Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest SykkelJenny
Skrevet

Lurer på hvordan hun klarer å holde seg så tynn, mtp. at alkohol er noe av det mest kaloritette du kan få i deg. Føler at jeg legger på meg fem kilo hver helg jeg drikker. 

Det er ikke så mye kalorier i et glass vin. Jeg drikker vin rett som det er og velger da å spise litt mindre de dagene slik at kaloriene går omtrent opp i opp. 

Et glass vin inneholder rundt 100 kalorier så det er faktisk ikke all verden. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Caroline får beskjed om at hun synger dårlig (nattasang) og svarer tilbake at hun regner med at alle skjønner at dette var tull, da hun faktisk synger ganske fint. Føler hun er typen som tenker at 'om ikke noen andre skryter av meg, får jeg vel gjøre det selv' :daane:  

• Liker 27
Skrevet (endret)

Jeg kan godt handle fra GetInspired. Handler der de tingene jeg vil ha er billigst. Om det er GI, XXL eller Gsport er for meg likegyldig. Jeg leter fram det jeg skal ha, og får det hjem- har ikke lagt merke til fjortisbeskrivelsene engang før....Er sikkert mange som tenker sånn ;)

Ang alkohol har sykkeljenny rett. Det er ikke mange kcal i ett glass vin. Velger hun tørre viner er det heller ikke mange gram sukker (som er det hun bryr seg om som går på lavkarbo.) det er drinker med søtt bøandevann som er alko/kcal fella mange går i ;)

Endret av *Emma*
  • Liker 2
Skrevet

Caroline får beskjed om at hun synger dårlig (nattasang) og svarer tilbake at hun regner med at alle skjønner at dette var tull, da hun faktisk synger ganske fint. Føler hun er typen som tenker at 'om ikke noen andre skryter av meg, får jeg vel gjøre det selv' :daane:

Er det sangpedagogÅge som har fortalt henne det?

• Liker 22
Skrevet

Er det noe galt i og synes at man selv synger fint? Jeg foretrekker folk som sier om seg selv at de synger fint, fremfor de som insisterer på å fortelle andre at personen synger stygt.

• Liker 7
Skrevet

Er det noe galt i og synes at man selv synger fint? Jeg foretrekker folk som sier om seg selv at de synger fint, fremfor de som insisterer på å fortelle andre at personen synger stygt.

er ikke noe galt i å si at man selv synger fint, men når det er lagt ut "bevis" på at hun synger dårlig så er det litt rart å si at man synger fint - akkurat som om alle skulle visst det - uten å ha noe "bevis" å vise til

• Liker 5
Gjest hulderjenta
Skrevet

Hun har da den singelen fra jentegruppa hun var med i 😆

Skrevet

Hun har da den singelen fra jentegruppa hun var med i

Å? Dette visste jeg ikke om!! Hva heter singelen? :D 

• Liker 1
Skrevet

er ikke noe galt i å si at man selv synger fint, men når det er lagt ut "bevis" på at hun synger dårlig så er det litt rart å si at man synger fint - akkurat som om alle skulle visst det - uten å ha noe "bevis" å vise til

Det har gått til hodet på dem begge to. Det samme var jo synlig under skal vi danse. Hun røk ikke ut fordi hun danset dårlig, men fordi ingen gadd å stemme på en favoritt.

• Liker 22
Skrevet

Det er ikke så mye kalorier i et glass vin. Jeg drikker vin rett som det er og velger da å spise litt mindre de dagene slik at kaloriene går omtrent opp i opp. 

Et glass vin inneholder rundt 100 kalorier så det er faktisk ikke all verden. 

Jeg kan godt handle fra GetInspired. Handler der de tingene jeg vil ha er billigst. Om det er GI, XXL eller Gsport er for meg likegyldig. Jeg leter fram det jeg skal ha, og får det hjem- har ikke lagt merke til fjortisbeskrivelsene engang før....Er sikkert mange som tenker sånn ;)

Ang alkohol har sykkeljenny rett. Det er ikke mange kcal i ett glass vin. Velger hun tørre viner er det heller ikke mange gram sukker (som er det hun bryr seg om som går på lavkarbo.) det er drinker med søtt bøandevann som er alko/kcal fella mange går i ;)

Og jeg som har unngått vin, etter å ha lest en artikkel ang. at den inneholdt 7 kalorier per gram  :murvegg: Ser jo nå med litt research at det gjelder ren alkohol. Blir vin i kveld, i hvert fall!  :vin:

• Liker 3
Skrevet

Og jeg som har unngått vin, etter å ha lest en artikkel ang. at den inneholdt 7 kalorier per gram  :murvegg: Ser jo nå med litt research at det gjelder ren alkohol. Blir vin i kveld, i hvert fall!  :vin:

Tørr hvitvin er aldri galt, men spander noen ekstra kroner så den ikke bare smaker surt  :)

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for hets og spekulasjoner samt svar.

-Pavilion, mod

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er vel irrelevant om frua kan synge, barnesanger eller ei.

Det er en tåpelig form for kritikk, og det er tåpelig å forsvare seg på den måten hun gjør også.

Har ikke hun uttalt mange ganger at "kritikk preller av/jeg bryr meg ikke om kritikk/jeg har blitt hardhudet og sterk" og lignende? Ser ikke ut som det er hold i dette.

Der eneste som kan sies er at uttalelsen hennes igjen stadfester at ting på Siljan ikke er helt slik som det fremstilles.

Endret av Cornucopia
  • Liker 7
Gjest Bluebird1992
Skrevet

Jeg så noen bemerke at Caroline holder seg slank til tross for relativt stort inntak av alkohol, og at noen kommenterte at det er enkelt om man bare sparer inn de kaloriene ved å kutte inntaket ellers.

Å kutte ned på kaloriinntaket fra mat så man kan innta alkohol uten å legge på seg har blitt et såpass utbredt problem blant spesielt unge kvinner at det nå har fått en egen betegnelse; "drunkorexia".

Det er en alarmerende trend av mange grunner, og det er ikke vanskelig å forstå hvor belastende et slikt opplegg er for kroppen.

Skrevet

På face, i SoMe gruppa, har Lars Kristian lagt ut link til en bloggpost som tar for seg hva som passer seg eller ei på snap (som han sier seg enig i).

Nå følger ikke jeg paret på snap (eller noen for den sakens skyld), eller er det mer dårlig selvinnsikt ute og går?

Gjest SykkelJenny
Skrevet (endret)

Jeg så noen bemerke at Caroline holder seg slank til tross for relativt stort inntak av alkohol, og at noen kommenterte at det er enkelt om man bare sparer inn de kaloriene ved å kutte inntaket ellers.

Å kutte ned på kaloriinntaket fra mat så man kan innta alkohol uten å legge på seg har blitt et såpass utbredt problem blant spesielt unge kvinner at det nå har fått en egen betegnelse; "drunkorexia".

Det er en alarmerende trend av mange grunner, og det er ikke vanskelig å forstå hvor belastende et slikt opplegg er for kroppen.

Jøss, sier du det? Så det er et belastende opplegg? 

Mener du oppriktig at Caroline ikke er opptatt av å få i seg nok næring?

Hva kalles det når jeg spiser mindre før jeg vet at jeg skal et sted hvor det serveres kake ol?

Endret av SykkelJenny
Skrevet (endret)

Det har gått til hodet på dem begge to. Det samme var jo synlig under skal vi danse. Hun røk ikke ut fordi hun danset dårlig, men fordi ingen gadd å stemme på en favoritt.

Det er kanskje en del av det, men jeg synes jeg kjenner meg igjen i det å ha lav

selvtillit og rett og slett ikke takle kritikk...Var sånn selv langt opp i voksen alder, og

det er fryktelig vanskelig! Jeg har jobbet masse med meg selv og klarer nå å se at

jeg ikke er flink til alt og kan gjøre feil uten at jeg ramler helt sammen! Det må være

en utrolig utfordring å ha en jobb hvor alle skal mene alt om deg hvis du har det sånn...

Må bare legge til en observasjon ifht den jentevideoen: Hvor er det blitt av det lyset hun har i øynene der, gleden, den er helt borte nå slik jeg ser det...Trist, og man gjør seg sine tanker om det...Jeg sier det sånn; tror hun har masse god støtte i søster og foreldre, de virker som gode mennesker, og godt er det!

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...