lulus Skrevet 5. september 2015 #16841 Skrevet 5. september 2015 Personlig gir jeg blaffen i hensikten med rumpebildet, og jeg gir blaffen i selve rumpebildet. Men å forvente, av en snart 30 år gammel blogger som påberoper seg utdannelse innen journalistikk, å faktisk ha en mening rundt og en tanke bak det hun gjør. Å lett kunne argumentere for det på en saklig måte, er vel ikke for mye forlangt? Elle er det greit at en av de mest leste bloggerne ser ut til å ikke ha kontakt med virkeligheten utenfor sin egen inngangsdør, eventuelt låser døren for alt annet enn kaffekoppen og mølla? Jeg syns ikke det, men det er hennes valg. Og jeg er uenig med disse valgene hennes, fordi de får henne til å fremstå som alt det jeg allerede har nevnt tidligere. Hun har mulighet til å bruke stemmen sin til hva som helst som kan skape samfunnsengasjement, men velger å fremstå som hun gjør. Jeg tror hun har lagt seg på denne linjen, nettopp fordi det blir en helsikes oppstandelse rundt henne gang på gang (som oftest selvforskyldt, dog ikke alltid). Dette gagner henne nok ikke og er heller ikke bra for omdømmet, men hun har vel rett og slett lukket døra fordi det føles mest komfortabelt. Selv forventer jeg ikke så mye av disse bloggerne, forventer mer av de som styrer landet vårt, foreldre til den oppvoksende generasjon, lærere og redaksjoner. Hvorfor? Fordi det er lite realistisk å ønske seg at akkurat denne typen bloggere skal hive seg ut i samfunnsdebatter, uansett lesertall. Vel er hun utdannet journalist, men jeg føler aldri det hun driver med er i en rolle som journalist. Dette har hun nok lagt på hylla. 3
neiognei Skrevet 5. september 2015 #16842 Skrevet 5. september 2015 skjønner fortsatt ikke at det skal være noe forskjell om det er en mann eller dame på forsiden... Har hørt noen kommentarer på at bilde hennes er fint,men tenk om det heller var en mann? Hva er forskjellen? Du hørte en dame flåse på radioen om at hun heller ville se en mann. En dame som i en humoristisk tone ler om at hun hadde foretrukket å se rumpa til en mann. Det var ingen seriøs diskusjon, men du har tydeligvis bitt deg merke i dette og forvrenger det til et salgs bidrag i denne saken. Noe det ikke er. Veldig usaklig. 15
Gjest Atp Skrevet 5. september 2015 #16843 Skrevet 5. september 2015 Facebook: aldri. Instagram: går aldri inn på henne, oppdateringer kommer fortløpende på "feeden" Snapchat: samme som Instagram Blogg: ca en gang i uken. Du som er så ivrig forsvarer; hvor ofte er du inne på disse sidene?Facebook: aldri instagram: har ikke. Snapchat: en gang om dagen.. Blogg: en gang pr dag Til tider jobber jeg mye å er ikke innpå på flere dager
Gunvald Skrevet 5. september 2015 #16844 Skrevet 5. september 2015 Men en ting jeg faktisk lurer på er hvorfor dere ikke reagerte når Damli for litt siden var på forsiden av et annet blad, i samme stil? 1
Cavatina Skrevet 5. september 2015 #16845 Skrevet 5. september 2015 (endret) Men en ting jeg faktisk lurer på er hvorfor dere ikke reagerte når Damli for litt siden var på forsiden av et annet blad, i samme stil? Hvem sikter du til med ordet "dere"? Har ikke sett bladet, leser generelt ikke "dameblader". Endret 5. september 2015 av Cornucopia 4
annsme89 Skrevet 5. september 2015 #16846 Skrevet 5. september 2015 Det er ingen dyp tanke eller hensikt rundt bildet. Det handler kun om å vise seg frem og få blest og klikk nå som hun lansererer veske-kolleksjonen. Tipper det kommer et tåredryppende flyktninge-innlegg i løpet av søndagen der fansen hyller henne for hennes humanitære bidrag Det tenker jeg også, det er i all fall helt forventet strategi fra den kanten. Det er faktisk mer sjokkerende om det ikke kommer en lyd fra Fotballfrue i løpet av søndag, enn om hun skriver et innlegg a la "se-jeg-bryr-meg-jeg-også". Kanskje hun velger å donere bort noe av inntekten fra veskesamarbeidet til flyktninghjelpen? Da får hun applaus og hyllest som forventet av fanskaren sin, og livet går videre sin vante gang på Siljan. Da trenger hun jo ikke forholde seg mer til denne diskusjonen, for hey! hun har jo donert og bidratt. Jeg sier ikke at det ikke er bra nok. Det hadde tvert i mot vært helt fantastisk om hun hadde gjort noe sånt - pluss i boka fra meg! Jeg ønsker ikke å ta Fotballfrue. Jeg er ikke misunnelig. Problemet er bare at det er little too late. Hun har jo til og med regelrett sagt at hun kunne skrevet om dette, bare kritikerne var mer høflige når de etterlyste engasjement. Da får man en vemmelig smak i munnen om hun først nå, flere dager etter diskusjonen startet, skulle begynne å mene noe om situasjonen i Syria. Det gagner ikke bedriften å svare slik de gjør, ei heller å frasi seg ansvar for å kunne bidra med noe godt. Jeg forstår ikke hvorfor de ikke skjønner dette selv? De har helt sikkert sittet og diskutert hvordan komme seg best ut av denne litt kinkige situasjonen. Om de velger ikke å lage et innlegg ut av det, blir jeg veldig overrasket. De pleier jo alltid gjøre stunts som gagner seg selv. 3
minimymlen Skrevet 5. september 2015 #16847 Skrevet 5. september 2015 Synes denne fra Pappahjertet var litt herlig http://pappahjerte.blogg.no/1441440740_kjre_det_nye_dette_er.html 7
Llise Skrevet 5. september 2015 #16848 Skrevet 5. september 2015 Ser ikke CBE på bloggen sin om et 'glanset magasin'? I så fall er det jo naturlig at hun ikke skriver noe om flyktningkrisen; slike magasiner gjør jo ikke det? Med det sagt så er jeg uansett enig at hun burde bruke posisjonen sin for det den er verdt. Nå får jo dette helt ekstremt mye oppmerksomhet (naturligvis), så om hun skrev et innlegg ville det nok ikke hjelpe så mye fra eller til uansett? Eller? 1
Gjest SelinaKyle Skrevet 5. september 2015 #16849 Skrevet 5. september 2015 Hun har svart i en kommentar på bloggen sin nå at de har donert penger og klær, og at det skal komme et innlegg etter hvert om flyktningesituasjonen...too Little too late?
Gjest Reza08 Skrevet 5. september 2015 #16850 Skrevet 5. september 2015 Og innlegget er sponset av........
minimymlen Skrevet 5. september 2015 #16851 Skrevet 5. september 2015 Men en ting jeg faktisk lurer på er hvorfor dere ikke reagerte når Damli for litt siden var på forsiden av et annet blad, i samme stil? Tenker du på forsiden av Costume?
Gjest Zeitgeist Skrevet 5. september 2015 #16852 Skrevet 5. september 2015 Synes denne fra Pappahjertet var litt herlig http://pappahjerte.blogg.no/1441440740_kjre_det_nye_dette_er.html Thihihi, herlig! Har sans for mennesker med selvironi.
Gjest Zeitgeist Skrevet 5. september 2015 #16853 Skrevet 5. september 2015 Åh, Lars Kristian da, det varmer alltid når du nevner oss http://imgur.com/hcqClmV Men igjen, definisjonen på "konstruktiv" blir vi nok aldri enige om. Tilføyelse: Når man ser de virkelig usaklige kommentarene som de faktisk publiserer (som går på kropp/utseende/N etc) begynner man å lure på hvorfor de blir publisert, fram for helt betimelige spørsmål om bloggens agenda. Min teori har vært lenge at det handler om å sørge for at fansens klør får kvesset seg når en mindre diplomatisk kommentar (likte den formuleringen fra en annen bruker) dukker opp. Særlig når man kan slenge inn en KG-referanse. Når de fortsatt synes det er mer riktig å publisere "fyfader så falsk du ser du" fremfor "hvorfor er ikke dette innlegget også merket på instagram" handler det kun om å forme en virkeligheten av hva slags kommentarer som kommer inn til sitt eget beste. Jeg er blitt plagiert!!! Juuhuu, jeg er en kjendis! Nå venter jeg bare på at Se&Hør skal komme innom og lage "Hjemme hos Lafemmemauvaise"-reportasje (oi, må kanskje rydde opp først). Og kanskje ringer Skavlan ... Men rumpa mi får dere aldri! Det får da være måte på hva man skal utsette folk for.
Gjest gundagrynte Skrevet 5. september 2015 #16854 Skrevet 5. september 2015 Jeg er blitt plagiert!!! Juuhuu, jeg er en kjendis! Nå venter jeg bare på at Se&Hør skal komme innom og lage "Hjemme hos Lafemmemauvaise"-reportasje (oi, må kanskje rydde opp først). Og kanskje ringer Skavlan ... Men rumpa mi får dere aldri! Det får da være måte på hva man skal utsette folk for. Tør vi be aller nådigst om en lille autograf???..*håper spent*...
twirlX Skrevet 5. september 2015 #16855 Skrevet 5. september 2015 Tror du har misset noen poenger. Det med tipsene var ikke for å demonisere, men finner det faktisk litt snodig å flashe regning hvor de har ødslet med penger, på en dag hvor hun er blitt konfrontert med manglende engasjement for flyktningsaken. Endel av tingene de gjør er tydelig for å provosere, spesielt fra LK sin side, så den tanken er ikke noe jeg drar opp fra hatten og tar helt ut av det blå. Når det gjelder det siste du sier så mener jeg at du et ute på bærtur. Det er fritt frem for å komme med saklig og velbegrunnet motkritikk eller støtte til FF, problemet er at de som gjør det som regel gjør det helt uten evne til å drøfte. Det er aldri noe "jeg mener, men samtidig ser jeg...". Det er 100% forhelligelse og det viser tydelig at man overhodet ikke har fått med seg hvordan de holder på, med løgn og bedrag, fulgt av desperate forsøk på å dekke over evt gå inn i offerrrollen. Er lite interessant å diskutere med noen som ikke evner å se flere sider av saken. Da hadde jeg misforstått litt på første der ja, kan lett skje når tråden til tider er fylt med innskytninger av usaklig kritikk. Men jeg tror personen jeg siterte mente å rakke ned på LK for å ''være kjent for å være gnien'' også dra opp biffsaken - noe jeg mener blir ganske teit . Jeg er derimot enig i at det kan være pussig å vise fram en høy kvittering, men vi kan aldri vite om det var hovedbudskapet i snapen eller om det var kun en morsomhet over at LK ikke hadde rundet opp til nærmeste 100- på tipsen. De hadde jo fått litt innabords og syntes ref snap at dette var morsomt der og da, så jeg tviler på at det ligger noen ''se hvor mye vi bruker ute''-beskjed bak. Ellers tror jeg du har misforstått meg på nederste del der; jeg mener også det beste er å diskutere med folk som ser flere sider av saken, men dette gjelder også de som kunne kritisert hver en cm av hele firmaet om de fikk sjansen. Det er nemlig en del av de og her. Nå ser jeg hva du mener med de som forhelliger og beskytter ting som helt klart er galt , f.eks bilderedigering etc , men det er også noen personer her som har et nøytralt syn på firmaet og heller kan diskutere om diverse brukere har rett i sine utsagn eller om det er urettferdig kritikk - og om man påstår sistnevnte bør man slippe slaktes som ''verdens største fan av alt galt i verden'' 4
Gjest Atp Skrevet 5. september 2015 #16856 Skrevet 5. september 2015 (endret) Men en ting jeg faktisk lurer på er hvorfor dere ikke reagerte når Damli for litt siden var på forsiden av et annet blad, i samme stil?Du må ikke bruke ordet dere.. Da klikker det.. Og det blir noe helt annet når det er Tone,å for å ikke snakke om Kari traa.. Hun viste vel ikke rumpa,men må si bildene av henne er av samme slag Endret 5. september 2015 av Atp
9na Skrevet 5. september 2015 #16857 Skrevet 5. september 2015 Det tenker jeg også, det er i all fall helt forventet strategi fra den kanten. Det er faktisk mer sjokkerende om det ikke kommer en lyd fra Fotballfrue i løpet av søndag, enn om hun skriver et innlegg a la "se-jeg-bryr-meg-jeg-også". Kanskje hun velger å donere bort noe av inntekten fra veskesamarbeidet til flyktninghjelpen? Da får hun applaus og hyllest som forventet av fanskaren sin, og livet går videre sin vante gang på Siljan. Da trenger hun jo ikke forholde seg mer til denne diskusjonen, for hey! hun har jo donert og bidratt. Jeg sier ikke at det ikke er bra nok. Det hadde tvert i mot vært helt fantastisk om hun hadde gjort noe sånt - pluss i boka fra meg! Jeg ønsker ikke å ta Fotballfrue. Jeg er ikke misunnelig. Problemet er bare at det er little too late. Hun har jo til og med regelrett sagt at hun kunne skrevet om dette, bare kritikerne var mer høflige når de etterlyste engasjement. Da får man en vemmelig smak i munnen om hun først nå, flere dager etter diskusjonen startet, skulle begynne å mene noe om situasjonen i Syria. Det gagner ikke bedriften å svare slik de gjør, ei heller å frasi seg ansvar for å kunne bidra med noe godt. Jeg forstår ikke hvorfor de ikke skjønner dette selv? De har helt sikkert sittet og diskutert hvordan komme seg best ut av denne litt kinkige situasjonen. Om de velger ikke å lage et innlegg ut av det, blir jeg veldig overrasket. De pleier jo alltid gjøre stunts som gagner seg selv. Ser ut som om du fikk rett. De er nå forutsigbare da, Fotballfrue og Fotballfruemannen. 3
Jobbermedbarn Skrevet 5. september 2015 #16858 Skrevet 5. september 2015 (endret) Hun har svart i en kommentar på bloggen sin nå at de har donert penger og klær, og at det skal komme et innlegg etter hvert om flyktningesituasjonen...too Little too late? Det er bra at de donerer og det er bra de skal skrive om det... Det jeg savner i bloggen er ekte hjertevarme...Altså at ting kommer fra det innerste. Mye er så kalkulert og på en måte kaldt, uten utstråling... Hadde jeg hatt en blogg i disse dager, og spesielt etter bildet av gutten på stranda, hadde jeg (og sikkert mange av dere...) formidlet det med en gang, satt ord på hva de fleste av oss føler i denne forferdelige situasjonen, henvist til grupper og engasjement hva vi kan gjøre hvis vi vil hjelpe... Og etterhvert også brukt den unike situasjonen jeg hadde vært i til og påvirke samarbeidspartnere etc etc! Jeg er så gammel at jeg har jobbet med mennesker i snart 30 år og man merker så godt når engasjement er ekte og når det ikke er det... Men er enig med Lulus over her at de har nok bare lagt seg på denne linja nå etter alt som har skjedd, men trist er det... Endret 5. september 2015 av Jobbermedbarn 5
Gjest Zeitgeist Skrevet 5. september 2015 #16859 Skrevet 5. september 2015 Tør vi be aller nådigst om en lille autograf???..*håper spent*... Selvsagt! Eller du skriver bare selv på et ark - ingen vet jo hvordan håndkskrifta mi ser ut likevel Denne varianten har den fordelen at du selv kan forfatte hilsenen, som f.eks. "Gunda - ditt herlige kvinnemenneske! xx/oo Lafemmemauvaise" og så kan du tegne noen hjerter og stjerner hvis du vil.
Gjest gundagrynte Skrevet 5. september 2015 #16860 Skrevet 5. september 2015 Selvsagt! Eller du skriver bare selv på et ark - ingen vet jo hvordan håndkskrifta mi ser ut likevel Denne varianten har den fordelen at du selv kan forfatte hilsenen, som f.eks. "Gunda - ditt herlige kvinnemenneske! xx/oo Lafemmemauvaise" og så kan du tegne noen hjerter og stjerner hvis du vil. Thx...you just made my day Lover å ikke selge autografen...Den blir myyye verdt en vakker dag
Fremhevede innlegg