Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Ble det ikke også nevnt i kommentarfeltet at "hun gråter over krisen"?

Bare vent, det kommer nok et innlegg og en snap med tåre-emoji snart.

Tenk om hun da i tillegg er så generøs at hun velger å donere inntektene fra en av veskene i kolleksjonen nettopp til dette formålet, og samtidig forteller om at i neste skap-ryddesjau går de praktiske klærne deres og noen leketøy i retning flyktningene og ikke nærmeste fretex?

!

Hun gråter, men mener at en slik krise ikke kan stoppe livet til oss andre. Og her stusser jeg. For facebookfeeden min flommer over av folk som har satt eget liv på pause for å hjelpe. Og det dreier seg om folk som dropper viktigere ting enn å dra på spa uten barn. Folk bruker ferien sin til å hive seg på første fly til Kos eller Budapest med vinterklær og leker, så ikke si at man ikke kan stoppe livet sitt, for det er faktisk mange som gjør det akkurat nå. Jeg vil tro at CBE har et plagg eller to til overs å donere, men jeg spyr hvis det nå kommer en lang skrytepost om det. En bisetning holder. Hadde det vært litt tak i dem hadde de kontaktet sponsorene sine for å få dem til å donere nye ting fra lager i større mengder enn enkeltpersoner kan bidra med. Eks H&M har donert 7000 plagg i Oslo. Lindex har så vidt jeg vet ikke svart på henvendelser ennå ( men her kan jeg ta feil, ting skjer fort nå). Her kan bloggerne gjøre en jobb. De andre sponsorene hennes har sikkert nyttige ting å avse de og. Get inspired, ving, lilleprinsen, emmaljunga - fotballfrue her er din mulighet til å skinne litt Endret av Amafalathiel
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener det ble nevnt i et tidligere innlegg her i tråden.

Har ikke vært på bloggen hennes, og aner ikke i hvilket av innleggene hennes det skulle være.

Orker ikke å gi firmaet klikk for å lete etter det heller. Men jeg kan lete i tråden.

Det var i en kommentar til veskeinnlegget ja

Skrevet

Det var i en kommentar til veskeinnlegget ja

Takk!

Skrevet

Jeg synes det er veldig rart hvis det ikke kommer et innlegg om bildet av gutten på stranden, eller noe om flyktningskrisen i løpet av helgen.. Nå som flere har skrevet om det her inne, er det snodig om ikke Frua våkner opp litt. Det kan jo virke som de er blitt høye på seg selv, der annet som skjer utenfor Siljan og veskedesignsamarbeid ikke blir like viktig.

Jeg har lagt merke til at dette er litt typisk; hun får kritikk for noe (her inne eller kommentarfelt), som hun ikke svarer på. Deretter lager hun et innlegg om det, som om det var hensikten hele tiden, for å slippe litt billig unna kanskje. Feks juks i kommentarfelt og redigering. Da svarte hun ikke på kommentarer, lot seg såvidt intervjue osv. Men det dukket opp et "stakkars meg" innlegg på bloggen etterhvert.

Jeg synes iallfall det hadde vært helt naturlig å skrive om krisen i Syria, spesielt etter de siste dagene. Hun synes tydeligvis ikke det, da bloggen hennes kun er et "glossy magasin". Om hun virkelig gråter av situasjonen, er det merkelig det ikke blir nevnt med et innlegg, hun som deler absolutt alt annet. Men som sagt, erfaring viser at det sikkert kommer noe snart, da Frua har det med å følge strømmen/kritikken litt etterpå. Jeg synes bare det er litt stusselig ikke å skrive om dette temaet, og reflektere litt over sin egen posisjon.

men hvorfor er det ikke flere toppbloggere som bryr seg om dette i Syria? Jeg så igjennom de 12 øverste på blogglisten og kun to skrev om dette. Marnia og hennes mann. Og pappahjerte
Skrevet

Mener det ble nevnt i et tidligere innlegg her i tråden.

Har ikke vært på bloggen hennes, og aner ikke i hvilket av innleggene hennes det skulle være.

Orker ikke å gi firmaet klikk for å lete etter det heller. Men jeg kan lete i tråden.

Jeg leste det nettopp. Og fy flate sier jeg bare.... buhu; hun gråter når hun leser det, men samtidig må livet gå videre. Dette blir så innmari provoserende synes jeg. Her har du folk som velger å reise ned og hjelpe 60/70 flyktinger (jamfør den artikkelen om kvinnen på litt over 40 som hjalp det hun kunne), også skal Norges mest profilerte blogger gråte litt om kveldene og heller leve som vanlig. Hva om hun kunne brukt sin posisjon til noe (uten å tjene på det selv)??? Som f.eks å donere salgete av ei av vesketypene til flyktningene? 

Hun hadde hatt så godt av å tatt seg ei uke fri og reist ned til Kos. Testet ut litt frivillig arbeid/humanitært arbeid. 

(og ja, regner med at jeg får noen caroline-forsvarere på nakken nå om hvorfor gjør ikke jeg det... Sånn til info: jeg har jobbet humanitært tidligere. Jeg har vært i Uganda og jobbet for hiv og aids-syke kvinner og barn, i tillegg til en barnelandsby. Betalingen var kost og losji, reisen ned betalte jeg selv. Ang flyktningskatastrofen så har jeg valgt å donere halve septemberlønna mi. )

• Liker 10
Skrevet

men hvorfor er det ikke flere toppbloggere som bryr seg om dette i Syria? Jeg så igjennom de 12 øverste på blogglisten og kun to skrev om dette. Marnia og hennes mann. Og pappahjerte

Du får opprette en egen tråd om toppbloggere og flyktninghjelpen. 

• Liker 6
Gjest Snøsøta
Skrevet

Et kjapt blikk på blogglisten viser at å vise fram rompa si på kort sikt er verdt oppunder 20.000 bloggklikk. VI får se hvor lenge det varer da. Og så vil tiden vise hvor mange vesker en bar rompe selger. Vanskeligere å måle det siden vi ikke vet hvor mange hun hadde solgt om hun ikke hadde kledd av seg.

Skrevet

En av brukerne her har lagt ut intervjuet, slik at vi slipper å kjøpe bladet ;-)

så fint for dere da... Da kan dere sitte og lese det i fred og ro. Jeg skal ikke lese det.
Skrevet

Det sier vel mest om hvor selvsentrerte disse rosabloggerne er. Men spør dem direkte.

Men jeg regner med at det kommer en "storm" av samfunnsengasjerte blogginnlegg i løpet av helgen, med en liten touch av selvforherligelse.

Skrevet (endret)

Da er det greit da, eller? Hun trenger ikke gjøre noe, for det er ikke så mange andre bloggere som gjør noe heller?

Grunnen er vel at bloggere på et høyt nivå er verdens minst pålogga gruppe mennesker. Det passer ikke inn i deres narsissistiske holdning til verden. Alt handler om dem, fylling av deres konto og lager av ting.

Endret av neiognei
  • Liker 3
Skrevet

Du får opprette en egen tråd om toppbloggere og flyktninghjelpen.

kan gjerne gjøre det,men tror ikke den tråden får så mange svar. Det er jo ikke FF det handler om. Det er hun som er i vinden
Skrevet

Da er det greit da, eller? Hun trenger ikke gjøre noe, for det er ikke så mange andre bloggere som gjør noe heller?

Grunnen er vel at bloggere på et høyt nivå er verdens mest lite pålogga gruppe mennesker. Det passer ikke inn i deres narsissistiske holdning til verden. Alt handler om dem, fylling av deres konto og lager av ting.

men svarer dere dem på lik linje som dere gjør med FF,eller er det bare henne som skal tas
Skrevet

kan gjerne gjøre det,men tror ikke den tråden får så mange svar. Det er jo ikke FF det handler om. Det er hun som er i vinden

Godt du stiller kritiske spørsmål da, siden resten av verden kun er opptatt av FF.:)

• Liker 4
Skrevet (endret)

Vet du, jeg tror faktisk du må spørre bloggerne direkte og ikke her i et forum.

Endret av Cornucopia
  • Liker 2
Skrevet

Men denne tråden her handler om fotballfrue, ikke de andre toppbloggerene. Så hvis du vil diskutere de her i tråden så blir det avsporing. Avsporing vil bli rapportert inn sånn at moderatoren for dette forumet vil komme og rydde i tråden.

• Liker 2
Skrevet

Jeg leste det nettopp. Og fy flate sier jeg bare.... buhu; hun gråter når hun leser det, men samtidig må livet gå videre. Dette blir så innmari provoserende synes jeg. Her har du folk som velger å reise ned og hjelpe 60/70 flyktinger (jamfør den artikkelen om kvinnen på litt over 40 som hjalp det hun kunne), også skal Norges mest profilerte blogger gråte litt om kveldene og heller leve som vanlig. Hva om hun kunne brukt sin posisjon til noe (uten å tjene på det selv)??? Som f.eks å donere salgete av ei av vesketypene til flyktningene? 

Hun hadde hatt så godt av å tatt seg ei uke fri og reist ned til Kos. Testet ut litt frivillig arbeid/humanitært arbeid. 

(og ja, regner med at jeg får noen caroline-forsvarere på nakken nå om hvorfor gjør ikke jeg det... Sånn til info: jeg har jobbet humanitært tidligere. Jeg har vært i Uganda og jobbet for hiv og aids-syke kvinner og barn, i tillegg til en barnelandsby. Betalingen var kost og losji, reisen ned betalte jeg selv. Ang flyktningskatastrofen så har jeg valgt å donere halve septemberlønna mi. )

Har lyst til å sitere deg og spørre henne i kommentarfeltet i bloggen. Ikke at det blir publisert, men...

Skrevet

Blir kvalm at av noen sitter her og får etterspørsel av engasjement i denne saken til å handle om at FF skal tas! Fyameg!

• Liker 8
Skrevet

Har lyst til å sitere deg og spørre henne i kommentarfeltet i bloggen. Ikke at det blir publisert, men...

Du må gjerne gjøre det, men tviler på at det blir publisert.... 

Evt de publiserer noe, lener seg tilbake og lar fansen gå til angrep på deg. 

• Liker 1
Skrevet

gud hva folk må henge seg opp ... Sitter folk å saumfarer bloggen,snapene,instagram til dette paret hele dagen? Trodde folk hatet de så mye ,men det er jo ikke en ting som ikke blir lagt merke til.

Du vet hvordan folk blir utrolig fascinert og sakker ned farten når de kjører forbi trafikkulykker? De følger med på hva som skjer selv om de synes det er ekkelt og ubehagelig.

Ja, det vet du sikkert.

• Liker 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...