Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

12DPO: Natta har vært helt forferdelig. Jeg har hatt mareritt på mareritt og våknet flere ganger full i svette. Veldig ubehagelig. Det var et øyeblikk jeg våknet av at jeg gråt og. Prøvde å sove ut litt i dag siden jeg har fri, men føler meg helt mørbanket. Livredd ble jeg også når jeg ikke kjente symptomene på de ømme puppene heller lenger. Det er liksom mitt første "trygge" tegn når jeg våkner. Sto etterhvert opp, lagde meg en kopp te og nå sitter jeg her. Jeg er fortsatt livredd, selvom streken er enda sterker enn i går og puppene har blitt ømme igjen. 

Jeg klager ikke fordi jeg er lei meg, det er bare så ufattelig å være i denne situasjonen med positiv graviditetstest igjen. Men veien fra glede til sorg er dessverre så altfor kort. Nei huff, jeg har prøvd å google masse, altså om hvordan dempe bekymringene. Jeg får prøve å fortsette hverdagen som før og kanskje ikke tenke så mye på det (hehe, lettere sagt enn gjort). Jeg er glad i påske, men det blir helt greit å få den overstått kjenner jeg. 

Å det dummeste man kan gjøre (jeg snakker for meg selv) er å begynne testingen så tidlig som jeg har gjort. Det bidrar ikke akkurat mindre til å bli et nervevrak!!!

Men hallo, over til å tørre å være litt positiv da: Se testene mine!!! De er jo positive!!! :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Testene ser jo helt fantastiske ut :hjerte: Forstår veldig godt bekymringene dine, men denne gangen skal det gå! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testene ser i alle fall helt fantastiske ut! Jeg hadde mareritt om SA nesten hver natt i første trimester. Ufattelig slitsomt, og den følelsen man sitter med i mange timer etterpå er skikkelig dritt :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Stemmer det, du ble jo så tidlig kvalm du! Det er greit hvis man er skikkelig dårlig og da bli 100% sykemeldt, men utrolig kjedelig å skulle gå hjemme såå lenge!! Jeg tror jeg kommer til å bli tatt ut av miljøet og heller bli satt på kontor. Jeg håper virkelig det, selvom jeg er spent på hvilke oppgaver jeg får der. Men ja, spennende når den tid kommer. 

Kommer nok til å fortelle tidlig til leder at jeg er gravid. Hun vet om hele prosessen, og dersom hun merker at jeg er litt engstelig så er det bedre at hun vet hvorfor. Jeg er ikke redd å bli fysiske utageringer nå. Jeg er mer engstelig når det gjelder å gå i et psykisk belastende miljø. Jeg er redd for å gå å være redd, og hva det kan gjøre med utviklingen av embryoet. Men herregud, jeg vet det det mest sannsynlig har en liten sammenheng, og dersom det går galt denne gangen så vet jeg at jobben ikke er årsaken til det. Jeg blir bare helt skrullete av det her, hehe. 

Heldigvis slipper jeg langvakter (medleverturnus), jeg er på jobb i 7,5 time- med både dag og kveldsvakter. Jeg tror det kommer til å gå greit altså, men er selvfølgelig spent på hvordan tilretteleggingen blir etterhvert :)

 

Testene er jo nydelige da! 😍 De har mye tydeligere stigning enn mine hadde (jeg har tatt vare på bilder, og måtte sjekke 😝).

Det hadde vært veldig kjedelig å være hjemme så lenge hvis formen hadde vært bedre, ja. Om ikke den psykiske belastningen er direkte farlig for embryoet, kan den i hvert fall påvirke helsa og gjøre det hele ganske tøft. Selv om jeg hadde ønsket å være i jobb nå som jeg fungerer litt igjen, er jeg glad for at jeg slipper å være i miljøet over tid. Det er ganske slitsomt med dag- og kveldsvakter også. Det kan bli lite søvn på langvakter, men det er jammen ikke alltid så greit å få sove når man skal rett fra kveldsvakt til dagvakt heller. Jeg kan ikke jobbe på kontoret fordi de trenger enten meg eller en vikar for meg i miljøet, og det er vanskelig å få tak i en vikar som gjør bare noen oppgaver til lavere lønn. På et større sted tenker jeg at det er måten å løse det på 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare presisere at du ikke må være redd for at den psykiske belastningen skal ødelegge for graviditeten. Jeg skjønner godt at du tenker på det, det gjorde jeg også. Men jeg fant ikke noe som kunne tyde på det 😊 Men sånn for din egen helse, når kroppen tross alt går igjennom massevis av endringer, er det tøft med en belastende jobb. Og følgene, som dårlig søvn, flere plager og i mitt tilfelle mer oppkast og dårligere næringsinntak blir jo uheldig for både den gravide og fosteret på sikt. Den følelsen av å være engstelig eller redd er ikke direkte farlig i seg selv, men det er jo ikke en følelse man skal ha på jobb!

Jeg skjønner godt at denne påska blir lang og slitsom! Jeg var vel lykkelig og sikker på at det gikk galt annen hver dag i den perioden der. Eller, det skiftet egentlig flere ganger hver dag. Men testene ER positive, og du er gravid nå. Og sjansene er store for at denne gangen går det helt fint ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen NYDELIGE tester 😍 Den første tiden er fryktelig tøff, dessverre. Man må bare ta en dag av gangen, og det fine med å være på jobb er at dagene går mye raskere. Dette går bra ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, tuppelene skrev:

Testene ser jo helt fantastiske ut :hjerte: Forstår veldig godt bekymringene dine, men denne gangen skal det gå! :) 

Takk du <3 Har du startet med sprøytene enda? :) 

 

7 timer siden, miore skrev:

Testene ser i alle fall helt fantastiske ut! Jeg hadde mareritt om SA nesten hver natt i første trimester. Ufattelig slitsomt, og den følelsen man sitter med i mange timer etterpå er skikkelig dritt :klem: 

Ja, herlig å se to streker altså, så håper virkelig det fortsetter sånn!

Ja huff, kommer til å bli helt utslitt jeg om det fortsetter sånn her. Men, hjalp det litt med TUL for din sin del eller? Når hadde du neste UL etter det igjen? Tror jeg skal spørre om litt hyppige kontroller jeg altså ;) 

 

6 timer siden, Illy skrev:

Jeg må bare presisere at du ikke må være redd for at den psykiske belastningen skal ødelegge for graviditeten. Jeg skjønner godt at du tenker på det, det gjorde jeg også. Men jeg fant ikke noe som kunne tyde på det 😊 Men sånn for din egen helse, når kroppen tross alt går igjennom massevis av endringer, er det tøft med en belastende jobb. Og følgene, som dårlig søvn, flere plager og i mitt tilfelle mer oppkast og dårligere næringsinntak blir jo uheldig for både den gravide og fosteret på sikt. Den følelsen av å være engstelig eller redd er ikke direkte farlig i seg selv, men det er jo ikke en følelse man skal ha på jobb!

Jeg skjønner godt at denne påska blir lang og slitsom! Jeg var vel lykkelig og sikker på at det gikk galt annen hver dag i den perioden der. Eller, det skiftet egentlig flere ganger hver dag. Men testene ER positive, og du er gravid nå. Og sjansene er store for at denne gangen går det helt fint ❤️

Neida, jeg skjønner hva du mener altså. Jeg tror ikke jobben, spesielt nå så tidlig, har noe å si om hvordan embryoet utvikler seg og ikke. Men synes likevel det er greit å snakke om det, spesielt når du er i et lignende yrke. Jeg er sjeldent redd på jobb altså, misforstå meg rett. Men det siste jeg er klar for nå (mest psykisk egentlig) er vel å havne i en utagerende situasjon. Men som sagt, jeg tror det skal gå fint. Haha, alt annet enn å sitte hjemme å telle timer til både blodprøve og TUL ;) 

Testene er veldig fine ja. Gleder meg massivt til å snakke med klinikken på tirsdag! Å ja, jeg må vel etterhvert tørre å tro på det her :hjerte:

 

5 timer siden, LillyBe skrev:

For noen NYDELIGE tester 😍 Den første tiden er fryktelig tøff, dessverre. Man må bare ta en dag av gangen, og det fine med å være på jobb er at dagene går mye raskere. Dette går bra ❤

Hehe, ja er ikke testene fine? :) Det MÅ jo være en liten rakker som er inni der. Det er bare å klamre seg fast, for dette MÅ gå bra :hjerte: 

Hvordan går det med deg? Er du mange uker på vei nå? Jeg savner oppdateringer!!! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Ja, herlig å se to streker altså, så håper virkelig det fortsetter sånn!

Ja huff, kommer til å bli helt utslitt jeg om det fortsetter sånn her. Men, hjalp det litt med TUL for din sin del eller? Når hadde du neste UL etter det igjen? Tror jeg skal spørre om litt hyppige kontroller jeg altså ;) 

Jeg hadde UL i uke 7, og 9, og 12 (og 18 (OUL), 22 (blødning), 23 (mageplask på glatta), 25 (3D, denne var bare for moro skyld!) og 30 (vekstkontroll)) :ler: 8 and counting her, altså. På svangerskapskontrollen forrige gang var magen enda litt mindre enn den har vært og kurven flater mer og mer ut, så om den dipper under 2.5 percentilen på SF-målet neste gang er det mulig det må bli enda en vekstkontroll. Vi får se :) 

Det hjalp litt med UL i uke 7, men jeg hadde klart å bli ca like nervøs igjen på de to ukene før neste UL. Den i uke 9 hjalp litt mer, men nervøsiteten kom tilbake igjen, gitt... Så jeg var nervøs før den i uke 12 også, men kanskje et bittelite hakk mindre :rolleyes: Fra uke 13-ish fant jeg knøttet med doppleren, det hjalp frem til jeg begynte å kjenne bevegelse. Jeg blir fremdeles stressa om han har en bare litt mer avslappet dag enn vanlig :plystre: 

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, miore skrev:

Jeg hadde UL i uke 7, og 9, og 12 (og 18 (OUL), 22 (blødning), 23 (mageplask på glatta), 25 (3D, denne var bare for moro skyld!) og 30 (vekstkontroll)) :ler: 8 and counting her, altså. På svangerskapskontrollen forrige gang var magen enda litt mindre enn den har vært og kurven flater mer og mer ut, så om den dipper under 2.5 percentilen på SF-målet neste gang er det mulig det må bli enda en vekstkontroll. Vi får se :) 

Det hjalp litt med UL i uke 7, men jeg hadde klart å bli ca like nervøs igjen på de to ukene før neste UL. Den i uke 9 hjalp litt mer, men nervøsiteten kom tilbake igjen, gitt... Så jeg var nervøs før den i uke 12 også, men kanskje et bittelite hakk mindre :rolleyes: Fra uke 13-ish fant jeg knøttet med doppleren, det hjalp frem til jeg begynte å kjenne bevegelse. Jeg blir fremdeles stressa om han har en bare litt mer avslappet dag enn vanlig :plystre: 

Hehe, høres ut som du har fått en fin oppfølging du da :) Men første er kontrollen er på FS, men den du tok i uke 9 da, var den også på FS? 

Om dette går bra, så skal jeg også skaffe meg en doppler, det er i alle fall sikkert :fnise: For et styr! En ting er at hele prøverørsprosessen er mye styr, men hadde egentlig ikke tenkt at jeg skulle klare å bli SÅ gæern når jeg endelig har fått en positiv test etter så mange forsøk :bond: Vi får se hvordan det utarter seg etter hvert :ler:

 

Endret av Chickenwings85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Hehe, høres ut som du har fått en fin oppfølging du da :) Men første er kontrollen er på FS, men den du tok i uke 9 da, var den også på FS? 

Om dette går bra, så skal jeg også skaffe meg en doppler, det er i alle fall sikkert :fnise: For et styr! En ting er at hele prøverørsprosessen er mye styr, men hadde egentlig ikke tenkt at jeg skulle klare å bli SÅ gæern når jeg endelig har fått en positiv test etter så mange forsøk :bond: Vi får se hvordan det utarter seg etter hvert :ler:

 

Jeg føler bare jeg ble sprøere og sprøere etter positiv test, jeg :hoho: Og jeg har vært mye mer stressa dette svangerskapet enn forrige, stikk i strid med det "alle" sier" :fnise: 

Jeg var ikke på FS, men både @Illy og @LillyBe fikk UL i uke 9 der "på kjøpet" om jeg ikke husker helt feil!?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Takk du <3 Har du startet med sprøytene enda? :)

Nei, jeg starter på sprøyter torsdag etter påske om jeg får mens i tide, og det skal jeg jo få. Sist tok det en uke før bivirkningene kom etter spray start, og det var jo ikke mye bivirkninger heller. Men nå på dag 5.. Oh lord, det er syden inni kroppen min😅 Det var nytt for en fryspiiin som meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lurt å tenke over det med jobben, og det høres heldigvis ut som du har en leder som tar det på alvor også. Siste forsøket tok jeg ferie, nettopp fordi det ble for mye med stress på jobben og stress med forsøket. Men tida etter positiv test er jammen ikke så mye mindre stressende den heller.

Det stemmer som Miore sier, at vi var på UL i uke 9, selv om det egentlig ikke er en del av "pakken". Etter det var vi ferdig der, og har hatt vanlige oppfølging med svangerskapskontroller hos fastlege/jordmor. Men de sa at det var bare å ringe når som helst hvis det skulle være noe da, og at vi måtte komme innom og vise fram babyen når den kom ut 😊 Det vil si, vi har også vært på to ultralyder privat, en for å se at alt var bra i uke 12 og en fordi det var veldig fristende og koselig i uke 29.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2018 den 20.01, Chickenwings85 skrev:

Takk du <3 Har du startet med sprøytene enda? :) 

 

Ja, herlig å se to streker altså, så håper virkelig det fortsetter sånn!

Ja huff, kommer til å bli helt utslitt jeg om det fortsetter sånn her. Men, hjalp det litt med TUL for din sin del eller? Når hadde du neste UL etter det igjen? Tror jeg skal spørre om litt hyppige kontroller jeg altså ;) 

 

Neida, jeg skjønner hva du mener altså. Jeg tror ikke jobben, spesielt nå så tidlig, har noe å si om hvordan embryoet utvikler seg og ikke. Men synes likevel det er greit å snakke om det, spesielt når du er i et lignende yrke. Jeg er sjeldent redd på jobb altså, misforstå meg rett. Men det siste jeg er klar for nå (mest psykisk egentlig) er vel å havne i en utagerende situasjon. Men som sagt, jeg tror det skal gå fint. Haha, alt annet enn å sitte hjemme å telle timer til både blodprøve og TUL ;) 

Testene er veldig fine ja. Gleder meg massivt til å snakke med klinikken på tirsdag! Å ja, jeg må vel etterhvert tørre å tro på det her :hjerte:

 

Hehe, ja er ikke testene fine? :) Det MÅ jo være en liten rakker som er inni der. Det er bare å klamre seg fast, for dette MÅ gå bra :hjerte: 

Hvordan går det med deg? Er du mange uker på vei nå? Jeg savner oppdateringer!!! ;) 

Det er en rakker inni der ❤ dette skal gå bra! Jeg er 19 uker nå...syns tiden flyr nå, men vet hvor forferdelige de første ukene er, gjelder å bare holde ut. Jeg hadde ultralyd annenhver uke i starten, pga min historie og risikosvangerskap. Tror det er veldig vanlig at de på FS tilbyr ekstra oppfølging i uke 9 til de som ønsker 😄 Å som @Illy skriver er de jo veldig på at man bare må ringe om man føler behov for mere oppfølging utover det også. 

Doppler er et godt kjøp, og har redda meg fra mye bekymring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra @miore, @Illy og @LillyBe, her er det gode tips på veien- både når det gjelder ekstra ultralyd(er) og innkjøp av doppler. Om det går bra det her så er innkjøp av dobbler et must. Hjelper det mot nerver og bekymringer så er jo det helt nødvendig :Nikke:

På 27.3.2018 den 21.17, tuppelene skrev:

Nei, jeg starter på sprøyter torsdag etter påske om jeg får mens i tide, og det skal jeg jo få. Sist tok det en uke før bivirkningene kom etter spray start, og det var jo ikke mye bivirkninger heller. Men nå på dag 5.. Oh lord, det er syden inni kroppen min😅 Det var nytt for en fryspiiin som meg. 

Ja, jeg mente spray og ikke sprøyter 😉 Men, du har hetetokter? Hehe, mange av symptomene er jo det samme som i overgangsalderen, husker jeg var ganske varm til tider jeg å :fnise:

Men ahhh, da håper jeg at du får mensen i tider! Iiik, så spennende det blir å følge deg. Gleder meg til du er ordentlig i gang med sprøytene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Juni15 skrev:

Ser alt fortsatt bra ut? :) Var det blodprøvedag på tirsdag?

Jepp, tirsdag da! Jeg er SÅ spent. Gleder meg veldig til å snakke med de på klinikken!!! 🙏🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15dpo (4+1): formen er fin, nesten litt for fin. Føler meg ikke gravid, og er livredd for å få mensen. I dag har jeg vært på en lang skitur, trodde kanskje jeg skulle bli veldig sliten, men føler at alt er som vanlig. Litt ømme pupper, spes på morgenen og litt trøtt bare 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

15dpo (4+1): formen er fin, nesten litt for fin. Føler meg ikke gravid, og er livredd for å få mensen. I dag har jeg vært på en lang skitur, trodde kanskje jeg skulle bli veldig sliten, men føler at alt er som vanlig. Litt ømme pupper, spes på morgenen og litt trøtt bare 🙈

Så bra du har fin form, håper det ikkje stresser deg alt for mykje ;) eg strever med slim i halsen som om morgonen og kvelden får meg til å brekka meg når eg pusser tenna :tanpuss:. Og om eg et litt for mykje, resulterer det samme slimet i ein ekkel brekning/småkvalme. Heldigvis har eg funne ut at om eg har noko litt søtlig drikke (som vatn med kullsyre og sitronsmak eller Solo super/Mozell light), så hjelper det på brekningane/den småkvalme følelsen.

Håper det går bra med deg og du får akkurat nok symptomer til at du føler deg gravid, uten at det blir for mykje av det gode! ;) 

god påske!! :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Jepp, tirsdag da! Jeg er SÅ spent. Gleder meg veldig til å snakke med de på klinikken!!! 🙏🏼

:nordvesta:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2018 den 19.10, Chickenwings85 skrev:

Så bra @miore, @Illy og @LillyBe, her er det gode tips på veien- både når det gjelder ekstra ultralyd(er) og innkjøp av doppler. Om det går bra det her så er innkjøp av dobbler et must. Hjelper det mot nerver og bekymringer så er jo det helt nødvendig :Nikke:

Ja, jeg mente spray og ikke sprøyter 😉 Men, du har hetetokter? Hehe, mange av symptomene er jo det samme som i overgangsalderen, husker jeg var ganske varm til tider jeg å :fnise:

Men ahhh, da håper jeg at du får mensen i tider! Iiik, så spennende det blir å følge deg. Gleder meg til du er ordentlig i gang med sprøytene 😊

Å da kom tanta, en dag før jeg trodde🙌  Jammen meg godt å være i rute. Blir så godt å starte på sprøytene. Hetetoktene har gitt seg litt heldigvis. Har vært fint med påske og maks avslapping. 

Hvordan er formen din, fortsatt forsiktig og fin? Blir spennende å høre hva klinikken sier på tirsdag da😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...