Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Enig i dette. Jeg synes det er rart. Det er mange offentlige personer og "rollemodeller" jeg kan være kritisk til, men jeg gidder ikke være negativ om vedkommende gjør noe bra, blir som å si at "av prinsipp skal jeg finne noe negativt ved alt du gjør". Noen er i mot CBE i alt og ett, virker det som. Er kritisk til mye hun har gjort via bloggen, men evner jo å se at hun også kan bidra positivt.

Det kan jo ha noe med historikken hennes å gjøre. Når hun har løyet, manipulert og brukt alle mulige midler for å unndra seg kritikk og ansvarliggjøring, så er det kanskje lite troverdighet igjen for en del. Da er det lett å tolke alt bedriften gjør som ledd i en hvitvaskingskampanje, siden det er det bedriften uansett har drevet med hele tiden.

Personlig har jeg ikke tatt noe standpunkt i denne saken. Jeg bryr meg egentlig ikke så veldig om CBE i forhold til flyktningene. Det jeg er opptatt av i denne saken er hvordan vi kaster penger i do ved å hente folk hit i stedet for å bruke alle midlene i nærområdene. Akkurat det kan neppe CBE ta ansvaret for :)

Endret av jabx
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo ha noe med historikken hennes å gjøre. Når hun har løyet, manipulert og brukt alle mulige midler for å unndra seg kritikk og ansvarliggjøring, så er det kanskje lite troverdighet igjen for en del. Da er det lett å tolke alt bedriften gjør som ledd i en hvitvaskingskampanje, siden det er det bedriften uansett har drevet med hele tiden.

Personlig har jeg ikke tatt noe standpunkt i denne saken. Jeg bryr meg egentlig ikke så veldig om CBE i forhold til flyktningene. Det jeg er opptatt av i denne saken er hvordan vi kaster penger i do ved å hente folk hit i stedet for å bruke alle midlene i nærområdene. Akkurat det kan neppe CBE ta ansvaret for :)

Men kan ikke du fortsette "nei til flyktninger" kampanjen din i en egen tråd? Viktigste nå er at de får tåelig leve vilkår der de kommer i havn.

• Liker 5
Skrevet

Er det ikke nok kritikk nå? 

Hva slags kritikk tenker du på?

Det er ikke nok kritikk av kritikkverdige forhold, nei.

• Liker 1
Skrevet

Norge tar imot flyktninger hvert år, og vi blir nødt på lik linje med andre land å ta imot flere nå. Det får vi ikke gjort noe med, de blir fordelt utover alle de europeiske land, som pleier å ta imot. Jeg har ikke skrevet om jeg er enig i det eller ikke, så ikke vri og vend på det jeg skriver. Jeg skriver hvordan situasjonen er - deretter skriver jeg om kostnadene ved det - og hvor mange flere man kan hjelpe der de er. Men så er det utfordringen med at Syria er totalt rasert av IS og Assad, de kan jo ikke sendes tilbake heller slik det er nå. Og de kan jo ikke bo i flyktningleir for alltid.

Regner med du har svaret på hvordan man løser dette siden du vrir sånn på det jeg skriver?

Jeg er klar over at vi er "nødt" til å ta imot, men jeg påpeker at det er ulogisk og en forkastelig politikk. Reglene rundt dette er jo tilpasset en helt annen tidsalder også.

Jeg snakker om hvordan det burde ha vært.

Ingen har sagt at de skal sendes tilbake til Assad. De skal sendes tilbake til nærmeste trygge flyktningleir. Der får de bo (noe de fleste også gjør). Og så får vi heller bruke ressursene på å hjelpe flertallet og ikke noen få heldige (som regel menn) som klarer å komme seg videre.

Som et lite sidespor:

Merkelig nok er det helt greit at palestinske flyktninger beholder flyktningstatusen til evig tid. I motsetning til alle andre flyktninger i hele verden legger man opp til at palestinske flyktninger ikke skal relokaliseres. Dessuten går flyktningstatusen til palestinere i arv, noe det ikke gjør for noen andre grupper i verden.

• Liker 1
Skrevet

Men kan ikke du fortsette "nei til flyktninger" kampanjen din i en egen tråd? Viktigste nå er at de får tåelig leve vilkår der de kommer i havn.

Kampanjen min er "nei til ondskapsfull sløsing av ressurser så de som faktisk har det vanskelig må fortsette å slite mens noen få (i hovedsak unge menn) får jackpot og gratisbillett til høy levestandard.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Kanskje KG-damene kan starte sin egen innsamling og se om de slår CBE;)

Ja,en god idé!Hvordan gjøre det sånn i praksis?

Hadde jo vært særdeles interessant å se hva en fikk samlet inn!

Skrevet

Over 80 000 samlet inn nå, tror ikke det vil være noe problem å oppnå 150 000 iløpet av en måneds tid. Ser folk gir det dem kan, om det så er bare 30kr, alle monner drar. :)

Jeg synes det er helt genialt! Alle kan avse 30 kroner, og når de ser at bidraget de har gitt er med på å nå et mål på 50.000 som ble nådd innen et døgn (vet det ble nådd og "høynet" innenfor det) så viser det hvor lite som skal til for å gjøre noe stort!

Uten sammenligning, "advokatgjengen" satte som mål å dra inn en million, de nådde dette innenfor 2-3 døgn og har nå høynet til 2 millioner. Der er det ofte bidrag på 30.000 (fra toppadvokater/partnerskap), så at totalsummen vokser fort er naturlig. 

Begge deler er imponerende!

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg er klar over at vi er "nødt" til å ta imot, men jeg påpeker at det er ulogisk og en forkastelig politikk. Reglene rundt dette er jo tilpasset en helt annen tidsalder også.

Jeg snakker om hvordan det burde ha vært.

Ingen har sagt at de skal sendes tilbake til Assad. De skal sendes tilbake til nærmeste trygge flyktningleir. Der får de bo (noe de fleste også gjør). Og så får vi heller bruke ressursene på å hjelpe flertallet og ikke noen få heldige (som regel menn) som klarer å komme seg videre.

Som et lite sidespor:

Merkelig nok er det helt greit at palestinske flyktninger beholder flyktningstatusen til evig tid. I motsetning til alle andre flyktninger i hele verden legger man opp til at palestinske flyktninger ikke skal relokaliseres. Dessuten går flyktningstatusen til palestinere i arv, noe det ikke gjør for noen andre grupper i verden.

Newsflash, alle partier i Norge mener så og si det samme, det eneste de er uenig i er hvor mye penger som skal til ulik post. Uansett hvem parti man stemmer vil det bli tatt imot flyktninger.

Endret av Bootybuilder
  • Liker 1
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Kan vi kanskje la såvel flyktningdebatt og brukerdebatt holdes utenfor denne tråden? For førstnevnte finnes det allerede nok tråder man kan boltre seg i under "Aktuelle saker", og sistnevnte er ikke greit jmf. KGs regelverk. 

Skrevet

Går ikke Nelia i barnehage? Da tar hun ikke med barnet sitt på jobb.

Null, null, null og null. Er aldri inne på siden hennes, bloggen, IG og Snap.

Husvarm, bloggen er jobben hennes sier hun, og det er bedriften CBE man ser på bloggen, ergo er Nelia med på jobb når hun deler innlegg om henne.

Skrevet

Husvarm, bloggen er jobben hennes sier hun, og det er bedriften CBE man ser på bloggen, ergo er Nelia med på jobb når hun deler innlegg om henne.

Eller, er det ikke skille mellom privatpersonen og bedriften likevel?

Skrevet

Hehe, nesten litt komisk å lese inne på bloggen hennes. Noen kritiserer hun for å IKKE ha engasjert seg i flyktningkrisen, og når hun da oppretter en innsamlingslink, så får hun kritikk for å tyne penger ut av leserne i stedet for å gi penger selv.

Om jeg hamrer eller hamres... :P

Får inntrykk av at noen av leserne av bloggen er misfornøyde uansett; går jo ikke an å ta det folk kommenterer seriøst. De (dere?) hakker bare for å hakke.

• Liker 6
Skrevet

Snart 100 000 samlet inn :) Og innsamlingen skal pågå en måned, så tror det blir masse penger til slutt :)

• Liker 2
Skrevet

Hehe, nesten litt komisk å lese inne på bloggen hennes. Noen kritiserer hun for å IKKE ha engasjert seg i flyktningkrisen, og når hun da oppretter en innsamlingslink, så får hun kritikk for å tyne penger ut av leserne i stedet for å gi penger selv.

Får inntrykk av at noen av leserne av bloggen er misfornøyde uansett; går jo ikke an å ta det folk kommenterer seriøst. De (dere?) hakker bare for å hakke.

Tror veldig mange ikke fikk med seg at de ga en pen sum selv. Hun burde sikket ha opplyst om det, men da hadde vel det vært for lite i noens øyne det og.

Skrevet

Synes det er fantastisk at hun håvet inn penger. MEN ikke spesielt sjarmerende i lys av "verden stopper ikke opp", og "hvis leserne spør penere så kan jeg kanskje samle inn"

• Liker 10
Gjest Hold the door
Skrevet

Er det de samme som kritiserte henne for ikke å engasjere seg som kritiserer henne for å tyne penger ut av leserne i stedet for å gi selv, nå når hun engasjerer seg?

Skrevet

Er lilleprinsen en utenlandsk nettbutikk, siden hun kun merker reklameinnlegg på instagram med #ad? Og er det sånn at det på instagram ikke trenger å stå reklame før etter reklameteksten?

• Liker 1
Skrevet

Er lilleprinsen en utenlandsk nettbutikk, siden hun kun merker reklameinnlegg på instagram med #ad? Og er det sånn at det på instagram ikke trenger å stå reklame før etter reklameteksten?

Nei det er norsk nettbutikk.

• Liker 2
Skrevet

Er det de samme som kritiserte henne for ikke å engasjere seg som kritiserer henne for å tyne penger ut av leserne i stedet for å gi selv, nå når hun engasjerer seg?

Umulig å gjøre leserne som gruppe fornøyde uansett da... det som var poenget. Spiller liten rolle hva hun skriver og gjør - det blir sutring uansett. ;)

• Liker 1
Skrevet

Nei, den er norsk og sender kun innenfor Norge.

Samme med blush.no, hun skriver kun #ad i reklamer for dem og.

Det er mulig at de har funnet et lite smutthull og kan argumentere med at de ikker er nødt til å skrve reklame, fordi de hevder at Fotballfrue "henvender seg til et internasjonalt publikum" på Instagram,

men for meg viser dette at de, akkurat som før, er mest opptatt av at det skal være minst mulig forstyrrende (altså synlig) at noe er reklame.

• Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...