Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, Ysera skrev:

Gratulera så mykje med perfekt blastocyst!!!!! :bolledeig:Har vert nedlesst i arbeid på jobben dei siste dagane, men no har eg endelig fått tid til å få sett meg ned og fått oppdatert meg litt her ;) Har tenkt på deg og undra meg på korleis det gjekk med deg og dine spirer mange gonger i løpet av dagen siden det var din innsettingsdag i dag :) Kjempebra med så bra resultat då! Håper det går din veg denne gongen og at spiren klorer seg godt fast denne gongen. Då vil du jo eventuelt ha 3 blastoer til søskenforsøk ;) 

STOR "innsettingsdag-klem" frå meg!! :klem:

Takk! Jepp, nå håper jeg på det beste for oss begge to altså :klem:

 

3 timer siden, miore skrev:

Yeah!  Denne gangen skal perfekt blastocyst bli perfekt baby :jepp: 

Jaa! Nå må det bare bli sånn. Jeg er forberedt :hjerte:

 

2 timer siden, Fortunatus skrev:

Gratulerer med flott resultat!! :-) nå er det bare å ruge i 9 mnd til :-)

Takktakk :) Jeg ruger i 9 måneder til med glede, hehe ;) 

 

31 minutter siden, LillyBe skrev:

Gratulerer med fantastisk resultat ja 😍 Nå blir det baby!! Jeg gleder meg til testing ;) 

Takk! Huff ja, håper virkelig alt går bra den gangen her. Hmm, testing ja. Vi får se hvor tålmodig jeg klarer å være i dette forsøket her, det blir vel testing om et par dager :fnise:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 DPO: Man får virkelig en pangstart på rugetiden når det blir dyrket til blastocyst. Formen er fin og eggstokkene blir mindre og mindre øm før hver dag. Lurer på når jeg får g-testene i posten (ikke det at jeg har tenkt til å starte testingen helt enda) ;) Håper de neste dagene kommer til å gå fort!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehe, ja eg klør litt etter å teste eg og, men samtidig så har eg fortsatt litt bange anelsar og er dermed litt redd for å få negativ test.... derfor venter eg ;) Og så er ikkje mine billigtestar komt endå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Ysera skrev:

hehehehe, ja eg klør litt etter å teste eg og, men samtidig så har eg fortsatt litt bange anelsar og er dermed litt redd for å få negativ test.... derfor venter eg ;) Og så er ikkje mine billigtestar komt endå. :)

Hehe, MEN når testene dukker opp i posten- da er det ikke så lett å holde seg unna lenger. Sist hadde jeg klar positiv test allerede 10dpo. Just sayin :fnise:

Endret av Chickenwings85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Hehe, MEN når testene dukker opp i posten- da er det ikke så lett å holde seg unna lenger. Sist hadde jeg klar positiv test allerede 10dpo. Just sayin :fnise:

Såpass ja? hmmmm... det blir torsdag det for meg.... ouæh!! Det er i morgo! :bond: Får håpe billigtestene dukker opp i postkassa i morgo då ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde god magefølelse for deg sist, men nå er den enda bedre må jeg si. Så spennende altså🙏 Jeg fikk en haug med papirer fra Riksen i går. Og jeg som trodde de hadde startet med e-resept da. Det var tydeligvis kun for nesesprayen det🤔 Står på det gule arket, som de har oppdatert siden sist. I brevet fikk jeg papir resept på Gonal-F 300ie daglig som sist. Jaja.. starter med sprøyter 5/4, om mensen kommer før 3/4. Og det tror jeg blir på hengende håret denne gangen også! Herregud, hvorfor må det alltid bli på spennende😅 En uke fra etter til spiller egentlig ingen rolle. Bare at det passer superbra med uttak uke 16 kontra 17😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg lest meg igjennom hele dagboken din fra start, veldig spennende lesing og mye du har vært igjennom. Jeg skal i gang med mitt første forsøk i månedsskifte april/mai og begynner med nesespray om 8 dager. Jeg er så spent!

Krysser fingrene for at alt går bra denn gangen for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, LillyBe skrev:

Gleder mer til masse positive tester denne gangen :) 

 Huff, det er så skummelt det her!!! Men det MÅ jo bli positive tester denne gangen? Føler jeg har hatt nok uflaks. TO streker, please! Men ja, kjenner jeg ikke skal være FOR håpefull heller. Fort å gå på en smell.  

Men jeg synes jo nå at det er på tide at jeg får noen "hvordan-gå-gravid-tips" fra deg ;) 

 

8 timer siden, tuppelene skrev:

Jeg hadde god magefølelse for deg sist, men nå er den enda bedre må jeg si. Så spennende altså🙏 Jeg fikk en haug med papirer fra Riksen i går. Og jeg som trodde de hadde startet med e-resept da. Det var tydeligvis kun for nesesprayen det🤔 Står på det gule arket, som de har oppdatert siden sist. I brevet fikk jeg papir resept på Gonal-F 300ie daglig som sist. Jaja.. starter med sprøyter 5/4, om mensen kommer før 3/4. Og det tror jeg blir på hengende håret denne gangen også! Herregud, hvorfor må det alltid bli på spennende😅 En uke fra etter til spiller egentlig ingen rolle. Bare at det passer superbra med uttak uke 16 kontra 17😉 

Jeg håper virkelig at magefølelses din har rett denne gangen her. Veldig spennende, men VELDIG skummelt!

Hehe, ingen e-resept fra Riksen altså. Det hoper seg opp så sykt med papirer under denne ivf-prosessen. Hvor skal man gjøre av alt! Ikke minst alle reseptene- det flyter! Jeg fik omsider laget meg en perm som jeg stappet alt inn i. Det hjalp litt ;) 

Aiaiai, da håper jeg at du får mensen snarest mulig altså. Spennende at du straks er i gang igjen :):)

 

4 timer siden, Juni15 skrev:

De siste dagene har jeg lest meg igjennom hele dagboken din fra start, veldig spennende lesing og mye du har vært igjennom. Jeg skal i gang med mitt første forsøk i månedsskifte april/mai og begynner med nesespray om 8 dager. Jeg er så spent!

Krysser fingrene for at alt går bra denn gangen for deg :)

OI, har du orket å lese dagboken min helst fra start? Så utrolig hyggelig! Jepp, både opp og nedturer i den dagboken her for å si det sånn! 

Åh, skjønner veldig godt at du er spent før ditt første forsøk altså. Jeg er like spent før hvert et forsøk, men det er noe spesielt med den første gangen da man ikke vet helt hva man går til. Vet du hva som er årsaken til at dere må i gang med ivf eller? Bare sånn for å ha sagt det; du må ikke miste motet av å lese min dagbok altså. Jeg har kanskje vært litt uheldig her og der, men det er heldigvis mange som også får det til på første eller andre forsøk. Håper du er en av de :)

Takk for at du krysser fingrene for meg :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO: Hm, skal tro om embryoet har tatt seg bryet med å begynne å tenke på å feste seg nå? Lurer på hva som skjer inni der... Vær så snill kjære blasto, vær så snill å fest deg!!! :hjerte:

Fikk testene i posten i dag, og da tok jeg like gjerne å sjekket om eggløsningssprøyten er ute av kroppen. En svaaaak strek som nesten er umulig å se, så den er ute av kroppen ja. SÅ ja, da er det bare å smøre seg med tålmodighet de neste dagene da. Bah! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

 OI, har du orket å lese dagboken min helst fra start? Så utrolig hyggelig! Jepp, både opp og nedturer i den dagboken her for å si det sånn! 

Åh, skjønner veldig godt at du er spent før ditt første forsøk altså. Jeg er like spent før hvert et forsøk, men det er noe spesielt med den første gangen da man ikke vet helt hva man går til. Vet du hva som er årsaken til at dere må i gang med ivf eller? Bare sånn for å ha sagt det; du må ikke miste motet av å lese min dagbok altså. Jeg har kanskje vært litt uheldig her og der, men det er heldigvis mange som også får det til på første eller andre forsøk. Håper du er en av de :)

Takk for at du krysser fingrene for meg :)

 

Går greit å lese så mye når det er så interessant og spennnde. Det er ikke så mye annet som foregår i hodet mitt for tiden, har liksom gått inn i den bobla allerede 🙈

Samboer har dårlig kvalitet og lavt antall, mest sannsynlig på grunn av en testikkeltorsjon for ca 10 år siden. Det retta seg opp av seg selv, så han slapp operasjon, men det er mulig noe har blitt litt skadet. De har ikke funnet noen feil hos meg, så krysser fingrene for at ting går bra med ICSI. I tillegg er vi begge 27 år, så legene sier sjansene er større, de ga oss 45% sjanse for å lykkes på første forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Juni15 skrev:

Går greit å lese så mye når det er så interessant og spennnde. Det er ikke så mye annet som foregår i hodet mitt for tiden, har liksom gått inn i den bobla allerede 🙈

Samboer har dårlig kvalitet og lavt antall, mest sannsynlig på grunn av en testikkeltorsjon for ca 10 år siden. Det retta seg opp av seg selv, så han slapp operasjon, men det er mulig noe har blitt litt skadet. De har ikke funnet noen feil hos meg, så krysser fingrene for at ting går bra med ICSI. I tillegg er vi begge 27 år, så legene sier sjansene er større, de ga oss 45% sjanse for å lykkes på første forsøk.

Jepp. Å den bobla er ikke så lett å komme seg ut av, hehe...

Men oi, hele 45% sjanse for å lykkes på første forsøk ja? Ikke verst!! ;) Blir spennende!! Dere er i det offentlige eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Jepp. Å den bobla er ikke så lett å komme seg ut av, hehe...

Men oi, hele 45% sjanse for å lykkes på første forsøk ja? Ikke verst!! ;) Blir spennende!! Dere er i det offentlige eller? 

Ja, de sa så, så håper mye det skal sitte med en gang. Men det er jo under 50/50, så må jo være forberedt på at vi må gjøre det noen ganger.

Ja, vi var på Ullevål på samtale, skal til Riksen for kontroll i uke 16. Så regner med det er Riksen forsøket gjennomføres også. Vi gjorde deler av utredningen på FS hos Dr Holst, og vurderte å gjøre ett forsøk der mens vi ventet på offentlig. Men opplevde at det gikk ganske kjapt, henvisningen ble sendt fra FS til Ullevål i midten av desember. Så får vi se om vi blir lei av å vente etter hvert mellom forsøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Juni15 skrev:

Ja, de sa så, så håper mye det skal sitte med en gang. Men det er jo under 50/50, så må jo være forberedt på at vi må gjøre det noen ganger.

Ja, vi var på Ullevål på samtale, skal til Riksen for kontroll i uke 16. Så regner med det er Riksen forsøket gjennomføres også. Vi gjorde deler av utredningen på FS hos Dr Holst, og vurderte å gjøre ett forsøk der mens vi ventet på offentlig. Men opplevde at det gikk ganske kjapt, henvisningen ble sendt fra FS til Ullevål i midten av desember. Så får vi se om vi blir lei av å vente etter hvert mellom forsøkene.

Ja, under 50/50, men likevel; nesten 50% sjanse til å lykkes. Det er et godt utgangspunkt i hvert fall. Men ja, sikkert lurt å forberede seg på at det kan hende dere trenger mer enn ett forsøk. Men, sånt vet man jo ikke. Her må man bare håpe på det beste og ta det litt som det kommer ;) 

Aha, så du holder til "både" på FS og på Riksen du da. Jeg hadde tenkt til å vente med å gå privat til jeg var ferdig med de tre offentlige forsøkene. Men fader, jeg blir så sykt utålmodig, og ventingen mellom forsøkene er verst spør du meg. 

Blir spennende å høre hvordan det går med deg når du får kommet i gang da. Kanskje du skal ta å opprette en dagbok du å, hehe. Det er fint å ha en heiagjeng her inne altså ;);) 

Jeg håper i hvert fall på det beste, for deg, meg og alle de andre jentene her inne som sliter med å bli gravid Håper det ordner seg til slutt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Chickenwings85 skrev:

7 DPO: Hm, skal tro om embryoet har tatt seg bryet med å begynne å tenke på å feste seg nå? Lurer på hva som skjer inni der... Vær så snill kjære blasto, vær så snill å fest deg!!! :hjerte:

Fikk testene i posten i dag, og da tok jeg like gjerne å sjekket om eggløsningssprøyten er ute av kroppen. En svaaaak strek som nesten er umulig å se, så den er ute av kroppen ja. SÅ ja, da er det bare å smøre seg med tålmodighet de neste dagene da. Bah! 

Å herregud så spennende 😍😍 blir det testing hver dag utover? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, LillyBe skrev:

Å herregud så spennende 😍😍 blir det testing hver dag utover? 

Åh, har lyst til å svare nei, men veeet jeg ikke klarer å holde meg. Så ja, jeg kommer nok til å teste hver dag fremover 🙈 Shit altså, så sykt nervepirrende det her blir. Man gjør ho det bare verre for seg selv da- når man skal drive å teste så tidlig. Menmen, litt spenning i hverdagen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Ja, under 50/50, men likevel; nesten 50% sjanse til å lykkes. Det er et godt utgangspunkt i hvert fall. Men ja, sikkert lurt å forberede seg på at det kan hende dere trenger mer enn ett forsøk. Men, sånt vet man jo ikke. Her må man bare håpe på det beste og ta det litt som det kommer ;) 

Aha, så du holder til "både" på FS og på Riksen du da. Jeg hadde tenkt til å vente med å gå privat til jeg var ferdig med de tre offentlige forsøkene. Men fader, jeg blir så sykt utålmodig, og ventingen mellom forsøkene er verst spør du meg. 

Blir spennende å høre hvordan det går med deg når du får kommet i gang da. Kanskje du skal ta å opprette en dagbok du å, hehe. Det er fint å ha en heiagjeng her inne altså ;);) 

Jeg håper i hvert fall på det beste, for deg, meg og alle de andre jentene her inne som sliter med å bli gravid Håper det ordner seg til slutt :hjerte:

Ja, vi er på en måte begge, selv om det kun var utredningen vi gjorde der, det var der det var kortest ventetid hos gyn, selv om de har avtale med det offentlige for akkurat gyn undersøkelser. Vi var der bare en gang, pluss samboer var der og leverte en prøve. Vi hadde forsøkt en ganske god stund da vi var der, pluss at sambo hadde levert tre sædprøver på OUS, så de var ikke i tvil om behandling. Men syntes de var veldig hyggelige der, og hadde uten tvil valgt FS hvis/når jeg må privat.

Ja, kanskje jeg skal lage meg en dagbok selv her inne :) Har til nå skrevet litt for meg selv gjennom prosessen, både for å kvitte meg med litt og for å kunne se tilbake. Men er noe annet med en liten heiagjeng :-D Du skal ikke se bortifra at jeg plutselig lager meg en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Åh, har lyst til å svare nei, men veeet jeg ikke klarer å holde meg. Så ja, jeg kommer nok til å teste hver dag fremover 🙈 Shit altså, så sykt nervepirrende det her blir. Man gjør ho det bare verre for seg selv da- når man skal drive å teste så tidlig. Menmen, litt spenning i hverdagen 😉

Jeg ga opp å tro jeg ikke skulle teste :P var mye bedre å faktisk foreta seg noe syns jeg, mens man bare venter... Nå blir dette ekstremt spennende utover, jeg har så troa 😄❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LillyBe skrev:

Jeg ga opp å tro jeg ikke skulle teste :P var mye bedre å faktisk foreta seg noe syns jeg, mens man bare venter... Nå blir dette ekstremt spennende utover, jeg har så troa 😄❤

Det er sant, det er ikke så lett å holde seg unna, i hvert fall ikke når man først har startet ;) Jepp, veldig spennende- synes det er vanskelig å tenke på noe annet.

Testen i dag viser det samme som i går. 10 dager siden eggløsningssprøyta og det er fortsatt en svak strek, men så svak at den synes kun ved en iherdig innsats mysing. Æææh, den streken MÅ bli sterkere i dagene som kommer altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...