Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ville også heller gitt et barneservise eller bestikk :) Men for dåpsbarna er det sikkert fint å få noe de kan leke med et par år også, ikke bare ting de setter pris på senere i livet :) Det jeg mente med høygafler var at det kan se ut som mange bare ønsker å "ta" ekteparet Eriksen for noe, uansett hva.

eventyrbøker og sangbøker er fine gaver som kan brukes mens de er små, men som gir ballast med videre i livet. Og som en ekstra bonus tid sammen med den som leser og synger for en.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt ironisk å gnåle om at dette er så fælt og respektløst også sitter d

Hehe, ikke sant?

Vi har intet mindre enn fire tvillingpar bortover i gata vår og utenfor så er det uten unntak parkert to av hver leke. To tråtraktorer, to gravemaskiner, to sykler, to rockeringer osv. Alle som har flere barn vet hvor intens kranglinga blir når det finnes èn kul leke og to småbarn som skal "dele".

Gåbiler er mest poppis når barna er ett år, da klarer man ikke å leke sammen og å ha empati for hverandre, ikke har man noe særlig språk heller. Med andre ord så blir det som regel knuffing og slossing over kule leker :krangle:  Jeg har selv to tette småbarn og kan lett se for meg det helvetet som hadde oppstått dersom jeg kom hjem med èn kul leke som jeg forventet at de skulle dele på...

Nei der var det skivebom fra fam Eriksen. Og å feie vekk kritikken med å peke på flyktningkatastrofen i Middelhavet er like respektløst som Je suis Caroline-spøken.

Litt ironisk å gnåle om at dette er så fælt og respektløst også sitter du på et forum der redaksjonen skriver det samme på forsiden, bare med Je suis Sophie Elise. Ingen leer et øyenbryn, men så fort denne fotballfrue gjør det, nei da er helvete i gang. Det er så åpentlyst at folk her kun er ute å ta henne for alt mulig "Åh gid! La oss alle legge oss opp i hva unger får til dåpen, la oss lage 3 sider av det *klapper i hendene*, her diskuterer vi kun bedriften må du jo vite, siden Fotballfrue skrev i 2009 at alt det hun tar bilder av er ikke henne personlig" "Utseendet hennes? HALLO liksom, hun reklamerer for sminke! Så da er det lov å diskutere utseendet hennes altså, det er bedriften! Sjekk den fæle sminka da, hun ser så gammel og dratt ut!" "Jeg så Fotballfrue på flyet og hun SMILTE! Hahah, og da har man liksom flyskrekk? MHM!" (Ja, jeg leser denne tråden på måten jeg skriver på her, for jeg forestiller meg kun usikre 14 år gamle jenter) samme hva bare man får liret ut av seg litt sladder og hets hver dag (nå sikter jeg ikke kun til deg)

Årsaken til det dårlige stemplet Kvinneguiden forum har fått tør jeg vedde på kommer fra folk som den faste gjengen her inne.

• Liker 9
Skrevet (endret)

På den siste snappen kjører hun da når hun snapper? Ser jo tydelig midtstripen pg hvor hun sitter i forhold til den??

Det er snakk om at snap speilvender, men det gjelder bare når man IKKE bruker frontkameraet, og hvem bruker egentlig å ta selfie av seg selv uten frontkamera??

Eller har jeg misforstått?

I Norge er midtstripa gul, så det er ikke den du ser med mindre hun er i Sverige.

Ok, men hvordan forklarer det plassering i forhold til midtstripe i dagens snapp? Har de bil med ratt på feil side?

Har du hørt om flerfeltsvei? Hvis det er LK som kjører så kjører han i venstrefila.

Endret av lisamari
  • Liker 2
Skrevet

Seriøst? Skal du liksom begynne å spekulere i om flyskrekken hennes er reell eller ikke? Nok et eksempel på at jeg mener denne tråden er gått altfor langt.

jeg synes det er ille at de blir kritisert for hvilken gave de ga. Er da ingen som har noe med det.
Skrevet

De kunne da fint valgt å gi to ting til 500 i stedet for en ting til 1000? Om det er summen på gaven(e) det er snakk om  :fnise:

men dette har da ikke folk på KG noe med.. Dette blir bare sladder å tull.
Skrevet

Jeg synes ikke dåpsgave for 1000 kr til de to barna til dine beste venner, er spesielt mye, så jeg skjønner ikke hvorfor han skryter av det.

så du forventer at ditt vennepar skal gi barna dine dåpsgave som er verdt mer enn 1000 kr? Hva om ditt vennepar ikke har så god råd?
Skrevet

så du forventer at ditt vennepar skal gi barna dine dåpsgave som er verdt mer enn 1000 kr? Hva om ditt vennepar ikke har så god råd?

Det er jo ikke verdien/pengebeløpet folk reagerer på, men det at de ga en dåpsgave til to dåpsbarn. Om den koster 200 eller 5000 har ikke betydning. Om den lekebilen hadde kostet hundre kroner så hadde det blitt like feil å gi en dåpsgave til to dåpsbarn. Det er to små mennesker som ble døpt, ikke ett bare pga de kom ut av magen samtidig. 

Hva hvis det hadde vært to jenter da, skulle de fått et smykke på deling? Brukt det annenhver uke? Annenhver dag? 

• Liker 10
Skrevet

Vi fikk en slik bil(annen farge) i dåpen og den ble brukt en kort kort stund. Nå er den i boden. Skal la nestemann bruke den før den går rett ut på finn.no

• Liker 2
Skrevet

Litt ironisk å gnåle om at dette er så fælt og respektløst også sitter du på et forum der redaksjonen skriver det samme på forsiden, bare med Je suis Sophie Elise. Ingen leer et øyenbryn, men så fort denne fotballfrue gjør det, nei da er helvete i gang. Det er så åpentlyst at folk her kun er ute å ta henne for alt mulig "Åh gid! La oss alle legge oss opp i hva unger får til dåpen, la oss lage 3 sider av det *klapper i hendene*, her diskuterer vi kun bedriften må du jo vite, siden Fotballfrue skrev i 2009 at alt det hun tar bilder av er ikke henne personlig" "Utseendet hennes? HALLO liksom, hun reklamerer for sminke! Så da er det lov å diskutere utseendet hennes altså, det er bedriften! Sjekk den fæle sminka da, hun ser så gammel og dratt ut!" "Jeg så Fotballfrue på flyet og hun SMILTE! Hahah, og da har man liksom flyskrekk? MHM!" (Ja, jeg leser denne tråden på måten jeg skriver på her, for jeg forestiller meg kun usikre 14 år gamle jenter) samme hva bare man får liret ut av seg litt sladder og hets hver dag (nå sikter jeg ikke kun til deg)

Årsaken til det dårlige stemplet Kvinneguiden forum har fått tør jeg vedde på kommer fra folk som den faste gjengen her inne.

nå velger de selv å skrive en post på "norges største blogg" med denne gaven som hovedtema, og den er med på HVERT bilde. Da bør de tåle det som er nokså forsiktige tilbakemeldinger i kommentarfeltet om at tvillingpar består av TO, uten å avfeie det med en usmakelig sammenligning med flyktningekatastrofen. Det må det gå an å kritisere uten at man skal beskyldes for å "ta" dem. 

Når det gjelder det med flyskrekken, så er jeg enig i at det er en nokså lite fruktbar diskusjon.

Men som det tidligere har vært påpekt mange ganger,  så er det neppe noen her som deltar i hvert eneste  diskusjonstema, så du kan ikke skjære alle over en kam denne gangen heller.

• Liker 11
Skrevet (endret)

jeg synes det er ille at de blir kritisert for hvilken gave de ga. Er da ingen som har noe med det.

de blir vel helst kritisert for den gaven de IKKE ga...

Og hvis ingen har noe med å kritisere dem, så burde de la være å blogge om det.

Endret av Amafalathiel
  • Liker 7
Skrevet

takk for at andre er flinkere til å si det jeg mener.. Er så enig
Skrevet

Bilen gjorde seg godt på bilde da.

• Liker 1
Gjest Liseheidi
Skrevet

Da er vi to som er enige.

• Liker 2
Skrevet

Bilen gjorde seg godt på bilde da.

ja, det ble jo mye finere bilder med Nelia på en kul bil, enn det ville vært med to sølvskjeer i hendene...

• Liker 6
Skrevet

Jeg er ikke venner med dem. Hva slags argumentasjon er dette? Hva mine venner gir er helt irrelevant, men om jeg visste at de tjente 2-3 mill, ville jeg reagert på en gave til to barn. Selv gir jeg for den summen til ett barn som er nær meg.

• Liker 2
Gjest Liseheidi
Skrevet (endret)

Enig her også.. Om de kjøper en eller to dåpsgaver, om de må dele eller ikke dele, om det var en dyr gave eller ikke, om det er feil å kjøpe leketøy i dåpsgave osv osv, er egentlig helt tullete å diskutere. Det må være kjipt å ha rotet seg opp i det uføret det er å være toppblogger og dermed huggestabbe nesten uansett hva som blir gjort. Endret av Liseheidi
  • Liker 2
Skrevet

Tvillinger deler ALT fra første stund og som jeg skrev i kommentarfeltet så kan man bare glemme å få to gutter 1-2 år til å dele noe de synes er kjempegøy. For min del ville jeg bare "opplyse" om at tvillinger ofte får gave til en delt på to. Det er ikke snakk om verdien, men det å respektere at det er to barn født på samme dag.

• Liker 9
Skrevet

Enig her også.. Om de kjøper en eller to dåpsgaver, om de må dele eller ikke dele, om det var en dyr gave eller ikke, om det er feil å kjøpe leketøy i dåpsgave osv osv er egentlig helt tullete og diskutere. Det må være kjipt å ha rotet seg opp i det uføret det er å være toppblogger og dermed huggestabbe nesten uansett hva som blir gjort.

det går jo an å la være å bruke hver minste ting som skjer med en selv og alle rundt en som bloggstoff da....

• Liker 5
Skrevet

Det er jo ikke verdien/pengebeløpet folk reagerer på, men det at de ga en dåpsgave til to dåpsbarn. Om den koster 200 eller 5000 har ikke betydning. Om den lekebilen hadde kostet hundre kroner så hadde det blitt like feil å gi en dåpsgave til to dåpsbarn. Det er to små mennesker som ble døpt, ikke ett bare pga de kom ut av magen samtidig. 

Hva hvis det hadde vært to jenter da, skulle de fått et smykke på deling? Brukt det annenhver uke? Annenhver dag?

gå to sider tilbake å se hva Francois skriver... " jeg synes IKKE 1000 kr i gave til barna av dine bestevenner er spesielt mye"
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...