Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes hverken du er egoistisk eller fæl, hvorfor skulle jeg det?

Er uenig med deg, men det er jo litt meningen i et diskusjonsforum :)

Wuhu! :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

når HUN stiller i fotsid kjole og valentinosko, mens HAN kler seg som en advokat som skal på lunsj på en seilbåt på casual friday - hva er greia med det? De ser jo ikke ut som de skal samme sted. Er det nok et eksempel på at hun bare er en utstillingsdokke, som i dette tilfelle skal være en passende stumtjener å henge veska på?!

• Liker 3
Skrevet (endret)

....

Endret av Amafalathiel
Skrevet

Denne tråden er fascinerende.

Her er mange som ikke skjønner de enkleste ting,som at:

-Bloggen er blitt populær fordi mange ser på Caroline som et forbilde,har hun på noe tidspunkt sagt at hun vil være det?

-Hun selger,selvfølgelig.Fordi folk kjøper.

-Hun driver forretning,kun fordi det er mulig.På grunn av at hun har mange kunder.Hvem i all verden gjør ikke det i business-bransjen?

-Ja,fått med meg at hun(og mannen)har gjort feil,og det har de da jammen fått kritikk for.Greit det.Men å stadig bruke det som våpen videre er også feil!Det finns folk med viktigere innflytelse som har gjort større brølere.Caroline har ingen viktig innflytelse,hun har kun stor påvirkning,fordi det er mange som ser opp til henne.Det er deres valg,og ingenting i livet deres vil bli påvirket om de ikke vil.De velger å bli det.

-Caroline er en helt vanlig jente som ikke driver politisk blogg.Verdensproblemer får seriøs presse ta seg av,og kanskje noen ville tjent mer på å lese det istedenfor blogg,om de selv er så engasjert?

-Hun gjør det hun gjør,og har en jobb hvor inntekt er viktig,og hvem ville ikke bruke den muligheten,når det blir nærmest servert deg kunder på sølvfat?

Alt som får denne bloggen til å gå rundt er de som gir den oppmerksomhet.

Hvis noen skal kritiseres bør det jo strengt tatt være beundrere,hatere og presse?

Som gjør at hun blir et idol,et hatobjekt,og,skrevet om i pressen?

Såvidt jeg så,så er jenta et helt normalt menneske,over gjennomsnitt pen/søt og hun er en god modell,kler jo de merkeligste klær:-)

Skjønner ikke at dere som er misunnelige,det skinner så hardt igjennom at det skjærer i øynene,ikke ser selv hvor latterlige dere fremstår?

Dere som faktisk er så freidige og frekke at dere bruker katastrofer i verden for å ramme henne(eier dere ikke skam i livet?) Og gjør nå noe selv istedenfor å kritisere at andre ikke skriver om det,hun driver som sagt ingen politisk blogg,og hun har sagt noe om det ettersom jeg forstår? Gjør noe selv,og ikke klandre en blogger.Dere er vel omtrent like selvopptatte og hva dere enn mener om henne,som dere kritiserer henne for.

Jeg syns det er helt meningsløst av seriøse aviser å skrive så mye om henne,men syns også at blogger(ihvertfall de jeg har lest og hørt om),Er helt meningsløse.

Er det ikke slags dagbøker med bilder?

Det er tilhengerskalen av disse en snart bør sette søkelyset på.

Det er de som lar bloggene leve.

Forøvrig må en del av de være både modige og tøffe som får så mye misunnelse og hat rettet mot seg.

Gå i dere selv.Hvorfor engasjere seg så hardt i noen som ikke gir dere hverken dypere kunnskap eller lærdom?

Det er dere det handler om,ikke bloggere.De eksistere pga dere.

Å så godt skrevet... Liker det
Gjest Blomsterert
Skrevet

Å så godt skrevet... Liker det

Hvis det ikke var ironi,så vel,takk.

Skrevet (endret)

når HUN stiller i fotsid kjole og valentinosko, mens HAN kler seg som en advokat som skal på lunsj på en seilbåt på casual friday - hva er greia med det? De ser jo ikke ut som de skal samme sted. Er det nok et eksempel på at hun bare er en utstillingsdokke, som i dette tilfelle skal være en passende stumtjener å henge veska på?!

Synes vanligvis dine innlegg er balanserte, men dette var lavmål. Om ekteparet matcher i pyntegrad eller ikke har vel ikke DU noe med? De er to individer som kler på seg det de har lyst til å gå med den kvelden. Å kritisere hvorvidt de matcher eller ikke er "nabokjerring-kritikk" og har ingenting med bedriften å gjøre. Minner om at man må ikke lufte absolutt alt man tenker når man leser bloggen, selv om det altså dreier seg om ekteparet Berg Eriksen.

Edit: Skrivefeil

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 12
Skrevet

Skal jeg si deg noe? Jeg har brukt en del tid på å ta opp ting med dem. Jeg mener at de er betydningsfulle innen sin bransje og at de har en sterk posisjon i offentligheten. Jeg liker ikke den dårlige merkingen fra tidligere og jeg liker ikke at de løy om lesertall, og at dette forplantet seg videre til både annonsebyrået, managementet og videre til mediene. 

Jeg liker ikke kroppspresset bloggen genererer. Jeg liker ikke måten de har svart kritikere. 

Jeg liker ikke at Det Nye skriver om folk med mye fritid og jeg liker ikke latterliggjøringen av kg-brukere i kommentarfeltet. Jeg synes det er trist at hun redigerte bilder (for hun er vakker som bare det) og jeg synes det er skikkelig synd at de i etterkant nærmest skylder på lesere og kritikere for alle feil de selv ha begått. 

Noen av dere som kritiserer kritikerne (meta....) her skriver at de ikke leser bloggen og ikke leser noe om henne og det synes jeg er skikkelig teit. Jeg skjønner nesten ikke hva som er grunnen til å rakke ned på kritikerne da. Det er jo nettopp fordi jeg leser bloggen og det som står om dem at jeg har et grunnlag når det kommer til å kritisere. 

Men hvor mye tid jeg bruker? Kanskje fem-ti minutter på å lese bloggen de dagene jeg er innom? Jeg er kanskje innom bloggen annenhver dag eller noe. Nesten mer for å lese  kommentarer enn å lese innleggene.

Jeg er en av de som ikke finleser hennes blogg.. Er jeg hjemme og har mulighet så leser jeg litt på mange blogger. Dette gjelder også din.

Men hvorfor jeg forsvarer FF mye er fordi jeg synes det går for langt til tider med alt som blir skrevet om henne. Det er jo ikke en ting som ikke er galt. Det er greit at mange av dere er opptatt av at merking skal været riktig og at hun ikke skal lyve om ting,. Men det er jammen mye annet som ikke er mye vits i og diskutere..det er mange små kommentarer som jeg synes er på kanten av mobbing.

Hva er vitsen med å oppføre seg slik?

Skrevet

Du har helt rett! Hun/Han har uttalt at de ønsker at bloggen skal være feel good, både ift innlegg og kommentarfelt.

På eget initiativ fronter hun saker som omhandler hunder - først og fremst, og det er tydeligvis hennes hjertesaker i lag med testing av sminke på dyr. Hva ens hjertesaker er subjektivt, og noe jeg mener hun har all rett til.

Er det noe å kritisere at hun får betalt for å skrive et innlegg om isbjørnene eller førerhundene, sånn egentlig? Annonseplass i aviser og magasin koster de også, så hvorfor skal hun avkreves å bedrive gratisarbeid hele tiden? Hun får løftet saken frem, og er ikke det bare flott - selv om hun får betalt for det? Selvsagt hadde det vært bedre om hun donerte annonsekronene også, meeeen.. give me a break.

Det er gått kultur i å kritisere CBE for alt, for etterspør man kritikk av andre bloggere så avfeies man med at dette er en tråd om CBE. Nå har jeg ikke nilest de andre bloggtrådene, men ser ikke samme kritikk i de ift manglende samfunnsengasjement eller politisk innhold (correct me if I am wrong).

Synes KG-kjerringene skal si seg fornøyd. De tvang igjennom et innlegg om Flukten i Europa.

Godt og se at noen flere er uenige med mange her inne
Skrevet

Tipper jeg bruker 1-2 min, ser bare på bloggen, av og til IG. Hva betyr dette for deg?

Det er så utrolig mange som sier at de ikke leser bloggen hennes men det er da utrolig hvor mye folk vet hva som foregår i livet til FF..
Skrevet

Om du har normalt god økonomi så syns jeg faktisk det er ganske bedritent av deg å ikke donere penger. De fleste har råd til litt, 200kr klarer du sikkert. Og om du ikke har råd så kan du sikkert bidra på andre måter, med klær eller melde deg som flyktningeguide.

Så samme krav til deg som til bloggere altså, i situasjoner som dette syns jeg alle er forpliktet til å gjøre sitt.

Du kan da ikke se ned på folk som ikke har mulighet til og gi penger til slike veldedighet.. Alle har ikke mulighet til dette,men de er da ikke noe dårlig mennesker for det.
Gjest Blomsterert
Skrevet

Det er så utrolig mange som sier at de ikke leser bloggen hennes men det er da utrolig hvor mye folk vet hva som foregår i livet til FF..

Ikke SÅ rart,når seriøs presse presterer å publisere om henne?

Det er helt meningsløst.

Det gjør meg noe frustrert.For å si det mildt.

Skrevet (endret)

Og de forsvarsinnleggene av fansen er jo helt, i mangel av et bedre uttrykk: hjernedøde. Ei skriver at bloggen ikke er en politisk blogg, derfor business as usual. Men hallo; flyktningekrisen slik vi ser den utspille seg nå, forutsetter ikke at du må ha et eneste politisk gen for å bry deg om. Kun medmenneskelighet. (At krisen er initiert av politiske avgjørelser er det uansett ikke en kjeft som mener at rosabloggere skal gjøre rede for.)[/quote

Endret av Atp
Skrevet

Jeg er en av de som ikke finleser hennes blogg.. Er jeg hjemme og har mulighet så leser jeg litt på mange blogger. Dette gjelder også din.

Men hvorfor jeg forsvarer FF mye er fordi jeg synes det går for langt til tider med alt som blir skrevet om henne. Det er jo ikke en ting som ikke er galt. Det er greit at mange av dere er opptatt av at merking skal været riktig og at hun ikke skal lyve om ting,. Men det er jammen mye annet som ikke er mye vits i og diskutere..det er mange små kommentarer som jeg synes er på kanten av mobbing.

Hva er vitsen med å oppføre seg slik?

Så bra at du skriver litt mer utfyllende om hva du mener,Atp!

Jeg er enig med deg i mye her! :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis det ikke var ironi,så vel,takk.

Nei det var ikke iron.... Jeg likte det:)
Gjest Blomsterert
Skrevet

Nei det var ikke iron.... Jeg likte det:)

Ok:-)Takk så mye.Jeg er så og si aldri engasjert i sånt,men det her går for langt.Dette er ikke bare kritikk,dette er hets.Og,som skrevet:Søkelyset bør settes på de som leser,hater,elsker og engasjerer seg i blogging.Det er der en bør ha fokuset!

Skrevet

Denne tråden er fascinerende.

Her er mange som ikke skjønner de enkleste ting,som at:

-Bloggen er blitt populær fordi mange ser på Caroline som et forbilde,har hun på noe tidspunkt sagt at hun vil være det?

-Hun selger,selvfølgelig.Fordi folk kjøper.

-Hun driver forretning,kun fordi det er mulig.På grunn av at hun har mange kunder.Hvem i all verden gjør ikke det i business-bransjen?

-Ja,fått med meg at hun(og mannen)har gjort feil,og det har de da jammen fått kritikk for.Greit det.Men å stadig bruke det som våpen videre er også feil!Det finns folk med viktigere innflytelse som har gjort større brølere.Caroline har ingen viktig innflytelse,hun har kun stor påvirkning,fordi det er mange som ser opp til henne.Det er deres valg,og ingenting i livet deres vil bli påvirket om de ikke vil.De velger å bli det.

-Caroline er en helt vanlig jente som ikke driver politisk blogg.Verdensproblemer får seriøs presse ta seg av,og kanskje noen ville tjent mer på å lese det istedenfor blogg,om de selv er så engasjert?

-Hun gjør det hun gjør,og har en jobb hvor inntekt er viktig,og hvem ville ikke bruke den muligheten,når det blir nærmest servert deg kunder på sølvfat?

Alt som får denne bloggen til å gå rundt er de som gir den oppmerksomhet.

Hvis noen skal kritiseres bør det jo strengt tatt være beundrere,hatere og presse?

Som gjør at hun blir et idol,et hatobjekt,og,skrevet om i pressen?

Såvidt jeg så,så er jenta et helt normalt menneske,over gjennomsnitt pen/søt og hun er en god modell,kler jo de merkeligste klær:-)

Skjønner ikke at dere som er misunnelige,det skinner så hardt igjennom at det skjærer i øynene,ikke ser selv hvor latterlige dere fremstår?

Dere som faktisk er så freidige og frekke at dere bruker katastrofer i verden for å ramme henne(eier dere ikke skam i livet?) Og gjør nå noe selv istedenfor å kritisere at andre ikke skriver om det,hun driver som sagt ingen politisk blogg,og hun har sagt noe om det ettersom jeg forstår? Gjør noe selv,og ikke klandre en blogger.Dere er vel omtrent like selvopptatte og hva dere enn mener om henne,som dere kritiserer henne for.

Jeg syns det er helt meningsløst av seriøse aviser å skrive så mye om henne,men syns også at blogger(ihvertfall de jeg har lest og hørt om),Er helt meningsløse.

Er det ikke slags dagbøker med bilder?

Det er tilhengerskalen av disse en snart bør sette søkelyset på.

Det er de som lar bloggene leve.

Forøvrig må en del av de være både modige og tøffe som får så mye misunnelse og hat rettet mot seg.

Gå i dere selv.Hvorfor engasjere seg så hardt i noen som ikke gir dere hverken dypere kunnskap eller lærdom?

Det er dere det handler om,ikke bloggere.De eksistere pga dere.

*Slår hendene sammen flere ganger på rad*

• Liker 2
Skrevet

Du kan da ikke se ned på folk som ikke har mulighet til og gi penger til slike veldedighet.. Alle har ikke mulighet til dette,men de er da ikke noe dårlig mennesker for det.

Jeg skrev "om du har normalt god økonomi". Selvfølgelig skal man slippe å gi om man knapt har nok til smør på brødskiva selv, men har man normalt god økonomi har man råd til å gi 200kr, eller donere vinterklær du ikke lengre bruker.

Selvfølgelig kan man ikke gi til alt, men dette er den største flyktningestrømmen vi har opplevd i vår tid, og da syns jeg det er vår plikt å bidra.

De som ikke bidrar bare fordi de ikke bryr seg nok, ikke fordi de ikke har råd eller mulighet, slike mennesker ser jeg faktisk litt ned på.

• Liker 1
Skrevet

Ser nå CBE har startet en innsamling via Flyktninghjelpen. 👍

• Liker 7
Gjest Tottelotta
Skrevet

Ikke kritikk, men undring.

Jeg hadde trodd at CBE kom til å endre imaget sitt mer og mer. Hun nermer seg 30 og har fått barn. Når innholdet på bloggen er henne selv og familien vil jeg tro målgruppen endrer seg noe når mange av innleggene begynner å handle om barnevogner og -klær. I så måte er samarbeidet med ADAX akkurat som forventet. Veskene er tidløse/klassiske, og hun var klassisk pent stylet på reklamebildene. Voksen, rett og slett. Å stille opp i Det Nye, som er et fjortisblad, og attpåtil med stumpen bar, vil ikke det få potensielle veskekjøpere til å grine på nesen? Og de som leser Det Nye, vil ikke de synes veskene er litt kjedelige?

Jeg bare lurer, for jeg sitter med et inntrykk av at hun prøver å favne alle, men så blir det hverken fugl eller fisk.

Skrevet

Ja, rekker jo å lese 2-3 innlegg på et par minutt, vel? Ikke akkurat universitetsnivå på tekstene, jeg leser 6-700 ord pr minutt.

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...