Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

På 30.3.2018 den 19.31, Ysera skrev:

Så bra du har fin form, håper det ikkje stresser deg alt for mykje ;) eg strever med slim i halsen som om morgonen og kvelden får meg til å brekka meg når eg pusser tenna :tanpuss:. Og om eg et litt for mykje, resulterer det samme slimet i ein ekkel brekning/småkvalme. Heldigvis har eg funne ut at om eg har noko litt søtlig drikke (som vatn med kullsyre og sitronsmak eller Solo super/Mozell light), så hjelper det på brekningane/den småkvalme følelsen.

Håper det går bra med deg og du får akkurat nok symptomer til at du føler deg gravid, uten at det blir for mykje av det gode! ;) 

god påske!! :jepp:

I grunn skal jeg jo ikke klage på at jeg føler meg i fin form, dessuten er jeg jo ganske tidlig på vei enda. Men ja, det er likevel uvirkelig å være gravid og enda mer uvirkelig at det denne gangen skal holde helt til mål. Det er nok mye av grunnen til symptomjakten. Men herregud, prøve å trøste meg med testene, det er jo det som betyr noe :) 

Formen er fortsatt fin, ømme pupper (morgenen) og litt trøtt, men det lever jeg veldig fint med ;) Nå ser jeg bare frem til å snakke med klinikken på tirsdag! 

Håper du har hatt en fin påske, og at kvalmen ikke har vært alt for ille. Klem til deg :)

5 timer siden, tuppelene skrev:

Å da kom tanta, en dag før jeg trodde🙌  Jammen meg godt å være i rute. Blir så godt å starte på sprøytene. Hetetoktene har gitt seg litt heldigvis. Har vært fint med påske og maks avslapping. 

Hvordan er formen din, fortsatt forsiktig og fin? Blir spennende å høre hva klinikken sier på tirsdag da😊

HURRA for at tanta er tilbake!!! :nori:Da begynner du med sprøyte i morgen sant? ÅH, jeg det blir spennende å følge med!

Formen er fin her. Blir veldig spennende å høre hva klinikken og blodprøven sier på tirsdag. Skikkelig, skikkelig spent!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Chickenwings85 skrev:

I grunn skal jeg jo ikke klage på at jeg føler meg i fin form, dessuten er jeg jo ganske tidlig på vei enda. Men ja, det er likevel uvirkelig å være gravid og enda mer uvirkelig at det denne gangen skal holde helt til mål. Det er nok mye av grunnen til symptomjakten. Men herregud, prøve å trøste meg med testene, det er jo det som betyr noe :) 

Formen er fortsatt fin, ømme pupper (morgenen) og litt trøtt, men det lever jeg veldig fint med ;) Nå ser jeg bare frem til å snakke med klinikken på tirsdag! 

Håper du har hatt en fin påske, og at kvalmen ikke har vært alt for ille. Klem til deg :)

HURRA for at tanta er tilbake!!! :nori:Da begynner du med sprøyte i morgen sant? ÅH, jeg det blir spennende å følge med!

Formen er fin her. Blir veldig spennende å høre hva klinikken og blodprøven sier på tirsdag. Skikkelig, skikkelig spent!!!

Bra formen er fin. Og det er jo fortsatt tidlig for mange symptomer. Selv kjente jeg ikke stort før ute i uke 5, sulten og såre brystvorter. Sprøytestart er på torsdag, så det er fortsatt noen dager igjen da😉 fortsatt god påske☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tuppelene skrev:

Bra formen er fin. Og det er jo fortsatt tidlig for mange symptomer. Selv kjente jeg ikke stort før ute i uke 5, sulten og såre brystvorter. Sprøytestart er på torsdag, så det er fortsatt noen dager igjen da😉 fortsatt god påske☀️

Åja, for man begynner ikke med sprøytene på dag 2 når man har gått på sprayen kanskje?! Gikk bare på spray første forsøket, så husker ikke helt hvordan det var. Men usnsett, torsdag er jo ikke mange dagene til da. Det blir stas! 😍

Fortsatt god påske til deg å 😊

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Åja, for man begynner ikke med sprøytene på dag 2 når man har gått på sprayen kanskje?! Gikk bare på spray første forsøket, så husker ikke helt hvordan det var. Men usnsett, torsdag er jo ikke mange dagene til da. Det blir stas! 😍

Fortsatt god påske til deg å 😊

Stemmer👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18dpo, eller 4+4: I dag står det i appen som jeg har lastet ned at embryoet har blitt 1mm langt. Hehe, selvom det er tidlig så kjenner jeg at jeg ikke klarer å la være med å laste ned gravidapp. Burde kanskje vente med det til jeg får svar på blodprøven kanskje ;) 

I natt sov jeg som en stein, var helt utslitt etter hyttetur. Våknet i dag av helt sinnsykt sviende og ømme brystvorter. Ellers er formen fin, litt ekstra sulten så jeg må passe på og ikke kaste i meg alt jeg kommer over. I morgen er det blodprøve, kjenner at det gjør meg veldig spent. Men siden jeg har god følelse på at hcg-nivåene er fine i morgen så er jeg mest spent og nervøs for ukene som kommer- uke 5,6,7 osv. Ah, skal tro om lille spiren klarer å overleve disse usikre ukene denne gangen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, LillyBe skrev:

Lykke til med blodprøven i dag :) 

Takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Du har sikkert noen nervepirrende timer nå, men jeg tenker også det blir gode nyheter :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, LillyBe skrev:

Lykke til med blodprøven i dag :) 

 

1 time siden, Illy skrev:

Lykke til! Du har sikkert noen nervepirrende timer nå, men jeg tenker også det blir gode nyheter :)

 

4 timer siden, miore skrev:

Lykke til ja :) Regner med at det blir gode nyheter!

Takk! da har jeg snakket med klinikken og HCG- nivået er på 2006. Det sier jo ikke meg sånn kjempemye, men fikk beskjed om det er en fin og sterk prøve. Hurra, fint å få det bekreftet :) 

TUL blir 26.april. Å herregud, hvordan skal det gå frem til da?! Nå må jeg innrømme at redselen kom tilbake!!! Føler det er SÅ lenge til! :sjokkbla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Takk! da har jeg snakket med klinikken og HCG- nivået er på 2006. Det sier jo ikke meg sånn kjempemye, men fikk beskjed om det er en fin og sterk prøve. Hurra, fint å få det bekreftet :) 

TUL blir 26.april. Å herregud, hvordan skal det gå frem til da?! Nå må jeg innrømme at redselen kom tilbake!!! Føler det er SÅ lenge til! :sjokkbla:

19 dpo i dag? Du har høyere hcg-nivå enn medianen og snittet, og det er veldig gode tegn :jepp: 

http://www.betabase.info/chart/betaByDay/19/Single

Median for suksessfulle svangerskap på dag 19 er 878, basert på selvrapportering fra nesten 3700 kvinner. Tallene gjelder kun graviditeter med bekreftet hjertelyd i uke 6 eller senere :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, miore skrev:

19 dpo i dag? Du har høyere hcg-nivå enn medianen og snittet, og det er veldig gode tegn :jepp: 

http://www.betabase.info/chart/betaByDay/19/Single

Median for suksessfulle svangerskap på dag 19 er 878, basert på selvrapportering fra nesten 3700 kvinner. Tallene gjelder kun graviditeter med bekreftet hjertelyd i uke 6 eller senere :) 

19 dpo i dag ja. Se der ja. Men det må jo være et godt tegn! ;) 

Åh, nå er jeg så vanvittig spent på TUL altså, la det gå bra denne gangen!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Takk! da har jeg snakket med klinikken og HCG- nivået er på 2006. Det sier jo ikke meg sånn kjempemye, men fikk beskjed om det er en fin og sterk prøve. Hurra, fint å få det bekreftet :) 

TUL blir 26.april. Å herregud, hvordan skal det gå frem til da?! Nå må jeg innrømme at redselen kom tilbake!!! Føler det er SÅ lenge til! :sjokkbla:

Jippi så bra😊🙌 dette skal gå hele veien💛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, miore skrev:

19 dpo i dag? Du har høyere hcg-nivå enn medianen og snittet, og det er veldig gode tegn :jepp: 

http://www.betabase.info/chart/betaByDay/19/Single

Median for suksessfulle svangerskap på dag 19 er 878, basert på selvrapportering fra nesten 3700 kvinner. Tallene gjelder kun graviditeter med bekreftet hjertelyd i uke 6 eller senere :) 

19 dpo i dag ja. Se der ja. Men det må jo være et godt tegn! ;) 

Åh, nå er jeg så vanvittig spent på TUL altså, la det gå bra denne gangen!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, tuppelene skrev:

Jippi så bra😊🙌 dette skal gå hele veien💛 

Åh, ja det håper jeg :yvonne:

 

1 time siden, blomst12 skrev:

Så fin blodprøve!!:)

Jepp, veldig fornøyd i dag altså. Fint å få det "svart på hvitt" at jeg faktisk er gravid og at verdiene er fine :) 

 

1 time siden, LillyBe skrev:

Gratulerer med super blodprøve :) 

Takk. Har du noen gode tips til å "slappe av" før TUL, så kom gjerne med det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!! Det var en flott blodprøve :) Skjønner godt at du er veldig spent på TUL nå, og at det er vanskelig å vente. Kan det være en trøst å tenke på det @miore skriver? God hcg-verdi er et godt tegn. Min var høy, og jeg skulle ønske jeg hadde lest om at det lovet godt litt tidligere. Jeg klarte ikke å tro på at det skulle gå bra fordi jeg hadde ganske kraftig blødning, og fordi det virket litt for utrolig. Så jeg kan bare ane hvor vanskelig det må være for deg som har en vond opplevelse med TUL fra før. Men heldigvis tyder alt på at det skal bli helt annerledes denne gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illy skrev:

Så bra!! Det var en flott blodprøve :) Skjønner godt at du er veldig spent på TUL nå, og at det er vanskelig å vente. Kan det være en trøst å tenke på det @miore skriver? God hcg-verdi er et godt tegn. Min var høy, og jeg skulle ønske jeg hadde lest om at det lovet godt litt tidligere. Jeg klarte ikke å tro på at det skulle gå bra fordi jeg hadde ganske kraftig blødning, og fordi det virket litt for utrolig. Så jeg kan bare ane hvor vanskelig det må være for deg som har en vond opplevelse med TUL fra før. Men heldigvis tyder alt på at det skal bli helt annerledes denne gangen.

Ja, jeg håper det. Jeg må bare ta en dag av gangen og håpe på det beste. Jeg kan ikke spekulere meg ihjel på hva som vil skje/ikke vil skje. Uansett, så kan jeg ikke gjøre noe fra eller til. Jeg skal prøve så godt jeg kan å tenke på høye hcg-verdier (selvom jeg hadde det sist å) og leve så normalt som mulig. Kanskje jeg kan prøve å tørre å nyte litt at jeg faktisk er gravid. Så får jeg heller ta den TUL når den tid kommer. 

Jepp, da har jeg en plan- så får vi se da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nærmeste dagene og ukene nå er forferdelige! Men ja, prøv å nyt en fantastisk fin blodprøve. Høy hcg er såklart ingen garanti, men som @miore og @Illy skriver er sjansene mye høyere for at det går bra med høy hcg tidlig 😄 Dette er ekstremt lovende, og jeg har virkelig troa på baby denne gangen. 

Jeg var så heldig å bli gravid rett før jul, så dagene gikk igrunn av seg selv 😝 Hadde TUL rett over nyttår. Vurderte faktisk TUL privat i romjula også, hehe...ble kjempe dårlig rundt uke 6+3 så da var det lettere å tro på ting...før det kun ekstremt trøtt (la meg gjerne likt som dattera 😝). 

Nyt dette, du er GRAVID 😍 Når blir termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...