Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Don't be fooled by the rocks that I've got, I'm still I'm still Caroline fra Sarpsborg.

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd å legge inn et par hyggelige og vel formulerte kommentarer / spørsmål om hva som er tanken bak rumpebildet men de kommer ikke gjennom. Har lagt de igjen med reelt navn og e-post også. Kjipt med den sensuren

• Liker 12
Skrevet

/Annonse/

Har fått så mange spørsmål om hvor boxershortsen min er kjøpt, så tenkte å dele hemmeligheten med dere..

annonselenke

1. Ikke der åpningen ville være dersom morgenkåpen ikke var knytt sammen, ergo iscenesatt

2. Morgenkåpen er lukket på de andre bildene. 

• Liker 8
Skrevet

Gjorde det nå. :)

Legger ved lenke slik de som ikke har fått lest evt. kan gjøre det: http://www.dagbladet.no/2015/09/04/kultur/meninger/debatt/kommentar/feminisme/40958518/

Tilføyelse:

Mamsi.no har også skrevet noe om "Det Nye", som er verdt å lese: http://mamsi.no/det-nye-caroline-berg-eriksen-intervjuet-og-manglende-journalistisk-integritet-igjen/

:)

Er veldig enig med Mamsi i den kritikken der! Det er jo bare helt utrolig at de faktisk skriver

"Noen med lite fritid..." og "mer eller mindre beskyttede titler". Usaklig er forbokstaven!

En ting er at ekteparet selv ikke klarer å ta innover seg det fulle ansvaret, en annen ting

er en journalist som er så lite seriøs! Det å utgi seg for å være lege er etter mitt syn det

groveste dette ekteparet har gjort, vi som samarbeider med leger vet veldig godt at de

aller fleste lytter til en lege, derfor er det helt utrolig at Det Nye journalisten er med på

å bagatellisere dette!

• Liker 14
Skrevet

Susanne Aabel sammenligner CBE med Donald Duck (bare klær på overkroppen) #fniser

• Liker 12
Skrevet

Er veldig enig med Mamsi i den kritikken der! Det er jo bare helt utrolig at de faktisk skriver

"Noen med lite fritid..." og "mer eller mindre beskyttede titler". Usaklig er forbokstaven!

En ting er at ekteparet selv ikke klarer å ta innover seg det fulle ansvaret, en annen ting

er en journalist som er så lite seriøs! Det å utgi seg for å være lege er etter mitt syn det

groveste dette ekteparet har gjort, vi som samarbeider med leger vet veldig godt at de

aller fleste lytter til en lege, derfor er det helt utrolig at Det Nye journalisten er med på

å bagatellisere dette!

Ja, det er utrolig at "Det Nye" går i denne "fellen". 

Skrevet (endret)

å bagatellisere dette!

Så bra skrevet, og godt reflektert. 

Å utgi seg for å være lege er grovt i seg selv. Man kan late som man er mye her på det store internettet , men å bruke sitt eget firma/blogg for å skrive under flere ganger med legetittel er så drøyt. Spesielt når det gjaldt det å bruke legetittelen på å fremme usanne og usunne påstander. Det var ingen trusler her. Det var heller ikke noe som kunne provosere noen som er opptatt av mangfold eller kunnskap om kropp når det gjelder helse og trening. 

Det var aldri noen som i dette tilfellet bidro til at LKE skulle føle seg hetset. De delte litt erfaring fra egen kropp og helse disse leserne, og en av de var hos egen lege. Usakligheter eller trusler fra lesere fikk de forteller CBE/firma/LKE.

Dette har vært forsvarstrategi hele veien. Og altså noe som viser at de er ikke er kompetente på å bidra til spørsmål eller svar rundt helse og kropp. Press er det hele tiden og overalt, både i profesjonsyrker / andre yrker eller jobber man er egnet til. 

Om jeg som helsepersonell skulle latet som at jeg at jeg er ansatt lege og ikke bare student, eller lege med spesialisering i psykiatri så hadde jeg fått sparken. Jeg er glad for at man ikke kan kalle seg lege før man er det, og ei heller andre viktige titler, før man er ferdig utdannet. 

Det Nye, og reaksjoner. Her er unnskyldinger pakket inn i ny tilværelse for å vise rompa. OK, flott rumpe. Det er så mange som jeg kjenner som har vært ivrige fan av bloggen, men som nå ser på de som en bedrift som skriver parodi. 

Det har fortsatt ikke vært noe nytt å lese om det som var så grovt gjort for en stund siden. Å late som man er lege, i eget firma og blogg. Å fortsatt skylde på andre fortsatt og ikke uttale seg mer om enn at hun fikk vondt i magen den gang o.l..

Bare det at DetNye vinkler det på en sånn måte at folk med god tid finner ut av mannen til hun vi vil vise på forsiden har brukt firmaet sitt til å bidra til usunne og uriktige påstander og samtidig utgitt seg for å være lege. Det er drøyt. Blir ikke vanskelig å boikotte Det Nye eller å snakke om bladet konstruktivt. 

Det er nok ikke så mye større måte å feile på. Å være elsker eller medvirkende til at liksom - leger kan få lov til å være leger i kommentarfelt i egen blogg. Jeg forstår ikke hvordan CBE kan klare å ha sex med denne mannen. Jeg hadde forstått at en mann vil leke lege og gir helsepåstander i noe man brenner for, og om det hadde gjaldt liv og død! Men å ha sex med en mann som går aktivt inn i eget firma som de vært tydelige på vil handle om informasjon og inspirasjon om helse og trening, da.... blir det veldig kvalmt...  Urovekkende. 

I bloggen / firmaet da LKE latet som han var lege: Her var det ganske normale deltakelser i kommentarfelt. Ikke noe som kan oppfattes som truende? Spørsmål rundt menstruasjon og helse og egne erfaringer og også erfaringer rundt det å få svar fra sin egen lege. Likevel har CBE og firma med LKE fortsatt å velge; at strategien de må bruke handler om hvor fæle folk har vært.

Og her er det folk i et firma som brenner for og vil bidra til folkeopplysning og gode råd når det gjelder helse og trening? 

Ekkelt og sykt. Den relasjonen CBE og LKE må ha seg imellom virker ikke friskt. Hadde aldri godtatt at en mann hadde holdt på sånn eller utgitt seg for å være lege, i et firma vi har sammen hvor vi sammen ønsker og brenner for skal handle om mest riktig info om god helse og riktig kunnskap om både trening, helse og mat....det er bare så spesielt. 

Endret av Nærsynt
  • Liker 7
Skrevet (endret)

Gå inn på Det Nyes nettsider og si din mening om utgaven

://survey.enalyzer.com/survey?sessionid=c936ae60-de65-48fc-8a1b-254eb0d0ddaf

Endret av Fredrik29
  • Liker 4
Skrevet

LK som har arrangert det bildet der CK-trusa er med, garantert. Fantastisk 😂

• Liker 5
Gjest Keikolina
Skrevet (endret)

Susanne Aabel sammenligner CBE med Donald Duck (bare klær på overkroppen) #fniser

Ha ha, mer treffende med Dolly Duck, bytte ut krona med sløyfe :P

377973-1-1251986587778.jpg

Endret av Keikolina
Skrevet

Nææmen da så! :glare:

Hadde man bare spurt penere kunne man fått et skikkelig svar *facepalm*

http://imgur.com/CconXQx

Det svaret der lyser LKE lang vei.. tonen hans er så lett å kjenne igjen. Svaret han/hun/CBE/hvem enn det er gir.. vel. Jeg har ikke ord. Rett og slett målløs her jeg.

• Liker 6
Skrevet

CBE siteres på at at ønsket om å bli lege kanskje ikke var så stort siden den dårlige kjemien med kjemilæreren fikk henne til å endre kurs.

Mener da bestemt at drømmen hennes var å bli barnelege, ifølge tidligere uttalelser.

Lest intervjuet nå, og det var vel mest gjesp, intet nytt som kommer frem der. Blir som med veskene, sett det før.

• Liker 4
Skrevet

Syns vi burde være litt greie med Herr og Fru Siljan nå i helgen, de har tross alt ganske alvorlige valg og ta.

Stripes or no Stripes på skjorten til LK må vite..... (ref snapchat)

Kan ikke være enkelt å måtte ta sånne vanskelige valg....

• Liker 11
Skrevet

Hele artikkelen og bilder fra Det Nye er lagt ut her av Cohen, så da slipper folk å kjøpe bladet. :)

Edit: ser nå at det allerede er sagt ;)

jeg skal ikke lese det her inne og heller ikke kjøpe bladet.
Skrevet

jeg skal ikke lese det her inne og heller ikke kjøpe bladet.

Hvorfor ikke?

Skrevet

Syns vi burde være litt greie med Herr og Fru Siljan nå i helgen, de har tross alt ganske alvorlige valg og ta.

Stripes or no Stripes på skjorten til LK må vite..... (ref snapchat)

Kan ikke være enkelt å måtte ta sånne vanskelige valg....

For ikke å glemme dilemmaet: hvor mye gi i driks, når man har spist og drukket for 1650 kroner.:) Den er tøff.

• Liker 8
Skrevet

Hun er jo fin. Er ingen som sier hun er noe annet enn fin.

Man kan gjøre mye med å benytte seg av naturlig lys på snapchat og ikke minst kan man alltid vise seg fra den vinkelen man ser best ut i. Men uansett er hun fin. Hun har bare så mange ansikter. Et eller annet sted redigeres det voldsomt, for av og til er hun ikke til å kjenne igjen.

Jeg er enig. Ble bare litt redd for at noen skulle tro jeg mente at hun ikke er fin uredigert, når jeg spurte om hun kan være redigert på snapchat. Jeg synes faktisk LK er ganske morsom på snapchat jeg! 

Skrevet

For ikke å glemme dilemmaet: hvor mye gi i driks, når man har spist og drukket for 1650 kroner. :) Den er tøff.

Det der er da ingenting nytt at han er knipen. 

En tid tilbake var det ei som spurte i kommentarfeltet om det ble biff til middag, for hun hadde sett at de sto å tittet på det i butikken. CBE svarte at det ble kyllingfilet, siden det ville bli så dyrt med biff siden foreldrene til LKE var på besøk.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...