege slik at han kan sette opp en time til meg. Jeg har ikke helt skjønt det der, går man til fastlege eller til jordmor? Å når blir den timen satt opp, er det ca i uke 18?

Herregud, fortsatt skummelt, men nå kan jeg kanskje tørre å begynne å glede meg litt :hjerte:

Jippi så bra❤️ Nå skal det gå hele veien. Og sikkert veldig godt med ny UL om to uker.

Når jeg var gravid var jeg kun hos jordmor. Følte det var mye bedre. Fastlegen var informert. Fikk time til ordinær UL i uke 18. Dessverre fikk jeg denne timen i posten ett par dager etter vi mistet. Aldri hørt noen beklage seg så mye som damen jeg snakket med for å avlyse timen. 

Kos deg masse med fine bilder❤️ Fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

For en opplevelse og for en dag. Ultralyden i dag gikk over all forventing, det var helt magisk å se og oppleve et bankende hjerte. Den lille bønna var til og med bittelitt større enn hva som er vanlig på 7+1. Å ta i mot ultralydbilder og samtidig får en termindato er helt surrealistisk. Hvem hadde trodd? Ikke jeg :fnise:

Da er jeg et levende bevis på at alt kan være i den skjønneste orden selvom symptomene er få. Akkurat nå klarer jeg meg fint uten kvalmen. Evig takknemlig er jeg, så får jeg bare håpe at det går bra i ukene og i tiden fremover også. Ny kontroll om to uker.

Fikk forresten beskjed om å kontakte fastlege slik at han kan sette opp en time til meg. Jeg har ikke helt skjønt det der, går man til fastlege eller til jordmor? Å når blir den timen satt opp, er det ca i uke 18?

Herregud, fortsatt skummelt, men nå kan jeg kanskje tørre å begynne å glede meg litt :hjerte:

Jeg har lest litt her, og vil bare gratulere deg så mye!! Jeg har ikke villet skrive før da jeg nettopp opplevde MA selv etter IVF og ikke ville sende «dårlige vibber» din vei ☺️ Såå herlig at du fikk se et bankende 💗 nå, så utrolig fortjent. Det gir håp for andre også.

Har ett barn, og Mener jeg hadde time hos lege ca uke 10, for å ta div blodprøver og søke om fødeplass. Så gikk jeg til jordmor og lege annenhver gang senere. 

Masse lykke til fremover 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for bankende hjerte❤️😁 Måtte felle en liten tåre her, endelig ble det deres tur! Nå kan du senke skuldrene litt, nyte at du ikke er kvalm, og kose deg masse med lille frøet i magen😍 

Jeg hadde ringt både fastlege og jordmor så snart som mulig, for å sette opp timer, noen kommuner har lang ventetid på jordmor. Det vanligste er en kontroll etter 12+0 for å ta blodprøver, og så kan du følges opp av jordmor etter det - hvis det er ønsket. Selv gikk jeg annenhver gang til jordmor og fastlege fordi jeg trengte oppfølging ifm sykmelding. Ellers hadde jeg nok bare gått til jordmor. Vi hadde også en ekstra ultralyd i uke 12 før vi "offentliggjorde" det på jobb og sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre! :hjerte: Nyt den fantastiske følelsen og bildene nå. Når som hjertet har begynt å slå, og det lille frøet er akkurat passe stort, og til og med ligger litt foran i utviklingen, så kommer dette til å gå veldig bra. Når blir termin?

Jeg hadde første svangerskapskontroll hos fastlegen i uke 12, for å få tatt blodprøver, og så har jeg hatt resten av dem hos jordmor. Nå var jeg ganske ofte hos fastlegen likevel pga. all spyingen. Jeg har vært veldig fornøyd med å hovedsaklig gå til jordmor, fordi hun har bedre tid til spørsmål og å snakke om ulike temaer. Så vidt jeg har skjønt kan det være greit med en time hos legen før uke 12 hvis du bor et sted du må søke om fødeplass tidlig (Oslo). Men dette har jeg ikke helt peiling på, og man kan søke på egen hånd også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tuppelene skrev:

Jippi så bra❤️ Nå skal det gå hele veien. Og sikkert veldig godt med ny UL om to uker.

Når jeg var gravid var jeg kun hos jordmor. Følte det var mye bedre. Fastlegen var informert. Fikk time til ordinær UL i uke 18. Dessverre fikk jeg denne timen i posten ett par dager etter vi mistet. Aldri hørt noen beklage seg så mye som damen jeg snakket med for å avlyse timen. 

Kos deg masse med fine bilder❤️ Fantastisk!

Men fikser man jordmor selv, eller bestilles det gjennom fastlege? 

Tusen takk, nå må den lille klamre deg fast helt til termin! Så håper jeg at du kommer like etter. Blir spennende å høre hvor mange blastocyster som henger med på mandag :) Jeg har troa på blasto i hvertfall, det er kun da jeg blir gravid tydeligvis ;) 

 

 

1 time siden, Waldfee skrev:

Jeg har lest litt her, og vil bare gratulere deg så mye!! Jeg har ikke villet skrive før da jeg nettopp opplevde MA selv etter IVF og ikke ville sende «dårlige vibber» din vei ☺️ Såå herlig at du fikk se et bankende 💗 nå, så utrolig fortjent. Det gir håp for andre også.

Har ett barn, og Mener jeg hadde time hos lege ca uke 10, for å ta div blodprøver og søke om fødeplass. Så gikk jeg til jordmor og lege annenhver gang senere. 

Masse lykke til fremover 😊

Hei og takk for gratulasjoner :) Så hyggelig at du har lest litt her og at du nå legger igjen spor! Skal kontakte fastlegen på mandag jeg, så får jeg se når jeg får første time. 

MA er fryktelig å gå gjennom, så nå håper jeg at dette her går veien. Trist å høre at du også har opplevd det. Jeg var livredd for at jeg skulle være en av de få som opplever MA etter hverandre, men heldigvis så har det gått bra så langt. Så å må jeg bare håpe på at det går bra fremover også. 

Håper virkelig det går din vei ved neste IVF forsøk. Det ER håp :) :hjerte:

 

29 minutter siden, LoveTrain skrev:

Hurra for bankende hjerte❤️😁 Måtte felle en liten tåre her, endelig ble det deres tur! Nå kan du senke skuldrene litt, nyte at du ikke er kvalm, og kose deg masse med lille frøet i magen😍 

Jeg hadde ringt både fastlege og jordmor så snart som mulig, for å sette opp timer, noen kommuner har lang ventetid på jordmor. Det vanligste er en kontroll etter 12+0 for å ta blodprøver, og så kan du følges opp av jordmor etter det - hvis det er ønsket. Selv gikk jeg annenhver gang til jordmor og fastlege fordi jeg trengte oppfølging ifm sykmelding. Ellers hadde jeg nok bare gått til jordmor. Vi hadde også en ekstra ultralyd i uke 12 før vi "offentliggjorde" det på jobb og sånt. 

Hehe, det har vært mange tårer her i dag også, men veldig hyggelig at du også tar deg bryet med å felle en tåre da ;)  Tusen takk, det å få med deg det bankende hjerte på ultralyd i dag var helt magisk altså. Lurer på om jeg kommer til å være like nervøs før ultralyden om to uker... ;) Men det hjelper uansett at legen sier at det nå er god sjanse, opptil 90% sjanse for at det kommer til å gå bra nå når vi har opplevd hjerteaksjon. Åh gud, selvom skuldrene er senket, så er jeg fortsatt ganske nervøs og tankefull ift. de neste ukene. Men det må jo bare gå bra den gangen her :hjerte:

Takk for tips ang. jordmor og fastlege. Jeg skal sjekke det opp neste uke. Åh, gleder meg til å få videre datoer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Men fikser man jordmor selv, eller bestilles det gjennom fastlege? 

Tusen takk, nå må den lille klamre deg fast helt til termin! Så håper jeg at du kommer like etter. Blir spennende å høre hvor mange blastocyster som henger med på mandag :) Jeg har troa på blasto i hvertfall, det er kun da jeg blir gravid tydeligvis ;) 

Jeg ringte jordmor selv, her i bygda er det bare en😉 hun var helt fantastisk. Som det blir nevnt her, har god tid og i mine øyne skjønner og kan litt mer. 

Ja jeg vil bli med i baby klubben😄 Er så nervøs på om det er noen igjen på mandag, siden det falt fra så mange på slutten sist etter bare to dager. Men det trenger jo ikke være tilfelle denne gangen da🤞 Har også troa på blasto, og har fortsatt god magefølelse, selv om jeg er rimelig nervøs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, så fantastiske nyhetar! :hoppendeglad: Det å få sjå eit bankande hjerte på UL for første gang, er virkelig heilt magisk. :hjerte: Gratulerer så utrulig mykje, Chickenwings! :strix: Endelig vart det din tur. 

Ja, der ser du!  Alt kan vera bra, sjølv om ein ikkje har nokon graviditetssymptom. :jepp: Håpar du er like heldig som eg var dette siste svangerskapet. Eg hadde ingen graviditetssymptom eller plager, likevel fødte eg ei perfekt lita jente til termin. :hjertesmil: Så ja, det er absolutt mulig å vera så heldig å sleppa heilt unna gravidplager, uten at noko er gale. Det er berre ekstra vanskelig å klara å tru på at det er mulig, når ein har opplevd å  mista før. 

Så flott at du fekk time til ny UL om 2 veker. :) Godt å få litt ekstra oppfølging, når ein har mista før. Eg hadde også fleire ultralydar før veke 12. Først etter fosterdiagnostikken i veke 12 klarte eg å senka skuldrene litt, og begynna å tru på at det skulle gå bra. Ein blir nok litt ekstra bekymra, når ein har opplevd å mista før. Då hjelper det med ein ekstra UL innimellom. ;) Når har du termin forresten? 

Eg gjekk omtrent annankvar gang til lege og jordmor. Trur første legetime var i veke 9, og første jordmortime nokon veker seinare. Eg ville ha ringt legekontoret, så set dei sikkert opp ein time til deg til svangerskapskontroll hos legen. Då får du sikkert også vita om dei ordnar jordmortime for deg, eller om du må fiksa det sjølv. :) Det varierer frå kommune til kommune, har eg erfart. 

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig, gratulerer :hjerte:

Deilig med lite symptomer da (ja jeg vet det er en pine de første ukene). Var du kvalm forrige gang? Det er jo ikke sånn at alle merker så mye til graviditeten, jeg har følt meg normal mesteparten av tiden alle tre gangene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.4.2018 den 18.48, LillyBe skrev:

Fantastisk, endelig 😍😍😍

 

På 20.4.2018 den 19.29, blomst12 skrev:

Fantastisk! Gratulerer så mye 💜💜

 

På 20.4.2018 den 23.32, Juni15 skrev:

Gratulerer <3

 

På 20.4.2018 den 23.35, tutta23 skrev:

Gratulere fra en snikleser :blomst:

Heier på dere!

 

På 21.4.2018 den 10.03, QBee skrev:

Endelig, gratulerer :hjerte:

Deilig med lite symptomer da (ja jeg vet det er en pine de første ukene). Var du kvalm forrige gang? Det er jo ikke sånn at alle merker så mye til graviditeten, jeg har følt meg normal mesteparten av tiden alle tre gangene. 

 

På 21.4.2018 den 19.55, miore skrev:

Ååh, gratulerer så mye :) Utrolig deilig å høre at alt står perfekt til der inne!

Tuusen takk alle sammen. Jeg har vært helt overveldet de siste dagene, klarer nesten ikke forstå hvor heldig jeg er ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt fikk jeg blod på papiret når jeg var på do. Har foreløpig stoppet opp nå. Livredd for at det er en begynnende spontanabort 😢😢😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

I natt fikk jeg blod på papiret når jeg var på do. Har foreløpig stoppet opp nå. Livredd for at det er en begynnende spontanabort 😢😢😢

Å nei :( Blødninger er så grusomt, man er bekymra nok fra før liksom. Vet alt for mye om hvor stressende det er, og det hjelper ikke så veldig med solskinnshistorier heller. MEN det har jo gått bra for meg i to svangerskap med blødninger, og etter vellykket ul så skal det mye til for at dette går galt. Går du på noen medisiner nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...