Gjest SykkelJenny Skrevet 5. september 2015 #16881 Skrevet 5. september 2015 Jeg har, riktig nok ikke så mye - bare et par tusen. Tenkte også å benytte stemmeretten min 14. september til å si min mening ift flykningepoltikken. Ok - og hva er dine meninger om flyktningpolitikken?
Lillemini Skrevet 5. september 2015 #16882 Skrevet 5. september 2015 Har du donert penger til flyktningene? Jeg har ikke og jeg tror heller ikke jeg kommer til å gjøre det. Hvorfor skal det stilles større krav til bloggere enn til oss vanlige "kvinnen i gaten"? Om du har normalt god økonomi så syns jeg faktisk det er ganske bedritent av deg å ikke donere penger. De fleste har råd til litt, 200kr klarer du sikkert. Og om du ikke har råd så kan du sikkert bidra på andre måter, med klær eller melde deg som flyktningeguide. Så samme krav til deg som til bloggere altså, i situasjoner som dette syns jeg alle er forpliktet til å gjøre sitt. 13
pøbelsara Skrevet 5. september 2015 #16883 Skrevet 5. september 2015 Jeg var på Lesvos for et par uker siden og har selvsagt donert ganske bra med penger til de som hjelper flyktningene der nede. 6
Cavatina Skrevet 5. september 2015 #16884 Skrevet 5. september 2015 Du er veldig åpenlyst.At det dreier seg av en eller Anne grunn mye om det. Jeg er ikke misunnelig. Har det ganske fint som det er, jeg. 4
Gjest SykkelJenny Skrevet 5. september 2015 #16885 Skrevet 5. september 2015 Om du har normalt god økonomi så syns jeg faktisk det er ganske bedritent av deg å ikke donere penger. De fleste har råd til litt, 200kr klarer du sikkert. Og om du ikke har råd så kan du sikkert bidra på andre måter, med klær eller melde deg som flyktningeguide. Så samme krav til deg som til bloggere altså, i situasjoner som dette syns jeg alle er forpliktet til å gjøre sitt. Skal jeg si at det er bedritent av deg å ikke støtte kreftforeningen, kreftomsorgen, Norsk Luftambulanse, SOS barnebyer og LMS - hvor jeg er fast giver hver måned?
LilleSnupp Skrevet 5. september 2015 #16886 Skrevet 5. september 2015 Skal jeg si at det er bedritent av deg å ikke støtte kreftforeningen, kreftomsorgen, Norsk Luftambulanse, SOS barnebyer og LMS - hvor jeg er fast giver hver måned? Vi gir også fast til 4 forskjellige organisasjoner, men vi klarer likevel å gå ekstra i situasjoner som nå. 5
Keaton Skrevet 5. september 2015 #16887 Skrevet 5. september 2015 Hm.... Ingen som vil fortelle hvor mye tid det tar pr dag og lese igjennom sidene hennes på sosiale medier? Tipper jeg bruker 1-2 min, ser bare på bloggen, av og til IG. Hva betyr dette for deg? 4
Gunvald Skrevet 5. september 2015 #16888 Skrevet 5. september 2015 Holder vinglasset som det skulle vært en valp. 2
K@tt Skrevet 5. september 2015 #16889 Skrevet 5. september 2015 Helt enig! Og når det å trene og sminke seg og blogge om det faktisk er jobben hennes (og hun tar med barnet sitt på jobb), så synes jeg ikke det er imponerende. Kudos til alle mødre som er i full jobb og klarer å finne tid til trening og egenpleie ved siden av. Jeg har ikke 2 timer hver dag til å stå og dolle meg foran speilet og finne ut hvilken vinkel jeg skal bruke når jeg skal ta bilder. Går ikke Nelia i barnehage? Da tar hun ikke med barnet sitt på jobb. Har ett spørsmål til mange av dere som ikke er tillhenger av FF.. Hvor mange ganger i døgnet sånn ca er dere innpå FF sin facebook side,blogg,instagram og snapchat? Null, null, null og null. Er aldri inne på siden hennes, bloggen, IG og Snap. 4
Jobbermedbarn Skrevet 5. september 2015 #16890 Skrevet 5. september 2015 Jeg har, riktig nok ikke så mye - bare et par tusen. Tenkte også å benytte stemmeretten min 14. september til å si min mening ift flykningepoltikken. Samme her 3
Gjest Blomsterert Skrevet 5. september 2015 #16891 Skrevet 5. september 2015 Jeg er ikke misunnelig. Har det ganske fint som det er, jeg. Nå trenger det ikke gjelde deg,jeg vet ikke hva du har skrevet i tråden her.Jeg skrev "mange",ikke" alle".Jeg noterer meg ikke ofte om hvem som skriver.
twirlX Skrevet 5. september 2015 #16892 Skrevet 5. september 2015 Har du donert penger til flyktningene? Jeg har ikke og jeg tror heller ikke jeg kommer til å gjøre det. Hvorfor skal det stilles større krav til bloggere enn til oss vanlige "kvinnen i gaten"? I måten du skriver dette på virker det jo nesten som du er stolt av å ikke donere til denne saken. Det stilles vel ikke krav til noen om å gjøre det, men jeg synes mennesker som gjør det skal hedres - blogger eller ''kvinnen i gaten'' Man kan vel være ganske sikker på at pengene går til å hjelpe og at de største hjelpeorganene ikke driver uærlighet nå. Litt avsporing fra tråden, men 2
lenebu Skrevet 5. september 2015 #16893 Skrevet 5. september 2015 Vel - jeg har ikke og jeg tenker heller ikke å gi et øre før jeg vet akkurat hva pengene går til. Så du har ikke tenkt å donere penger til noen veldedig organisasjon, før du får oppgitt en full liste over menneskene det kommer til gode og på hvilken måte? Krever du å få oppgitt navn, alder og bosted, samt informasjon om hva nøyaktig akkurat ditt bidrag ble brukt til denne måneden, når du sender SOS barnebyer den månedtlige summen? Hvordan vet du med sikkerhet at organisasjon X er flinkere å disponere dine penger enn organisasjon Y? Over til spørsmålet angående hvorfor det kan stilles høyere krav til CBE enn "kvinnen på gata". Jeg har 13 venner på Facebook. CBE har 40-50.000 lesere på bloggen sin hver dag. Hun når ut til en målgruppe som gjerne foretrekker å lese "Det Nye" fremfor å lese "Aftenposten". Ved å sette søkelys på saker som krever økt engasjement fra folket som helhet, kan hun bidra til å øke dette engasjementet via bloggen. Som noen nevnte i stad har hun stor påvirkningskraft. I mine øyne er det bedre å bruke denne påvirkningskraften til å få folk til å støtte en god sak, enn å bruke den til å få folk til å kjøpe flere klær og vesker som de eventuelt kan donere til en lignende krise neste år. 6
Aricia Skrevet 5. september 2015 #16894 Skrevet 5. september 2015 (endret) Det er jo også noe med timingen for rumpebilde, veskelansering og helg i hotellsuite som var veldig uheldig iom at det sammenfalt med at flyktningekrisen i Europa eksalerte så ettertrykkelig, og sosiale medier for øvrig eksploderte i støttegrupper og folkelig engasjement. Når man opererer profesjonelt i SoMe slik CBE gjør, er det påfallende å ikke kunne "lese" situasjonen bedre og raskere, samt ikke kunne (ville?) snu om på planene sine for innlegg litegrann, slik at hun framstår mer i sync med samfunnet og SoMe for øvrig. Endret 5. september 2015 av Aricia 13
Salmonella Skrevet 5. september 2015 #16895 Skrevet 5. september 2015 Er det veldedighetskonkurranse på gang? Oooohhh, se hvor flink veldedighetsengel jeg er da! *FlasheFlasheÆddaBædda* 5
365vinter Skrevet 5. september 2015 #16896 Skrevet 5. september 2015 Slik jeg forstår det har kritikken de siste dagene primært og hovedsakelig vært rettet mot manglende omtale av flyktningkrisen, ikke om CBE personlig har gitt penger eller ikke (selv om en og annen spekulerer i det også, noe jeg mener er unødvendig). Selv om jeg generelt er kritisk til denne tråden, mener jeg at akkurat den kritikken er berettiget. Vi står jo overfor det som nå omtales som den største flyktningkrisen siden 2. verdenskrig, og mennesker nærmest dør på dørstokken vår i sitt forsøk på å flykte fra et samfunn som kollapser i brutalitet. Da syns jeg det er noe smakløst og ureflektert å poste bilder av spahotell, luksus og annen overflod uten så mye som å ofre et innlegg til alle de livene som har gått tapt og kommer til å fortsette å gjøre det. Det blir for virkelighetsfjernt og på grensen til respektløst. 16
Jobbermedbarn Skrevet 5. september 2015 #16897 Skrevet 5. september 2015 Slik jeg forstår det har kritikken de siste dagene primært og hovedsakelig vært rettet mot manglende omtale av flyktningkrisen, ikke om CBE personlig har gitt penger eller ikke (selv om en og annen spekulerer i det også, noe jeg mener er unødvendig). Selv om jeg generelt er kritisk til denne tråden, mener jeg at akkurat den kritikken er berettiget. Vi står jo overfor det som nå omtales som den største flyktningkrisen siden 2. verdenskrig, og mennesker nærmest dør på dørstokken vår i sitt forsøk på å flykte fra et samfunn som kollapser i brutalitet. Da syns jeg det er noe smakløst og ureflektert å poste bilder av spahotell, luksus og annen overflod uten så mye som å ofre et innlegg til alle de livene som har gått tapt og kommer til å fortsette å gjøre det. Det blir for virkelighetsfjernt og på grensen til respektløst. Godt sagt og veldig enig! 6
Keaton Skrevet 5. september 2015 #16898 Skrevet 5. september 2015 Og de forsvarsinnleggene av fansen er jo helt, i mangel av et bedre uttrykk: hjernedøde. Ei skriver at bloggen ikke er en politisk blogg, derfor business as usual. Men hallo; flyktningekrisen slik vi ser den utspille seg nå, forutsetter ikke at du må ha et eneste politisk gen for å bry deg om. Kun medmenneskelighet. (At krisen er initiert av politiske avgjørelser er det uansett ikke en kjeft som mener at rosabloggere skal gjøre rede for.) 7
Salmonella Skrevet 5. september 2015 #16899 Skrevet 5. september 2015 (endret) Jeg vet ikke jeg...jeg er sikkert egoistisk og fæl men jeg synes jeg får sett nok av tragedien som nå skjer. Jeg får meldinger på mobilen fra diverse veldedighetsorganisasjoner, det er på nyhetene nærmest hele tiden (både tv og radio), det er i avisen, på nettavisene, på facebook. At det da finnes arenaer som ikke omtaler dette tragiske som skjer er for meg helt ok og ikke noe som nødvendigvis viser respektløshet i mine øyne. Endret 5. september 2015 av Salmonella 7
Jobbermedbarn Skrevet 5. september 2015 #16900 Skrevet 5. september 2015 Jeg vet ikke jeg...jeg er sikkert egoistisk og fæl men jeg synes jeg får sett nok av tragedien som nå skjer. Jeg får meldinger på mobilen fra diverse veldedighetsorganisasjoner, det er på nyhetene nærmest hele tiden (både tv og radio), det er i avisen, på nettavisene, på facebook. At det da finnes arenaer som ikke omtaler dette tragiske som skjer er for meg helt ok og ikke noe som nødvendigvis viser respektløshet i mine øyne. Jeg synes hverken du er egoistisk eller fæl, hvorfor skulle jeg det? Er uenig med deg, men det er jo litt meningen i et diskusjonsforum
Fremhevede innlegg