AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #2481 Del Skrevet 28. oktober 2019 Sover 11 timer av døgnet. Hadde sovet mer hvis jeg hadde klart det. Det vil si kunne fint tatt en lengre lur på ettermiddagen, men lar det være for å få til å sovne når det blir kveld. Når jeg sover slipper jeg å være våken og i det som er livet mitt.... Jeg er så lei. Og jeg er så lei av å si/føle at jeg er lei. Det eneste som holder meg fra å drikke alkohol for å flykte om dagene er at jeg ikke vil legge på meg. Så akkurat der trumfer spiseforstyrrelsen depresjonen.. Jeg er flink til å holde på rutinene mine. Som ikke er så mange, men. Likevel føler jeg kun for å dra hjem når jeg er ute. Og når jeg er hjemme føler jeg meg ensom og vil bare flykte inn i alt mulig destruktivt. Det finnes ingen plass hvor jeg føler meg fri. Alt er bare et jag etter å få tiden til å gå eller å trene for å holde meg tynn. Æsj.. Anonymkode: 8b918...12e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daryl Dixon Skrevet 28. oktober 2019 #2482 Del Skrevet 28. oktober 2019 Tung og mørk tid personlig nå, kjenner jeg faller mer og mer mot kjelleren... Smeller snart rett i gulvet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 28. oktober 2019 #2483 Del Skrevet 28. oktober 2019 Jeg fungerer i det daglige, men føler meg tom innvendig. Har en uforutsigbar jobbhverdag, men uforutsigbar lønn. Singel, venneløs, barnløs, og føler jeg er uten fremtidsutsikter. Jeg merker jeg blir "syk" av å henge på KG. Gang på gang får jeg bare bekreftet at jeg mangler viktige ting i livet. At jeg ikke er god nok. Og det er ikke bare èn ting, men kanskje 10 ting jeg mener jeg selv mangler, som jeg bare ser folk ramser opp som krav. Vil bare forsvinne inn i mørket. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #2484 Del Skrevet 28. oktober 2019 Oy, her inne har det blitt ganske så folksomt gitt. Før var vi ikke mange som var aktive her inne. Personlig så har jeg flyttet over til Reddit, mer kontroll der, bedre moderering og ytringsfriheten blir ivaretatt. Litt rart å se så mye aktivitet her inne da og så mange nye på en gang. Jeg bare lurer, til dere nye her inne. Er det vinterdepresjon dere sliter med, eller er det "vanlig" depresjon? Er det noen som har erfaring med vinterdepresjon? Anonymkode: 79f48...0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #2485 Del Skrevet 29. oktober 2019 8 timer siden, Missbehave skrev: Det var en tung uke. Forsøkte å holde meg opptatt selv om jeg bare ville sove. Den verste dagen var egentlig lørdag da jeg var på fest. Dro tidlig fordi jeg var så langt nede. I dag har jeg sovet nesten hele dagen. Har vært så sliten at jeg ikke har klart å holde meg våken. Når jeg er deprimert kommer jeg meg gjennom det til slutt, men akkurat forrige uke slet jeg veldig. Har forsøkt både chatte-tjenesten til Kirkens SOS og Mental Helse, men de forsøker å "rushe" gjennom samtalen. Tror heller ikke de vet hvordan man kan hjelpe noen som er så tungt deprimert at de ikke ser en gnist engang - for der er jeg nå. Jeg har heller ikke god erfaring med chat, men bedre erfaring med telefon. Det avhenger selvsagt av hvem man kommer i tale med da. En gang var jeg så langt nede at personen spurte om det var greit at han kontaktet legevakt. Da jeg kom til legevakten traff jeg på en lege som var så empatisk og god å snakke med, og fortalte meg at hun hadde vært gjennom noe av det samme som meg for en del år siden. Det ga meg en trygghet. Hun ordnet med aktuell henvisning videre. Ellers opplever jeg at de fleste bruker den tiden det tar på telefon, og at det er jeg som avslutter samtalen når jeg føler jeg har fått det som er mulig ut av samtalen. Det har kun skjedd én gang at jeg har truffet på en idiot som var så nedlatende og lite empatisk at jeg ikke forstår hvorfor han er med i en sånn telefontjeneste. Jeg har ikke en forventning om at de skal hjelpe meg, men heller gjøre deler av dagen min litt bedre og ha noen der som man kan snakke helt åpent med og som bryr seg. Nå har jeg imidlertid vært så dårlig at jeg ikke har klart å ringe, så jeg venter bare på neste time hos behandler som kanskje kan nøste litt opp hvordan det blir for meg fremover. Anonymkode: 887d6...1c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbehave Skrevet 29. oktober 2019 #2486 Del Skrevet 29. oktober 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har heller ikke god erfaring med chat, men bedre erfaring med telefon. Det avhenger selvsagt av hvem man kommer i tale med da. En gang var jeg så langt nede at personen spurte om det var greit at han kontaktet legevakt. Da jeg kom til legevakten traff jeg på en lege som var så empatisk og god å snakke med, og fortalte meg at hun hadde vært gjennom noe av det samme som meg for en del år siden. Det ga meg en trygghet. Hun ordnet med aktuell henvisning videre. Ellers opplever jeg at de fleste bruker den tiden det tar på telefon, og at det er jeg som avslutter samtalen når jeg føler jeg har fått det som er mulig ut av samtalen. Det har kun skjedd én gang at jeg har truffet på en idiot som var så nedlatende og lite empatisk at jeg ikke forstår hvorfor han er med i en sånn telefontjeneste. Jeg har ikke en forventning om at de skal hjelpe meg, men heller gjøre deler av dagen min litt bedre og ha noen der som man kan snakke helt åpent med og som bryr seg. Nå har jeg imidlertid vært så dårlig at jeg ikke har klart å ringe, så jeg venter bare på neste time hos behandler som kanskje kan nøste litt opp hvordan det blir for meg fremover. Anonymkode: 887d6...1c6 Skulle ønske jeg turte å ta telefoner, men det tør jeg ikke. Ringer ikke legekontoret mitt engang. Den ene behandleren min har fått fullmakt til å snakke med diverse instanser for meg. Har også utelukkende dårlig erfaring med legevakt, fikk kjeft fordi jeg kom med nyrebekkenbetennelse og at det kunne vente til mandag (dette var en fredags kveld). En annen gang hadde jeg 42 i feber og hadde ikke spist og knapt drukket på 2 dager og ble sendt hjem igjen - ingen smertestillende eller febernedsettende. Min erfaring med hjelpeinstanser er at de ikke hjelper og de ikke bryr seg. Derfor gidder jeg heller ikke be om hjelp dersom jeg sliter som verst. 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Så kjedelig at du har den erfaringen! Jeg har god erfaring med både telefon og Chat hos Kirkens SOS, men det kommer ganske an på hvem man kommer til. Håper behandlingstimen(e) dine denne uken hjelper ❤ Anonymkode: 849b0...1ef Takk ❤️ jeg skal til den ene behandleren min i dag, og jeg er spent. Har gått hos henne i to måneder (byttet fra en annen behandler), men så slutter hun igjen i slutten av november slik jeg har forstått det. Det å åpne seg for enda en behandler (har hatt 3 forskjellige på et år) som likevel skal slutte, føles unødvendig. Det er jo likevel ikke en person jeg skal forholde meg til videre. Og hvem vet, kanskje jeg ikke får ny behandler når hun slutter? Jeg er så frustrert på hele systemet og vil egentlig bare slutte. Etter 2 år, har jeg ikke blitt det spor bedre. 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Oy, her inne har det blitt ganske så folksomt gitt. Før var vi ikke mange som var aktive her inne. Personlig så har jeg flyttet over til Reddit, mer kontroll der, bedre moderering og ytringsfriheten blir ivaretatt. Litt rart å se så mye aktivitet her inne da og så mange nye på en gang. Jeg bare lurer, til dere nye her inne. Er det vinterdepresjon dere sliter med, eller er det "vanlig" depresjon? Er det noen som har erfaring med vinterdepresjon? Anonymkode: 79f48...0ca Jeg er deprimert året rundt. Det går litt lettere om vinteren etter jul og nyttår for meg. Mellom januar og april går det bedre enn ellers (jeg er fortsatt deprimert, men jeg kommer meg gjennom dagene). April til desember er helt forferdelig for meg. Jeg forstår ennå ikke hvordan jeg kommer meg gjennom det år etter år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #2487 Del Skrevet 29. oktober 2019 Hva gjør dere for å få det bedre i hverdagen og mestre den litt bedre? Anonymkode: 887d6...1c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Koya Skrevet 29. oktober 2019 #2488 Del Skrevet 29. oktober 2019 Faen heller. Nå har pappa hatt ett nytt fall og er overført fra sykehjem til sykehuset. Nytt brudd i hofta og operasjon morra. Skulle ønske jeg kunne være der for ham.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Koya Skrevet 29. oktober 2019 #2489 Del Skrevet 29. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør dere for å få det bedre i hverdagen og mestre den litt bedre? Anonymkode: 887d6...1c6 Jeg prøver å sette ekstra pris på de små gledene i livet. Se en serie jeg liker, kose med katten, gå meg en tur, dille med litt ekstra hudpleie. Prøver også å opprettholde en viss døgnrytme selv om jeg verken jobber eller går på skole, samt på nok søvn. Dagslys hjelper veldig på for min del. Møter også alltid opp til behandling uansett hvor lite lyst jeg har da jeg vet det hjelper i lengden . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #2490 Del Skrevet 30. oktober 2019 5 timer siden, Koya skrev: Jeg prøver å sette ekstra pris på de små gledene i livet. Se en serie jeg liker, kose med katten, gå meg en tur, dille med litt ekstra hudpleie. Prøver også å opprettholde en viss døgnrytme selv om jeg verken jobber eller går på skole, samt på nok søvn. Dagslys hjelper veldig på for min del. Møter også alltid opp til behandling uansett hvor lite lyst jeg har da jeg vet det hjelper i lengden . Takk for svar. Jeg merker at jeg sliter mest når jeg ikke har noe planlagt for dagen. Jeg vet at det handler litt om hvordan jeg er satt sammen og at jeg må lære meg å klare meg når jeg ikke har noe å gjøre for dagen. Jeg vet bare ikke hva jeg skal fylle dagen med som er litt meningsfullt. Anonymkode: 887d6...1c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doge Skrevet 30. oktober 2019 #2491 Del Skrevet 30. oktober 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør dere for å få det bedre i hverdagen og mestre den litt bedre? Anonymkode: 887d6...1c6 Jeg hører på musikk. Ikke sånn deppe-musikk, men musikk som gir meg en god følelse i kroppen. Syns ting blir litt lettere da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbehave Skrevet 31. oktober 2019 #2492 Del Skrevet 31. oktober 2019 Herregud som jeg hater jul. Klarer ikke være ute nå som alt av julevarer er i butikken. Dette blir min verste jul så langt. Og jeg har hatt mange av dem. Trenger at livet gir meg en pause nå, for jeg takler ikke dette lenger 😭 det er som om jeg kan kjenne hjertet mitt knuser mer og mer for hver dag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #2493 Del Skrevet 31. oktober 2019 42 minutter siden, Missbehave skrev: Herregud som jeg hater jul. Klarer ikke være ute nå som alt av julevarer er i butikken. Dette blir min verste jul så langt. Og jeg har hatt mange av dem. Trenger at livet gir meg en pause nå, for jeg takler ikke dette lenger 😭 det er som om jeg kan kjenne hjertet mitt knuser mer og mer for hver dag. Skjønner hvordan du har det. Må feire jul alene i år og det er så ensomt. Gruer meg veldig til jul 😕 Desember er den verste månden i året. Gleder meg bare til hele jule helvete er over! Det er sårt og vondt. Føler "alle" gleder seg til jul Anonymkode: e30b0...524 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #2494 Del Skrevet 31. oktober 2019 Nok en gang gått inn i depresjon. Tviholder på de rutiner jeg har for å motvirke den...skal nok utredes for bipolar 2 snart så da får jeg vel enda en diagnose. Er så ensom. Har ikke orket noe annet i kveld enn å ligge og høre på musikk.. Anonymkode: 8b918...12e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbehave Skrevet 31. oktober 2019 #2495 Del Skrevet 31. oktober 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner hvordan du har det. Må feire jul alene i år og det er så ensomt. Gruer meg veldig til jul 😕 Desember er den verste månden i året. Gleder meg bare til hele jule helvete er over! Det er sårt og vondt. Føler "alle" gleder seg til jul Anonymkode: e30b0...524 Jeg hater at det ikke engang er valgfritt. Ja, det er valgfritt å feire jul, men "alle" feirer og "alle" gleder seg. Merker jeg isolerer meg mer og mer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #2496 Del Skrevet 31. oktober 2019 Kjære @Elán, det er lenge siden jeg har sett noe til deg, både i denne tråden og ellers på forumet. Hvordan går det med deg? Anonymkode: 79c70...932 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #2497 Del Skrevet 31. oktober 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjære @Elán, det er lenge siden jeg har sett noe til deg, både i denne tråden og ellers på forumet. Hvordan går det med deg? Anonymkode: 79c70...932 Har også tenkt på henne. Hun skrev jo ganske ofte her inne også ble hun omtrent helt plutselig borte. Håper det går bra med henne, og at grunnen til at hun ikke skriver i tråden lengre er at hun ikke har behovet for det 🙂 Anonymkode: ae40e...ba5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #2498 Del Skrevet 31. oktober 2019 På 29.10.2019 den 20.45, AnonymBruker skrev: Hva gjør dere for å få det bedre i hverdagen og mestre den litt bedre? Anonymkode: 887d6...1c6 Jeg prøver å ha en rutine om morenen, åpner gardiner og vindu, rer opp senga og drikker en kopp te mens jeg ser på en serie. Er jo ikke alltid jeg får det til, men hadde lenge problemer med at jeg bare ble liggende i sengen. Høres sikkert veldig trivielt ut, men bare det å åpne opp gardinene og få luft og lys inn hjelper meg ofte til å føle meg litt bedre, uansett om jeg bare ender opp med å ligge i sengen med dataen hele dagen uansett. Prøver alltid være realistisk i hva jeg forventer av meg selv og ikke sette alt for store, uoppnåelige mål. Setter alltid opp kvelden før 3 ting jeg skal gjøre neste dag. Kan være helt enkle ting som å pusse tenner, hente posten og ringe legen. Og om det er et mål jeg ikke klarer så prøver jeg å bare finne noe annet jeg får gjort i stedet for. Jeg er også med på et aktivitet/dag senter som har hjulpet meg mye. Er ofte bare der og leser aviser, småprater og drikker kaffe, prøver også å være med på de faste tur dagene og klatring, som jeg har funnet ut er noe som virkelig gir mestringsfølelse og hjelper på flere måter. Det å være kreativ har og blitt en måte for meg å uttrykke meg på så tar ofte bilder eller skriver tekster. Anonymkode: ae40e...ba5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #2499 Del Skrevet 1. november 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjære @Elán, det er lenge siden jeg har sett noe til deg, både i denne tråden og ellers på forumet. Hvordan går det med deg? Anonymkode: 79c70...932 Jeg har også tenkt på henne. Vet at andre brukere som har skrevet en del om selvmordstanker og lignende har blitt utestengt så det er en mulighet. Håper ikke noe er skjedd. Anonymkode: 849b0...1ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #2500 Del Skrevet 1. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også tenkt på henne. Vet at andre brukere som har skrevet en del om selvmordstanker og lignende har blitt utestengt så det er en mulighet. Håper ikke noe er skjedd. Anonymkode: 849b0...1ef Ja, det skjedde med meg en gang, men det var bare i en måned da. Håper og at hun har det bra og at hun gir lyd fra seg neste gang hun er innom 🙂 Anonymkode: ae40e...ba5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå