jabx Skrevet 5. september 2015 #16981 Skrevet 5. september 2015 Elendig svart av Det Nyes redaktør. Skuffende og flaut Det ser ut til at alle som intervjuer CBE ender opp med å vise sin ekstreme udugelighet og totale mangel på journalistisk integritet. 9
jabx Skrevet 5. september 2015 #16982 Skrevet 5. september 2015 Har ett spørsmål til mange av dere som ikke er tillhenger av FF.. Hvor mange ganger i døgnet sånn ca er dere innpå FF sin facebook side,blogg,instagram og snapchat? Har ikke du stilt dette hetsende spørsmålet i flere varianter og etter hvert fått ganske mange svar? Hvorfor fortsetter du med slike tåpeligheter? 5
Bootybuilder Skrevet 5. september 2015 #16983 Skrevet 5. september 2015 Jeg tror de får inn MYE mer. Nettopp det jeg skriver, håper de får inn MER
Bootybuilder Skrevet 5. september 2015 #16984 Skrevet 5. september 2015 Nå gjør hun endelig noe positivt for mennesker,noe mange her har ropt etter i flere dager. Og når hun gjør det så må noen slenge med leppa Du får lese det andre jeg har skrevet istedet for å vri og vende 1
Bootybuilder Skrevet 5. september 2015 #16985 Skrevet 5. september 2015 Har ikke du stilt dette hetsende spørsmålet i flere varianter og etter hvert fått ganske mange svar? Hvorfor fortsetter du med slike tåpeligheter? Noen har tungt for det. 3
Jobbermedbarn Skrevet 5. september 2015 #16986 Skrevet 5. september 2015 Nå gjør hun endelig noe positivt for mennesker,noe mange her har ropt etter i flere dager. Og når hun gjør det så må noen slenge med leppa Nå gjør du litt det samme som du anklager andre for; leter etter det negative! Så vidt jeg ser er alle enige om at dette er et bra tiltak og håper de får samlet inn mye penger til flyktningene! 5
Cavatina Skrevet 5. september 2015 #16987 Skrevet 5. september 2015 Jeg tror de får inn MYE mer. Jepp. Ble nysgjerrig, og de er allerede oppe i 30 000,- nå. 3
jabx Skrevet 5. september 2015 #16988 Skrevet 5. september 2015 (endret) Men en ting jeg faktisk lurer på er hvorfor dere ikke reagerte når Damli for litt siden var på forsiden av et annet blad, i samme stil? Hvilket blad? Når da? Har du en link? Tone er jo nærmest glamourmodell og har bygget store deler av karrieren på det. Hun eksponerer omtrent alt stadig vekk, så det var vel ikke akkurat noen stor overraskelse hvis hun plasserte kroppsdeler rundt omkring igjen. Endret 5. september 2015 av jabx
pøbelsara Skrevet 5. september 2015 #16989 Skrevet 5. september 2015 Jepp. Ble nysgjerrig, og de er allerede oppe i 30 000,- nå. De kommer til å dra inn masse, det er jeg helt sikker på. Og det er så bra! 6
jabx Skrevet 5. september 2015 #16990 Skrevet 5. september 2015 Hm.... Ingen som vil fortelle hvor mye tid det tar pr dag og lese igjennom sidene hennes på sosiale medier? Hvorfor lurer du på det? Og hva er relevansen for tråden? Jeg skjønner godt at folk ikke gidder å svare på slike irrelevante spørsmål. 5
Tarese Skrevet 5. september 2015 #16991 Skrevet 5. september 2015 Men en ting jeg faktisk lurer på er hvorfor dere ikke reagerte når Damli for litt siden var på forsiden av et annet blad, i samme stil? Nå er ikke jeg en av dem som setter kaffen i halsen av å se en rumpe på forsiden av et blad men å sammenligne med Tone var kanskje ikke det beste eksempelet da det ble enormt store overskrifter og kritikk da Tone "kledde av seg" i dont look back musikkvideoen. Fikk minst like mye kritikk hun om ikke mer:-) men nå er vel alle vandt til at Damli kler av seg. Med Caroline var det vel kanskje litt uvandt for noen. 2
Fredrik29 Skrevet 5. september 2015 #16992 Skrevet 5. september 2015 Hun kan jo kle av seg så mye hun vil. Men hvorfor kan hun ikke si noe om bakgrunn / motiv? Hva tenker hun om sin rolle som forbilde og alt det der? Jeg synes det er merkelig at hun tar valg som er helt "ute" for så å bare vifte det bort med å si " det er bare en rumpe"? Hun trenger ikke forsvare bildet, men hun hadde fått litt mer respekt om hun klarte å si noe med innhold. Men antagelig handler det kun om pr og klikk. Null substans. 9
jabx Skrevet 5. september 2015 #16993 Skrevet 5. september 2015 Denne tråden er fascinerende. Her er mange som ikke skjønner de enkleste ting,som at: -Bloggen er blitt populær fordi mange ser på Caroline som et forbilde,har hun på noe tidspunkt sagt at hun vil være det? Irrelevant. Hun eier en millionbedrift, og bedrifter må følge loven. I tillegg er det ikke pent å lyve og manipulere. -Hun selger,selvfølgelig.Fordi folk kjøper. Jammen da er det jo greit at hun bryter loven da! -Hun driver forretning,kun fordi det er mulig.På grunn av at hun har mange kunder.Hvem i all verden gjør ikke det i business-bransjen? Hva så? Betyr det at det er greit at bedriften hennes bryter loven? -Ja,fått med meg at hun(og mannen)har gjort feil,og det har de da jammen fått kritikk for.Greit det.Men å stadig bruke det som våpen videre er også feil!Det finns folk med viktigere innflytelse som har gjort større brølere.Caroline har ingen viktig innflytelse,hun har kun stor påvirkning,fordi det er mange som ser opp til henne.Det er deres valg,og ingenting i livet deres vil bli påvirket om de ikke vil.De velger å bli det. Svada. Faktum er at bedriften den dag i dag lyver og manipulerer, og fortsatt ikke har innsett at de har brutt loven og oppført seg forkastelig. -Caroline er en helt vanlig jente som ikke driver politisk blogg.Verdensproblemer får seriøs presse ta seg av,og kanskje noen ville tjent mer på å lese det istedenfor blogg,om de selv er så engasjert? Caroline er en rik eier av en bedrift som har løyet og manipulert for å tjene penger. -Hun gjør det hun gjør,og har en jobb hvor inntekt er viktig,og hvem ville ikke bruke den muligheten,når det blir nærmest servert deg kunder på sølvfat? Hva så? Rettferdiggjør det løgn, lovbrudd og manipulasjon? Alt som får denne bloggen til å gå rundt er de som gir den oppmerksomhet. Hvis noen skal kritiseres bør det jo strengt tatt være beundrere,hatere og presse? Som gjør at hun blir et idol,et hatobjekt,og,skrevet om i pressen? Akkurat, så bedrifter har null ansvar for at deres virksomhet følger loven? Skjønner ikke at dere som er misunnelige,det skinner så hardt igjennom at det skjærer i øynene,ikke ser selv hvor latterlige dere fremstår? Typisk svada fra CBE Defense League. Du burde skamme deg. Er det ikke slags dagbøker med bilder? Nei, det er en millionbedrift. Dessuten er en dagbok noe som gjenspeiler virkeligheten, mens bedriftens blogg er et maniuplert og forvrengt bilde som ikke gjør det. Det er tilhengerskalen av disse en snart bør sette søkelyset på. Det er de som lar bloggene leve. Så da er det greit at bedriften bryter loven? Forøvrig må en del av de være både modige og tøffe som får så mye misunnelse og hat rettet mot seg. Gå i dere selv.Hvorfor engasjere seg så hardt i noen som ikke gir dere hverken dypere kunnskap eller lærdom? Hvorfor kritiserer man en bedrift som lyver, manipulerer og bryter loven? Nei, si det. Hvorfor sitter du her og spyr ut svada når flyktninger dør i hundretalls, dobbeltmoralist? 9
jabx Skrevet 5. september 2015 #16994 Skrevet 5. september 2015 Jeg er enig i at misunnelseskortet er rimelig oppbrukt! Men synes Blomsterert har en hel del gode poeng som jeg tar til meg! Som for eksempel? 1
jabx Skrevet 5. september 2015 #16995 Skrevet 5. september 2015 Om du har normalt god økonomi så syns jeg faktisk det er ganske bedritent av deg å ikke donere penger. De fleste har råd til litt, 200kr klarer du sikkert. Og om du ikke har råd så kan du sikkert bidra på andre måter, med klær eller melde deg som flyktningeguide. Så samme krav til deg som til bloggere altså, i situasjoner som dette syns jeg alle er forpliktet til å gjøre sitt. Forpliktet? Alle som betaler skatt har allerede donert, enten de ønsker eller ei. Jeg har allerede gitt penger gjennom skatteseddelen. Og mer skal det bli. Når vi henter inn titusener av flyktninger til Norge vil det koste oss enda mer, og skattepengene vil renne ut. Pengene staten bruker på dette er blant annet fra skattebetalerne. Det som er tragisk er at vi vil bruke mye penger på noen få heldige flyktninger som kommer seg hit, i stedet for å bruke pengene der de faktisk kunne hjulpet utrolig mange flere: I områdene nærmere der de flyktet fra. 6
jabx Skrevet 5. september 2015 #16996 Skrevet 5. september 2015 Vi står jo overfor det som nå omtales som den største flyktningkrisen siden 2. verdenskrig, og mennesker nærmest dør på dørstokken vår i sitt forsøk på å flykte fra et samfunn som kollapser i brutalitet. Nja, mange av dem kommer tydeligvis fra flyktningleire og ikke direkte fra krigen. For eksempel den døde treåringen på bildet som alle snakker om: Familien hadde bodd tre år trygghet i Tyrkia før de endelig bestemte seg for å søke lykken i vestlige land. Det er fullt forståelig at man ønsker bedre levekår, men det er altså ikke slik at de rømte fra krigen. De rømte fra dårlige levekår i en flyktningleir. (Tenk om vi hadde brukt alle pengene på å forbedre levekårene for de mange millioner som bor i flyktningleire i områdene rundt krigsområdene i stedet for å bruke ekstremt mye penger på noen få heldige som kommer seg helt til veslige land. Da hadde færre ofret livet i et forsøk på å nå f.eks. vest-Europa.) 5
Gjest Blomsterert Skrevet 5. september 2015 #16997 Skrevet 5. september 2015 Hun kan jo kle av seg så mye hun vil. Men hvorfor kan hun ikke si noe om bakgrunn / motiv? Hva tenker hun om sin rolle som forbilde og alt det der? Jeg synes det er merkelig at hun tar valg som er helt "ute" for så å bare vifte det bort med å si " det er bare en rumpe"? Hun trenger ikke forsvare bildet, men hun hadde fått litt mer respekt om hun klarte å si noe med innhold. Men antagelig handler det kun om pr og klikk. Null substans. Fordi hun har aldri har bedt om å bli et forbilde!Det blir en via andre som velger henne som ett!Hun er et forretningsmannen,og hun selger på grunn av kjøpere/kunder.Selvfølgelig! Hva er det dere ikke forstår med en så enkel forklaring egentlig? ? Hun er betalt,og reklame betaler seg når det fenger! Dette handler ikke om henne! Det handler om det som selger!Og det går glimrende. Takket være alle som vil kjøpe. Som alt annet o forretningsverdenen,det handler om kundene,ikke salgs"objektet". Hva er det dere ikke forstår med dette som er så utrolig innlysende?? Jeg fatter ikke!
jabx Skrevet 5. september 2015 #16998 Skrevet 5. september 2015 Ser nå CBE har startet en innsamling via Flyktninghjelpen. 👍 Sukk. Ser at også Flyktninghjelpen legger opp til å bruke enorme summer på å hjelpe noen få til Norge i stedet for å forbedre levekårene for alle flyktningene der de faktisk er. Jaja. 3
jabx Skrevet 5. september 2015 #16999 Skrevet 5. september 2015 Fordi hun har aldri har bedt om å bli et forbilde! Ansvarsfraskrivelse... CBEs varemerke. 7
minimymlen Skrevet 5. september 2015 #17000 Skrevet 5. september 2015 Fordi hun har aldri har bedt om å bli et forbilde!Det blir en via andre som velger henne som ett!Hun er et forretningsmannen,og hun selger på grunn av kjøpere/kunder.Selvfølgelig! Hva er det dere ikke forstår med en så enkel forklaring egentlig? ? Hun er betalt,og reklame betaler seg når det fenger! Dette handler ikke om henne! Det handler om det som selger!Og det går glimrende. Takket være alle som vil kjøpe. Som alt annet o forretningsverdenen,det handler om kundene,ikke salgs"objektet". Hva er det dere ikke forstår med dette som er så utrolig innlysende?? Jeg fatter ikke! De færreste ber om å bli et forbilde. Hun har også uttalt at hun vet hun er et forbilde for mange, så akkurat den er hun klar over. Resten av innlegget ditt har jeg rett og slett litt problemer med å tolke, hva er det du prøver å si? 5
Fremhevede innlegg