Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser hun får skryt for at hun BÅDE klarer å være mamma til en ettåring, trene, blogge OG designe vesker. Wow. Det er fantastisk altså.

:laugh:  :laugh:  :laugh:

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå skal hun attpåtil ut på roadtrip med mannen OG sikkert ta bilder av det også. Helt makaløst!

Mor, trener, blogger, designer OG passasjer.

• Liker 14
Gjest Lalalala59
Skrevet

Ser hun får skryt for at hun BÅDE klarer å være mamma til en ettåring, trene, blogge OG designe vesker. Wow. Det er fantastisk altså.

Ingen konkurranse her, men: Jeg er mamma til to tette under 2 år, i full jobb (men nå i permisjon), samtidig som jeg fullfører min andre mastergrad deltid og jobber som frivillig i Oslo i forbindelse med flyktningstrømmen. Jeg skjønner ikke at det hun holder på med er noe overmenneskelig? Mange av oss som har travle dager.
Skrevet

Glemte mobilfotograf OG fotograf med kamera.

• Liker 3
Skrevet

Oh my, jeg synes hun var nydelig på de veskebildene - ser helt annerledes ut! 😍

• Liker 9
Skrevet (endret)

Ingen konkurranse her, men: Jeg er mamma til to tette under 2 år, i full jobb (men nå i permisjon), samtidig som jeg fullfører min andre mastergrad deltid og jobber som frivillig i Oslo i forbindelse med flyktningstrømmen. Jeg skjønner ikke at det hun holder på med er noe overmenneskelig? Mange av oss som har travle dager.

Det er nok ingenting imot dette overmennesket. Hun er også sykt flink til å spise på restaurant altså! At hun klarer det da!? Mens hun tar bilder?! Vanskelig å forstå hvordan det er mulig. Endret av neiognei
  • Liker 4
Skrevet

Det er da ingenting!

:ironi:

Skrevet

Jeg blir så gretten av at folk ikke skjønner forskjellen på design og designsamarbeid. CBE er ingen designer, men får all rosen som burde vært rettet mot den som egentlig gjorde jobben med å designe et produkt.

Kort om hva et gjestedesign-samarbeid går ut på: Man inviterer en kjendis til å sette navn på en kolleksjon man vil selge. Kjendisen har ikke filla peiling på det en faglært må ha av kunnskap. 

Det eneste kjendisen som regel har, er en mening om hvordan ting skal se ut, gjerne etter å ha fulgt med på de siste trendene per nå, men uten å ha fått med seg hva PEJ-forecasten inneholder for halvannet år fremover. Originalitet er ofte mangelvare, og "et godt øye for detaljer" er som regel bare en omformulering av "jeg har sett det før".

Designer og kjendis drodler, og designeren noterer ned kjendisens ønsker, og forklarer hva som ikke går rent praktisk, og foreslår hva som vil fungere.

Kjendisen reiser stolt hjem og sover godt, mens designeren går igang med å designe, være kreativ, lage mønster, lage samples og annet forarbeid før produktet godkjennes (av kjendisen) og produksjonen settes igang.

Produktet lanseres, og kjendisen er plutselig designer?! Den virkelige designeren får sjelden noen kred., for arbeidet de får lønn for, mens kjendisen mottar nesegrus beundring, hyllest og skryt for hvor flinke og kreative de er.

Er det virkelig ingen av disse bloggleserne (og andre) som skjønner at en kjendis sjelden har utdannelse i forbindelse med hva de nå setter navnet sitt på, være seg parfyme, sko, klær, vesker eller løs-hår, for den saks skyld?

Det bidrar til å underminere hva en mangeårig fagutdannelse faktisk er og et design krever av kunnskap, og det gjør meg grenseløst oppgitt.

• Liker 40
Gjest Haaploes
Skrevet

(...)

Er det virkelig ingen av disse bloggleserne (og andre) som skjønner at en kjendis sjelden har utdannelse i forbindelse med hva de nå setter navnet sitt på, være seg parfyme, sko, klær, vesker eller løs-hår, for den saks skyld?

Det bidrar til å underminere hva en mangeårig fagutdannelse faktisk er og et design krever av kunnskap, og det gjør meg grenseløst oppgitt.

De er jo overmennesker, og utdannelse er bare for undermennesker! :opplyser:

Jeg er helt enig, det er både trist og frustrerende hvordan de får oppmerksomhet og cred som burde gå til helt andre mennesker.

Det kan nesten minne litt om ghost writer-opplegget i litteraturbransjen.

Skrevet

Og da må vi finne ut av om veskene er laget av skinn OG om det er små barnehender i bangladesh som har sydd de.

• Liker 5
Skrevet

Kopi eller ei, synes jeg at veskene var fine :) I tillegg tok hun seg svært godt ut på de veskebildene.

• Liker 3
Skrevet

Må si hun var utrolig pen på det første store bildet med veske. Håret var perfekt også, hun har vel ikke i falskhåret heller?

(Og jeg synes ikke hun er spesielt pen til vanlig, egentlig ordinær pen lik mange andre er).

Helt enig! :D

Skrevet

Kopi eller ei, synes jeg at veskene var fine :) I tillegg tok hun seg svært godt ut på de veskebildene.

Helt enig! Hun lignet utrolig på Meredith fra Greys!

Likte den største vesken veeeldig godt! :)

Skrevet

Syns også hun var veldig fin på bildene av veskene, men måtte faktisk sjekke det opp om det var hun som var på bildene! Mye rundere ansiktsform (ikke rund som i tykk..) der til tross for iherdig kinninntrekking... Skjønner ikke at hun vil la seg avbilde andre steder enn på bloggen når man da ser hvor annerledes hun ser ut.. Mye sunnere og penere når andre ikke retusjerer i hjel bildene. 

Det nye-bildet var veldig fint og morsomt etter min mening, men syns ikke noe om å la seg avbilde på den måten. Alt gjøres jo for oppmerksomhet, så overrasker ikke. Men igjen, klart bildet er retusjert. Rumpa ser jo ut som en strømpebukse! Den er nok ikke redigert i størrelse, men glattet veldig ut. Helt greit det altså, men syns det er unødvendig å nekte for alt sånt hele tiden.. 

Lurer på hvor mye hun har å si på redigeringen når hun tar på seg oppdrag for andre..

Veskene syns jeg var fullstendig uinteressante og ja, dette har vi sett før! Syns likevel ikke at de var så identiske Givenchy som folk skal ha det til?

• Liker 6
Skrevet

Sitter og hører på radio Norge på vei til jobb. Der kommer ett innlegg om bildet til frua.. De sier at bilde er fint. Men det som overrasker meg er når programleder sier at hun mye heller ville sett en mann i bare skjorte på forsiden. Og en rekke manlige navn kommer opp.

En hva er nå forskjellen?

Ei dame gjør det og folk skriker men om en mann gjør det, ja da er det bare sexy og deilig.

Skjønner det bare ikke.

Rumpe er rumpe,uansett kjønn.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...