Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Hummingbird2 skrev:

Jeg er glad jeg ikke leser bloggen lenger! Merker jeg gremmes av å lese hva som står her! Hva vil hun illustrere ved å posere i undertøy? Kom det også med caption’en: «Fremdeles fruktbar💞».

Gud, så nitrist! Det er de små som må betale prisen for mors manglende sosiale antenner. Er det verdt det AB? 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Kollontaj skrev:

Levealder for kvinner er rundt 84-85, det har gjort at begrepet middelaldrende er strukket opp mot og over 50. Herlighet, jeg kjenner flere som har fått barn som 43-45-åringer.  

https://www.naob.no/ordbok/middelaldrende

Ja, de finnes de, men det finnes også de som er bestemødre i den alderen :)

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentekvinne
3 timer siden, Yann skrev:

Haha , the best sex er mellom klokken 05 og 22.00. Denne var til kjæresten. Så snart får vi et innlegg om oppskriften, et vidunderlig morrabrød😂

Skrev AB dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nordblomst skrev:

Oooooooog det store innlegget hun skulle komme med senere i dag er:

Er det greit å ta en bit av smøret når man sender det videre nedover frokostbordet til den som ba om det?

Vet ikke om jeg skal le eller gråte...

Haha OMG🙈 Man har ikke mye å melde hvis det er det man skriver om😂

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Nordblomst skrev:

Oooooooog det store innlegget hun skulle komme med senere i dag er:

Er det greit å ta en bit av smøret når man sender det videre nedover frokostbordet til den som ba om det?

Vet ikke om jeg skal le eller gråte...

Ettersom hun da mangler dannelse, kan jeg anbefale boken «skikk og bruk». Den finnes i antikvariater og har mye god informasjon om hvilken gaffel man bruker til hva, hvilke plikter en hjemmeværende (noe de aller fleste bloggere er) husmor har, og hva man skal gjøre dersom man må spise lunch med kongen. Og om man skal grabbe til seg først eller vente på tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestkantproblematikk: kan man forsyne seg av smøret dersom man egentlig sender det til noen andre? 

Jeeez. Noen har issues. Samt lite å skrive om. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kollontaj skrev:

Vestkantproblematikk: kan man forsyne seg av smøret dersom man egentlig sender det til noen andre? 

Jeeez. Noen har issues. Samt lite å skrive om. 

Når man trodde man hadde hørt alt fra den kanten, er det virkelig mulig å lage et blogginnlegg om noe så inn i hampen tåpelig............ 🤣🤣🤣

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hummingbird2 skrev:

Jeg er glad jeg ikke leser bloggen lenger! Merker jeg gremmes av å lese hva som står her! Hva vil hun illustrere ved å posere i undertøy? Kom det også med caption’en: «Fremdeles fruktbar💞».

Gud, så nitrist! Det er de små som må betale prisen for mors manglende sosiale antenner. Er det verdt det AB? 

Neste skritt er og ikke bruke tid på henne i dette forumet ... eller er hun litt for fengende ?😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nor skrev:

Neste skritt er og ikke bruke tid på henne i dette forumet ... eller er hun litt for fengende ?😉

Kanskje for deg? Hun fenger ikke meg, men leser da tråden av og til for å oppdatere meg på galskapen. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del synes det ville være bortkastet tid å diskutere fjollete blogginnlegg som ikke er annet enn nettopp fjollete. Som fjollete og intetsigende blogger er jo AB faktisk nokså harmløs, og side opp og side ned i tråden med tværing rundt påkledning, språklige feil, hva kjæresteparet foretar seg av nokså dagligdagse og kjedelige sysler, og idiotiske spørsmål hun måtte ha om etikette, trekker i mine øyne tråden ned på samme nivå som bloggen man diskuterer.

Å belyse viktige saker som eksponering av mindreårige barn, villedende reklame, brudd på markedsføringsloven, outing av privatpersoner som faktisk ikke har gjort noe galt, derimot, er noe jeg synes man blr bruke tid på. Men om denslags avtar, og erstattes med mer eller mindre intetsigende fjolleri, slik jeg forstår trenden har vært i det siste, så er det strengt tatt ikke så mye mer å bry seg med, vel, annet enn å håpe at bloggen, og tråden med den, bare dør hen? 

 

Endret av Malum
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Malum skrev:

Jeg for min del synes det ville være bortkastet tid å diskutere fjollete blogginnlegg som ikke er annet enn nettopp fjollete. Som fjollete og intetsigende blogger er jo AB faktisk nokså harmløs, og side opp og side ned i tråden med tværing rundt påkledning, språklige feil, hva kjæresteparet foretar seg av nokså dagligdagse og kjedelige sysler, og idiotiske spørsmål hun måtte ha om etikette, trekker i mine øyne tråden ned på samme nivå som bloggen man diskuterer.

Å belyse viktige saker som eksponering av mindreårige barn, villedende reklame, brudd på markedsføringsloven, outing av privatpersoner som faktisk ikke har gjort noe galt, derimot, er noe jeg synes man blr bruke tid på. Men om denslags avtar, og erstattes med mer eller mindre intetsigende fjolleri, slik jeg forstår trenden har vært i det siste, så er det strengt tatt ikke så mye mer å bry seg med, vel, annet enn å håpe at bloggen, og tråden med den, bare dør hen? 

 

Det uthevede her gjør Anne Brits blogg noe helt annet enn harmløs. Hun henger ut sine egne barn ved å blogge om dem og på måten hun flauer seg ut ved å bli uvenner med alt og alle som ikke fiser hennes vei. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggen er både farlig og fjollete, en blanding som avspeiles i denne tråden. Den avisartikkelen* som det henvises til, viser at dette er et bevisst mønster som bloggeren legger opp til. Det er en kynisk lek med leserne, og innleggene med visvas om smør og bildene av en 43 år gammel dame i lolita-undertøy, er like beregnende og manipulerende som innlegg om psykopati og slemme naboer. Bloggeren skaper et bilde av seg seg selv som den uskyldsrene, den uangripelige, den som gjør alt i beste mening, mens alle andre har onde hensikter. Mulig det er feil å kommentere de «hvite» innleggene, at skuespillet burde skje ukommentert, men jeg kjenner i alle fall på en irritasjon over at bloggere faktisk når fram med slik manipulering.

*https://www.rb.no/feature/blogg/arbeidsliv/hun-som-alltid-er-pa/f/5-43-165535

Endret av Berga
Lagt til lenke til avisartikkel i Romerikes Blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snusen

For et fjollete innlegg om smør😭😂 er det virkelig en dame i førtiåra med 4 unger som har skrevet dette?  OMG sier jeg. Vent hvorfor ikke heller ta diskusjon på at det kun er 1 - en- pakke smør på et langbord? I beste AB klagestil😂

Endret av Snusen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Viking-girl skrev:

Det uthevede her gjør Anne Brits blogg noe helt annet enn harmløs. Hun henger ut sine egne barn ved å blogge om dem og på måten hun flauer seg ut ved å bli uvenner med alt og alle som ikke fiser hennes vei. 

Ja, selvsagt, og denslags skal man jo absolutt ta tak i, noe man har gjort, og fortsatt gjør, så snart sånt dukker opp. Men trenger man å bruke denne tråden til å skrive innlegg på innlegg om disse intetsigende bloggpostene hennes? Poenget mitt er at denne raljeringen rundt uvesentligheter drar tråden ned på et nivå hvor i hvert fall ikke jeg føler den fortjener å være. De viktige diskusjonene drukner litt i pjatt, og bidrar til en ugrei fremstilling både av «oss» og debatten generelt . Og ikke minst: flere klikk på bloggen.. 

Endret av Malum
Skrivefeil
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BordetErSnudd
På 5.8.2018 den 16.37, Kollontaj skrev:

Levealder for kvinner er rundt 84-85, det har gjort at begrepet middelaldrende er strukket opp mot og over 50. Herlighet, jeg kjenner flere som har fått barn som 43-45-åringer.  

https://www.naob.no/ordbok/middelaldrende

Med gjennomsnittlig levetid på 85 år så er  vi jo middelaldrende/midt i livet når vi er 42-43. Ikke noe farlig med det. Syns vi som får lov til å bli godt voksne skal være fornøyde med det 🤗 Ikke noe feil i å kalle Anne Brith middelaldrende. Men vil ikke ha kalt noen for gamle/eldre før de er 70. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...