SusieDerkins Skrevet 31. august 2015 #16321 Skrevet 31. august 2015 I all verden. Forventer du virkelig at voksne mennesker som føler de har gjort et riktig valg skal legge seg flate for valget de har tatt i en dåp for å tilfredstille kontrollerende sjeler? Her snakker man toppen av frekkhet og arroganse. Hvorfor i all verden skal de gjøre noe annerledes for å tilfredstille enkelte som ikke gjør annet enn å sitte og kritisere dem? "De burde gjøre" "De kunne ha" De skulle ha innrømmet feil" "De bør være ydmyke, hvem tror de at de er?!". Ærlig talt. Denne tråden når nye høyder. Noen har best å passe sine egne saker. Janteloven lenge lenge. for å unngå min flammende kritikk, så er det et minstekrav at de avstår fra å sammenligne venners barn med druknende flyktninger, det er helt korrekt oppfattet av deg.Ja. 12
Keaton Skrevet 31. august 2015 #16322 Skrevet 31. august 2015 men fortsanei dette er ikke irrelevant... Du sier selv at vennepar bør gi mer enn 1000 kr. Har da ingenting og si hvor mye du tjener. Vil de gi en bil så gjør de dette. Ingen her har noe med det Selvsagt har det noe å si hva de tjener. Min betraktning gikk dessuten på at jeg ikke forstår hvorfor han oppgir summen, den er ikke spesielt stor. 8
SusieDerkins Skrevet 31. august 2015 #16323 Skrevet 31. august 2015 (endret) da finner man en løsning for å ha de lagret... Ville aldri solgt det. Men siden ingen andre her inne kommenterer dette så synes vel de fleste at det er Ok å selge dåpsgavene på finn jeg oppfordrer med dette meg selv og andre som har fått slike gaver til å donere dem til et flyktningemottak Endret 31. august 2015 av Amafalathiel 4
Nærsynt Skrevet 31. august 2015 #16324 Skrevet 31. august 2015 (endret) I all verden. Forventer du virkelig at voksne mennesker som føler de har gjort et riktig valg skal legge seg flate for valget de har tatt i en dåp for å tilfredstille kontrollerende sjeler? Her snakker man toppen av frekkhet og arroganse. Hvorfor i all verden skal de gjøre noe annerledes for å tilfredstille enkelte som ikke gjør annet enn å sitte og kritisere dem? "De burde gjøre" "De kunne ha" De skulle ha innrømmet feil" "De bør være ydmyke, hvem tror de at de er?!". Ærlig talt. Denne tråden når nye høyder. Noen har best å passe sine egne saker. Janteloven lenge lenge. Hvem er disse kontrollerende sjeler? Hva mener du med dette? Fordi de kommenterer og er kritiske? Eller er det noe annet du ser som ikke andre ser? Hvorfor fremstiller du mennesker på denne måten? For meg fremstår dette veldig jantelov, noe du selv ikke er så veldig for virker det som. Jeg vil oppfordre deg til å bli kjent med forbrukermakten din. Janteloven har stort potensial når det gjelder å knekke den litt der også Endret 31. august 2015 av Nærsynt 5
Gjest Atp Skrevet 31. august 2015 #16325 Skrevet 31. august 2015 Selvsagt har det noe å si hva de tjener. Min betraktning gikk dessuten på at jeg ikke forstår hvorfor han oppgir summen, den er ikke spesielt stor.det bør ikke bety noe om hvor mye folk tjener. Man gir det man vil uansett lønn i året
Lillemini Skrevet 31. august 2015 #16326 Skrevet 31. august 2015 da finner man en løsning for å ha de lagret... Ville aldri solgt det. Men siden ingen andre her inne kommenterer dette så synes vel de fleste at det er Ok å selge dåpsgavene på finn Ja absolutt, når det er leker som er for store til å lagre i huset. Eventuelt donere dem til noen som ikke har så mye selv. Leverte akkurat et lass med leker på asylmottaket her. Der var det blant annet leker og kosedyr som hun fikk i 1-årsdagen og en stor gyngeelefant som hun fikk i navnedagen (og aldri har brukt). Hvorfor skal vi fylle loftet med ting, når andre kan ha glede av dem? 15
Synne_V Skrevet 31. august 2015 #16327 Skrevet 31. august 2015 (endret) for å unngå min flammende kritikk, så er det et minstekrav at de avstår fra å sammenligne venners barn med druknende flyktninger, det er helt korrekt oppfattet av deg.Ja. Nå måtte jeg le høyt her og TAKK for at du understreker poenget mitt så til de grader! Desperate flyktninger dør i Middelhavet mens europa står og ser på, det er forkastelig. At to gutter får en lekebil til 1000,- på deling, er alt annet enn forkastelig. Skriver "LKE" Hvordan i huleste heite klarer du i det hele tatt å trekke den slutningen om at han sammenligner de to barna til venneparet med druknende flyktninger? Klarer du ikke å se poenget hans med I-landsproblematikken om at man sitter og hyler ut om at to stakkars små barn må ha en leke til tusen kroner på deling, mens det finnes virkelige problemer der ute? At to sikkert glade gutter FÅR en leke de må dele på er ikke forkastelig, at folk dør er forkastelig, og at noen klarer å vri og vende på det her er ikke provoserende engang, det er bare totalt latterlig Endret 31. august 2015 av Synne_V 8
MiniMjau Skrevet 1. september 2015 #16328 Skrevet 1. september 2015 når mann får en dåpsgave så legger man da ikke den ut på finn.no for salg? Gjør andre folk dette? Barna mine fikk da ett par upraktiske ting i gave men jeg selger da ikke. Det synes jeg er uhørt Om jeg gir den bort til asylmottak eller til fattighuset da? Jeg kan da ikke lagre en lekebilen uten hverken særlig økonomisk verdi eller affeksjonsverdi bare fordi at en slektning vi ikke har sett siden dåpen for 3 år siden ga oss bilen? 8
lulus Skrevet 1. september 2015 #16329 Skrevet 1. september 2015 Jeg synes ikke dåpsgave for 1000 kr til de to barna til dine beste venner, er spesielt mye, så jeg skjønner ikke hvorfor han skryter av det. Nå kjenner vel ingen her til verdien på de andre gavene på bordet, eller hva som er vanlig i den omgangskretsen. Hadde vel ikke vært noe særlig om ekteparet ga dyrere gaver enn feks nærmeste familie. Det er heller ikke sikkert foreldrene er misfornøyd med at tvillingene har fått en bil på deling (to av alt av leker tar fort mye plass). Vi vet ingenting om akkurat disse foreldrenes ønsker, selv om andre tvillingforeldre har kommet med sine meninger. 3
Humpy Skrevet 1. september 2015 #16330 Skrevet 1. september 2015 Men hvordan er merkingen for tiden? Noen som vil skryte litt av bedriften? Eller er det snuskeri enda? (Husk å ta screenshot!)
MiniMjau Skrevet 1. september 2015 #16331 Skrevet 1. september 2015 Ang diskusjon av barn, så synes jeg det går et skille mellom å diskutere N som person og det å diskutere bruk av N som utstillingsdukke, barneoppdragelse/bekledning o.l generelt basert på hv som dukker opp i blogg. Jeg anser ikke diskusjon rundt ubrukelige parkdresser, tynn påkledning og lignende som diskusjon OM barn, selv om diskusjonen har blitt igangsatt av det som publiseres på blogg. 19
Amber Skrevet 1. september 2015 #16332 Skrevet 1. september 2015 Har fulgt henne på snap en stund, av ren nysgjerrighet... kan ikke noe for at alt virker så lite avslappet og naturlig? Nesten litt krampaktig til tider? Følger Anette Marie også, hun deler om mulig enda mer. Men er i en helt annen liga liksom. Hvis dere skjønner? Ser at paret prøver frbrilsk å være morsomme og kule men det funker bare ikke? 7
MiniMjau Skrevet 1. september 2015 #16333 Skrevet 1. september 2015 (endret) "Nå nærmer det seg forresten avsløring av et stort prosjekt jeg har jobbet med veldig, veldig snart!" Er dette en merkelig setning? Endret 1. september 2015 av MiniMjau 3
thorax Skrevet 1. september 2015 #16334 Skrevet 1. september 2015 (endret) "Nå nærmer det seg forresten avsløring av et stort prosjekt jeg har jobbet med veldig, veldig snart!" Er dette en merkelig setning? Ja. Skulle kanskje heller vært "nå nærmer det seg snart avsløringen av et prosjekt/prosjektet jeg har jobbet med veldig, veldig lenge" ? Endret 1. september 2015 av thorax 3
Gjest Skrevet 1. september 2015 #16335 Skrevet 1. september 2015 Prosjekt ala skyheels og helsematen? Eller tvting? Lol 5
Safiye Skrevet 1. september 2015 #16336 Skrevet 1. september 2015 Tråden er ryddet for brukerdebatt samt. svar. - Pavilion, mod 1
Wonderbitch Skrevet 1. september 2015 #16337 Skrevet 1. september 2015 Har fulgt henne på snap en stund, av ren nysgjerrighet... kan ikke noe for at alt virker så lite avslappet og naturlig? Nesten litt krampaktig til tider? Følger Anette Marie også, hun deler om mulig enda mer. Men er i en helt annen liga liksom. Hvis dere skjønner? Ser at paret prøver frbrilsk å være morsomme og kule men det funker bare ikke? Anette Marie- søsteren til Caroline? Hva heter hun isåfall på snap?
Kittie_ Skrevet 1. september 2015 #16338 Skrevet 1. september 2015 Som innleggene mine viser, er ingen fan av frua, men synes det er vel drøyt å kritisere gavesummer - selv om LK startet diskusjonen.
Bootybuilder Skrevet 1. september 2015 #16339 Skrevet 1. september 2015 Det er så rart, hun skriver de trenger en datenight. Tid for seg selv de to, men de er jo mer opptatt av å snappe av hverandre at de får jo ikke akkurat pleid noe forhold. Klarer de ikke å ha en snap fri kveld en gang? 14
skruf Skrevet 1. september 2015 #16340 Skrevet 1. september 2015 Som innleggene mine viser, er ingen fan av frua, men synes det er vel drøyt å kritisere gavesummer - selv om LK startet diskusjonen. Det er jo de færreste, bare noen få, som har diskutert summen av gaven. Majoriteten har kommentert, at det blir feil å gi en dåpsgave til deling på to dåpsbarn.. Jeg er absolutt for at barn kan få en felles gave. Julen for noen år siden så fikk døtrene mine en nintendo wii på deling (dyr gave som begge ønsket seg), men det er noe helt annet enn å gi en felles dåpsgave til to dåpsbarn. Da ene datteren min ble døpt så holdt vi dåp sammen med kusinen min siden barna var født så og si samtidig og familien ville delta i begge barndåpene. Det ville blitt helt feil om barna skulle fått gave på deling bare pga de ble døpt på samme dag og selskapet ble holdt i fellesen med en stor del felles familie.. 1
Fremhevede innlegg