Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I tillegg til alle snappene som ble tatt under date-night'en de så sårt trengte, tok de seg tilogmed tid til å ta annonsebilder! CBE klager på at hun/de har en så utrolig hektisk hverdag, men de klarer jo aldri å dra noen steder uten å legge fra seg kamera/tlf/data? 

Det er mange som jobber på fritiden. Jeg sjekker ofte jobbmail selv om jeg har en koselig kveld med mannen. Det tar 2 min. TIpper ekteparet til sammen brukte 10 min på jobb under "date-night'en". Javel, så bør man kanskje la være å leve i nuet, men dette er da virkelig ganske vanlig. Husk at ekteparet bare er mennesker som meg og deg. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er mange som jobber på fritiden. Jeg sjekker ofte jobbmail selv om jeg har en koselig kveld med mannen. Det tar 2 min. TIpper ekteparet til sammen brukte 10 min på jobb under "date-night'en". Javel, så bør man kanskje la være å leve i nuet, men dette er da virkelig ganske vanlig. Husk at ekteparet bare er mennesker som meg og deg. 

Jeg synes det er helt greit å bruke 10 min tilsammen på tlf eller lignende, selv om man tilbringer kvalitetstid sammen. Men hun klager så mye på dette, og det virker som hun ikke gjør noe som helst for å bedre ''problemet''. Hun/De måå jo bare dokumentere alt (snap)  :kul:

Legger til at LK tilogmed informerte om den mulige "lyskedreneringen" han skulle/kunne få seg når de kom hjem. Hvorfor informerer han om det  :bond:

Endret av thorax
  • Liker 8
Skrevet

jeg henger ikke med i svingene her.

Hvis man er på date og snapper ganske mye + tar annonsebilder, så er det romantisk likevel, for det tar ikke mye tid.

Hvis man derimot bruker fem minutter i en pause på jobben til å se på lett tilgjengelig dokumentasjon om kommentarjuks, så er man en taper med for mye  fritid.

:vetikke:

• Liker 19
Skrevet (endret)

Jeg synes forsiden var litt kul, og at den passer med tema og vinkling i artikkelen. Innholdet i artikkelen og fokus i den passer godt sammen med de utvalgte bilder. På den måten er det en helhet. 

Men selv om det kult, bidrar Detnye her også til at det er noen lesere som mister respekt, og samtidig så opprettholder DetNye synkende troverdighet som CBE kunne ha "reddet seg ut av" for lenge siden. Det blir ikke så godt mottatt av de som er kritiske og reflekterte og oppegående mennesker når det igjen handler om bortforklaringer og ansvarsfraskrivelse. 

Å utgi seg for å være lege flere ganger i egen blogg og firma, slik de gjorde, fordi man ikke takler press, er en veldig spesiell reaksjon. Spesielt i en setting hvor lesere skriver inn og forteller blant annet om legebesøk de har hatt og hva de har blitt fortalt. Her var det aldri trusler, bare noe som irriterte LKE (CBE). Det å svare med påstander om at fettprosent og graviditet ikke har noe sammneheng signert med lege-tittlel er veldig alvorlig og usmakelig nettopp med tanke på hvilket fokus og råd og veiledning de vil ha fremover.

Det er ganske kritikkverdig at de ikke deler noe av læringen de gjorde når det gjelder dette.

Det som gjør det veldig spesielt og ekstra kritikkverdig er nettopp det at CBE har uttalt i bloggen flere ganger at de vil ha mer fokus på råd, veiledning og helse i fremtiden. Om dette hadde vært en blogg hvor mat, helse og kropp hadde hatt lite fokus, hadde det vært lettere å le av det, og jeg er ganske sikker på at jeg hadde støttet firmaet enda mer. Lov til å drite seg ut, liksom!

Men her er det mennesker som "brenner for" helse, kropp og trening i dette firmaet, og som LKE også er opptatt av både i egen kostholdsblogg og i sosiale media: Riktig informasjon og kunnskap må ut. Det er flott, men gjelder det ikke når man selv er den som gir ut informasjon? Å late som man er lege i eget firma hvor helse og kunnskap får fokus, og vil få enda mer av det, er ikke det noe man får lyst til å prate om å dele hvertfall litt av, om man brenner så sterkt for riktig kunnskap?

Og om man tar på seg såpass viktige oppgaver fremover og samtidig fortsatt vil utsettes for press, hvilke svar kan man forvente? Og troverdighet når det gjelder denne type informasjon og råd er nok mer viktig enn at man redigerer et bilde innimellom. Her går man aktivt inn i andre menneskers kommentarer og svarer og påvirker! Å redigere et bilde og lyve om det er ikke positivt, men det er fortsatt ikke nær det etiske overtrampet det er å utgi seg for å være lege for å vinne diskusjonen. 

Og det det virker som at det er fortsatt er der fokuset og læringen hos CBE fortsatt er og har vært, uten så mye mer nytt. 

Og at de fortsatt "skylder" på mye annet som årsak til handlingene og jukset de gjorde. 

Jeg både stusser på og blir oppgitt av å lese om mennesker som har skyld i at dette kom frem, fordi de har mye eller liten tid. Altså, det er vel ikke det som har vært problemet?! Problemet har vært det det firmaet og bloggen CBE har gjort. Ikke at folk har funnet ut av det? 

Endret av Nærsynt
  • Liker 18
Skrevet

Det høres lite troverdig ut. Hun har da vært på talkshow og snakket om det berømte bildet, og hvorfor fortalte hun ikke da at det liksom var tatt etter tre dager?

(Husker ikke hvilket show det var, men det var det hvor Tore Sagen var gjest samtidig med henne, og hvor noe av det morsomste er å se på ansiktsuttrykket hans hvor utrolig tåpelig han synes historien til Fotballfrue er, men han er for høflig mot en nybakt mor til at han sier noe).

Det ble faktisk tatt etter tre dager. Husker jeg lurte på hva poenget var med å si fire.

Nelia ble født 25., og bildet ble postet 28.

Skrevet

Når man i tillegg påstår å være personlig kristen blir det hele rett komisk.

Dette er absolutt et tema man kan ta opp på SoMe på Facebook. Jeg synes det er kvalmt, jeg finner ikke et bedre ord. I sosiale lag og sammenkomster hvor andre er hovedpersonen klarer man ikke å la være å filme seg selv i håp om mer ros-oppmerksomhet/whatever.

Jeg hadde ikke engang sett på mobilen under en dåp.

Kanskje dumt spm av meg, men hva er SoMe gruppen på facebook?

Skrevet

Og at de fortsatt "skylder" på mye annet som årsak til handlingene og jukset de gjorde. 

Jeg både stusser på og blir oppgitt av å lese om mennesker som har skyld i at dette kom frem, fordi de har mye eller liten tid. Altså, det er vel ikke det som har vært problemet?! Problemet har vært det det firmaet og bloggen CBE har gjort. Ikke at folk har funnet ut av det? 

Dette.

• Liker 11
Skrevet

Jeg trodde virkelig at den forsiden var bare en manipulert jukse-forside som en "fan" hadde laget! Himmel, dette er for tacky ja.

De kunne ha valgt bilde som dette (http://www.istockphoto.com/photo/young-woman-with-pants-down-991393) eller tilsvarende med en lang herreskjorte feks. Morsommere, litt mindre tacky og faktisk litt søtere enn å vise hele ræva. Hadde passet bedre i fhm eller noe annet i samme kategori.

• Liker 9
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Jeg synes forsiden var litt kul, og at den passer med tema og vinkling i artikkelen. Innholdet i artikkelen og fokus i den passer godt sammen med de utvalgte bilder. På den måten er det en helhet. 

Men selv om det kult, bidrar Detnye her også til at det er noen lesere som mister respekt, og samtidig så opprettholder DetNye synkende troverdighet som CBE kunne ha "reddet seg ut av" for lenge siden. Det blir ikke så godt mottatt av de som er kritiske og reflekterte og oppegående mennesker når det igjen handler om bortforklaringer og ansvarsfraskrivelse. 

Å utgi seg for å være lege flere ganger i egen blogg og firma, slik de gjorde, fordi man ikke takler press, er en veldig spesiell reaksjon. Spesielt i en setting hvor lesere skriver inn og forteller blant annet om legebesøk de har hatt og hva de har blitt fortalt. Her var det aldri trusler, bare noe som irriterte LKE (CBE). Det å svare med påstander om at fettprosent og graviditet ikke har noe sammneheng signert med lege-tittlel er veldig alvorlig og usmakelig nettopp med tanke på hvilket fokus og råd og veiledning de vil ha fremover.

Det er ganske kritikkverdig at de ikke deler noe av læringen de gjorde når det gjelder dette.

Det som gjør det veldig spesielt og ekstra kritikkverdig er nettopp det at CBE har uttalt i bloggen flere ganger at de vil ha mer fokus på råd, veiledning og helse i fremtiden. Om dette hadde vært en blogg hvor mat, helse og kropp hadde hatt lite fokus, hadde det vært lettere å le av det, og jeg er ganske sikker på at jeg hadde støttet firmaet enda mer. Lov til å drite seg ut, liksom!

Men her er det mennesker som "brenner for" helse, kropp og trening i dette firmaet, og som LKE også er opptatt av både i egen kostholdsblogg og i sosiale media: Riktig informasjon og kunnskap må ut. Det er flott, men gjelder det ikke når man selv er den som gir ut informasjon? Å late som man er lege i eget firma hvor helse og kunnskap får fokus, og vil få enda mer av det, er ikke det noe man får lyst til å prate om å dele hvertfall litt av, om man brenner så sterkt for riktig kunnskap?

Og om man tar på seg såpass viktige oppgaver fremover og samtidig fortsatt vil utsettes for press, hvilke svar kan man forvente? Og troverdighet når det gjelder denne type informasjon og råd er nok mer viktig enn at man redigerer et bilde innimellom. Her går man aktivt inn i andre menneskers kommentarer og svarer og påvirker! Å redigere et bilde og lyve om det er ikke positivt, men det er fortsatt ikke nær det etiske overtrampet det er å utgi seg for å være lege for å vinne diskusjonen. 

Og det det virker som at det er fortsatt er der fokuset og læringen hos CBE fortsatt er og har vært, uten så mye mer nytt. 

Veldig bra!  :blomst:

Skrevet

Jeg er ikke fan av å kommentere andres utseendet under noen omstendigheter, men...

Når jeg ser den forsiden til Det Nye må jeg virkelig innrømme at jeg lurer på hva de

driver med i bloggen... Hun er jo rett og slett ti ganger vakrere og ti ganger mer naturlig

på det bildet i Det Nye! Og for en kropp! Noen har et spesielt syn på kropp og utseendet

av den duoen der....

Jeg vil egentlig ikke skrive om utseende hennes, men jeg syntes alltid og uten unntak at hun ser friskere, penere, sunnere og yngre ut på bilder andre enn LK tar av henne. I bloggen ser hun ut som en tynn dame med botox og fillere på 37 år, men på andres bilder ser hun ut som en sprek og sunn jente på noen-og-tyve (som hun jo faktisk er).

Det er veldig trist at en så pen, ung og sprek jente ikke klarer å se hvor pen hun er, og heller holder fast på et sylslankt botox-ideal. Jeg syntes CBE er en skikkelug flott jente slik som hun ser ut UTENFOR bloggen.

• Liker 15
Gjest Snøsøta
Skrevet (endret)

Beklager, oppklart.  Skal slutte å bruke så lite tid her inne at jeg ikke har oversikt over alt som skjer.

Endret av Snøsøta
Skrevet

Synes denne snappen var grøssende og unødvendig :kvalm:  

http://imgur.com/AnIWSGA

Hvorfor trykket jeg på den linken???

Men jeg får bare legge vekt på det positive; er sååå glad for den mannen jeg har... :)

• Liker 13
Skrevet

Sånn helg ærlig er jeg usikker på om bildet ble tatt etter fødselen, jeg mener; så mye snakk som det var om det bildet i dagene i etterkant er det merkelig at hun ikke redigerte feilen da. Dessuten er vel bildet lite verdt - siden hun er kjent for å redigere en del. Nå er jo bildene i Det Nye redigert også, men på dem ser hun fantastisk ut! Naturlig, fresh!

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes du går LANGT over streken med disse kommentarene om gaver fra gjester som ikke har blogget om det, eller i det hele tatt vet at gavene deres ble avbildet på bloggen

Nei, jeg går slett ikke langt over streken. Jeg påpeker et faktum.

Skrevet

Men hun ser helt nydelig ut <3 Få kvinner som ser så fin ut som henne! 

Ehhh...

• Liker 1
Gjest Snøsøta
Skrevet

Nei, jeg går slett ikke langt over streken. Jeg påpeker et faktum.

Jeg fatter ikke at du holder liv i denne diskusjonen enda, men siden du påpeker faktum: 500 i dåpsgave til et barn er da helt ordinært, ingenting råflott eller storslagent med det. Jeg vet av bamser som koster langt mer enn det.

Skrevet

Hvorfor kan hun avsløre samarbeidet med Adax på bloggen når det står i Kamille? På produktbildene (eller hva det heter) så er hun også veldig annerledes fra bloggen, men hun ligner på bildet i Det Nye. Freshere, yngre og mer naturlig.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...