Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det at hun har oppkalt disse veskene etter folk som står henne nær, gir meg skikkelig Real Housewives vibber. Da dette er veldig vanlig blant alt dem setter navnet sitt på.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fulgt med på bloggen lenge. Jeg har både irritert meg og vært fascinert av universet CBE. Det har irritert meg lenge at de bevisst lyver og ikke innrømmer noe før de blir ekstremt presset. De har blitt tvunget til å innrømme bilderedigering og falske titler i kommentarfeltet. Dette ble forklart med hetsende kommentarer. I følge CBE-bloggen er det kun hetsende kommentarer som blir slettet.

Jeg la i går ut screenshot i denne tråden av en kommentar som hadde blitt sensurert av CBE-bloggen. Dette var ikke en hetsende kommentar. Denne kommentaren har nå blitt publisert likevel. Etter at jeg påpekte at den ikke var hetsende i en tråd på KG. Forstå det den som kan.

Men i dag har det kommet et manna fra himmelen. LKE svarer under en annen kommentar på dagens innlegg at det er kommentarer som ikke er konstruktive som blir sensurerte. Det at det finnes screenshot av slike "ikke-konstruktive" kommentarer i denne tråden, den samme tråden som tidligere har avslørt diverse løgner i bloggen, tar han som et sannhetsvitne på at en slik sensurering er en bra taktikk. 

Tusen takk for innrømmelsen, LKE!! Kjenner jeg er godt fornøyd med svaret hans, faktisk. Føles nesten som jeg har vunnet noe  :fnise: Tror jeg skal feire med å avslutte lesingen av bloggen helt  :danse:

• Liker 16
Skrevet

Da hadde jeg misforstått litt på første der ja, kan lett skje når tråden til tider er fylt med innskytninger av usaklig kritikk. Men jeg tror personen jeg siterte mente å rakke ned på LK for å ''være kjent for å være gnien'' også dra opp biffsaken - noe jeg mener blir ganske teit . Jeg er derimot enig i at det kan være pussig å vise fram en høy kvittering, men vi kan aldri vite om det var hovedbudskapet i snapen eller om det var kun en morsomhet over at LK ikke hadde rundet opp til nærmeste 100- på tipsen. De hadde jo fått litt innabords og syntes ref snap at dette var morsomt der og da, så jeg tviler på at det ligger noen ''se hvor mye vi bruker ute''-beskjed bak.

Ellers tror jeg du har misforstått meg på nederste del der; jeg mener også det beste er å diskutere med folk som ser flere sider av saken, men dette gjelder også de som kunne kritisert hver en cm av hele firmaet om de fikk sjansen. Det er nemlig en del av de og her.  Nå ser jeg hva du mener med de som forhelliger og beskytter ting som helt klart er galt , f.eks bilderedigering etc , men det er også noen personer her som har et nøytralt syn på firmaet og heller kan diskutere om diverse brukere har rett i sine utsagn eller om det er urettferdig kritikk - og om man påstår sistnevnte bør man slippe slaktes som ''verdens største fan av alt galt i verden''

Du må gjerne mene at det er teit og lavmål, men er da noe CBE selv har uttalt om han som sunnmøring (eller hva det kalles)(.. og nei, jeg gidder ikke lete opp sitat).

Først.. ja, jeg vet det ikke er påkrevd å gi tips i Norge, meeeeeeeen.. de bor flere døgn på den største suiten (jf eget utsagn) og han gir 2-3% (39,-) i tips før CBE justerer det opp til 5-6%.

Ukeshandlingen som du nevner handler da vel først og fremst om å spare tid, ikke penger - utfra innleggene. Ja, vet hun kjøper klær på salg/tilbud, som forrige sesongskolleksjon av en eller annen kjent designer. 

Nå har vel de to på jordet aldri vært blyg ift å flashe hva de kjøper, hvor rik de er og hvor mye de tjener. Å gi 39,- i tips etter flere døgn i suite til 4500,- døgnet er gnien.

• Liker 7
Skrevet

Jeg har fulgt med på bloggen lenge. Jeg har både irritert meg og vært fascinert av universet CBE. Det har irritert meg lenge at de bevisst lyver og ikke innrømmer noe før de blir ekstremt presset. De har blitt tvunget til å innrømme bilderedigering og falske titler i kommentarfeltet. Dette ble forklart med hetsende kommentarer. I følge CBE-bloggen er det kun hetsende kommentarer som blir slettet.

Jeg la i går ut screenshot i denne tråden av en kommentar som hadde blitt sensurert av CBE-bloggen. Dette var ikke en hetsende kommentar. Denne kommentaren har nå blitt publisert likevel. Etter at jeg påpekte at den ikke var hetsende i en tråd på KG. Forstå det den som kan.

Men i dag har det kommet et manna fra himmelen. LKE svarer under en annen kommentar på dagens innlegg at det er kommentarer som ikke er konstruktive som blir sensurerte. Det at det finnes screenshot av slike "ikke-konstruktive" kommentarer i denne tråden, den samme tråden som tidligere har avslørt diverse løgner i bloggen, tar han som et sannhetsvitne på at en slik sensurering er en bra taktikk. 

Tusen takk for innrømmelsen, LKE!! Kjenner jeg er godt fornøyd med svaret hans, faktisk. Føles nesten som jeg har vunnet noe  :fnise: Tror jeg skal feire med å avslutte lesingen av bloggen helt  :danse:

Er det denne kommentaren du mener?

Eller er det kommet en ny?

Skrevet

Har ett spørsmål til mange av dere som ikke er tillhenger av FF.. Hvor mange ganger i døgnet sånn ca er dere innpå FF sin facebook side,blogg,instagram og snapchat?

Hm.... Ingen som vil fortelle hvor mye tid det tar pr dag og lese igjennom sidene hennes på sosiale medier?
Skrevet

Hm.... Ingen som vil fortelle hvor mye tid det tar pr dag og lese igjennom sidene hennes på sosiale medier?

Det er vel ingen som sitter å tar tiden på hvor mye de er på sosiale medier. Jeg er innom bloggen hennes et par ganger i uken, instagrammen hennes følger jeg ikke, følger henne heller ikke på facebook. Slutta å følge henne daglig da alle avsløringene kom. Gleder meg til du kan komme med noe konstruktivt her inne.

• Liker 6
Gjest Blomsterert
Skrevet

Denne tråden er fascinerende.

Her er mange som ikke skjønner de enkleste ting,som at:

-Bloggen er blitt populær fordi mange ser på Caroline som et forbilde,har hun på noe tidspunkt sagt at hun vil være det?

-Hun selger,selvfølgelig.Fordi folk kjøper.

-Hun driver forretning,kun fordi det er mulig.På grunn av at hun har mange kunder.Hvem i all verden gjør ikke det i business-bransjen?

-Ja,fått med meg at hun(og mannen)har gjort feil,og det har de da jammen fått kritikk for.Greit det.Men å stadig bruke det som våpen videre er også feil!Det finns folk med viktigere innflytelse som har gjort større brølere.Caroline har ingen viktig innflytelse,hun har kun stor påvirkning,fordi det er mange som ser opp til henne.Det er deres valg,og ingenting i livet deres vil bli påvirket om de ikke vil.De velger å bli det.

-Caroline er en helt vanlig jente som ikke driver politisk blogg.Verdensproblemer får seriøs presse ta seg av,og kanskje noen ville tjent mer på å lese det istedenfor blogg,om de selv er så engasjert?

-Hun gjør det hun gjør,og har en jobb hvor inntekt er viktig,og hvem ville ikke bruke den muligheten,når det blir nærmest servert deg kunder på sølvfat?

Alt som får denne bloggen til å gå rundt er de som gir den oppmerksomhet.

Hvis noen skal kritiseres bør det jo strengt tatt være beundrere,hatere og presse?

Som gjør at hun blir et idol,et hatobjekt,og,skrevet om i pressen?

Såvidt jeg så,så er jenta et helt normalt menneske,over gjennomsnitt pen/søt og hun er en god modell,kler jo de merkeligste klær:-)

Skjønner ikke at dere som er misunnelige,det skinner så hardt igjennom at det skjærer i øynene,ikke ser selv hvor latterlige dere fremstår?

Dere som faktisk er så freidige og frekke at dere bruker katastrofer i verden for å ramme henne(eier dere ikke skam i livet?) Og gjør nå noe selv istedenfor å kritisere at andre ikke skriver om det,hun driver som sagt ingen politisk blogg,og hun har sagt noe om det ettersom jeg forstår? Gjør noe selv,og ikke klandre en blogger.Dere er vel omtrent like selvopptatte og hva dere enn mener om henne,som dere kritiserer henne for.

Jeg syns det er helt meningsløst av seriøse aviser å skrive så mye om henne,men syns også at blogger(ihvertfall de jeg har lest og hørt om),Er helt meningsløse.

Er det ikke slags dagbøker med bilder?

Det er tilhengerskalen av disse en snart bør sette søkelyset på.

Det er de som lar bloggene leve.

Forøvrig må en del av de være både modige og tøffe som får så mye misunnelse og hat rettet mot seg.

Gå i dere selv.Hvorfor engasjere seg så hardt i noen som ikke gir dere hverken dypere kunnskap eller lærdom?

Det er dere det handler om,ikke bloggere.De eksistere pga dere.

Skrevet

Skal jeg si deg noe? Jeg har brukt en del tid på å ta opp ting med dem. Jeg mener at de er betydningsfulle innen sin bransje og at de har en sterk posisjon i offentligheten. Jeg liker ikke den dårlige merkingen fra tidligere og jeg liker ikke at de løy om lesertall, og at dette forplantet seg videre til både annonsebyrået, managementet og videre til mediene. 

Jeg liker ikke kroppspresset bloggen genererer. Jeg liker ikke måten de har svart kritikere. 

Jeg liker ikke at Det Nye skriver om folk med mye fritid og jeg liker ikke latterliggjøringen av kg-brukere i kommentarfeltet. Jeg synes det er trist at hun redigerte bilder (for hun er vakker som bare det) og jeg synes det er skikkelig synd at de i etterkant nærmest skylder på lesere og kritikere for alle feil de selv ha begått. 

Noen av dere som kritiserer kritikerne (meta....) her skriver at de ikke leser bloggen og ikke leser noe om henne og det synes jeg er skikkelig teit. Jeg skjønner nesten ikke hva som er grunnen til å rakke ned på kritikerne da. Det er jo nettopp fordi jeg leser bloggen og det som står om dem at jeg har et grunnlag når det kommer til å kritisere. 

Men hvor mye tid jeg bruker? Kanskje fem-ti minutter på å lese bloggen de dagene jeg er innom? Jeg er kanskje innom bloggen annenhver dag eller noe. Nesten mer for å lese  kommentarer enn å lese innleggene. 

• Liker 12
Skrevet

Denne tråden er fascinerende.

Her er mange som ikke skjønner de enkleste ting,som at:

-Bloggen er blitt populær fordi mange ser på Caroline som et forbilde,har hun på noe tidspunkt sagt at hun vil være det?

-Hun selger,selvfølgelig.Fordi folk kjøper.

-Hun driver forretning,kun fordi det er mulig.På grunn av at hun har mange kunder.Hvem i all verden gjør ikke det i business-bransjen?

-Ja,fått med meg at hun(og mannen)har gjort feil,og det har de da jammen fått kritikk for.Greit det.Men å stadig bruke det som våpen videre er også feil!Det finns folk med viktigere innflytelse som har gjort større brølere.Caroline har ingen viktig innflytelse,hun har kun stor påvirkning,fordi det er mange som ser opp til henne.Det er deres valg,og ingenting i livet deres vil bli påvirket om de ikke vil.De velger å bli det.

-Caroline er en helt vanlig jente som ikke driver politisk blogg.Verdensproblemer får seriøs presse ta seg av,og kanskje noen ville tjent mer på å lese det istedenfor blogg,om de selv er så engasjert?

-Hun gjør det hun gjør,og har en jobb hvor inntekt er viktig,og hvem ville ikke bruke den muligheten,når det blir nærmest servert deg kunder på sølvfat?

Alt som får denne bloggen til å gå rundt er de som gir den oppmerksomhet.

Hvis noen skal kritiseres bør det jo strengt tatt være beundrere,hatere og presse?

Som gjør at hun blir et idol,et hatobjekt,og,skrevet om i pressen?

Såvidt jeg så,så er jenta et helt normalt menneske,over gjennomsnitt pen/søt og hun er en god modell,kler jo de merkeligste klær:-)

Skjønner ikke at dere som er misunnelige,det skinner så hardt igjennom at det skjærer i øynene,ikke ser selv hvor latterlige dere fremstår?

Dere som faktisk er så freidige og frekke at dere bruker katastrofer i verden for å ramme henne(eier dere ikke skam i livet?) Og gjør nå noe selv istedenfor å kritisere at andre ikke skriver om det,hun driver som sagt ingen politisk blogg,og hun har sagt noe om det ettersom jeg forstår? Gjør noe selv,og ikke klandre en blogger.Dere er vel omtrent like selvopptatte og hva dere enn mener om henne,som dere kritiserer henne for.

Jeg syns det er helt meningsløst av seriøse aviser å skrive så mye om henne,men syns også at blogger(ihvertfall de jeg har lest og hørt om),Er helt meningsløse.

Er det ikke slags dagbøker med bilder?

Det er tilhengerskalen av disse en snart bør sette søkelyset på.

Det er de som lar bloggene leve.

Forøvrig må en del av de være både modige og tøffe som får så mye misunnelse og hat rettet mot seg.

Gå i dere selv.Hvorfor engasjere seg så hardt i noen som ikke gir dere hverken dypere kunnskap eller lærdom?

Det er dere det handler om,ikke bloggere.De eksistere pga dere.

Misunnelseskortet - igjen!

Det dreier seg alltid om misunnelse. Takk for opplysningen!   :murvegg:

• Liker 9
Skrevet

Klippet bort det som jeg ikke kommenterer

Du har helt rett! Hun/Han har uttalt at de ønsker at bloggen skal være feel good, både ift innlegg og kommentarfelt.

På eget initiativ fronter hun saker som omhandler hunder - først og fremst, og det er tydeligvis hennes hjertesaker i lag med testing av sminke på dyr. Hva ens hjertesaker er subjektivt, og noe jeg mener hun har all rett til.

Er det noe å kritisere at hun får betalt for å skrive et innlegg om isbjørnene eller førerhundene, sånn egentlig? Annonseplass i aviser og magasin koster de også, så hvorfor skal hun avkreves å bedrive gratisarbeid hele tiden? Hun får løftet saken frem, og er ikke det bare flott - selv om hun får betalt for det? Selvsagt hadde det vært bedre om hun donerte annonsekronene også, meeeen.. give me a break.

Det er gått kultur i å kritisere CBE for alt, for etterspør man kritikk av andre bloggere så avfeies man med at dette er en tråd om CBE. Nå har jeg ikke nilest de andre bloggtrådene, men ser ikke samme kritikk i de ift manglende samfunnsengasjement eller politisk innhold (correct me if I am wrong).

Synes KG-kjerringene skal si seg fornøyd. De tvang igjennom et innlegg om Flukten i Europa.

• Liker 6
Skrevet

Med dere mener jeg de som reagerer på at hun stiller med rumpa bar. Rein nysgjerrighet. Tone, hva gjør hun om dagen? Er hun fortsatt artist eller er det mest blogg og betsson?

Skrevet

Det dreier seg alltid om misunnelse. Takk for opplysningen!   :murvegg:

Jeg er enig i at misunnelseskortet er rimelig oppbrukt!

Men synes Blomsterert har en hel del gode poeng som jeg tar til meg!

• Liker 4
Skrevet

Med dere mener jeg de som reagerer på at hun stiller med rumpa bar. Rein nysgjerrighet. Tone, hva gjør hun om dagen? Er hun fortsatt artist eller er det mest blogg og betsson?

Da tror jeg at jeg misforstod det du skrev, kunne ikke finne så mange som reagerte på selve rumpebildet. Men så er jo noen av innleggene her også moderert bort, deriblant mitt eget der jeg skrev et eller annet svar om at pupper og rumper og selfies florerer overalt idag, og at andre barns senere reaksjoner på dette ikke burde foregripes. Et eller annet sånt. Men borte er det. Sammen med endel av de innleggene som hadde med den moralske pekefingeren å gjøre.

Tone kan jeg ikke svare for, interesserer meg overhodet ikke.

Men syns det er kleint artig å høre inside information som ikke samsvarer med bildet vi får presentert av henne gjennom pressen. Nok om det.

• Liker 1
Skrevet

Men jeg tror altså ikke et øyeblikk på at hun har donert til flyktninger i all stillhet uten å nevne det hverken på blogg eller noen av de andre SoMe- kanalene hun bruker, når hun ellers skiver om absolutt alt de gjør. Ta bilde av frokosten sin, men ikke viktig veldedig arbeid, liksom? Tror jeg ikke et øyeblikk på.

• Liker 18
Gjest Blomsterert
Skrevet

Det dreier seg alltid om misunnelse. Takk for opplysningen! :murvegg:

Du er veldig åpenlyst.At det dreier seg av en eller Anne grunn mye om det.

Gjest SykkelJenny
Skrevet

Men jeg tror altså ikke et øyeblikk på at hun har donert til flyktninger i all stillhet uten å nevne det hverken på blogg eller noen av de andre SoMe- kanalene hun bruker, når hun ellers skiver om absolutt alt de gjør. Ta bilde av frokosten sin, men ikke viktig veldedig arbeid, liksom? Tror jeg ikke et øyeblikk på.

Har du donert penger til flyktningene?

Jeg har ikke og jeg tror heller ikke jeg kommer til å gjøre det. 

Hvorfor skal det stilles større krav til bloggere enn til oss vanlige "kvinnen i gaten"?

Skrevet

Alt dokumenteres jo på snapchat, så jeg har vanskelig for å tro at hun har donert klær uten å ha filmet en selfie samtidig.

• Liker 10
Skrevet

Hvorfor skal det stilles større krav til bloggere enn til oss vanlige "kvinnen i gaten"?

Jeg har, riktig nok ikke så mye - bare et par tusen.

Tenkte også å benytte stemmeretten min 14. september til å si min mening ift flykningepoltikken.

• Liker 5
Gjest Magnifiq
Skrevet

Jeg har.

Som kjent menneske har man påvirkningskraft, og bør absolutt stille opp når det virkelig er behov. Litt ansvar bør man jo ta.

Gjest SykkelJenny
Skrevet

Jeg har.

Som kjent menneske har man påvirkningskraft, og bør absolutt stille opp når det virkelig er behov. Litt ansvar bør man jo ta.

Vel - jeg har ikke og jeg tenker heller ikke å gi et øre før jeg vet akkurat hva pengene går til. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...