Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Tottelotta
Skrevet

Ser den i forhold til hvis alle uten unntak alltid gir en gave. Men en gang i mellom må vel bære greit. Her har vi to tette i familien, og synes det er helt greit at de får felles julegave en gang i mellom. Det stiller seg kanskje litt annerledes hvis det skjer hele tiden i tvillingfamilier:)

Joda, for all del, en gang innimellom er greit, men ikke til sånne "store" dager som dåp osv. Hvis de får noe de kan holde på med sammen er en gave på deling fint (spill, film etc), evt at noe som hører sammen pakkes hver for seg så den ene får pakke opp blyantene og den andre tegneblokka, f eks.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På den siste snappen kjører hun da når hun snapper? Ser jo tydelig midtstripen pg hvor hun sitter i forhold til den??

Det er snakk om at snap speilvender, men det gjelder bare når man IKKE bruker frontkameraet, og hvem bruker egentlig å ta selfie av seg selv uten frontkamera??

Eller har jeg misforstått?

Jeg lurte på det samme, uansett om det er hun eller LK så er det ikke akkurat forsvarlig..?

Gjest Bluebird1992
Skrevet

"SkyHeels". For et navn!

Henspeiler det til "hæla i taket", at de har superhøye hæler, eller at de ligger på ryggen så hælene peker oppover?

Det navnet fungerte dårlig for meg.

Skrevet

Jeg lurte på det samme, uansett om det er hun eller LK så er det ikke akkurat forsvarlig..?

Feil, det blir speilvendt på frontkamera på iphone. Orker seriøst ikke en ny diskusjon på det.

• Liker 1
Gjest Hoppetau
Skrevet

Feil, det blir speilvendt på frontkamera på iphone. Orker seriøst ikke en ny diskusjon på det.

Ok, men hvordan forklarer det plassering i forhold til midtstripe i dagens snapp? Har de bil med ratt på feil side?
Skrevet (endret)

Litt vittig å se gavebordet fra dåpen; alle andre har gitt to like presanger ;)

Hehe, ikke sant?

Vi har intet mindre enn fire tvillingpar bortover i gata vår og utenfor så er det uten unntak parkert to av hver leke. To tråtraktorer, to gravemaskiner, to sykler, to rockeringer osv. Alle som har flere barn vet hvor intens kranglinga blir når det finnes èn kul leke og to småbarn som skal "dele".

Gåbiler er mest poppis når barna er ett år, da klarer man ikke å leke sammen og å ha empati for hverandre, ikke har man noe særlig språk heller. Med andre ord så blir det som regel knuffing og slossing over kule leker :krangle:  Jeg har selv to tette småbarn og kan lett se for meg det helvetet som hadde oppstått dersom jeg kom hjem med èn kul leke som jeg forventet at de skulle dele på...

Nei der var det skivebom fra fam Eriksen. Og å feie vekk kritikken med å peke på flyktningkatastrofen i Middelhavet er like respektløst som Je suis Caroline-spøken.

Endret av Ultiva
  • Liker 17
Skrevet

Ok, men hvordan forklarer det plassering i forhold til midtstripe i dagens snapp? Har de bil med ratt på feil side?

Forklarer ingenting, ikke har jeg behov for det heller. Frontkamera blir speilvendt, sånn er det.

Skrevet

CBE sitter nærmest motgående kjørefelt. 

Forøvrig samme vinkling som sist.

Skrevet

Ser ut som at LK kjører.

Nå skal flyskrekken ut og fly igjen gitt. Isteden for å bare kjøre. Jada...

• Liker 4
Skrevet

Ser ut som at LK kjører.

Nå skal flyskrekken ut og fly igjen gitt. Isteden for å bare kjøre. Jada...

Om man har flyskrekk er det dummeste man kan gjøre å unngå det. Da blir det bare verre. CBE gjør det riktige her.

• Liker 3
Gjest Bergensia
Skrevet

Nei der var det skivebom fra fam Eriksen. Og å feie vekk kritikken med å peke på flyktningkatastrofen i Middelhavet er like respektløst som Je suis Caroline-spøken.

Og ikke en eneste oppfølgingskommentar er publisert etter LKE smakløse avfeiing.

Skrevet

Om man har flyskrekk er det dummeste man kan gjøre å unngå det. Da blir det bare verre. CBE gjør det riktige her.

For noe tull! Flyskrekk er ikke som å falle av hesten.

En berte som flyr to ganger på ei uke, når hun like godt kunne kjørt bil, har ikke flyskrekk!

• Liker 6
Skrevet

For noe tull! Flyskrekk er ikke som å falle av hesten.

En berte som flyr to ganger på ei uke, når hun like godt kunne kjørt bil, har ikke flyskrekk!

Hvorfor så besatt av å 'bevise' at hun ikke har flyskrekk? Flyskrekk kommer, som alt annet, i forskjellige grader. Og jo, den beste måten å bli kvitt noe sånt på, er å se frykten i hvitøyet. Skal du kanskje påstå at det blir bedre av å aldri fly? 

• Liker 3
Skrevet

Er jeg helt rar som tenker at barn godt kan dele på en leke? Synes som sagt at den gaven var helt innafor😊

Se bort fra at det er en leke, det er ikke det som er poenget. Det er en dåpsgave. En. Og det er to dåpsbarn.

Handler ikke om penger heller.

• Liker 12
Gjest Liseheidi
Skrevet (endret)

Ser hva dere mener, men tenker nok litt annerledes enn dere som mener at det er uhørt og gi felles dåpsgave:) Jeg tenker at det er greit å gi felles gave selv om det er dåp til tvillinger. Jeg hadde sett annerledes på det om de hadde fått et smykke på deling for eksempel. Denne gaven får begge glede av selv om de må vente på tur. Kan godt hende jeg hadde sett annerledes på det om jeg hadde tvillinger, det vet jeg ikke noe om. Hovedårsaken til at jeg reagerte var alt oppstusset i kommentarfeltet på bloggen hennes. Det virker som folk har lyst til å jage dem til skogs med høygafler og ljåer. På grunn av noe som jeg synes virker som en bagatell. Som sagt, graden av eksponering av seg selv og ikke minst barnet kan virkelig diskuteres. Men at det å gi EN tråbil i dåpsgave til TO dåpsbarn hisser opp så mange, det fatter jeg ikke. Tanken bak å gi den var nok god:)

Endret av Liseheidi
  • Liker 2
Skrevet

Ser hva dere mener, men tenker nok litt annerledes enn dere som mener at det er uhørt og gi felles dåpsgave:) Jeg tenker at det er greit å gi felles gave selv om det er dåp til tvillinger. Jeg hadde sett annerledes på det om de hadde fått et smykke på deling for eksempel. Hovedårsaken til at jeg reagerte var alt oppstusset i kommentarfeltet på bloggen hennes. Det virker som folk har lyst til å jage dem til skogs med høygafler og ljåer. På grunn av noe som jeg synes virker som en bagatell. Som sagt, graden av eksponering av seg selv og ikke minst barnet kan virkelig diskuteres. Men at det å gi EN tråbil i dåpsgave til TO dåpsbarn hisser opp så mange, det fatter jeg ikke. Tanken bak å gi den var nok god:)

Jeg har alltid tenkt sånn at dåpsgave skal være noe personlig, som man gjerne kan ha resten av livet. En lekebil man blir lei av og vokser fra iløpet av kort tid er derfor veldig feil i mine øyne, i tillegg til at de jo må dele på den da.

• Liker 5
Skrevet

Ser hva dere mener, men tenker nok litt annerledes enn dere som mener at det er uhørt og gi felles dåpsgave:) Jeg tenker at det er greit å gi felles gave selv om det er dåp til tvillinger. Jeg hadde sett annerledes på det om de hadde fått et smykke på deling for eksempel. Denne gaven får begge glede av selv om de må vente på tur. Kan godt hende jeg hadde sett annerledes på det om jeg hadde tvillinger, det vet jeg ikke noe om. Hovedårsaken til at jeg reagerte var alt oppstusset i kommentarfeltet på bloggen hennes. Det virker som folk har lyst til å jage dem til skogs med høygafler og ljåer. På grunn av noe som jeg synes virker som en bagatell. Som sagt, graden av eksponering av seg selv og ikke minst barnet kan virkelig diskuteres. Men at det å gi EN tråbil i dåpsgave til TO dåpsbarn hisser opp så mange, det fatter jeg ikke. Tanken bak å gi den var nok god:)

høygafler og ljåer? Oppstuss? jeg synes de som sa fra gjorde det på en respektfull og lavmælt måte (kanskje med unntak av bruken av ordet forkastelig) - det var jo LKE og den andre forsvareren som var nebbete

er det en bagatell å overse at tvillinger er TO individer? burde ikke de som har en smårolling selv vite hvor dårlige folk under to er til å dele?

• Liker 5
Skrevet

Jeg har alltid tenkt sånn at dåpsgave skal være noe personlig, som man gjerne kan ha resten av livet. En lekebil man blir lei av og vokser fra iløpet av kort tid er derfor veldig feil i mine øyne, i tillegg til at de jo må dele på den da.

Veldig enig! Dåpsgave skal gjerne være noe "tidløst", men vi satte stor pris på barneservise og BarneBestikk og slik også. Men en leke??!

synes det er merkelig å ikke gi en gave til hver av dåpsbarna.

• Liker 4
Gjest Liseheidi
Skrevet (endret)

Jeg ville også heller gitt et barneservise eller bestikk :) Men for dåpsbarna er det sikkert fint å få noe de kan leke med et par år også, ikke bare ting de setter pris på senere i livet :) Det jeg mente med høygafler var at det kan se ut som mange bare ønsker å "ta" ekteparet Eriksen for noe, uansett hva.

Endret av Liseheidi
Skrevet

det er et annet poeng, som jeg forsåvidt hadde tenkt å la ligge, men siden du tar det opp...

Minstejenta her fikk en gyngehest til dåpen. Det er en fin gyngehest, solid, antagelig håndlagd, virkelig fin. MEN, nå som det har gått et par år, er hun ferdig med den. Helt ferdig. Den blir aldri brukt. Og så står jeg her da og lurer på hva jeg skal gjøre med den.

Hadde det vært en "vanlig" gave,eller noe vi hadde kjøpt selv, så er det for meg en type gjenstand som jeg uten å nøle gir til loppemarked, eller sender videre i vennegjengen.

Men det er altså en dåpsgave. Fra min søster. Som var fadder. Og slik jeg ser det så skal jo  liksom dåpsgaven være en spesiell gave som man beholder for evig og alltid. Dermed får jeg meg ikke til å gi den videre. Men vi har ikke spesielt god plass, så det å lagre store leker er som ikke er i bruk er virkelig veldig lite interessant! Så nei, jeg synes ikke leker er et godt valg som dåpsgave. Men det er forsåvidt en annen diskusjon.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...