Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser nå CBE har startet en innsamling via Flyktninghjelpen.

Ser at hun har donert 10.000,- selv. 

Veldig bra!

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser nå CBE har startet en innsamling via Flyktninghjelpen.

Det var en god nyhet. Da er det å håpe at fansen faller for dette som de faller for alt annet hun sier, og punger ut, og så skal ihvertfall denne kynikerkjerringa ikke si noe mer om den saken.

• Liker 10
Skrevet

Det var en god nyhet. Da er det å håpe at fansen faller for dette som de faller for alt annet hun sier, og punger ut, og så skal ihvertfall denne kynikerkjerringa ikke si noe mer om den saken.

Jeg tror nesten hun kunne dratt inn mer, særlig hvis innsamlingen skal pågå i 30 dager.. Nesten dumt om taket kun går til 50 000. Mange bekker små osv :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror nesten hun kunne dratt inn mer, særlig hvis innsamlingen skal pågå i 30 dager.. Nesten dumt om taket kun går til 50 000. Mange bekker små osv :)

Tror ikke hun blir å fronte innsamlingsaksjonen i 30 dager, så synes 50.000,- høres realistisk ut. 

Får håpe fansen kjenner sin besøkelsestid.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor er det dumt om taket kun går til 50 000? Som du selv sier; mange bekker små...

Dette kan man jo uansett endre på underveis.

Skrevet

Tror ikke hun blir å fronte innsamlingsaksjonen i 30 dager, så synes 50.000,- høres realistisk ut. 

Får håpe fansen kjenner sin besøkelsestid.

Ja, det får vi håpe! Nå er det jo vesker som skal kjøpes etterhvert også, men

50 000 klarer de nok :)

Skrevet (endret)

det er vel ikke et tak, men et mål vil jeg tro? når du ser på hva andre greid disse dagene,  jeg vil tro hun når det med god margin. For eksempel så jeg på facebook at Andreas Wahl hadde dradd igang en innsamling han kalte Nerder med hjerter, som hadde samme mål, og da jeg sjekket istad hadde han nådd 190 000 (siden igår). Han har tilsammen 30 000 følgere på alle platformer, mens CBE sier hun har 500 000. og en fotballgjeng med kompiser som ikke er kjendiser var over 300 000 kroner sist jeg sjekket.

Endret av Amafalathiel
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Hvorfor er det dumt om taket kun går til 50 000? Som du selv sier; mange bekker små...

Dette kan man jo uansett endre på underveis.

Jeg tenkte hvis innsamlingen stoppet på 50 000, men hvis man kan justere grensen er det jo ikke noe problem :) Endret av lulus
Skrevet

Jeg tenkte hvis innsamlingen stoppet på 50 000, men hvis man kan justere grensen er det jo ikke noe problem :)

Leste at hjartesmil hadde satt 5000 som mål men utvidet kjapt til 10 000 da hun så hvor hurtig pengene rullet inn :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenkte hvis innsamlingen stoppet på 50 000, men hvis man kan justere grensen er det jo ikke noe problem :)

Tror det bare er et mål, men at man kan samle inn ubegrenset. :)

• Liker 2
Skrevet

Håper hun får samlet en solid sum, så kanskje hun får øynene opp for hvor stor påvirkningskraft hun har. Blir vel ikke den siste krisen vår verden får se dessverre :( Stunder som dette jeg skulle ønske jeg hadde lignende ressurser til å bidra, men så på nyhetene nettopp at engasjementet er kjempestort landet rundt! 👍

• Liker 12
Skrevet

Håper hun får samlet en solid sum, så kanskje hun får øynene opp for hvor stor påvirkningskraft hun har. Blir vel ikke den siste krisen vår verden får se dessverre :( Stunder som dette jeg skulle ønske jeg hadde lignende ressurser til å bidra, men så på nyhetene nettopp at engasjementet er kjempestort landet rundt!

det er et veldig godt poeng. Men jeg frykter at hun kanskje er litt sent ute, at de fleste som vil gi har gjort det allerede - det går jo mange innsamlingsaksjoner samtidig nå

• Liker 1
Skrevet

det er et veldig godt poeng. Men jeg frykter at hun kanskje er litt sent ute, at de fleste som vil gi har gjort det allerede - det går jo mange innsamlingsaksjoner samtidig nå

Tror også de fleste har gitt allerede, men det har jo lite å si om pengene går direkte eller via henne så lenge pengene doneres.

Man kan jo håpe at blodfansen gir litt ekstra, siden det er hennes navn som står på innsamlingen. De var oppe i litt over 15000 allerede, så det var jo en god start, selv om 10 000 kom fra dem. :)

• Liker 2
Skrevet

Om de fleste som vil gi allerede har gjort det, hva har det da å si at CBE er sent ute?

Skrevet

Kanskje vi KG-kjerringene kunne få litt kred for én gangs skyld? :P

Skrevet

det er vel ikke et tak, men et mål vil jeg tro? når du ser på hva andre greid disse dagene,  jeg vil tro hun når det med god margin. For eksempel så jeg på facebook at Andreas Wahl hadde dradd igang en innsamling han kalte Nerder med hjerter, som hadde samme mål, og da jeg sjekket istad hadde han nådd 190 000 (siden igår). Han har tilsammen 30 000 følgere på alle platformer, mens CBE sier hun har 500 000. og en fotballgjeng med kompiser som ikke er kjendiser var over 300 000 kroner sist jeg sjekket.

jepp, hun burde jo kjapt klare å overgå Nerder med hjerter så det fyker etter.
  • Liker 3
Skrevet

Om de fleste som vil gi allerede har gjort det, hva har det da å si at CBE er sent ute?

det var et svar til den som poengterte at hvis CBE greier å dra inn en stor sum, vil det kanskje være en a-haopplevelse for CBE selv hva hun kan få til i kraft av sin posisjon. For flyktningene er det selvfølgelig revnende likegyldig hvor pengene kommer fra - poenget var at CBE kanskje ikke helt forstår å utnytte sin posisjon, og at dette kunne vært en vekker. Med håp om flere veldedighetsstunt i fremtiden. Hadde hun dradd denne innsamlingen  igang et døgn tidligere, tror jeg pengene hadde rullet inn.  Det håper jeg inderlig de gjør idag og, men folk har jo grenser for hvor mye de kan gi på tre dager.

• Liker 2
Skrevet

jepp, hun burde jo kjapt klare å overgå Nerder med hjerter så det fyker etter.

Overgå? Er dette en konkurranse? Skal dette muligens bli nok en ting CBE får refs for om innsamlet totalsum ikke tilfredstiller alle og enhver her inne?

• Liker 5
Skrevet

Det er kjempebra at hun har satt i gang en aksjon, og at hun setter 50.000 som mål betyr vel antakelig at hun ikke vet helt hva som er realistisk for henne å samle inn, eller hvor mange hun når ut til. Hun er jo i tillegg "alene"(?) om aksjonen ( i likhet med Andreas Wahl), i motsetning til mange andre innsamlinger jeg har lest om (Dagsverk for farmasøyter, Nerd Aid, bygg og anlegg-gjengen, advokat-gjengen osv).

Håper hun knuser målet sitt! Og at hun inspirerer mange av de andre toppbloggerne til å starte lignende aksjoner!

• Liker 8
Skrevet

det var et svar til den som poengterte at hvis CBE greier å dra inn en stor sum, vil det kanskje være en a-haopplevelse for CBE selv hva hun kan få til i kraft av sin posisjon. For flyktningene er det selvfølgelig revnende likegyldig hvor pengene kommer fra - poenget var at CBE kanskje ikke helt forstår å utnytte sin posisjon, og at dette kunne vært en vekker. Med håp om flere veldedighetsstunt i fremtiden. Hadde hun dradd denne innsamlingen  igang et døgn tidligere, tror jeg pengene hadde rullet inn.  Det håper jeg inderlig de gjør idag og, men folk har jo grenser for hvor mye de kan gi på tre dager.

Jeg skjønner fremdeles ikke poenget ditt.. De pengene som er gitt hadde jo blitt gitt uansett, uavhengig av når CBE startet sin aksjon. Det kommer jo på det samme hvem som samler inn og når, bare det kommer inn noe de (flyktningene) får nytte av.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...