Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hehe. Jeg tør ikke se, men hadde det noe med hva hun gjør som privatperson? :D

Det var ingen overraskelse i responsen fra både henne og fansen....

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ser mange etterlyser at CBE setter søkelys på flyktningekrisen, og at hun generelt skal mene noe.

Jeg tror det er å vente forgjeves.

For meg fremstår det som mer og mer tydelig at CBE faktisk er det hun fremstår som på bloggen: en levende utsillingsdukke for klær og ting - og ikke noe mer.

CBE klarer sjelden å ta en avgjørelse alene: managementet sitter ved siden av under intervju. LKE siler de kjipe kommentarene og svarer på de. Søsteren er med over alt.

Har også fulgt snappene til LKE, og det er lite som minner om et jevnbyrdig styrkeforhold her: LKE skyter ball på CBE, LKE skremmer CBE, LKE skal tømme lysken i CBE. Godslig erting i parforholdet? Kanskje, men det er så gjentagende, og strengt tatt ganske ovenfra og ned at det nærmest virker som mobbing av et offer som ikke vet bedre.

Caroline minner meg mer om en av kvinnestereotypene i Mad Men enn en moderne, norsk forretningskvinne anno 2015. Og det er synd, for posisjonen hun har i medialandskapet kunne - og burde - vært brukt til noe godt. 

Endret av Speedmaster
  • Liker 19
Gjest CecilieX
Skrevet

Om det kommer noe om flyktningekrisen på bloggen nå så tenker jeg at det er for sent. Altfor sent.

De følger da bare samme mønster som de har gjort før. Når de får kritikk så vil de alltid vente i det lengste med å forholde seg til den, så også nå. Jeg vil ikke oppfatte et evt innlegg som troverdig eller ektefølt, nettopp fordi jeg ser hva de vanligvis er opptatt av og fordi jeg ser hvordan de alltid svinger kappa etter vinden. I dette tilfellet så er kritikken berettiget, det er ikke noe i dette som kan vinkles mot at det er synd på CBE. Til og med de skjønner at det blir vanskelig å få fremstilt kritikk om å bruke sin posisjon i forhold til krisen til å være nettrolleri der CBE er offeret.

Men det å bruke sin posisjon til noe samfunnsnyttig har aldri vært intensjonen, når man ikke engang kan innrømme at eget fokus på kropp, kan ha negativ effekt på såvel unge jenter som gravide, og erkjenne at man har et ansvar. Og heri ligger kanskje kjernen til hvorfor jeg personlig blir så utrolig provosert av dem der oppe i Siljan.

Gjest Bergensia
Skrevet

Hun skjønner seg ikke på mennesker som legger igjen slike kommentarer, skriver hun.

Å bli stilt til veggs med en tydelig oppfordring om å bruke sin platform til å gjøre noe godt for saken ble visst latterlig kritikk...

Skrevet

Mener han/hun at å blogge fra venners barnedåp/mormors begravelse/frokost på senga/tur i skogen/ferie/studier i heimen/hva som er i barnehagebagen til datteren er mindre privat enn et glødende engasjement for flyktninger? Really?

Det tror jeg ikke på et øyeblikk engang.

• Liker 18
Skrevet

Lurer på hvorfor frua ikke har bikiniskille på et bilde av rumpa tatt på sensommeren, jeg..

Kjenner jeg er liiiiiiitt i tvil til at bildet er ekte, at det evt er manipulert...men det er jo bare magefølelsen min

• Liker 7
Skrevet

Hun skjønner seg ikke på mennesker som legger igjen slike kommentarer, skriver hun.

Å bli stilt til veggs med en tydelig oppfordring om å bruke sin platform til å gjøre noe godt for saken ble visst latterlig kritikk...

Jeg tok meg den frekkhet å skjermdumpe akkurat de kommentarene.

De står i en så usannsynlig stor kontrast til alle de ydmyke takksigelsene hun sender overfor skrytet hun mottar.

• Liker 4
Gjest Bergensia
Skrevet

Jeg tok meg den frekkhet å skjermdumpe akkurat de kommentarene.

De står i en så usannsynlig stor kontrast til alle de ydmyke takksigelsene hun sender overfor skrytet hun mottar.

Jeg la inn denne kommentaren nå, får sikkert kjeft fordi jeg kaller henne en av landets største bloggere og ikke den største ;)

http://imgur.com/sGcIaJm

Skrevet

Jeg får følelsen av at de egentlig er litt frustrerte over at denne flyktningkrisen kom i veien for/overskygger veskelanseringen og rumpebildet som skulle skape blest rundt "flinke super-Caroline" og lesertall/salgstall.

Er det veldig kynisk av meg?  :sjokkert:

• Liker 28
Skrevet

Ser mange etterlyser at CBE setter søkelys på flyktningekrisen, og at hun generelt skal mene noe.

Caroline minner meg mer om en av kvinnestereotypene i Mad Men enn en moderne, norsk forretningskvinne anno 2015. Og det er synd, for posisjonen hun har i medialandskapet kunne - og burde - vært brukt til noe godt.

dette
  • Liker 6
Gjest Bergensia
Skrevet

Og der dukker noen opp med KG-pekefingern igjen, kan de ikke bare innrømme at de følger med her inne istedet for å skrive falske kommentarer igjen?

Skrevet

Og der dukker noen opp med KG-pekefingern igjen, kan de ikke bare innrømme at de følger med her inne istedet for å skrive falske kommentarer igjen?

Du vet, det er "noen med mye fritid"....

• Liker 7
Skrevet (endret)

Fansen der er fantastisk. Så til og med noen mente damen i min mote var misunnelig, siden hun stilte seg litt kritisk til veskekolleksjonen. Sier endel om hvor nivået ligger. Den voksne mannlige eksperten på ettellerannet, som var kritisk, ønsket seg sikkert også sin egen veskekolleksjon.

Endret av neiognei
  • Liker 22
Skrevet

Fansen der er fantastisk. Så til og med noen mente damen i min mote var misunnelig, siden hun stilte seg litt kritisk til veskekolleksjonen. Sier endel om hvor nivået ligger. Den voksne mannlige eksperten på ettellerannet, som var kritisk, ønsket seg sikkert også sin egen veskekolleksjon.

Leste det samme og mistet litt mer troen på mennesket...

• Liker 7
Skrevet

Så bra at du er et forbilde!

Nå mangler du bare det å ikke snakke dårlig om mennesker du ikke kjenner.

Klarer du det tror du?

Klarer du?

Å gi uttrykk for at en offentlig person burde gå foran som et godt eksempel og gi av seg selv på den ene eller andre måten (trenger ikke gi penger, men kan bruke sin posisjon i samfunnet til å fremme en sak) er ikke å snakke dårlig om noen. Hadde jeg lagt ut i det vide og brede hvor stygg og fæl kropp caroline har (ikke at jeg synes det, hun har en flott kropp og et vakkert ansikt) så hadde jeg sunket ned på et meget dårlig nivå. Men ja: å mene at hun bør bidra på en eller annen måte, det står jeg for. 

• Liker 5
Skrevet

Kommentar om rumpebildet i Aftenposten:

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Kan-ikke-Fotballfrue-vare-morsom-med-buksa-pa-8151145.html

Artikkelen avsluttes med dette:

PS: Vanlig praksis i Aftenposten er å illustrere saker med relevante bilder. I dette tilfellet valgte vi ikke å gi Carloine Berg Eriksens nakne rumpe mer oppmerksomhet enn den allerede har fått.

Fantastisk!!!!

• Liker 5
Skrevet

Så bra at du er et forbilde!

Nå mangler du bare det å ikke snakke dårlig om mennesker du ikke kjenner.

Klarer du det tror du?

Snakke dåelig om mennesker hun ikke kjenner? Altså, om ingen noensinne stilte kritiske spørsmål rundt ting som man mener er feil, så hadde jo ingenting blitt forandret her i verden. Selvfølgelig skal man få være kritisk når man mener mennesker fronter her gale verdier, det er ikke å snakke dårlig om folk.

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...