Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke, men ser at det krediteres til Nina Ruud, som er en fotograf for Dagbladet. Så regner med at Dagbladet har rettighetene på det, uten at jeg vet når det ble tatt eller i hvilken sammenheng. Reagerer bare på at én person kan ha så mange ansikter, i mangel på et bedre uttrykk.

Jeg har gått på samme ungdomsskole som Fruen, og jeg vet godt at folk forandrer seg i løpet av årene, men Fruen er totalt forandret... hun retusjerer bildene MYE! Det er derfor hun ser så annerledes ut på ulike bilder. De bildene tatt av mannen hennes (som han eller hun redigerer etterpå) gir et helt annet uttrykk av henne enn slik hun ser ut på ordentlig. Bilder andre har tatt av henne gir et mer riktig uttrykk. Jeg legger merke til at hun redigerer mye rundt hakepartiet og kinn, samt nesen..

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest Snøsøta
Skrevet

Er det egentlig noen som blir provosert av nakenhet lengre? Nakenhet er fint det, og Frua har vist seg fram naken før så det er jo ikke noe nytt.

Det jeg synes er tragisk er at når du er en framgangsrik forretningskvinne med en leserkrets som aksepterer det aller meste av tema så lenge det er et pent bilde av det så virker det som at du er tom for ideer og er villig til å gjøre det meste for å få opp lesertallene. Det er som å bruke vold når du er tom for argumenter tenker jeg. Nå er det jo ikke nytt at de bruker nakenhet og sjokkeffekter for å få oppmerksomhet, men jeg trodde faktisk at bloggen hadde noen genuine ideer en stund. I det siste har jeg blitt mer og mer oppmerksom på hva innholdet egentlig er.

Bloggen selger først og fremst klær og sminke. Og noen andre ting gjennom enkeltannonser. Det er fint og greit, noen liker stilen og bruker den til å orientere seg. Frua får inntekter av det. En ærlig transaksjon. Når det kommer til andre innlegg blir det mer uklart.

I alle fall deler av huset er stylet av stylistene til en møbelimportør, så interiøret er ikke hennes ideer. Matinnleggene er en samling med oppskrifter hun har funnet på nett eller fått av søsteren. Det er også greit om man er oppmerksom på det, men det framstår ofte som det er hennes innhold. For det meste er reisene i forbindelse med jobbmøter, og charterturer. Ikke noen reiseblogg altså.

Private øyeblikk i form av bilder og beskrivelser av vennetreff med mat, vin, spill og leker, hverdagsliv de fleste kan kjenne seg igjen i. Hyggelig, men ikke noe særegent. Det krever heller ingen særegen innsats for å ta bilde av andres dåp og bryllup. Treningsinnleggene er først og fremst referat fra at hun har løpt og trent styrke. Noen innlegg har vært i samarbeid med den personlige treneren, men det har kanskje i det siste kommet egne innlegg på øvelser? Hun har også hatt noen hobbyprosjekter, de framsto som hennes egne ideer, men det er en stund siden. Barneinnleggene snakker for seg selv.

Bloggen består altså av overraskende lite orginalt egenprodusert innhold. Det er i utgangspunktet greit, men i et magasin blir man gjort oppmerksom på det i hvert enkelt tilfelle. Når det framstår som at bloggen faktisk har en egen innholdsproduksjon så blir kontrasten til forsidebildet stor. Men egentlig viser det i klartekst hva bloggen egentlig er, en dame som vil bli sett uansett. Så da var det ikke så rart likevel :)

Skrevet

Etter en kjapp titt på veskedesignet, ser jeg først en Givency Antigona 2010-kopi, og deretter en Valentino-kopi.

Jeg blir alltid så imponert når noen i flere måneder er hemmelighetsfulle i forbindelse med et design-samarbeid, for så med brask og bram lansere ...designkopier.
Intet nytt under solen, altså.

Regner med at de kommer til å selge unna likevel, designkopier pleier å gjøre det fordi det betyr at de som ikke har 20 000 til overs for originalen, kan ta seg råd til en rimeligere variant som ligner.

Det er sikkert gøy å være med på designprosessen sammen med et firma som har produsert vesker en stund, for all del. Men det gir ikke nok kompetanse til å kalle seg designer.

• Liker 19
Gjest Lalalala59
Skrevet

Etter en kjapp titt på veskedesignet, ser jeg først en Givency Antigona 2010-kopi, og deretter en Valentino-kopi.

Jeg blir alltid så imponert når noen i flere måneder er hemmelighetsfulle i forbindelse med et design-samarbeid, for så med brask og bram lansere ...designkopier.

Intet nytt under solen, altså.

Regner med at de kommer til å selge unna likevel, designkopier pleier å gjøre det fordi det betyr at de som ikke har 20 000 til overs for originalen, kan ta seg råd til en rimeligere variant som ligner.

Det er sikkert gøy å være med på designprosessen sammen med et firma som har produsert vesker en stund, for all del. Men det gir ikke nok kompetanse til å kalle seg designer.

Jeg synes også de ble altfor like originalene. Men, som du sier, de kommer til å selge for Hvermannsen som kanskje ikke vet om Givenchy engang eller har råd til det. Vedder på moren min er en av de som kunne kjøpt en slik veske, hun er en typisk Adax-kunde :ler:
Skrevet (endret)

Jeg synes også de ble altfor like originalene. Men, som du sier, de kommer til å selge for Hvermannsen som kanskje ikke vet om Givenchy engang eller har råd til det. Vedder på moren min er en av de som kunne kjøpt en slik veske, hun er en typisk Adax-kunde :ler:

Hadde kanskje kikket på den....om ikke originalen og kopiene allerede hadde vært hengende i armkroken på veldig mange. Inkludert min svigermor  :icon_lol:

Endret av Cornucopia
  • Liker 2
Gjest Bergensia
Skrevet

Fra http://www.forbrukerombudet.no/asset/5018/1/5018_1.pdf

CBE&Co vet at promotering av reklameinnlegg skal merkes. Likevel mangler merking både på instagram og facebook i dag:

* https://www.facebook.com/carolinebergeriksen.no?ref=br_rs / skjermbilde: http://i.imgur.com/YBgpJ1y.png

* https://instagram.com/p/7KKAqfgsY5/?taken-by=carolinebergeriksenno/ / skjermbilde: http://i.imgur.com/YkkApcN.png

Jøss, det tok jo ikke mange timene (jfr innlegget mitt i går kveld ang merkingen når veskene ble lansert)
Skrevet

Det er drøyt 10-12 år siden Det Nye sluttet å være et seriøst (og faktisk et utrolig BRA) magasin, så her er det vel intet nytt under solen. At noen faktisk betaler for det rælet der, CBE eller ei, er meg en gåte.

• Liker 15
Skrevet

Må si hun var utrolig pen på det første store bildet med veske. Håret var perfekt også, hun har vel ikke i falskhåret heller?

(Og jeg synes ikke hun er spesielt pen til vanlig, egentlig ordinær pen lik mange andre er).

• Liker 4
Gjest Lalalala59
Skrevet (endret)

Må si hun var utrolig pen på det første store bildet med veske. Håret var perfekt også, hun har vel ikke i falskhåret heller?

(Og jeg synes ikke hun er spesielt pen til vanlig, egentlig ordinær pen lik mange andre er).

Tuller du? På det bildet er det en haug med indisk hår. Til og med den nye korte frisyren består av extensions. Endret av Mahnaz
Skrevet (endret)

Tuller du? På det bildet er det en haug med indisk hår. Til og med den nye korte frisyren består av extensions.

hvorfor sånne spydigheter. Er det noen gang at frua er bra nok for folk? Endret av Atp
Skrevet

hvorfor sånne spydigheter. Er det noen gang at frua er bra nok for folk?

Kan du noen gang lære deg den tingen som heter saklighet?

• Liker 23
Skrevet

Egentlig driter jeg i om veskene er fine eller stygge - originaler eller kopier. Jeg synes bare det er så trist for folk som tar en utdanning og har design som fag og yrke, ar de mest omtalte kjole-, sko- og veskekolleksjonene kommer fra skuespillere og bloggere uten bakgrunn i faget

• Liker 30
Skrevet (endret)

Camilla Pihl; kler seg naken for å skape bless om skokolleksjon.

FF; kler seg naken for å skape bless om veskekolleksjon.

men noen får spørre hvor skinnet kommer fra da, siden Adax selger skinn så billig.

Endret av Vitulina
  • Liker 13
Skrevet

Du Fotballfrue, du Fotballfrue. Når en 12-åring kommenterer på Instagram at veskene er blåkopier av Givenchy- og Valentinoveskene til moren hennes...

• Liker 33
Gjest Lalalala59
Skrevet

Du Fotballfrue, du Fotballfrue. Når en 12-åring kommenterer på Instagram at veskene er blåkopier av Givenchy- og Valentinoveskene til moren hennes...

Jeg tror det er en falsk profil, men skjønner at folk ikke tør å skrive under ekte navn siden blodfansen ofte klikker i vinkel (eller paret selv). Og at man ikke vil knytte sitt ekte navn under et Fotballfrue-bilde, det er litt harry i det hele tatt lese bloggen hennes i mine kretser.
Skrevet

Definitivt ikke skrevet av et 12-åring... Men likefullt fakta ;)

• Liker 8
Skrevet

Jeg tror det er en falsk profil, men skjønner at folk ikke tør å skrive under ekte navn siden blodfansen ofte klikker i vinkel (eller paret selv). Og at man ikke vil knytte sitt ekte navn under et Fotballfrue-bilde, det er litt harry i det hele tatt lese bloggen hennes i mine kretser.

Nei, det er kanskje ikke ekte? Må innrømme at jeg ikke tenkte på det, så bare for meg en typisk vestkantjente av typen jeg ser rundt her vi bor (mine barn er endel yngre ennå), og ble litt fnisete.

• Liker 3
Skrevet

Ser hun får skryt for at hun BÅDE klarer å være mamma til en ettåring, trene, blogge OG designe vesker. Wow. Det er fantastisk altså.

• Liker 21
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...