Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Oh yes, lett å si at jeg ikke skal bli redd, men siden hun sa at det mest sannsynlig vil komme ut litt mer blod så må jeg vel prøve å styre meg når det skjer. Kan jo ikke drive å fly ned til Oslo City hver gang det er noe :fnise: Men ja, selvom jeg fleiper litt med det nå, så må jeg innrømme at jeg fortsatt er redd altså. Det er ingenting mer jeg vil enn at det her skal gå bra selvsagt, alt anna gjør jo meg ordentlig engstelig. Å den følelsen jeg hadde i natt- og i dag tidlig, den vil jeg IKKE ha igjen! 

Ja, veldig usikker hva de vil gjøre med tilrettelegging. Sjefen har snakket om det, men hun snakker om det som hun ikke vet helt hvilke oppgaver hun skal sette meg i. Hun kan jo ikke skifte ut beboergruppa heller akkurat, fordi hun har en ansatt som er gravid. Men ja, jeg kommer til å ta opp tema om tilrettelegging så fort jeg er tilbake, faktisk så er jeg usikker på om jeg i det hele tatt skal tilbake før det blir tilrettelagt. Jeg synes bare det er litt tidlig å snakke om tilrettelegging. Jeg er kun 7+4 liksom. Å dersom det blir tilrettelegging fom neste uke feks, så tipper jeg at mye handler om å ta meg ut av miljøet, få meg ut av turnusen- og heller sette meg på kontoret på dagtid (noe jeg synes er helt greit), men da skjønner jo de andre 20 kollegaene mine med en gang at det er noe på gang... Litt vanskelig det der synes jeg. 

Åja, du fikk kvalmen i tillegg til blødningen du altså? Huff, det må jeg si. Pluss bekkenløsning? Herregud! Nei, det er viktig med god tilrettelegging altså, man vil jo ikke gå hjemme hele perioden.

Jeg føler meg helt syk som sier det her, å du kommer sikkert til å le, men, jeg er veldig øm i bekkenet, har vært det de to siste dagene, spesielt i går kveld og i dag. Det går vel ikke an å få symptomer på bekkenløsning så tidlig vel? Usikker på hvordan jeg skal forklare det, men det på en måte "stråler" og "varmer" under korsryggen, så gjør det litt vondt i leddet på en måte når jeg beveger meg. Ja, okei, jeg hører meg selv, jeg vet det er tidlig. Men, veldig rar følelse. Kanskje det har noe med blødningen å gjøre....det føles kanskje ut som mensensmerter i mage og korsrygg når jeg tenker meg om 🙈

VELDIG betryggende å finne årsaken til blødningen, eller, i alle fall hvor den befinner seg. Ike minst at fosteret ligger trygt plassert inne i der.

 

Iallefall godt og være noenlunde forberedt hvis det skulle komme igjen ❤️

Er ikke lett og vite hvordan en skal forholde seg til arbeidet når man er gravid, og iallefall ikke for deg som kan komme opp i situasjoner som kan være litt skumle. Hvis de ansatte får evt vite noe så har vel de taushetsplikt med hva som skjer med kollegaer også? 

Jeg følte alt bare kom på rekke og rad, blødning og kvalme samtidig og så bekkenet da liksom 😂 Men jeg har heldigvis en sjef som gjorde det hun kunne for at jeg kunne få jobbet 😊 Var ikke den mest alvorlige bekkenløsningen, men når en jobber i butikk er det langt i fra behagelig! 🙄

Bekkenløsning tror jeg kan komme når som helst. Hormonene gjør at bekkenet blir mer tøyelig, så det er ikke umulig at du allerede kjenner noe. Hadde også en del mensensmerter i begynnelsen og da fikk jeg beskjed om at det var et godt tegn på at det vokste inni der 😊

Heldigvis så tåler de små spirene en del så de har det trygt og godt 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, _Bissy_ skrev:

Iallefall godt og være noenlunde forberedt hvis det skulle komme igjen ❤️

Er ikke lett og vite hvordan en skal forholde seg til arbeidet når man er gravid, og iallefall ikke for deg som kan komme opp i situasjoner som kan være litt skumle. Hvis de ansatte får evt vite noe så har vel de taushetsplikt med hva som skjer med kollegaer også? 

Jeg følte alt bare kom på rekke og rad, blødning og kvalme samtidig og så bekkenet da liksom 😂 Men jeg har heldigvis en sjef som gjorde det hun kunne for at jeg kunne få jobbet 😊 Var ikke den mest alvorlige bekkenløsningen, men når en jobber i butikk er det langt i fra behagelig! 🙄

Bekkenløsning tror jeg kan komme når som helst. Hormonene gjør at bekkenet blir mer tøyelig, så det er ikke umulig at du allerede kjenner noe. Hadde også en del mensensmerter i begynnelsen og da fikk jeg beskjed om at det var et godt tegn på at det vokste inni der 😊

Heldigvis så tåler de små spirene en del så de har det trygt og godt 😍

Joda, jeg stoler på kollegaene mine altså, bare føler det er litt vel tidlig å fortelle om en graviditet dersom jeg skulle være så uheldig at det går galt hvis du skjønner. Men skal snakke med fastlegen min på mandag, for så å snakke med sjefen min til uka. Det ordner seg det altså, håper jeg. Altså, det eneste jeg håper at jeg slipper når det gjelder tilrettelegging er at jeg blir plassert på en annen og ny arbeidsplass. Vil veldig gjerne være der jeg er, bare med tilrettelegging. Håper det går i orden :) 

Skjønner at bekkenløsning i butikk ikke er helt heldig nei. Så bra at sjefen din forsøkte alt hun kunne, det gjør vel kanskje at man klarer å strekke seg litt ekstra selv å kanskje? Kjenner jeg er begynner å bli litt øm i bekkenet ja, men langt i fra vondt altså. Snakket med venninnen min nå, hun fikk bekkenløsning i uke 6 med nr 2. Trodde bekkenløsning kom når man var høygravid jeg :fnise:

Ja, takk og lov for at bønna der inne tåler en del. Det må den fortsette med :hjerte::)

Endret av Chickenwings85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Joda, jeg stoler på kollegaene mine altså, bare føler det er litt vel tidlig å fortelle om en graviditet dersom jeg skulle være så uheldig at det går galt hvis du skjønner. Men skal snakke med fastlegen min på lørdag, for så å snakke med sjefen min til uka. Det ordner seg det altså, håper jeg. Altså, det eneste jeg håper at jeg slipper når det gjelder tilrettelegging er at jeg blir plassert på en annen og ny arbeidsplass. Vil veldig gjerne være der jeg er, bare med tilrettelegging. Håper det går i orden :) 

Skjønner at bekkenløsning i butikk ikke er helt heldig nei. Så bra at sjefen din forsøkte alt hun kunne, det gjør vel kanskje at man klarer å strekke seg litt ekstra selv å kanskje? Kjenner jeg er begynner å bli litt øm i bekkenet ja, men langt i fra vondt altså. Snakket med venninnen min nå, hun fikk bekkenløsning i uke 6 med nr 2. Trodde bekkenløsning kom når man var høygravid jeg :fnise:

Ja, takk og lov for at bønna der inne tåler en del. Det må den fortsette med :hjerte::)

Det gjør så absolutt at en strekker seg lenger når arbeidsplassen legger så godt til rette for en 😊 Legen ville sykemelde meg fullt lenge før men jeg sa at jeg hadde gått på veggen hvis jeg ikke hadde noe og gå til. Kunne ikke bare gå hjemme og vase heller.. Men når jeg var 1 1/2 mnd før termin så fikk jeg klar beskjed om at nå var det nok! Kom vaggende inn og klarte så vidt gå bortover på slutten 😂🙊 savner ikke den gåstilen der! 😂

Du skal ikke se bort i fra at bekkenplagene kommer allerede hos deg da... 🙄 Håper de ikke blir verre med tiden 🤞🏻😊

Har troa på at den bønna har det fint og blir der i 7 mnd til ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, _Bissy_ skrev:

Har troa på at den bønna har det fint og blir der i 7 mnd til ❤️

Åh ja, vi får virkelig satse på det :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh guriland! For ein berg og dalbane du har vert igjennom no dei siste dagane! Føler med deg, og kan lett setta meg inn i den fæle følelsen du må ha kjent på! Eg hadde nok hatt beint ut panikk om eg hadde begynt å blø no. 😐 Så bra alt står bra til med den vetle bønna di!! ❤😍

Godt å høyra det går bra! Denne gongen går det fint og bønna klorer seg fast heilt til 8. Desember!! ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2018 den 9.03, Ysera skrev:

Åh guriland! For ein berg og dalbane du har vert igjennom no dei siste dagane! Føler med deg, og kan lett setta meg inn i den fæle følelsen du må ha kjent på! Eg hadde nok hatt beint ut panikk om eg hadde begynt å blø no. 😐 Så bra alt står bra til med den vetle bønna di!! ❤😍

Godt å høyra det går bra! Denne gongen går det fint og bønna klorer seg fast heilt til 8. Desember!! ❤

Jepp, får håpe jeg ikke får flere negative overraskelser. Nå skal det gå bra :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8+1: Så deilig å ha kommet inn i den niende svangerskapsuka. Jeg teller sakte men sikkert ned til uke 12 og jeg gleder meg helt sykt til å komme dit. Jeg er fortsatt nervøs og engstelig, selvom alt føles som normalt. Jeg har ikke blødd noe mer og formen e fin, utenom at jeg har begynt å få smerter i bekkenet. Trodde det kom når man var høygravid, men den gang ei. Men, det er absolutt til å leve med så jeg klager ikke 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen min ringte i dag å ville at jeg skal skal søke om svabgerskapspenger når jeg skal til legen på mandag. Hun vil ikke at jeg skal være i miljøet med beboerne da hun anser det som for stor risiko. Jeg får også følelsen av at hun sliter veldig med å finne en god nok tilrettelegging. Blir spennende å se hva det ender opp med. Jeg kan jo ikke gå å gjøre ingenting... 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Sjefen min ringte i dag å ville at jeg skal skal søke om svabgerskapspenger når jeg skal til legen på mandag. Hun vil ikke at jeg skal være i miljøet med beboerne da hun anser det som for stor risiko. Jeg får også følelsen av at hun sliter veldig med å finne en god nok tilrettelegging. Blir spennende å se hva det ender opp med. Jeg kan jo ikke gå å gjøre ingenting... 🙈

Oj! Ja, eg ser poenget til sjefen din, men tenker det må vera kjedelig å ikkje ha noko å gjera. Berre sitta heime og glo i veggen fristar vel ikkje noko særleg? :)

Tenker på deg og følger ivrig med her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle ha sluppet å gå igjennom den der skremselsepisoden, altså! Men enda godt at du fikk bekreftet at alt er bra fortsatt :hjerte: Da er det i neste uke du får se det lille knøttet igjen da? Det er heldigvis veldig sannsynlig at alt går bra nå :)

Kan du søke om graderte svangerskapspenger? Hvis de ikke har nok oppgaver til en full stilling utenfor miljøet, har de kanskje nok til at du kan jobbe delvis i hvert fall? Jeg fikk ikke det fordi det var for vanskelig å få tak i en vikar på deltid for meg som kun var i miljøet. Og de ville ikke lønne meg i tillegg til en vikar i full stilling. Men jeg regner med at dere er flere på jobb enn oss, og at dette må kunne la seg løse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Ysera skrev:

Oj! Ja, eg ser poenget til sjefen din, men tenker det må vera kjedelig å ikkje ha noko å gjera. Berre sitta heime og glo i veggen fristar vel ikkje noko særleg? :)

Tenker på deg og følger ivrig med her ;)

Hehe, nei det frister ikke noe særlig 🙈 Det ordner seg nok altså, men jeg er spent på hva det blir til. Veldig glad for at jeg har en sjef som tar en risikovurdering på alvor i hvert fall, det gjør jo at jeg allerede føler meg både sett og ivaretatt, hvis du skjønner 😉

 

11 timer siden, Illy skrev:

Du skulle ha sluppet å gå igjennom den der skremselsepisoden, altså! Men enda godt at du fikk bekreftet at alt er bra fortsatt :hjerte: Da er det i neste uke du får se det lille knøttet igjen da? Det er heldigvis veldig sannsynlig at alt går bra nå :)

Kan du søke om graderte svangerskapspenger? Hvis de ikke har nok oppgaver til en full stilling utenfor miljøet, har de kanskje nok til at du kan jobbe delvis i hvert fall? Jeg fikk ikke det fordi det var for vanskelig å få tak i en vikar på deltid for meg som kun var i miljøet. Og de ville ikke lønne meg i tillegg til en vikar i full stilling. Men jeg regner med at dere er flere på jobb enn oss, og at dette må kunne la seg løse :)

Ja, den epsioden sist mandag var noe skikkelig dritt altså. Men heldigvis så viste det seg å være en bagatell! Jeg skal til fastlege på mandag, usikker på om han vil ta noe prøver og div(?), men så skal jeg på ny ul på fredag ja. Guri, det blir like spennende kjenner jeg! 🙈😅

Graderte svangerskapspenger er jo absolutt en mulighet ja. Jeg håper det blir løst slik at jeg kan være på avdelingen, og at jeg ikke blir omplassert til en helt annet sted i kommunen, i en eller annen resepsjon (det er litt det jeg ser for meg). Kjenner faktisk at jeg er litt redd for det. Har jeg noe jeg skulle sagt dersom det blir foreslått omplassering mon tro? Litt slitsomt å skulle sette seg inn i nye oppgaver, ikke minst bruke tid og energi på å bli kjent med nye mennesker (for en kort svangerskapsperiode)... jeg håper virkelig de finner noen arbeidsoppgaver på arbeidsstedet jeg hører til 😩

Endret av Chickenwings85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde trodd ul i uke 9 var mindre skummel enn den i uke 7, men hjertet hamret i hvert fall temmelig hardt da vi satt på venterommet! Det kommer til å gå bra, men fallhøyden er så stor nå, så det er fryktelig skummelt!

Skjønner godt at du ikke har lyst til å bli omplassert til en helt annen avdeling. Jeg vet ikke om du har noe du skulle ha sagt, men jeg ville i hvert fall sagt i fra. Egentlig skal det vel litt til før de har en tom 100 % stilling som passer et annet sted i kommunen? Krysser fingrene for omplassering innad i din avdeling, og evt. litt lavere stillingsprosent og resten som svangerskapspenger hvis de ikke har nok oppgaver :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Illy skrev:

Jeg hadde trodd ul i uke 9 var mindre skummel enn den i uke 7, men hjertet hamret i hvert fall temmelig hardt da vi satt på venterommet! Det kommer til å gå bra, men fallhøyden er så stor nå, så det er fryktelig skummelt!

Skjønner godt at du ikke har lyst til å bli omplassert til en helt annen avdeling. Jeg vet ikke om du har noe du skulle ha sagt, men jeg ville i hvert fall sagt i fra. Egentlig skal det vel litt til før de har en tom 100 % stilling som passer et annet sted i kommunen? Krysser fingrene for omplassering innad i din avdeling, og evt. litt lavere stillingsprosent og resten som svangerskapspenger hvis de ikke har nok oppgaver :Nikke:

Å ja, nå er fallhøyden virkelig stor. Jeg håper og tror at ul på fredag gå bra selvsagt, men jeg er veldigveldig nervøs, og mer nervøs blir jeg nok etter hvert som fredagen nærmer seg!!

Har vært hos fastlege i dag, får virkelig håpe at arbeidsplassen får til tilrettelegging! Jeg er jo frisk og vil absolutt ikke gå hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8+4: Time hos fastlege i dag. Som jeg fikk beskjed om fra min leder så videreformidlet jeg til fastlege ang svangerskapspenger. Legen så nok litt rødt (ikke på meg, men på arbeidsgiver) og mente at han forventer at arbeidsgiver skal tilrettelegge for meg. Han nektet altså å fylle ut søknad på svangerskapspenger og gav meg heller en sykemelding i litt over en uke til, med beskjed til arbeidsgiver at hun har plikt til å gjøre no for at jeg kan fortsette å være på jobb. Selv er jeg jo helt klart enig med det legen sier, men jeg må ærlig innrømme at jeg føler meg litt som en kasteball i systemet akkurat nå. Jeg føler meg frisk og fin (har ikke hatt noe mer blødning), og jeg føler derfor det er veldig rart å i det hele tatt være sykemeldt nå. 

Ellers har jeg fått med meg en søknad om fødeplass som jeg allerede skal fylle ut. Blodprøver skal jeg tilbake å ta om 2-3uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud! Drømt om positiv test hele natten, våknet hver time. Så når klokken ble halv 6 måtte jeg bare stå opp å sjekke. TO streker❤️ like fin strek som din 12 dpo test. Måtte bla meg tilbake å kikke. Tror nesten ikke at det er sant og har lyst til å bruke de to andre testene også, men får vel vente til i kveld. Fy søren nå vet jeg om en som blir glad når han kommer hjem fra nattevakt, og ikke minst min far oppi all sorg 💛 Håper spiren(e) klamrer seg fast til hele veien nå🙏🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tuppelene skrev:

Å herregud! Drømt om positiv test hele natten, våknet hver time. Så når klokken ble halv 6 måtte jeg bare stå opp å sjekke. TO streker❤️ like fin strek som din 12 dpo test. Måtte bla meg tilbake å kikke. Tror nesten ikke at det er sant og har lyst til å bruke de to andre testene også, men får vel vente til i kveld. Fy søren nå vet jeg om en som blir glad når han kommer hjem fra nattevakt, og ikke minst min far oppi all sorg 💛 Håper spiren(e) klamrer seg fast til hele veien nå🙏🏻

wow!! Fantastisk!

Jeg testet også positivt, så nå er vi like bak deg @Chickenwings85 :-D

Kjedelig med arbeidsgiver, håper det ordner seg snart!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, tuppelene skrev:

Å herregud! Drømt om positiv test hele natten, våknet hver time. Så når klokken ble halv 6 måtte jeg bare stå opp å sjekke. TO streker❤️ like fin strek som din 12 dpo test. Måtte bla meg tilbake å kikke. Tror nesten ikke at det er sant og har lyst til å bruke de to andre testene også, men får vel vente til i kveld. Fy søren nå vet jeg om en som blir glad når han kommer hjem fra nattevakt, og ikke minst min far oppi all sorg 💛 Håper spiren(e) klamrer seg fast til hele veien nå🙏🏻

 

1 time siden, Fortunatus skrev:

wow!! Fantastisk!

Jeg testet også positivt, så nå er vi like bak deg @Chickenwings85 :-D

Kjedelig med arbeidsgiver, håper det ordner seg snart!

Wææææ!!! Begge testet positivt!!! Herreguud så gøøøøy. Gratulerer med positiv test 🎉❤️👍🏼😄 Yess, nå har vi masse å snakke om fremover! 😅

NÅ må dere starte dagbok slik jeg kan følge ordentlig med 😊

Endret av Chickenwings85
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med positiv test!!!:) 

edit:ser nå jeg er i "feil"dagbok men gratulasjonen var tiltenkt tuppelene og fortunatus!!:)

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, blomst12 skrev:

Gratulerer så mye med positiv test!!!:) 

edit:ser nå jeg er i "feil"dagbok men gratulasjonen var tiltenkt tuppelene og fortunatus!!:)

Det går bra. Min dagbok er alles dagbok 😉🎉🙌🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Wææææ!!! Begge testet positivt!!! Herreguud så gøøøøy. Gratulerer med positiv test 🎉❤️👍🏼😄 Yess, nå har vi masse å snakke om fremover! 😅

NÅ må dere starte dagbok slik jeg kan følge ordentlig med 😊

Takk😄 ja må nok se til å få ordnet en dagbok. Dette blir spennende altså🤞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...