Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Og så har du jo fanskaren hennes som alltid skal påpeke at Caroline gjør massevis, med innsamlingsaksjoner, omvendt julekalender og innlegg for dyrevern. Det som er felles for disse innleggene er at de er kjøpt og betalt. Om det dreier seg om å redde isbjørner, sponse blindehunder eller annen "veldedighet" så har fellesnevneren vært at hun har fått penger for å skrive om det. Så noe stort fokus på Syria og flyktningekrisen vil vi nok ikke få fra den kanten med det første.

Den siste veldedighetsaksjonen på bloggen var vel om førerhundene? Og det begynner å bli en del måneder siden. Arrester meg gjerne hvis jeg tar feil, men jeg tror det har bare vært to innlegg hittil i år av veldedig art - nevnte og en om dyremishandling i Kina. Det er pokker meg ikke mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den siste veldedighetsaksjonen på bloggen var vel om førerhundene? Og det begynner å bli en del måneder siden. Arrester meg gjerne hvis jeg tar feil, men jeg tror det har bare vært to innlegg hittil i år av veldedig art - nevnte og en om dyremishandling i Kina. Det er pokker meg ikke mye.

Og den med førerhundene var en annonse kjøpt av Blindeforbundet. Litt rart å ikke kunne reklamere gratis for en så god sak.

Det var jo den med isbjørnene også (annonse for CocaCola mener jeg det var, forkledd som støtte til en god sak), men den var kanskje i 2014?

• Liker 6
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Og den med førerhundene var en annonse kjøpt av Blindeforbundet. Litt rart å ikke kunne reklamere gratis for en så god sak.

Det var jo den med isbjørnene også (annonse for CocaCola mener jeg det var, forkledd som støtte til en god sak), men den var kanskje i 2014?

Stemmer - jeg hadde glemt at det var en kjøpt annonse. Og ja, dette er et tilfelle hvor CBE-bloggen hadde vært omdømmemessig tjent med å fremme saken gratis, hhv. donert inntektene fra gjeldende innlegg til en annen veldedig sak. 

CBE-bloggen er riktignok en rosablogg. Men når man nærmer seg 30, så skader det ikke å bruke sitt medium til andre ting enn kun selvforherligelse og trivialiteter som kaffekopper og coffeetable-bøker. 

Gjest Bluebird1992
Skrevet

Jeg venter bare på at hun skal trekke opp 'de mobbende kommentarene og sårende tingene folk skrev om meg etter Det Nye-forsiden'-kortet neste gang hun får litt motgang. Det er som om hun legger ut åte, akkurat som med magebildet.

Om hun hypotetisk sett f.eks. får litt kosmetisk hjelp i romperegionen, kan hun forsvare det med at folk sa rompa var litt lite spenstig, hun ble dermed usikker og 'nett-trollene vant nok en kamp, dessverre'. Rent hypotetisk.

Noen har skrevet at de ville ha forventet mer av en sprettrompe siden hun ser slik ut i bloggen. Vi vet jo at hun redigerer bildene, og at noen med admin-rettigheter roste rompa hennes, så sprettrompa er tydeligvis idealet.

Jeg er spent på backlash'en her. Lurer også på hva Finn Skårderud synes om dette nye stuntet.

Skrevet

Leser i kommentarfeltet at fruen mener rumpe er rumpe, når det er snakk om forsiden hennes. For meg blir det et tullete og naivt utsagn. Da kan man like gjerne si at fitte er fitte også da eller? Så da er det greit å spre beina på neste nummer? Nei jeg skjønner meg ikke på den logikken der, og den forsiden gir ingen mening.

Jeg leste det ikke slik. Rumpe ER jo rumpe. rumpe er ikke fitte (ikke at du sier det). Det betyr ikke at det trenger å være ok selv om man stadfester i ei setning hva ei rumpe (eller fitte) er for noe, om du skjønner hva jeg mener. Forskjellen er jo at DN ville aldri ha vist ei fitte på forsiden. Fitte er jo heller ikke ei rumpe.

Forøvrig tviler jeg på at de ville hadd en forside hvor noen hadde spredd rumpeballene også, når vi nå er inne på rumpe.

• Liker 2
Skrevet (endret)

http://imgur.com/nH08A8Q

Vet hun ikke hviĺken veske, i sin egen kolleksjon, hun holder på et bilde?

Det er bilder i innlegget hennes av at hun er hos Adax og ser på vesker og skinn og slikt. De veskene hun ser på da er ikke 'hennes' - det er andre Adax-vesker.

Edit: rettet en autocorrektur-feil ;)

Endret av *Emma*
  • Liker 2
Skrevet

Underliv er underliv!

men to ganske forskjellige kropsdeler og vise på forsiden
Skrevet (endret)

Stemmer - jeg hadde glemt at det var en kjøpt annonse. Og ja, dette er et tilfelle hvor CBE-bloggen hadde vært omdømmemessig tjent med å fremme saken gratis, hhv. donert inntektene fra gjeldende innlegg til en annen veldedig sak. 

CBE-bloggen er riktignok en rosablogg. Men når man nærmer seg 30, så skader det ikke å bruke sitt medium til andre ting enn kun selvforherligelse og trivialiteter som kaffekopper og coffeetable-bøker. 

nei, hun er selvfølgelig i sin fulle rett til å være rosa og overfladisk. Men vi er og i vår fulle rett til å kritisere det, for det er et sørgelig fenomen i samtiden at dette våset er det som leses mest her i landet. Det hadde vært bedre for alle om de annonsekronene hun og de andre rosabloggerne får gikk til nettaviser/aviser som følger vaæ varsom-plakaten.

Og så er det jo hjerteskjærende å se en så høyt profilert blogger skusle bort muligheten hun har til å fokusere på en veldedig sak i ny og ne, enten det er flyktninger aller annet. (og da regner jeg ikke betalte oppdrag for veldedighet)

ALLE småbarnsforeldrene jeg har snakket med det siste døgnet, ble nærmest fysisk dårlig og ligger våkne om nettene etter det bildet som ble publisert onsdag. Pappahjerte beskriver ganske godt det de fleste foreldre føler og tenker etter det bildet. Men noen er altså uanfektet på spa.

Redigeres for å presisere at bildet det refereres til gjelder flyktningekatastrofen, og kommer til å gå inn i historien som et ikonisk bilde som endret politikk og historie.

Endret av Amafalathiel
  • Liker 11
Skrevet

I dag har jeg sendt følgende epost til Kamille:

eg vil herved meddele om at jeg sier opp mitt abonnement hos dere. Jeg har vært fornøyd leser i mange år, har vært litt til og fra som abonnement, men har alltid kommet tilbake til dere. Dere har frontet det å være god nok som man er, derfor ble jeg så utrolig skuffet da jeg fikk det nyeste bladet i posten. Til nå har dere vært herlig fri for Fotballfrue stoff, men, så ser jeg først annonse for veskene til CBE i bladet, og når jeg skal se hva som kommer i neste nummer er det jammen CBE der og. Hun er så langt fra "være god nok som man er" som det går an å komme. Her er ei dame som allerede er slank, som retusjerer bildene sine, og nektet for det til hun ble tatt på fersken. Med en mann som hudfletter folk som kommer med konstruktiv kritikk i kommentarfeltet på bloggen og later som å være alt fra lege til advokat. Jeg tenker også mitt når det i samme bladet er en reportasje med Camilla Pihl, som er i CBE sitt management. Så jeg kommer ikke til å kjøpe Kamille mer, og ønsker at dere sletter mitt navn fra deres liste, da jeg ikke ønsker å bli ringt opp i fremtiden heller.

Skrevet

Angående den dåpen, var det bedriften CBE som var til stede eller privatpersonen?

Skrevet

I dag har jeg sendt følgende epost til Kamille:

eg vil herved meddele om at jeg sier opp mitt abonnement hos dere. Jeg har vært fornøyd leser i mange år, har vært litt til og fra som abonnement, men har alltid kommet tilbake til dere. Dere har frontet det å være god nok som man er, derfor ble jeg så utrolig skuffet da jeg fikk det nyeste bladet i posten. Til nå har dere vært herlig fri for Fotballfrue stoff, men, så ser jeg først annonse for veskene til CBE i bladet, og når jeg skal se hva som kommer i neste nummer er det jammen CBE der og. Hun er så langt fra "være god nok som man er" som det går an å komme. Her er ei dame som allerede er slank, som retusjerer bildene sine, og nektet for det til hun ble tatt på fersken. Med en mann som hudfletter folk som kommer med konstruktiv kritikk i kommentarfeltet på bloggen og later som å være alt fra lege til advokat. Jeg tenker også mitt når det i samme bladet er en reportasje med Camilla Pihl, som er i CBE sitt management. Så jeg kommer ikke til å kjøpe Kamille mer, og ønsker at dere sletter mitt navn fra deres liste, da jeg ikke ønsker å bli ringt opp i fremtiden heller.

da håper jeg alle andre som er blitt så motstander av Det Nye i det siste også gjør det samme. Lurer på hvor mange det er som har kjøpt det siste nummer av det nye,kun for å lese om FF?
Skrevet (endret)

vil du virkelig si at ALLE de småbarnsforeldre du har snakket med ligger våken om nettene pga ett rumpebilde!!!!!!!!!

Om dette virkelig stemmer så har ikke disse småbarnsforeldrene store problemer her i livet.

Håper de får en time raskt hos psykolog da slik at de får igjen nattesøvnene

nei, de ligger våken om natten pga et bilde av en druknet treåring på en strand. Folk flest er nok MER opptatt av det bildet, enn rumpa til CBE. Det var så selvsagt at jeg kom ikke på at det var nødvendig å presisere det, men jeg har redigert og presisert nå av hensyn til deg

Endret av Amafalathiel
  • Liker 17
Skrevet

vil du virkelig si at ALLE de småbarnsforeldre du har snakket med ligger våken om nettene pga ett rumpebilde!!!!!!!!!

Om dette virkelig stemmer så har ikke disse småbarnsforeldrene store problemer her i livet.

Jeg er ganske sikker på at hun mente bildet av den lille, døde flyktninggutten på stranden, ikke rumpebildet.

• Liker 5
Skrevet

Logg på virkeligheten a! Her er det ikke snakk om rumpebildet. Dette kommer sikkert som en overraskelse, men FF er nok ikke det viktigste som "skjer" i verden. Kanskje for deg, men.

• Liker 13
Skrevet

Logg på virkeligheten a! Her er det ikke snakk om rumpebildet. Dette kommer sikkert som en overraskelse, men FF er nok ikke det viktigste som "skjer" i verden. Kanskje for deg, men.

jeg skjønte det og beklager så mye for min feil. Jeg har slettet mitt innlegg
Skrevet

å du... FF er ikke det viktigste for meg her i verden.
Skrevet

Ingen konkurranse her, men: Jeg er mamma til to tette under 2 år, i full jobb (men nå i permisjon), samtidig som jeg fullfører min andre mastergrad deltid og jobber som frivillig i Oslo i forbindelse med flyktningstrømmen. Jeg skjønner ikke at det hun holder på med er noe overmenneskelig? Mange av oss som har travle dager.

Helt enig! Og når det å trene og sminke seg og blogge om det faktisk er jobben hennes (og hun tar med barnet sitt på jobb), så synes jeg ikke det er imponerende. Kudos til alle mødre som er i full jobb og klarer å finne tid til trening og egenpleie ved siden av. Jeg har ikke 2 timer hver dag til å stå og dolle meg foran speilet og finne ut hvilken vinkel jeg skal bruke når jeg skal ta bilder.

Skrevet

nei, de ligger våken om natten pga et bilde av en druknet treåring på en strand. Folk flest er nok MER opptatt av det bildet, enn rumpa til CBE. Det var så selvsagt at jeg kom ikke på at det var nødvendig å presisere det, men jeg har redigert og presisert nå av hensyn til deg

jeg beklager virkelig at jeg skrev feil. Hadde jeg trykket meg innpå linken til pappahjerte først så hadde jeg sett med en gang hva dette dreide seg om. Var virkelig ikke meningen og svare slikt ovenfor slike bilder som ble vist på tv... Så nok en gang.. Beklager så mye
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...