Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

Dette er jo megalovende! Den er jo super til å være så tidlig som 9 dpo, og som du sier - dette er IKKE en ovitrellestrek tatt i betraktning at den er sterkere enn i dag morges :nigo: Hurra! Jeg heier masse på deg og den lille klumpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhr, se på streken :hjerte: Altså, jeg skal ikke uttale meg om hvor smart det er å teste så tidlig, men man blir jo egentlig like sprø enten man tester eller bare går og grubler. Også er det veldig spennende å følge med på! Krysser fingre og tær for super-blastoen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så herlig! :rodmer: krysser fingrane for at den streken berre vert sterkare og sterkare!! Denne gongen SKAL det gå vegen!! VAr så urtuleg kjekt å endeleg kunne ta turen innom her no etter ei tid utan nett og så få se denne flotte streken på testen!! Håper den blir sterkare i morgo og at dette fører til 9 mnd med ein god liten baby i magen!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, blomst12 skrev:

:blomst:jippi!! Mine tester har ofte vært  sterkere på kvelden:):) krysser fingrene for deg og spiren!:) 

Ja merkelig. Blir jo alltid sagt at man i utgangspunktet skal teste med morgenurin. Menmen, ingenting er bedre enn at testene blir sterkere, håper det fortsetter sånn fremover!!

 

1 time siden, miore skrev:

Dette er jo megalovende! Den er jo super til å være så tidlig som 9 dpo, og som du sier - dette er IKKE en ovitrellestrek tatt i betraktning at den er sterkere enn i dag morges :nigo: Hurra! Jeg heier masse på deg og den lille klumpen!

Absolutt lovende, men sykt redd for å få for store forhåpninger kjenner jeg. Tørr ikke være glad helt enda. Spent på testen i morgen :) 

 

1 time siden, QBee skrev:

Åhr, se på streken :hjerte: Altså, jeg skal ikke uttale meg om hvor smart det er å teste så tidlig, men man blir jo egentlig like sprø enten man tester eller bare går og grubler. Også er det veldig spennende å følge med på! Krysser fingre og tær for super-blastoen din!

Ja herregud, man havner i en boble uansett om man velger å teste eller ikke. Nå er det er lite drama hver eneste dag. Hehe, spennende er det iallefall ;) Så får jeg håpe jeg slipper å bli skuffet den gangen her <3 

1 time siden, Ysera skrev:

Åh så herlig! :rodmer: krysser fingrane for at den streken berre vert sterkare og sterkare!! Denne gongen SKAL det gå vegen!! VAr så urtuleg kjekt å endeleg kunne ta turen innom her no etter ei tid utan nett og så få se denne flotte streken på testen!! Håper den blir sterkare i morgo og at dette fører til 9 mnd med ein god liten baby i magen!! :klem:

Jaa, nå må bare streken bli sterkere og sterkere. Veldig spent på testen i morgen kjenner jeg, usikker på om jeg kommer til å få sove i natt. Jeg krysser fingrene, både for deg og meg. Blir spennende med deg på mandag!! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Illy skrev:

Åh, så spennende! Dette er veldig lovende, nå er du gravid, så må det bare holde!! :hjerte:

Jepp, nå må det holde! Testen er fortsatt fin. La det fortsette :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10DPO: testene er fortsatt fine, men verken jeg eller mannen tørr å juble og tro på noe som helst før vi får svar på blodprøven. Dessverre er det en stund til pga påske, men ja, neste tirsdag! 🙏🏼

Frem til da så kommer testingen til å fortsette, hver eneste dag 😅🤞🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for billigtester, og ikke minst for fine billigtester :ler: Skjønner denne påsken kommer til å bli lang, men denne gangen skal det gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt! 😃 Det blir nok ei skikkelig lang påske dette, ja. Håper dere får til å kose dere litt med tanken på hemmeligheten i magen også. Og fra en som testet alt for mye, ikke bli redd hvis testen ser svakere ut en dag, eller ikke øker så mye som du gjerne vil. Billigstrimlene var litt plagsomme sånn, skjønt det ville nok hvilke som helst slags tester vært. Er jo egentlig ikke meningen at man skal ta dem hver dag når man først har fått positiv 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2018 den 13.13, miore skrev:

Hurra for billigtester, og ikke minst for fine billigtester :ler: Skjønner denne påsken kommer til å bli lang, men denne gangen skal det gå bra!

Hehe, ja- hipp hurra for fine billigtester med TO streker!!! Denne påsken blir helt ufattelig lang. Heldigvis er jeg på jobb i dag. Jeg håper du har rett, at det virkelig går bra denne gangen. Jeg er virkelig livredd!

På 25.3.2018 den 13.46, Illy skrev:

Perfekt! 😃 Det blir nok ei skikkelig lang påske dette, ja. Håper dere får til å kose dere litt med tanken på hemmeligheten i magen også. Og fra en som testet alt for mye, ikke bli redd hvis testen ser svakere ut en dag, eller ikke øker så mye som du gjerne vil. Billigstrimlene var litt plagsomme sånn, skjønt det ville nok hvilke som helst slags tester vært. Er jo egentlig ikke meningen at man skal ta dem hver dag når man først har fått positiv 😂

Hehe, nei de er nok ikke laget for å skulle teste allerede FØR egget i det hele tatt har festet seg, eller sammenligne strek fra dagt til dag- ELLER fra graviditet til graviditet. Men heisann så glad jeg er for å ha spart på de positive testene fra sist så jeg har noe å sammenligne med:fnise:

Når er TUL nå igjen? Uke 7? 8? 

2 timer siden, LillyBe skrev:

Åssen er testene i dag?🙏❤

Testen er like fin og lovende som i går, eller dvs finere! Streken er tydeligere og det går i riktig retning, enn så lenge!

Jeg husker at jeg var nervøs ved sist graviditet, men nå er det nesten uutholdelig. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom disse ukene før TUL fordi jeg er så ekstremt nervøs. Heldigvis er jeg på jobb i dag, få tankene over på noe annet er alt jeg trenger! Men, samtidig så er jeg redd for å havne i situasjoner med klientene jeg jobber med. Nei, hva skal man si. Merkelig følelse det her. Glad og redd på samme tid. Ikke er det lett å skulle legge seg ned i en halvtime midt på vakt heller (cyclogest). Tips og råd mottas med takk! :) 

Endret av Chickenwings85
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, tuppelene skrev:

Jippi💛

Jepp, er ikke mer enn 11dpo da, så dette er fryktelig skummelt altså! Men jaa, jippiii :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for enda en fin test! Det er fryktelig skummelt, og med den erfaringen du har blir det sikkert enda vanskeligere å slappe av. Men det blir tryggere for hver dag som går :) FS har TUL i uke 7, i hvert fall i utgangspunktet.

Angående jobben så er det lille embryoet godt beskyttet bak skambeinet foreløpig. Men hvordan er det for gravide på  arbeidsplassen din lenger ut i svangerskapet? Jeg mener å huske at vi har litt lignende jobber, og antagelig noe av den samme risikoen. Du kan be lege eller jordmor føre opp hva slags tilrettelegging du trenger på et skjema fra arbeidstilsynet. Hvis det er utagering, så skal ikke du være i de situasjonene :) 

Jo, og angående det med Cyclogest, kan du alliere deg med en kollega? Vi går i faste team, så jeg fortalte greia til makkeren min, kombinerte det med at jeg tok pause og låste meg inn på vaktrommet. Det frister liksom ikke så veldig å ligge på badegulvet :P

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Illy skrev:

Hurra for enda en fin test! Det er fryktelig skummelt, og med den erfaringen du har blir det sikkert enda vanskeligere å slappe av. Men det blir tryggere for hver dag som går :) FS har TUL i uke 7, i hvert fall i utgangspunktet.

Angående jobben så er det lille embryoet godt beskyttet bak skambeinet foreløpig. Men hvordan er det for gravide på  arbeidsplassen din lenger ut i svangerskapet? Jeg mener å huske at vi har litt lignende jobber, og antagelig noe av den samme risikoen. Du kan be lege eller jordmor føre opp hva slags tilrettelegging du trenger på et skjema fra arbeidstilsynet. Hvis det er utagering, så skal ikke du være i de situasjonene :) 

Jo, og angående det med Cyclogest, kan du alliere deg med en kollega? Vi går i faste team, så jeg fortalte greia til makkeren min, kombinerte det med at jeg tok pause og låste meg inn på vaktrommet. Det frister liksom ikke så veldig å ligge på badegulvet :P

Uke 7 ja, det var vel den tida jeg var sist. Takk og lov. Uke 7 er MYE bedre enn uke 8! 😅🤞🏼

Ja, har alliert meg med kollegaer tidligere, men jobber med mange forskjellig fremover, men det får gå. Skal nok klare å lure meg unna på en eller annen måte 😉

Veldig usikker hva de gjør med tilrettelegging da det ikke har vært gravide på arb.plassen mens jeg har vært der. Det er veldig opp og ned når det gjelder utagering, det går veldig i perioder og kommer veldig ann på «klientgruppe». Siden jeg jobber turnus, med hver tredje helg og uforutsigbart miljø i perioder er jeg veldig spent på hvordan tilretteleggingen blir (om det her går bra🤞🏼). Sjefen nevnte tilrettelegging ved sist graviditet, men da mistet jo jeg så tidlig at vi aldri rakk å snakke noe mer om det. 

Men ja, tror vi har nokså lik jobb på mange områder! Hvordan har de gjort det på din arbeidsplass? Ble du etterhvert satt inn på kun dagvakter eller fortsatte du med turnusen? Å når begynte tilrettelegging? 

Du behøver ikke gå i dybden altså, men hadde vært litt interessant å høre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En ekstra uke nå hadde sikkert blitt verdens lengste uke, så enda godt det er uke 7. Vi var tilbake en tur i uke 9 også 😊

Jeg fikk ekstremversjonen av svangerskapskvalme i uke 6, så jeg ble 100 % sykemeldt fra da av. Da formen var bedre nå i januar, ba legen om tilrettelegging i form av at jeg ikke skulle være i utageringssituasjoner og kortere vakter (jeg jobber skiftturnus med flere døgn i strekk). Det lot seg ikke gjøre, dermed søkte jeg om svangerskapspenger.

De som blir gravide på min arbeidsplass pleier å gå over på svangerskapspenger ca. fra 2. trimester, når magen etter hvert blir synlig og fosteret ligger mer utsatt til. Utagering og risiko går i perioder hos oss også. At alle går ut av stillingen etter hvert, tror jeg handler om at vi er få på vakt så alle må bidra med alt, samt at det har vært noen alvorlige hendelser tidligere. Men det kjennes dumt å ikke være på jobb i det hele tatt. Det ideelle hadde vært å kunne bidra med noe, og å kunne trekke seg unna potensielt farlige situasjoner. Jeg har god erfaring med å snakke med legen om dette underveis da. Gjør det hvis det blir tøft nå før du er klar for å ta det opp med lederen din også. Jeg har aldri vært engstelig på jobb tidligere, men nå merker jeg at jeg reagerer annerledes på det kolleger forteller om hverdagen der. Jeg vet om andre med lignende jobber som har hatt kun dagvakter etter hvert, ikke jobbet med bestemte beboere, noen som ble tatt helt ut av miljøet og satt på kontor i stedet og noen som fikk svangerskapspenger (man kan ha det gradert også).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Illy skrev:

En ekstra uke nå hadde sikkert blitt verdens lengste uke, så enda godt det er uke 7. Vi var tilbake en tur i uke 9 også 😊

Jeg fikk ekstremversjonen av svangerskapskvalme i uke 6, så jeg ble 100 % sykemeldt fra da av. Da formen var bedre nå i januar, ba legen om tilrettelegging i form av at jeg ikke skulle være i utageringssituasjoner og kortere vakter (jeg jobber skiftturnus med flere døgn i strekk). Det lot seg ikke gjøre, dermed søkte jeg om svangerskapspenger.

De som blir gravide på min arbeidsplass pleier å gå over på svangerskapspenger ca. fra 2. trimester, når magen etter hvert blir synlig og fosteret ligger mer utsatt til. Utagering og risiko går i perioder hos oss også. At alle går ut av stillingen etter hvert, tror jeg handler om at vi er få på vakt så alle må bidra med alt, samt at det har vært noen alvorlige hendelser tidligere. Men det kjennes dumt å ikke være på jobb i det hele tatt. Det ideelle hadde vært å kunne bidra med noe, og å kunne trekke seg unna potensielt farlige situasjoner. Jeg har god erfaring med å snakke med legen om dette underveis da. Gjør det hvis det blir tøft nå før du er klar for å ta det opp med lederen din også. Jeg har aldri vært engstelig på jobb tidligere, men nå merker jeg at jeg reagerer annerledes på det kolleger forteller om hverdagen der. Jeg vet om andre med lignende jobber som har hatt kun dagvakter etter hvert, ikke jobbet med bestemte beboere, noen som ble tatt helt ut av miljøet og satt på kontor i stedet og noen som fikk svangerskapspenger (man kan ha det gradert også).

Stemmer det, du ble jo så tidlig kvalm du! Det er greit hvis man er skikkelig dårlig og da bli 100% sykemeldt, men utrolig kjedelig å skulle gå hjemme såå lenge!! Jeg tror jeg kommer til å bli tatt ut av miljøet og heller bli satt på kontor. Jeg håper virkelig det, selvom jeg er spent på hvilke oppgaver jeg får der. Men ja, spennende når den tid kommer. 

Kommer nok til å fortelle tidlig til leder at jeg er gravid. Hun vet om hele prosessen, og dersom hun merker at jeg er litt engstelig så er det bedre at hun vet hvorfor. Jeg er ikke redd å bli fysiske utageringer nå. Jeg er mer engstelig når det gjelder å gå i et psykisk belastende miljø. Jeg er redd for å gå å være redd, og hva det kan gjøre med utviklingen av embryoet. Men herregud, jeg vet det det mest sannsynlig har en liten sammenheng, og dersom det går galt denne gangen så vet jeg at jobben ikke er årsaken til det. Jeg blir bare helt skrullete av det her, hehe. 

Heldigvis slipper jeg langvakter (medleverturnus), jeg er på jobb i 7,5 time- med både dag og kveldsvakter. Jeg tror det kommer til å gå greit altså, men er selvfølgelig spent på hvordan tilretteleggingen blir etterhvert :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LillyBe skrev:

Jeg liker det jeg leser 😍😍 vil gjerne se bilder 😍

Hehe, jepp! Her har jeg lagt de fint etter hverandre 😉 Den nederste er fra i dag (12dpo) 🙏🏼

3560750C-1A4B-493A-9FAB-27AC26BE061A.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...